Dingen die je pas heel laat begreep...

22-09-2012 21:20 3001 berichten
Ik kwam er door een ander topic op. En ik dacht dat er al eens zo'n topic was hier op viva, maar ik kan het niet vinden.



Dus maar een nieuwe.



Dingen die je pas heel laat begreep :



Ik dacht altijd dat grafstenen in films en soaps 'echt' waren, en dat er dus een crew zich de vinkengriep zocht, opzoek naar een grafsteen met de juiste naam, en het liefst de juiste sterfdatum van de desbetreffende persoon. ( Anita van GTST bijv. Zo toevallig dat er érgens in NL een Anita begraven lag die dezelfde achternaam had ect.



ik bedacht me een jaar of 2 geleden dat die dingen natuurlijk gewoon gemaakt worden voor een film of serie



... Dat Grass roken niet hetzelfde is als Gras roken..... Ik heb het ooit met ene vriendin ( we waren 14 ofzo... ) gedaan in het park, maar stoned wordt je er niet van hoor



.. En dat bryan adams niet over zijn 'first real sexdream' zingt, maar over zijn 'first real six-string'....
Alle reacties Link kopieren
Dat gehwohl de zalf die je op je voeten smeert gaat wel betekent. Het is Duits voor: gaat goed, dus zonder blaren.

Kwam ik gisteren achter.
quote:enchantedjewell schreef op 20 april 2014 @ 21:12:

Ik zat film te kijken en ineens begreep ik de naam Robin Hood.

Het is namelijk wat hij doet.



Rob-in-hood.



Hij beroofd mensen, en draagt daarbij een hoodie. Rob in hood.Nooit geweten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel lang gedacht dat mijn ouders en oma in een zwart-wit wereld waren opgegroeid, immers de programma's op tv waren allemaal zwart-wit, kleuren bestonden toen nog niet.



Ik dacht dat 7-up water met suiker was, ik ging het dus wel even zelf maken, glas water en maar suiker erin scheppen.



Deze heb ik ook nog niet gezien en ben ik pas sinds kort achter: het logo van Microsoft Windows lijkt op een raam (windows=raam), nooit geweten.



En hoe moet ik toch een plaatje plakken in dit forum? Krijg alleen maar de link naar het plaatje...



https://encrypted-tbn3.gs ... HuAZJaXuT3w2ZLlkrXC7t-5BI
Alle reacties Link kopieren
quote:enchantedjewell schreef op 20 april 2014 @ 21:12:

Ik zat film te kijken en ineens begreep ik de naam Robin Hood.

Het is namelijk wat hij doet.



Rob-in-hood.



Hij beroofd mensen, en draagt daarbij een hoodie. Rob in hood.Ik raap m'n kaak even op
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnemeis schreef op 20 april 2014 @ 19:30:

Dat je als vrouw eigenlijk verliefd 'hoort' te worden op mannen!



Vanaf kleins af aan zeiden mijn open ouders me altijd: 'en als je dan later thuiskomt met een vriendje, of een vriendinnetje, dat kan natuurlijk ook'.



Noem me naïef, maar ik denk dat ik pas negen was toen ik erachter kwam dat je helemaal niet verliefd 'hoort' te zijn op jongens én meisjes!





Oh wauw, hoop dat dit voor mijn dochter ook zo gewoon blijft.



Ik ben een groot fan van Eddie Izzard. Dochter vindt een man in een jurk heel normaal. Ze is 4 by the way.
quote:enchantedjewell schreef op 20 april 2014 @ 21:12:

Ik zat film te kijken en ineens begreep ik de naam Robin Hood.

Het is namelijk wat hij doet.



Rob-in-hood.



Hij beroofd mensen, en draagt daarbij een hoodie. Rob in hood.Nah, dat denk ik niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dat 'Vero cuio' onder op sommige van mijn schoenen niet de naam van een schoenmaker is, maar 'echt leder' betekent.

Kwam er achter toen ik tegen een collega vertelde dat het zo toevallig was dat ik weer schoenen van dezelfde schoenmaker had gekocht ondanks dat het een ander merk was
WTF?
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op zondag 20 april 2014 22:13 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="enchantedjewell in "Dingen die je pas heel laat begreep..."" class="messagelink">enchantedjewell schreef op 20 april 2014 @ 21:12</a>:</b>

Ik zat film te kijken en ineens begreep ik de naam Robin Hood.

Het is namelijk wat hij doet.



Rob-in-hood.



Hij beroofd mensen, en draagt daarbij een hoodie. Rob in hood.</div></blockquote>Nah, dat denk ik niet hoor.



Klopt inderdaad niet. Wel creatief gedacht.

In de oudere verhalen is zijn naam anders gespeld. Daarnaast is hood geen afkorting voor hoodie. Hoodies bestaan daarnaast ook nog niet zo lang
Alle reacties Link kopieren
quote:JohanDerksen schreef op 20 april 2014 @ 22:20:

[...]





Klopt inderdaad niet. Wel creatief gedacht.

In de oudere verhalen is zijn naam anders gespeld. Daarnaast is hood geen afkorting voor hoodie. Hoodies bestaan daarnaast ook nog niet zo lang Dit dus, maar hij is wel leuk gevonden :-)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam er gister pas achter dat UB40 niet bestaat uit donkere mannen.
Alle reacties Link kopieren
Als we naar de middelbare school fietsten dan stond er wel eens een tijdelijk verkeersbord, waar op stond; Maaien.

Ik werd al misselijk als ik dat bord zag en zorgde dat ik goed doorfietste, want er zou vast een soort plaag zijn van 'maaien' in het gras naast het fietspad.

Pas een paar jaar geleden bedacht ik me dat Maaien een brabants woord is voor maden (je weet wel, de babies van vliegen), maar uhhh...wat is dat bord dan? Serieus echt nog heel lang over moeten nadenken, omdat ik dat bord altijd had gezien als waarschuwing voor vieze beestjes en ik er nooit bij stil had gestaan dat het wel erg toevallig was dat ze altijd het gras aan het maaien waren als dat bord er stond.





Ik schaam me nog voor dit verhaal en heb dit nog nooit aan iemand verteld
Ik heb als kind jaren gedacht dat NOVA stond voor "nieuws over van alles" i.p.v. een programma gemaakt door NOS+VARA.
Alle reacties Link kopieren
Als kind kende ik vooral de automerken Volkswagen en Opel.

Toen ik voor het eerst in de stad een garage zag met 'Subaru' en ik daar vooral Turkse mannen zag rondlopen dacht ik dat Subaru het Turkse woord voor autogarage was.
Alle reacties Link kopieren
Madame bergen/Beatrix en Lauren29 Kukident niet om oren mee tegen het hoofd te plakken met dank aan vader, helemaal blauw !



HoReCa ook een openbaring voor mij.



Zelf dacht ik nog heel lang onschuldig dat van the Stones "when the whipe comes down" "waneer de wip omlaag gaat" betekende...



Heel veel wat mijn ouders me hebben wijsgemaakt kom ik ook nu pas langzaamaan achter hoor... Nu ik zelf kids heb. B.v.dat mijn moeder bepaalde mondhou spelletjes voor in de auto zelf bedacht moet hebben. "Wie kan er het langste met een pepermuntje doen", toevallig zelfde lange (vaste) camping route ; "daar staat een schimmel (begin route), het brengt geluk als je je mond houdt tot waneer je (eind van de route) een koepaardje ziet, dan mag je een wens doen" (ga nu zelfs twijfelen of het wel een koepaardje heet haha). En... Andersom werkte het wensen, op de terugweg wonderwel ook... Koepaardje, schimmel. Dacht werkelijk tot voor kort dat dat een oude volkswijsheid of bijgeloof was.

Pas als je het je eigen kinderen gaat zitten verkondigen denk je huh ? Zou het eigenlijk ...?! Mamà !



Ook een die ik van een vriend heb ; zijn moeder zei dat chocomel van de bruine koeien komt.



Mijn dochter is al 10 en hoogbegaafd maar gelooft tot onze verbazing en ontroering nog echt (!) in pure onschuld in "de toverhoed" die we af en toe voor haar maken. Daar ligt dan lekkers onder maar dan moet wel de maan goed staan en een bepaald tover boek geraadpleegd.



Er gaat me vast meer te binnen schieten.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik dacht dat Nova nieuw / nieuws betekende.
Alle reacties Link kopieren
Oh haha Dotties zie nu pas jouw bericht over die choco koeien, misschien ben jij die vriend wel :-) of een zus van hem :-) toevallig dat ik dat ook net oplepelde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zomer28 schreef op 20 april 2014 @ 21:26:

Dat gehwohl de zalf die je op je voeten smeert gaat wel betekent. Het is Duits voor: gaat goed, dus zonder blaren.

Kwam ik gisteren achter.Niet helemaal goed: gehen betekent lopen en wohl weldadig: Gehwohl betekent dus zoals als lekker lopen. Met perfect verzorgde, pijnloze voetjes dus. Het is dus een woordspeling.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Kwam er gisteren achter dat het woord "toetje" (nagerecht) komt van "iets toe eten". Oftewel na het hoofdgerecht.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger zei men altijd "je kleren zijn te klein, tijd voor nieuwe". Pas toen ik ouder werd realiseerde ik me dat niet de kleding kleiner werd, maar dat ik groeide.
Alle reacties Link kopieren
quote:unuance schreef op 21 april 2014 @ 06:18:

Ook ik dacht dat Nova nieuw / nieuws betekende.Dat is ook een woordspeling: nova betekent in het Latijn inderdaad nieuwe zaken/nieuwigheden. Ik wist niet dat het van NOS/VARA kwam!
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Dat van Robin Hood en een Hoodie klopt niet, zou je net zo goed kunnen zeggen dat Hood een afkorting is van neighbourhood en dat het Robin uit de buurt is. Maar dat klopt dus ook niet. Het is wat iemand al zegt een verbastering. Geloof dat het vroeger geschreven werd als Hode .
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 22 september 2012 @ 21:31:

[...]



... Enlighten me?Omdat het ook wel minigolf genoemd wordt? Voor "kleintjes" dus "midgets". Dat denk ik althans.
Dat spelletje van die schimmel en dat koepaardje . Geniaal, die moet ik onthouden.
Alle reacties Link kopieren
Wat moet een koepaardje dan wel niet zijn? Krijg er hele bijzondere gedachten bij...
Ik kom uit Friesland en zeg ook doesen, ik vind douchen zo lelijk klinken, het ligt gewoon niet lekker in de mond. Ik gebruik twintig over en tien voor half. Slof ken ik ook al, maar dat woord gebruik ik over het algemeen niet. Ik zeg ook wel dat ik zat ben, wanneer ik genoeg gegeten heb. Ik zeg ook wel eens voor de wind of met de wind mee. Ook neefjes in plaats van muggen ken ik wel.

Dat van die benzinetank vergeet ik wel eens, dus dat ga ik even opzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven