zwanger vanaf juni/juli 2014 nieuw

10-04-2014 20:12 3065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Vanaf juni/juli 2014 zijn wij bezig met zwanger worden!

De tabel is vol, maar gezellig meeschrijven mag natuurlijk altijd!



Zwanger worden/zwanger

NaamLeeftijd#NOD/uitgerekendRonde #Bijzonderhedenteapot26/261e kindje

04/10/2015 4 1x mk en 1x ma met lange nasleep zus198727/28 1e kindje ?? lentefruit 31/36 1e kindje 27/09/2015 7 joy 28/361e kindje6 september9 / 6 na mk dec ma

13/8 uitslag OFO guusje8 24/24 1e kindje 18/06/2015 2 julia_isa 27/30 2e kindje Meisje 2 abbeytje 29/27 2e en 3e kindje

25/10/2015

Tweeling! 10 Bedrust ivm beginnende weeën laurabb 30/30 1e kindje

1/4/2016 Op 27/8/2014 na 13 wkn afscheid moeten nemen van sterretje



Bevallen

NaamLeeftijd#BevaldatumGeslachtBijzonderhedenkrullie1984 30/ 2e kindje16/03/2015jongetje Jip! 7 pond en 53 cmnieuwsbrief 26/1e kindje18/03/2015jongetje2850 grammiss-flower 29/31 1e kindje 11/05/2015 meisje3200 grammadelief0826/30 1e kindje 22/05/2015meisje niekje- elastiekje 27/29 1e kindje 09/06/2015 jongetje Thijs! Wendelala 24/26 1e kindje 08/07/2015 jongetje Siem! 3050 gram 48 cm Ri88 26/29 1e kindje 24/07/2015 jongetje 4295 gram 53 cm





Graag wijzigingen / nieuwe NOD even dikgedrukt of GROOT! Dan kan iemand het in de tabel zetten.
Alle reacties Link kopieren
Radiostilte

Ik ben al een beetje verslaafd aan dit forum. Het gevoel dat het nu echt een beetje echt wordt vind ik zo spannend

Zijn jullie er ook veel mee bezig? Zo leuk om over alles na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden !



Leuke (werk)dag gehad?



@ roosjes: Wij weten ook nog niet hoe we het gaan regelen met opvang/werk... Ik lees dat de meest hier minder gaan werken, maar ik denk dat het in NL vrij standaard is? Aangezien ik een job heb met 'carrière'mogelijkheden, ben ik dat in eerst instantie niet van plan. Als het nodig is, zal wrs. vriend minder gaan werken, alleen is dat niet mogelijk waar hij nu is. Dan zou hij moeten overplaatsing vragen. Maar waar hij nu is, is hij graag... Dus misschien dat ik toch 4/5 moet gaan werken als het echt nodig is. Anders komt vriend mss ergens terecht waar hij het helemaal niet fijn vindt.



@drew: ja hoor, daar ben ik ook al mee bezig ! Ik heb al een paar ideetjes ! maar ik zeg nog niets, ik moet er nog op 'broeden' zeg maar.



Wij gaan met het paasweekend er twee daagjes op uit !

Ik kijk er zo naar uit ! Het was de laatste tijd zo druk op het werk, een kleine break is meer dank welkom. Jammer genoeg gaan de studieboeken wel meemoeten (volg nog opleiding in het kader van mijn job). Daar geen 'break' van te krijgen. Haha, voel me soms terug student !
Alle reacties Link kopieren
Heeej dames,



Zou het leuk vinden om ook mee te schrijven, is er nog plek?



Ik ben 33 en mijn vriend 44. We gaan in december trouwen en willen vanaf augustus gaan beginnen met zwanger proberen te worden. We kennen elkaar 1 jaar en 9 maanden!



Ik vind het wel heel spannend hoor, kijk er zo naar uit om te beginnen. Het komt nu steeds dichterbij en dan wordt het zo echt. Vind het heel speciaal om er zo naar toe te leven. Ik ga ervan uit dat het snel raak kan zijn, met uiteraard in mijn achterhoofd dat het ook langer kan duren. Maar probeer er gewoon positief in te staan
Alle reacties Link kopieren
Ps. wij hebben al een jongens- en meisjesnaam. Best een gek idee dat er straks een klein wezentje op aarde is van ons met die naam en dat we die nu nog niet kennen
Dat was idd een radiostilte haha!



@hello_kitty_13, lekker joh! Paar dagen weg:) geniet er van! En studeerze......



@lilly1980 welkom! Leuk dat je mee schrijft!



Qua planning met werk/opvang weten wij het nog niet. Werkennubeiden fulltime en t gaat denk ik óf allebei 4 dagen óf ik 3 dagen worden.



Ik ben idd ook al aan t denken hoe we 'het' gaan vertellen. Nog niet echt veel originele ideeën hier.... Suggesties? ;)



Wij kwamen er vandaag achter dat ik t geslacht nog niet zou willen weten en vriend wel. Haha puntje van discussie nog dus... Jullie? Willen jullie t weten?
Alle reacties Link kopieren
@ri88 wij zouden wel willen weten wat het wordt. Vooral uit praktische overwegingen wat betreft kamertje en kleding. Denk ook dat als het eenmaal zover is ik echt niet kan wachten om het te weten. Ik wil denk ik wel proberen om het zoveel mogelijk voor onszelf te houden.



@hello kitty ik ben hier ook de carrièretijger en ben ook nog bezig met een opleiding naast mijn werk. Heel herkenbaar dus. Wij wachten bewust tot het op mijn werk wat rustiger is, zodat ik ook wat minder kan werken. Is het in je werk wel geaccepteerd om minder te gaan werken?
Alle reacties Link kopieren
@ri88

Wij willen meteen weten wat het is. Ook puur praktisch maar ook gevoelsmatig.



Ik heb zat leuke ideeen om het te vertellen. :D

Ik denk dat ik een leuke collage op een taart wil maken van zwangerschapstest en eerste echo ofzo. Bij Hema dus foto taart.



Ook lijkt het me leuk om een fotolijstje te geven met 3 vakjes.

Vriend en ik aan buitenkant en dan zeg maar kusje naar midden foto en daar leuke tekst in ofzo.



Ook lijkt het me leuk om een lekkere taart te bakken die dan zeg maar rosé en blauw van binnen is ofzo. Misschien met muisjes.



Fijn dat jullie er weer zijn. Meerdere keren gekeken en der was niemand haha.



Ik ben vandaag ongesteld geworden. Weer exact 28 dagen dus back in the game.

Nog 1 X ongesteld worden en daarna gaan we ervoor! (denk ik) want soms is het wel spannend nu het zo serieus is.
Alle reacties Link kopieren
@ Hello Kitty en Miss Flower: ik wilde mijn kinderwens eerst zelfs uitstellen voor m'n werk (was man niet zo blij mee). Echter kan ik niet langer opboksen tegen de klepperende eierstokken Bij ons is het wel geaccepteerd om vier dagen per week te werken, maar ben wel bang dat dit gevolgen gaat hebben voor mijn ontwikkeling. Maar, werk is niet het enige dat belangrijk is in de wereld! :-) Er zijn dingen veel belangrijker! Maar ben erg benieuwd hoe de combinatie is van werk en een kindje. Ik werk op projectbasis en dit betekent periodes van relatieve rust en periodes met piekdrukte. Ook kan ik overal in Nederland op een project geplaatst worden..... Mijn man werkt niet in de buurt van huis, maar kan wel makkelijk minder gaan werken (wil hij ook). Dus vind het allemaal wel spannend. Ik heb ook niet veel vrouwelijke collega's met kinderen....
Dance like nobody's watching, sing like nobody's listening!
@werk, wij werken nu beide fulltime. Ik kan gemakkelijk minder gaan werken, voor man is dat lastiger maar hij wil dat wel graag haha! Ik wil ook wel minder gaan werken dus dat wordt dan nog even kijken hoe we dat gaan verdelen



@drew, fijn dat het weer klopt die 28 dagen. Hier mag ik volgende week aan de laatste strip beginnen. Toch ook wel weer een stapje dichterbij
Alle reacties Link kopieren
@ri88

Wij weten nog niet goed of we het wel/niet willen weten. Mijn man wil het wel graag weten i.v.m. praktische redenen. Ik zou het leuk vinden als het een verrassing blijft. Denk dat de praktische redenen gaan winnen, maar dan gaan we het aan anderen niet vertellen denk ik..als we het dan nog geheim kunnen houden..



@werk

Mijn man kan niet minder gaan werken, omdat dat met zijn van niet gaan. Al zou hij dat wel willen. Ik ga denk ik terug naar 3,5 dag. Hoe we de rest dan in zouden gaan vullen hebben we nog niet over nagedacht.



@ vertellen

Ben al wel eens op internet aan het kijken hoe we het zouden kunnen vertellen, maar nog geen concrete plannen. Hoop dat we het zo lang geheim kunnen houden. Vanuit de omgeving krijgen we al veel vragen of we nog geen kindjes willen. Ook in de vriendengroep zijn er een hoop zwanger. Het valt dan nogal op als je 1 van de weinigen bent die wel een wijntje kan drinken en dat opeens niet meer doet.



Wij gaan waarschijnlijk meteen na onze zuid afrika/mauritius reis starten....begin juli dus...nog even geduld....maar dat is lastigop te brengen als je zo enthousiast bent over iets!
Hoi meiden,

Bedankt voor het welkom en verwerken in de tabel



Even niet op het forum geweest in verband met de drukte op mijn werk. Na 2 avonden overwerken, had ik weinig puf om thuis weer achter de pc te duiken.



@vertellen

wij gaan niemand vertellen dat we er voor gaan. Toen ik ruim 2 jaar geleden stopte met de pil voor onze eerste reeks pogingen, was ik heel enthousiast. Inmiddels zijn wij de enige in onze vriendengroep die nog geen kinderen hebben of zwanger zijn... 2 jaar geleden was er nog maar 1 stel met een kindje...

Mocht het zover zijn, vertellen we het iedereen pas na een week of 12. Tenzij het eerder op gaat vallen voor familie...



@werk

Ik heb sinds 1 januari weer een baan nadat ik 7 maanden werkloos ben geweest. Momenteel heb ik een contract voor 6 maanden, maar vooralsnog wordt het verlengd. Ik weet alleen nog niet of dat voor bepaalde of onbepaalde tijd zal zijn. Ik werk 32 uur. Mijn man werkt officieel 38 uur, maar vaak is het richting de 45-50 uur. Ik zal een dag minder of thuis gaan werken en man blijft gewoon zo werken. Niet mogelijk om minder te gaan werken.



@geslacht

Ik wil wel graag weten wat het wordt, maar dan wel als geheimpje voor ons samen. Alleen ben ik bang dat ik me dan zal verspreken...



@foliumzuur

Ik heb het al wel in huis, maar ik ga het vanaf juni slikken.



@ovulatietesten

Wil ik ook gebruiken. Ik ben ruim 1,5 jaar pilloos geweest. Tijdens deze periode gebruikten we ook bijna nooit condooms, maar ik ben nooit zwanger geworden. Het was welkom, maar als het niet gebeurde was het ook prima. Ik wil ze gebruiken om inzicht te krijgen in mijn cyclus.



Wij gaan eind augustus nog op vakantie, ik zit nog een beetje in dubio of ik dan al zwanger wil zijn of niet... Ik heb namelijk het idee dat ik heel ziek ga worden van de zwangerschap.



Fijn paasweekend!
Alle reacties Link kopieren
@vertellen, wat een leuke ideeën! Ik ben benieuwd als het eenmaal zover is of ik het uberhaupt heel lang voor me kan houden. Ik drink normaal gesproken ook geen alcohol dus dat zal in ieder geval niet opvallen.



@werk, op mijn werk is het gelukkig tegenwoordig wat meer geaccepteerd om een dag minder te gaan werken. Uiteindelijk zal dat vast wel goed komen. Anders kan mijn man altijd nog huisman worden
Alle reacties Link kopieren
Maar zelfs als het niet mogelijk is kun je toch ouderschapsverlof aanvragen? Dat is een werkgever toch verplicht te doen als je dit wilt?



Ik wil dat sowieso doen. Ik heb een 25 uurs contract maar wel over 5dagen. Hoop dit op 4 te kunnen zetten. Werk momenteel gewoon tussen de 35 a 40 uur.



Nou fijn weekend allemaal en geniet lekker van de extra dag en uiteraard al het heerlijke eten in het paasweekend. Nu we nog alles mogen eten
Alle reacties Link kopieren
hooiii,



nog leuke plannen vh lange weekend ?



@ ouderschapsverlof,.,. je werkgever is daar idd verplicht om in mee te gaan, maarrr ze kunnen wel moeilijk doen.. hoorde van een collega dat haar werk iets anders wilde als zijzelf en toen werd dr op gegeven moment ook gezegd.. ja maarrr wij kunnen je rooster ook zo maken dat je 5 dagen 4 uur komt werken en dat wil je ook niet toch ? nja dan ben je redelijk klaar natuurlijk.. maar goed wil niet zeggen dat dat overal zo is uiteraard komt vast goed !



@ geslacht.. wij zouden niet willen weten wat het wordt.. de verrassing lijkt me geweldig leuk enn als ik het zou weten zou k t voor me willen houden en ik weet dat dat ons hoe dan ook niet gaat lukken haha !
@geslacht, wij willen absoluut niet weten wat het wordt! Is een stuk moeilijk om dat kleertjes enz aan te schaffen maar dat zij dan maar zo! Het moet een verassing blijven ( tenzij we een tweeling krijgen dan wil ik het wel graag weten)



@vertellen, ik weet al wel hoe we het zouden willen vertellen. Wil in elk geval wachten tot na de eerste echo. Dan extra fotos vragen. Een koffertje met daarin een speentje, sokjes, slabbertje en dan de foto met daarop lieve opa en oma, mag ik als ik later groot ben komen logeren? Heb ik ooit ergens voorbij zien komen en heb het altijd onthouden...



@paasweekend, wij krijgen morgen de beide families op bezoek dus sta al de hele ochtend in de keuken. We doen een soort van high-tea idee met allemaal kleine hapjes. En 2de paasdag hebben we nog niets op de planning staan. Met mooi weer denk ik wel stuk wandelen ofzo maar verder helemaal niets!



Hier verder niet veel bijzonders. Druk bezig met het evt verbouwen van de badkamer. We hebben al een offerte binnen en dinsdagavond komt de tegelzetter om een offerte te maken..we wonen hier nu ruim 3 jaar en hebben destijds alleen een nieuwe keuken gekocht. Nu gaat ons de badkamer elke week meer tegenstaan (krijg hem niet meer schoon, allemaal schimmel en vieze aanslag) dus we hebben nu zoiets van als we een kleintje krijgen moeten we wel een goede badkamer hebben!



Ga even lekker in de tuin zitten! Fijn weekend allemaal!
@Geslacht, willen we heel graag weten. Het wachten tot 20 wekend lijkt me al heel moeilijk!



Hier een lekker druk klus/paasweekend, ben nu al moe! Fijne pasen allemaal
Fijne paasdagen allemaal! Wij hebben een lekker rustig weekend voor de boeg...
Alle reacties Link kopieren
@ geslacht, ik zou het hartstikke graag willen weten. Denk dat we wel proberen het geheim te houden voor de rest.



@ Vertellen, ik heb nog geen idee hoe ik het ga vertellen. Dus suggesties zijn welkom.



@ werk, ik werk op dit moment bij mijn ouders in de zaak. Dus het verlof en de tijdsindeling daarna zal wel goed te regelen zijn.



Zijn jullie getrouwd of hebben jullie geregisteerd partnerschap? Wij zijn hebben niks vastgelegd, misschien wel handig om dat vast te doen.



En kunnen jullie ook niet wachten totdat het zover is? Ik hoop dat het allemaal snel lukt, en niet dat het maanden/jaren op zich laat wachten.



Fijne Paasdagen!
@ lizz23, wij hebben nu alleen een samenlevingscontract. Ik denk dat we dat de komende tijd ook zo laten.



@ werk, gelukkig hebben zowel vriend als ik een baan waarbij parttime werken geen probleem is



@ vertellen, wat een leuke ideeën hebben sommigen van jullie al!



Wij hebben nu besloten om na mijn vakantie met vriendinnen te gaan beginnen. Is eind juli. Fijn dat t dus wat concreter is, in plaats van 'ergens in de zomer'. Wilde t even aanpassen in de tabel maar inloggen lukte niet.....?



Iedereen een fijne Pasen gewenst! Wij gaan lekker brunchen met familie 1e dag. 2e dag mogen wij aan de bak en komen mensen hier lunchen en dineren. Druk maar gezellig!

Nu ga ik lekker slapen. Morgen weer vroeg op om te gaan bakken voor de brunch!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben beiden nooit de wens gehad om echt te trouwen.

Maar wilde wel altijd de zelfde achternaam als ik een kind zou krijgen. Mn ouders zijn gescheiden en vind het altijd stom dat mn ma een andere naam heeft.



Ik heb altijd gezegd dat ik getrouwd wil zijn voordat ik een kind krijg. Dus denk stiekem dat mn vriend me wel zal vragen als ik zwanger ben. Gewoon maandagochtend in gemeentehuis. Ringetje en handtekening.. klaar! Mn vriend heeft een mooie achternaam dus kom er goed mee weg haha.



Durven jullie al dingen te kopen voor straks? Ik heb altijd zo een gevoel dat je een vloek over jezelf af roept haha.

Ooit stiekem 2 hele mooie zwangerschapsbroeken gekocht op een rommelmarkt. Maar durf ze niet eens te pakken haha.

Terwijl ik me echt moet inhouden om niets te kopen.

Zie zoveel leuks.

Hoe doen jullie dit?



Zodra ik weet of we een jongen of een meisje krijgen vertellen we het gewoon. Vind de naam al een verrassing voor de rest.
Alle reacties Link kopieren
Ik durf nog niks te kopen. Ben echt veel te bang dat het niet lukt... Ik hoor de laatste tijd erg veel verhalen over stellen waar het niet lukt, zelfs niet na allerlei ziekenhuis behandelingen.... Ik probeer er niet te veel over na te denken. Las net in een topic van dames die zijn gestart in juli 2013, sommigen zijn al bevallen, echt super leuk om te lezen!
Dance like nobody's watching, sing like nobody's listening!
@drew8684, wij hebben nog niks gekocht. Ik wi daar ook mee wachten totdat ik daadwerkelijk zwanger ben. Durf dat ook niet zo goed, stel dat het niet lukt.... En daarnaast weet je natuurlijk ook niet in welk seizoen je zwanger bent, dus zou het ook lastig vinden om al zwangerschapskleding uit te kiezen.



@ teapot, leuk is dat hè? Lekker met anderen meelezen! Wij moeten nog even wachten met de echte zwangerschapspraat, maar wie weet hebben we over een maandje of 2 ook al wel de eerste zwangeren in dit topic
Alle reacties Link kopieren
@ri88 Echt heel leuk om te lezen! Ook heel onwerkelijk, het lijkt nog zo ver weg! Maar inderdaad het kan zomaar gebeuren! Gelukkig gaat de tijd snel Het is al bijna mei en bijna zomer! :D



Als cyclus zich zo doorzet (varieert van 28 tot 32 dagen) dan is de kans groot dat ik op vakantie ovuleer Dat is ook het moment waarop we willen stoppen met condooms Lekker genieten van de Franse zon en elkaar.
Dance like nobody's watching, sing like nobody's listening!
Hallo



Ik post ook in het dreamergirls topic, maar mijn vriend en ik gaan ook beginnen in juli. We trouwen 11 juli, daarna gaan we er voor.

Zo spannend!

Ik ben vorige maand al met de pil gestopt, en we gebruiken nu persona anticonceptie. Ik hoop dat mijn cyclus snel weer regelmatig loopt.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen fijne paasdagen gehad?

Wij zijn van het weekend gezellig met familie in Zeeland geweest. Overal families met kleintjes op het strand. Zo bizar om dan te denken dat wij dat volgend jaar met een beetje geluk ook kunnen zijn!



@ kopen: ik durf nog geen spullen te kopen voor de zwagerschap. Ben bang dat het dan niet meer lukt...heb wel geluk met een aantal zwangere vriendinnen. Kan ik daarmee voor kinderspulletjes gaan winkelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven