Lijf & Lijn alle pijlers

Intermittent Fasting.

18-04-2014 22:22 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet dat? En wat zijn de ervaringen?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:Nien, nog even over dat Keltisch zeezout. De sole die je daarvan maakt is hartstikke zout als je een theelepeltje neemt máár je doet die tl in een beker water. Je proeft het zout bijna niet. Wat ik al eerder schreef: het water smaakt romiger, lekkerder. De sole hoeft niet in de ijskast als het maar donker staat. Ik maak het zelf in een oud klein potje met schroefdeksel.

Donker maar wel koel lees ik op diverse websites en dan zou ik het dus al buitenshuis moeten bewaren want in mijn huis is het overal rond de 20 graden of hoger. Lijkt me dus makkelijker om gewoon 'n hoeveelheid door 'n liter water te mengen. Ook wat frisser dan zo'n fles/pot weet ik hoelang moeten bewaren.



Zou daar overigens nog wel het aantal gram voor willen weten, want ik heb diverse maten theelepel, dus dat zegt me niet zoveel.



Ik heb inmiddels 1 kilo zout en 2 flesjes appelazijn besteld via de hier boven genoemde website en dan maar 'ns testen of het iets voor mij is.
quote:ik eet bijna geen fruit meer (om af te vallen)Heb jij ook zo'n last van fruit qua cravings die je daarvan krijgt? Ik at eergisteren 'n halve ananas en ik heb er de hele dag last van gehad wat onstilbare honger betreft, maar ik heb me ingehouden en een paar gekookte eieren gegeten om het 'n beetje houdbaar te maken. Best schrap ik fruit dus gewoon helemaal uit m'n eetpatroon, voel ik me veel beter bij.
Ik zou beginnen met het kleinste theelepeltje en als je het daarna lekker vindt of juist niks proeft een grotere theelepel pakken.

Hier binnen is het meestal rond de 21 graden maar heb het potje met solé al jaren gewoon in de keukenkast. Ook op vakantie. Zo'n potje gaat niet lang mee he

Op een flesje water (500 ml) gebruik ik 2 eetlepels.
Fruit zorgt bij veel mensen voor snaaimomenten. Bij groenten is dat stukken minder.

http://www.leefbewust.com/2011/artikelen/030.html

http://www.robkalmeijer.n ... koolhydraten/fructose.htm
Vanmiddag toen ik het iemand hier over waterstofperoxide zag hebben voor consumptie dacht ik 'die is gek!', maar nu ik er wat meer over google klinkt het ook best aannemelijk. Maar hebben de gebruikers daar nu ook merkbaar baat bij qua afvallen/snellere stofwisseling?
quote:AsoTut schreef op 20 april 2014 @ 21:24:

Ik zou beginnen met het kleinste theelepeltje en als je het daarna lekker vindt of juist niks proeft een grotere theelepel pakken.

Hier binnen is het meestal rond de 21 graden maar heb het potje met solé al jaren gewoon in de keukenkast. Ook op vakantie. Zo'n potje gaat niet lang mee he

Op een flesje water (500 ml) gebruik ik 2 eetlepels.Als 't binnen is zal ik eerst 'ns beginnen met 'n half literflesje water aanmaken en kijken hoe ik 't vind. Ben wel 'ns benieuwd!
Ongepasteuriseerde, gefermenteerde, natuurtroebele appelazijn heeft op citroensap voor dat het enzymen bevat die de spijsvertering en de vetverbranding stimuleren en die ook de aanmaak van maagzuur bevorderen.



En inderdaad AsoTut, een heel goed punt dat zowel appelazijn als citroensap een negatief effect kunnen hebben op je tandglazuur. Ik spoel vaak even na met wat sole zonder appelazijn, dat ik in een glas heb staan voor na het tandenpoetsen. Zou ik eigenlijk elke keer moeten doen. Door een rietje drinken zou ook kunnen helpen.



Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar Keltisch zeezout kun je overal voor gebruiken waar je nu gewoon (zee)zout voor gebruikt, zo krijg je lekker veel mineralen en spoorelementen binnen.

Als je het in een molentje wil gebruiken, moet je er op letten dat je gedroogd Keltisch zeezout koopt, want er is ook vochtig Keltisch zeezout te koop en daar gaat je molentje van kapot. Er zijn op youtube filmpjes te vinden van hoe je de sole kunt maken, deze bijvoorbeeld.
quote:patra schreef op 20 april 2014 @ 21:59:

Ongepasteuriseerde, gefermenteerde, natuurtroebele appelazijn heeft op citroensap voor dat het enzymen bevat die de spijsvertering en de vetverbranding stimuleren en die ook de aanmaak van maagzuur bevorderen.

Krijg je er dan niet net zoveel cravings van als van het eten van fruit?
Nee, het is een gefermenteerd product, het heeft geen (fruit)suikers meer. Door het fermentatieproces zijn alle fruitsuikers 'opgegeten'. Trek krijg je door (fruit)suikers / koolhydraten. Let erop dat je natuurtroebele, ongepasteuriseerde, gefermenteerde appelazijn koopt, bijvoorbeeld die van Fertilia (natuurwinkel).
Citroensap heeft ook positieve werking op spijsvertering en vetverbranding.

Nog een tip: poets het eerste half uur niet je tanden na inname citroen/appelazijn.

Tandarts gaf ooit als tip: spoelen met melk. Zelf doe ik het ook met een grote concentratie KZZ in water.



Nien, antwoord op je laatste vraag: nee echt niet
Mosterd
haha!
Overigens slik ik maagzuurremmers (omeprazol 20), is het dan niet 'n beetje dubbel om iets te gaan gebruiken wat maagzuur verhoogt?
Ik zie net dat ik jou hier en daar ook aan het herhalen ben AsoTut!
Ik heb trouwens deze appelazijn besteld van dezelfde site als het zout: http://www.gekruid.com/appelazijn.html
Oké Elninjoo, ik ga nu iets raars zeggen...

Als je last hebt van oprispingen en andere maagzuurproblemen dan komt dat omdat je een tekort, ja een tekort, hebt aan maagzuur. Als je voldoende maagzuur hebt, reageert de 'deur' tussen maag en slokdarm met het afsluiten van de 'deur'. Als je te weinig maagzuur hebt, blijft die 'deur' openstaan, er komt geen prikkel om de deur dicht te doen. Hierdoor komt het weinige zuur dat je hebt naar boven.



Ik heb zelf een middenrifbreuk (door in het verleden veelvuldig flink aan te komen en weer af te vallen) en heb ondervonden dat het drinken van appelazijn en sole mijn maagzuurproblemen laat verdwijnen.



Deze informatie heb ik van het Weston Price forum, bijvoorbeeld hier. Mijn ervaring is dus dat die info klopt. Ik kreeg die Omeprazol ook voorgeschreven, maar dan verteert je eten dus niet en kom je voedingsstoffen tekort! Ik heb het een paar dagen genomen en toen nooit meer.
Ik ga gewoon de proef op de som nemen, het lijkt me in elk geval onschuldig genoeg (i.t.t. die waterstofperoxide )
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reactie(s)! Ivm de fruitsuikers ga ik dan toch over op die specifieke appelazijn. Ik drink elke dag een liter water met een halve citroen erin omdat ik het lekker vind. Ik heb inderdaad last van cravings als ik fruit eet en bij paleo hameren ze erop dat je fruit het beste kan laten als je af wilt vallen. Daar was ik het eerst niet mee eens (tot drie maanden terug zwaar suikerverslaafd) maar ik MOET van die behoefte aan suiker af. Mijn moeder is diabetesverpleegkundige en had een x mijn bloedsuiker gemeten tijdens zo'n moment voordat ik aan paleo begon en die was te laag. Dusss dat maakt het gewoon heel moeilijk afgezien van het feit dat ook fruit zo lekker is. Dan ook geen gezonde suikers eten en tot nu toe werkt het goed. Nu even afwachten hoe het binnenkort met de hormonen (aangenomen dat die hierin meespelen) gaat nu ik geen fruit meer eet. Ik ben nu drie maanden bezig waarin ik steeds strenger ben geworden met fruit en rauwe honing. Nu al een week alleen citroen en vanaf morgen ook niet meer. Ben benieuwd!



Tijdens het neuzen op WP kwam ik een topic over suikerverslaving tegen en dat was een eye opener ondanks dat ik er toch best wat over gelezen heb. Goed om te weten hoe het precies werkt, dat het zo genormaliseerd is maar dat je er vanaf kunt komen.
quote:AsoTut schreef op zondag 20 april 2014 21:10 Patra, denk je om je tanden als je de appelazijn de hele dag door drinkt? Hetzelfde geldt voor citroen in het water.





Helemaal nooit aan gedacht!

Maar kan het dan kwaad met een paar druppels? Voortaan met een rietje drinken?
Alle reacties Link kopieren
Patra, de levertraan staat vanaf nu in de koelkast! Wat scheelt dat een hoop zeg. Niet dat je het nu niet meer proeft, maar wel een stuk minder. Ik ben bang dat ik de rest van mijn leven aan jouw dochter moet denken tijdens het innemen van de levertraan.... :-)



Wat fijn dat er nog wel wat contact is. Ze heeft nu in ieder geval een 'beeld' van hem en zal nooit zoekende zijn. Dat is beter dan een 'leegte'.
quote:linnoya schreef op 19 april 2014 @ 20:00:

Keltisch zeezout bevat vierentachtig mineralen en spoorelementen die allemaal in de perfecte verhouding, samenstelling en balans ten opzichte van elkaar staan.



Dit is echt heel wat anders dan het tafelzout wat wij in de Nederlandse keuken gebruiken en wat in alle kant en klare produkten zit...Het voordeel van sole vind ik juist dat je er géén dorst van krijgt en dat het ook makkelijker drinkt dan gewoon water.
Ik heb 't zout en de azijn binnen, maar ik vind 't 'n partij goor!! Met alleen het zout er in gaat 't nog wel, al smaakt 't naar verdund zeewater. Maar die appelazijn wekt bij mij kotsneigingen op.
quote:norma_jeane schreef op 18 april 2014 @ 22:59:

Best lang om uit te leggen, maar in feite komt het er op neer dan je van, bijvoorbeeld, 12:00 tot 20:00 en de rest van de tijd dus vast. Klinkt slecht, maar wat ik lees schijnt het dus heel goed te zijn, ook voor je gezondheid, dus niet alleen afvallen.Ik doe dit heel vaak. Het is een beetje mijn natuurlijke eetpatroon (2 grote maaltijden per dag en verder niks). Ik heb nog nooit gemerkt dat het iets voor mijn lijn doet. Dacht juist dat het vrij slecht was en dat meer kleinere maaltijden verspreid over de dag beter waren.
Hmmm, zie nu dat jullie al op pagina zes zijn en dat het over zout water en appelazijn gaat. Sorry voor de inbraak
quote:zoembaya schreef op 23 april 2014 @ 15:08:

[...]





Ik doe dit heel vaak. Het is een beetje mijn natuurlijke eetpatroon (2 grote maaltijden per dag en verder niks). Ik heb nog nooit gemerkt dat het iets voor mijn lijn doet. Dacht juist dat het vrij slecht was en dat meer kleinere maaltijden verspreid over de dag beter waren.Of het een of het ander beter is weet ik niet, maar ik weet wel dat ik niet de zelfbeheersing heb om elke keer als je net smaak van je eten begint te krijgen alweer te moeten stoppen. Ik kan beter 'n verzadigende maaltijd eten (en die bevatten doorgaans minstens 500 kcal) ipv muizenhapjes die mijn craving opwekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven