Lijf & Lijn alle pijlers

Contactlenzen, waar begin ik aan?

15-04-2014 20:48 45 berichten
Vanaf mijn 12e heb ik harde contactlenzen gedragen. De jaren erna heb ik nooit ergens last van gehad. Soms vergat ik ze weleens een nachtje uit te doen, zo gemakkelijk was het.



Acht jaar geleden, tijdens de zwangerschap van mijn oudste dochter, kreeg ik last van verminderd traanvocht en ben ik overgestapt op een bril.

Nu, na acht, wil ik weer overstappen naar contactlenzen. Ik zie mensen om mij heen met daglenzen, maannlenzen die gewoon besteld worden via internet. Dat was in 'mijn tijd' nog niet..,



Waar kan ik hrt beste terecht om contactlenzen aan te meten. Zo'n dure brillenzaak waar ze je gelijk het duurste van het duurste willen aansmeren of volstaat een prijspakker zoals Pearle of Specsavers en waarna ik de vervolgsetjes gewoon via internet kan bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Joni, dat is inderdaad jammer, dat je geen bril wilt. Ook niet als je gewoon thuis op de bank zit? Al moet ik zeggen dat wisselen van lens naar bril niet echt lekker scherp beeld oplevert.

Ik zit nu noodgedwongen met bril..en lens. Moest aan de leesbril, en sinds die tijd baal ik van alles. Lens irriteert meer, en het scherp stellen als ik de leesbril afzet duurt best lang. Ben ook naar laseren aan het kijken geweest, voor het leesdeel dan. Maar ik heb maar 1 oog wat werkt, en ik vind dat dus ook eng!

Voorlopig rommel ik grommend door met die leesbril..
Alle reacties Link kopieren
Ik ga al 30 jaar naar Oculenti. Omdat ze goed zijn en weten wat ze doen. Een aantal van hen zitten ook in ziekenhuizen oa in het Oogziekenhuis in Rotterdam en het LUMC in Leiden. Ik wil nooit meer een ander
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:gelukkigleven schreef op 15 april 2014 @ 21:38:

Ik had vroeger lenzen van Pearls en Hans Anders.

Toen toch overgestapt naar de speciaalzaak in dit dorp.

Zeer kundig personeel. Prettige vriendelijke mensen. Afspraken maken werkt altijd goed, hoef nooit lang te wachten.



En de lenzen zijn echt van betere kwaliteit. Althans, dat zeggen mijn ogen.

Wel duurder. Ongeveer 400 euro per jaar. Maarja... Het zijn mijn ogen.



En ik zoek elk jaar een nieuwe zorgverzekering uit die een deel vergoedt. Dat scheelt.Fantastisch gevalletje van placebo effect right here! :D De lenzen van de ketens zijn exact identiek aan die van een dure opticien en/of prijsvechters op internet alleen met een ander naampje! (Wederom, dat geldt voor zachte lenzen dus).
Jarenlang harde lenzen gehad van Pearle. Niks op aan te merken, heel aardige meneer die me hielp. Na een tijd tobben met te veel eiwit en droge ogen eerst een tijdje weer een bril op gehad. Nu godzijdank mijn ogen laten laseren en nu ben ik overal van af. En nee, daar is niks engs aan.
Hier lenzen van Pearle, krijg ik maandelijks thuisgestuurd met vloeistof en lenzenbakje. Controle krijg ik jaarlijks ene oproep voor om langs te komen. 18 euro per maand betaal ik volgens mij.
quote:ambra schreef op 15 april 2014 @ 22:08:

Joni, dat is inderdaad jammer, dat je geen bril wilt. Ook niet als je gewoon thuis op de bank zit? Al moet ik zeggen dat wisselen van lens naar bril niet echt lekker scherp beeld oplevert.

Ik zit nu noodgedwongen met bril..en lens. Moest aan de leesbril, en sinds die tijd baal ik van alles. Lens irriteert meer, en het scherp stellen als ik de leesbril afzet duurt best lang. Ben ook naar laseren aan het kijken geweest, voor het leesdeel dan. Maar ik heb maar 1 oog wat werkt, en ik vind dat dus ook eng!

Voorlopig rommel ik grommend door met die leesbril..Ik draag mijn bril steeds meer. Ik heb de lenzen in als ik werk, en thuisgekomen is het eerste wat ik doe mijn lenzen uit en bril op. Ook op vrije dagen heb ik steeds vaker mijn bril op, maar steeds heb ik dan het gevoel als ik de deur uitmoet van; snel mijn lenzen in. Of als ik toch met bril op de hond uitlaat of een boodschap doe; o bah, heb mijn bril op. Het is heel psychisch, want het is een leuke bril, misstaat me niks, maar toch, ik vind het niet bij me passen op de een of andere manier. Leesbril heb ik nodig om een draad in een naald te krijgen en om bv de achterkant van knorr wereldgerecht te kunnen lezen. Ik heb ze van de action, overal rondslingeren.
Ik bestel online exact dezelfde lenzen als de opticien, alleen een stuk goedkoper. Logisch ook, zonder winkel e.d.
Alle reacties Link kopieren
Joni hier slingeren die krengen ook overal ja
Alle reacties Link kopieren
quote:divarg schreef op dinsdag 15 april 2014 22:15 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="gelukkigleven in "Contactenzen, waar begin ik aan?"" class="messagelink">gelukkigleven schreef op 15 april 2014 @ 21:38</a>:</b>

Ik had vroeger lenzen van Pearls en Hans Anders.

Toen toch overgestapt naar de speciaalzaak in dit dorp.

Zeer kundig personeel. Prettige vriendelijke mensen. Afspraken maken werkt altijd goed, hoef nooit lang te wachten.



En de lenzen zijn echt van betere kwaliteit. Althans, dat zeggen mijn ogen.

Wel duurder. Ongeveer 400 euro per jaar. Maarja... Het zijn mijn ogen.



En ik zoek elk jaar een nieuwe zorgverzekering uit die een deel vergoedt. Dat scheelt.</div></blockquote>Fantastisch gevalletje van placebo effect right here! :D De lenzen van de ketens zijn exact identiek aan die van een dure opticien en/of prijsvechters op internet alleen met een ander naampje! (Wederom, dat geldt voor zachte lenzen dus).



Ohhhh, dat ze op het internet goedkoper (en hetzelfde) te krijgen zijn, geloof ik gelijk. Alleen ben ik niet zo'n fanatieke internetshopper en heb geen zin in internetrompslomp.



Maar die van de ketens waren toch echt wel anders. En nu heb ik 's avonds geen last van prikkende ogen.



En als het wel placebo-effect is? Ook prima, het bevalt me goed.
Dank voor jullie adviezen. Ik hoop dat ik nog lenzen kan dragen inderdaad....Misschien is het wel een goed plan om eerst een bezoekje te brengen aan een onafhankelijke optometrist om te kijken of er genoeg traanvocht aanwezig is.



En ook ik wil het beste voor mijn ogen, maar kan en wil niet de hoofdprijs betalen, maar wil toch de goede lenzen. Gelukkig ook tips ontvangen waar ik wat aan heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 15 april 2014 @ 22:08:

Joni, dat is inderdaad jammer, dat je geen bril wilt. Ook niet als je gewoon thuis op de bank zit? Al moet ik zeggen dat wisselen van lens naar bril niet echt lekker scherp beeld oplevert.

Ik zit nu noodgedwongen met bril..en lens. Moest aan de leesbril, en sinds die tijd baal ik van alles. Lens irriteert meer, en het scherp stellen als ik de leesbril afzet duurt best lang. Ben ook naar laseren aan het kijken geweest, voor het leesdeel dan. Maar ik heb maar 1 oog wat werkt, en ik vind dat dus ook eng!

Voorlopig rommel ik grommend door met die leesbril..



Ik heb bifocale zachte lenzen van Pearle, is echt ideaal! Zeker als je zoals ik -9 hebt, gecombineerd met +2

Hoe ze dat in één lens krijgen is onvoorstelbaar maar het werkt prima. Het midden van de lens is -9, de rand is het leesgedeelte van +2. Alleen 's avonds bij echt te weinig licht zoals in een donker restaurant lukt lezen niet altijd goed.

En Pearle heeft een handige post-service, ik krijg maandelijks een nieuw setje thuis gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:LouisaVuitton schreef op 15 april 2014 @ 20:48:

Zo'n dure brillenzaak waar ze je gelijk het duurste van het duurste willen aansmeren of volstaat een prijspakker zoals Pearle of Specsavers en waarna ik de vervolgsetjes gewa internet kan bestellen.



Zelfs Pearl en Specsaver lenzen zijn duur vergeleken met exact dezelfde lenzen online. Zo'n Lensway verkoopt gewoon alle huismerken van ketens als Pearl, Anders en Specsavers voor heel veel minder!

Zelfs de merklenzen zitten nog *onder* de prijs van de winkelprijs 'goedkope' huismerken. Eigenlijk schandalig dat je zóveel meer betaald in zo'n winkel. Kwam er pas heel laat achter.



Heb nu voor een jaar maandlenzen van een van de meest zuurstofdoorlatende lenzen op de markt (Bausch & Lomb PureVision2 HD), voor meer dan de helft van de prijs van de 'goedkope' huismerk Pearl lenzen die ik normaal had.
Alle reacties Link kopieren
Net als veel anderen al hebben benoemd, heb ik mijn lenzen ook laten aanmeten bij Specsavers en ze daar laten controleren. Toen ik de voor mijn ogen goede lenzen te pakken had en deze een paar maanden had gedragen, heb ik ze via Lensway bijbesteld. Onlangs heb ik bij hen ook een mobiele oogcontrole gedaan; dan staan ze met een bus in een bepaalde stad en kun je je daar inplannen. Kost iets van 10 of 20 euro geloof ik, maar dan heb je er wel controle op. Ben verder heel tevreden en veel minder geld kwijt dan toen ik mijn lenzen bij de opticien bestelde. En inderdaad: Kan de rekening gewoon naar de zorgverzekering sturen en die vergoeden dan het deel dat valt onder de aanvullende verzekering. Ideaal!
Ikzelf laat 1x per jaar mijn ogen testen bij een dure brillenzaak in het dorp. Soms bestel ik hierbij direct een setje lenzen en dan weet ik direct de goede sterkte weer.Vervolgens bestel ik dit goedkoper op internet als ik ze op heb en na een tijdje ga ik weer naar de dure brillenzaak.



Het zijn toch je ogen en de service is bij een dure brillenzaak voor zover ik weet altijd optimaal! Hier dus goede service voor de ogen, maar ook goedkoper via internet.
Alle reacties Link kopieren
quote:gelukkigleven schreef op 15 april 2014 @ 22:29:

[...]





Ohhhh, dat ze op het internet goedkoper (en hetzelfde) te krijgen zijn, geloof ik gelijk. Alleen ben ik niet zo'n fanatieke internetshopper en heb geen zin in internetrompslomp.



Maar die van de ketens waren toch echt wel anders. En nu heb ik 's avonds geen last van prikkende ogen.



En als het wel placebo-effect is? Ook prima, het bevalt me goed.Groot gelijk heb je hoor!
Alle reacties Link kopieren
14 euro per maand bij Specsavers. 2 keer per jaar een pakket met de post van 6 paar zachte maandlenzen, vloeistof en nieuwe bakjes. Jaarlijks een oproep voor controle, maar als er tussendoor iets is kun je altijd binnenlopen of een afspraak maken (zonder extra kosten). Ik heb deze al 20 jaar zonder echte problemen!
Alle reacties Link kopieren
quote:groetenuitholland schreef op 15 april 2014 @ 21:00:

Mijn lenzen komen bij Hans vandaan, en het bevalt mij prima. Nu heb ik geen 'lastige' ogen, gewoon redelijk standaard lenzen. Ieder half jaar ga ik er heen, checken ze of m'n sterktes nog goed zijn en ga ik met een nieuwe voorraad weer naar huis.

Vorige week ook eens bij een concurrent binnengestapt, omdat ik daar korting zou krijgen via mijn zorgverzekering. Fout! Niet vriendelijk, van korting wisten ze niks, en ze konden me zelfs niet vertellen welke lenzen ik bij hen zou moeten nemen (terwijl de opticien het doosje met lenzen van Hans heeft gezien). Waardeloos!

Ik ben en blijf een tevreden klant bij Hans!Dat dacht ik ook maar ik heb inmiddels toch echt vaatingroei. Ben nu bij pearle en het driedubbele kwijt maar nu wel echt goede lenzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar pearle. Heb de ena duurste ik betaald 19.90 per maand. Heb ook een extra lenzen set..
Trots!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar de plaatselijk opticien. Deze is zelfstandig en niet aangesloten bij een keten. Wij hebben hier ook de ketens.



Mijn optiek is een echt familiebedrijf, van vader op zoon. Ik kom er graag, kan er altijd terecht, er wordt altijd geluisterd als er klachten zijn. Ze zoeken net zolang tot ik tevreden ben. Zij hebben ook optometristen rondlopen.



Ik ben geen voorstander van bestellen via internet. Dit soort (familie) bedrijven zijn belangrijk om te blijven bestaan vind ik. En daar betaal ik graag voor. Het zijn mijn ogen.
quote:JoniJoni schreef op 15 april 2014 @ 21:47:

[...]



Jij voelt je echt geroepen om meteen iedereen die ook maar even denkt om buiten een dure opticien te gaan op het matje te roepen he. Als je tegen je klanten net zo aardig bent als op het forum zou ik niet graag door jou geholpen willen worden.



A) ik werk niet voor een dure opticien

B) ik geef aan dat als je dan toch ergens goeikoop lenzen gaat halen, je op zijn minst WEL de controles bij een vakman/vrouw kan laten doen.

C) je wil niet weten wat voor ellende ik in mijn stoel heb gehad met mensen die huilie huilie deden dat het al jaaaaren goed ging met de niet gecontroleerde troep. Kan inderdaad goed gaan maar ook verrekte verkeerd. Met alle gevolgen van dien. En o wat vonden ze zich stoer dat ze stiekum tig keer zo lang met hun lenzen deden. Tot er een bacterie in het oog zat, de zuurstofdoorlaatbaarheid zo achteruit was gegaan dat je door de vaatingroei het bos niet meer kon zien etc.



En ik zit hier op een forum. Dus ik word hier niet betaald om aardig te doen. In de winkel ben ik de aardigheid zelve. Ik zit regelmatig aan de bonbons of wijn, meegebracht door klanten die kunnen waarderen als ze een eerlijk advies krijgen. Waaronder van een jongen die trouw twee keer per jaar zijn internet lenzen bij me komt laten controleren. Daar betaalt ie een kleine vergoeding voor maar hey ik ben geen filantropische instelling dus dat vind ie meer dan okay.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven