Geld & Recht alle pijlers

moeder,zwanger moeten verhuizen en wajong

20-04-2014 19:38 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo kan iemand mij hier helpen.



Ik ben 22 jaar, een alleenstaande moeder en weer zwanger.

Nou is de situatie zo dat ik er sinds vorige week pas achter ben dat ik weer zwanger ben toen al 23+2 totaal niet geplant , niks gevoelt niks gemerkt gewoon ongesteld geweest en elke dag op hetzelfde tijdstip de pil ingenomen.



Ik woon momenteel bij me ex-schoonmoeder omdat ik nergens terecht kon. Hier moet ik nu ook met spoed weg omdat ik de 2e verwacht.



En Vanaf eind deze maand krijg ik een wajong uitkering, omdat ik met spoed weg moet en het liefste naar mijn oude woonplaats terugwil omdat mijn familie daar woont.



Heb ik dus de vraag hoe dit nou allemaal zit. want moet dan een eigen woning hebben met minimaal 2 slaapkamers. Heb geen spaargeld of ouders die mij financieel kunnen helpen. weet iemand misschien hier meer van. de wajong zal de eerste maand lager zijn omdat ik eerst een krantenwijk had ( hier heb ik ontslag genomen omdat mijn lichamelijk klachten erger werden, en toen wist ik nog niet dat ik zwanger was!) maar de normale norm is 849 netto.
Alle reacties Link kopieren
Je moet een 2 kamer woning? Je zou er graag een willen.



En een krantenwijk op je 22ste? Meid, je bent volwassen, probeer te solliciteren voor een normale baan.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO



Kun je aankloppen bij een opvang voor jonge moeders? Welke familie woont er in je andere woonplaats? Kun je daar terecht?
Alle reacties Link kopieren
Is dat 2e kind niet van je ex?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens gaan praten met de vader(s?) van je kinderen. En je wereldbeeld bijstellen. Man man, 849 euro en 2 kinderen

ik wens je veel sterkte.
Kan je ook geen onderdak krijgen bij je familie? Al is het maar tijdelijk.
Alle reacties Link kopieren
Nou lekker dan.. Hoe oud is je eerste?



Schakel iets van maatschappelijk werk of andere professionele hulp in.. Misschien kunnen zij je helpen met een noodwoning en andere zaken.
Alle reacties Link kopieren
Wel een 2e kind op de wereld zetten, maar geen idee hebben hoe de wereld in elkaar zit en wat je allemaal moet regelen.

Ik hoop dat je snel volwassen wordt en zelf voor een normaal inkomen kunt zorgen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Heel kort door de bocht: je hebt een dak boven je hoofd en dus ben je geen prioriteit voor hulpverleners.



Dus dat huis met twee slaapkamers kun je voorlopig op je buik schrijven, zeker als je geen geld hebt. Je zult eerst wat moeten sparen en moeten wachten tot je iets kunt huren. Net als de rest van Nederland.
Goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Hoe denk je het huis met minimaal 2 kamers te financieren ?
Alle reacties Link kopieren
En wie gaat dat huis met minimaal 2 slaapkamers voor je betalen? Of de kosten van de kinderen? Wij allemaal tesamen? Hoe krijg je het voor elkaar....
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Oei oei, waar zijn de vader(s)?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je ex schoonmoeder niet op deze kosten zit te wachten.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Heel kort door de bocht: je hebt een dak boven je hoofd en dus ben je geen prioriteit voor hulpverleners"



Als hulpverlener moet ik hier even op reageren. Dit is niet waar. Dit is zeker een situatie waar je hulp bij kunt krijgen. Het algemeen maatschappelijk werk kan met je mee kijken. Google hier eens naar waar dit in jouw gemeente te vinden is en maak zsm een afspraak.
quote:dystania schreef op 20 april 2014 @ 19:58:

Goed bezig! Doe nou niehieeeet, TO moet nog terugkomen
te ziek om je krantenwijkje te lopen maar fit genoeg om je zwanger te laten maken van een tweede, terwijl je nog bij je ex-schoonmoeder woont en moet gaan rondkomen van minder dan 900,- ?



sorry hoor, hier kan ik dus echt niet bij met mijn verstand
En Vanaf eind deze maand krijg ik een wajong uitkering, omdat ik met spoed weg moet en het liefste naar mijn oude woonplaats terugwil omdat mijn familie daar woont.





ik dacht trouwens dat WAJONG voor jonge, arbeidsongeschikten was?

dat heeft toch niks met voorkeur van woonplaats te maken?
quote:mxmbrn schreef op 20 april 2014 @ 19:38:

Hallo kan iemand mij hier helpen.



[zielig verhaal]

Vanaf eind deze maand krijg ik een wajong uitkering, omdat ik met spoed weg moet en het liefste naar mijn oude woonplaats terugwil omdat mijn familie daar woont.

[nog meer zielig verhaal]Ik wil ook een wajong omdat ik met spoed wil verhuizen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 22 jaar, een alleenstaande moeder en weer zwanger.Nou is de situatie zo dat ik er sinds vorige week pas achter ben dat ik weer zwanger ben toen al 23+2 totaal niet geplant , niks gevoelt niks gemerkt gewoon ongesteld geweest en elke dag op hetzelfde tijdstip de pil ingenomen.





Dat bestaat niet.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Oke even duidelijk uitgelegt,



iedereen die zegt zoek een normale baan ik krijg een wajong uitkering niet voor niks. lichamelijk kan ik gewoon niet veel ik kan nog geen 10 min op me benen staan of een half uurtje lopen.



de 2 kinderen hebben wel dezelfde vader en de eerste wordt in juni pas 1. en volgens urgentie normen moet je per kind 1 slaapkamer hebben dus een slaapkamer voor mij en 1 voor de 2 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
bellatrixVanDetta , dat dacht ik dus ook altijd en dat denkt iedereen en dat bestaat dus wel. dit is ook vastgelegd door mijn verloskundige en huisarts dus die discussie ga ik voorderest niet meer aan
Omdat je niet kan staan en lopen ben je dus maar onder de vader van je kinderen gaan liggen.
Zwangerschap is geen reden voor urgentie.
quote:mxmbrn schreef op 20 april 2014 @ 20:25:

Oke even duidelijk uitgelegt,



iedereen die zegt zoek een normale baan ik krijg een wajong uitkering niet voor niks. lichamelijk kan ik gewoon niet veel ik kan nog geen 10 min op me benen staan of een half uurtje lopen.



de 2 kinderen hebben wel dezelfde vader en de eerste wordt in juni pas 1. en volgens urgentie normen moet je per kind 1 slaapkamer hebben dus een slaapkamer voor mij en 1 voor de 2 kinderen.





je kan geen 10 minuten op je benen staan of een half uurtje lopen



superdom om opnieuw zwanger te raken en weg te verhuizen van de vader en de oma

wie gaat er straks voor de 2 kinderen zorgen, of stel ik nu een hele domme vraag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven