Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:



Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?



Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"



Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Maar waarom wil je stoppen, waar ben je bang voor, wat wil je voorkomen?



Ik merk dat ik, mede door hier te schrijven, er heel anders in sta dan in het begin. Toen was ik verward en had ik het gevoel dat ik moest kiezen ofzo, voor nr 1 of 2. Sinds enkele weken heb ik veel meer rust. Ik weet nu zeker dat ik bij 1 blijf. Zie 2 als een aanvulling, een factor die m'n leven leuker maakt, waar ik blij van word, energie van krijg.
quote:mikmakk schreef op 20 april 2014 @ 23:02:

Cljane, ik heb heel lang tegen mezelf gezegd dat ik verliefd was op het spel en de spanning en niet op hem. Nog steeds denk ik dat af en toe. Ik kan ook wel momenten hebben dat ik even totaalniet met hem bezig ben en ik zelfs geloof dat ik het prima zou vinden als ik zou stoppen. Het is een grijs gebied denk ik, en omdat je niet verliefd wilt zijn, lukt het waarschijnlijk nog best goed om eea te sturen met je verstand.Voorlopig kan ik inderdaad prima het eea sturen met mijn verstand. En zijn er ook wel momenten dat ik niet met nr2 bezig ben, maar ze zijn er ook veel wel. Vandaar ook dat ik zelf niet zo goed weet wat mijn gevoellens zijn voor nr2 nu.
quote:mikmakk schreef op 20 april 2014 @ 23:02:

en omdat je niet verliefd wilt zijn, lukt het waarschijnlijk nog best goed om eea te sturen met je verstand.Denk je dat? Denk je dat echt?
Ja roos, dat denk ik echt. Soort struisvogelen. Heb het zelf best lang vol gehouden.
Je haalt me de woorden uit de mond, Roos (getsie).



Omdat je niet verliefd wilt zijn, word je dat niet? Je reinste kul. Dat kan alleen als je die persoon uit je leven bant. Wat Jane sowieso al niet kan doen.
Mikmak, mijn idee was te voorkomen verliefd op hem te worden omdat ik dat simpel niet wilde en vond dat het niet kon. Bijkomende zaak hier is dat mijn relatie tussen mij en nr1 totaal niet lekker loopt en ik erg mijn twijfels heb of ik nog wel zo graag oud wil worden met hem.



En misschien ben ik bang dat ik op langere termijn van nr2 meer ga willen dan hij mij kan geven. Hij zal me nooit meer kunnen geven dan datgene wat we nu hebben, vriendschap en sex.



Ik vind het vrij moeilijk om alles een plekje te geven, waar stast nr1 in mijn gevoel, waar staat nr2 en nog veel meer dingen.



Twijvels voor nr1 staan los van nr2 trouwens, deze waren er al voordat nr2 zo duidelijk in beeld was.



hoewel ik mijn bubbels enz nu wel veel beter onder controle heb dan bij de eerste keer.
quote:barbarella70 schreef op 20 april 2014 @ 23:15:

Je haalt me de woorden uit de mond, Roos (getsie).



Omdat je niet verliefd wilt zijn, word je dat niet? Je reinste kul. Dat kan alleen als je die persoon uit je leven bant. Wat Jane sowieso al niet kan doen.

Ik denk inderdaad niet dat je dat kunt, je kunt gevoel niet sturen, hoe graag je dst soms ook wilt. Kijk maar naar de dingen die ik eerder riep en waar ik nu sta mikmak.



Ik kan nr2 niet uit mijn leven bannen barb, maar als het nodig is wel de nodige afstand nemen en zorgen dat hij dit ook doet.

hij komt hier wel eens, maar loopt de deur niet plat en verder zie ik hem wel eens als hij mijn nr1 thuis af zet. Moeilijk zal het zeker worden, maar er zouden mogelijkheden zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:cljane schreef op 20 april 2014 @ 23:16:

Mikmak, mijn idee was te voorkomen verliefd op hem te worden omdat ik dat simpel niet wilde en vond dat het niet kon. Bijkomende zaak hier is dat mijn relatie tussen mij en nr1 totaal niet lekker loopt en ik erg mijn twijfels heb of ik nog wel zo graag oud wil worden met hem.



En misschien ben ik bang dat ik op langere termijn van nr2 meer ga willen dan hij mij kan geven. Hij zal me nooit meer kunnen geven dan datgene wat we nu hebben, vriendschap en sex.



Ik vind het vrij moeilijk om alles een plekje te geven, waar stast nr1 in mijn gevoel, waar staat nr2 en nog veel meer dingen.



Twijvels voor nr1 staan los van nr2 trouwens, deze waren er al voordat nr2 zo duidelijk in beeld was.Scary. Zou één op één mijn verhaal kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hi Jane,

Je bent nu zwak zeg je en dat blijft zo totdat je voor een voldongen feit wordt geplaatst.... En dan is die bubbel zo in een klap weg maar ws je huwelijk, je leven dat je nu kent ook.

En hoe oneerlijk is het ook naar je man toe.. Hoe kan een partner sowieso tegen een minnaar op onbegonnen werk... Wees niet laf en maak eerst iets af voordat je verder gaat.

Is voor je man ook eerlijk kan hij tenminste nog een relatie met een ander aangaan zonder dat nooit meer een ander wantrouwt, want als dit uitkomt zal hij nooit meer onschuldig een relatie aan kunnen gaan...

En heus het is geen rozengeur en maneschijn om alleen te zijn of alleen in een relatie...hoe dan ook jij hebt de keus je man allang niet meer...



Wens je veel wijsheid toe en dat als je in de spiegel kijkt eerlijk naar jezelf bent...
What doesn't kill you,makes you stronger
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 20 april 2014 @ 13:38:

Ik draai het om, ik denk juist dat (veel) vrouwen een minnaar hebben omdát ze onzeker zijn en juist deze man hun "gevoel voor eigenwaarde" komt brengen. Ik heb het al tig keer gezegd, je hebt geen minnaar voor de seks maar voor de aandacht. De seks is -denk ik- 5-10%.

Als de aandacht vermindert, vermindert de eigenwaarde ook weer. Logisch.

Het is het gat in onszelf dat we opvullen met van alles, drank, sigaretten, eten en minnaars.Je slaat voor mij in ieder geval de spijker op de kop Rooss. Het was ook precies de uitleg die nr 2 gaf nadat ik hem vertelde waarom ik een jaloers gevoel voor die andere vrouw voelde; omdat het thuis zo slecht gaat trek ik meer naar de man die me wel aandacht geeft. Met logischerwijs een onprettig gevoel als diegene dan interesse toont in een ander.
quote:mikmakk schreef op 20 april 2014 @ 23:15:

Ja roos, dat denk ik echt. Soort struisvogelen. Heb het zelf best lang vol gehouden.

Tuurlijk. Maar dat is niet wat je schrijft. Jij schrijft dat je verstandig kunt nadenken omdat je hebt besloten niet verliefd te wíllen worden.

Ik denk dat eea volledig los staat van elkaar. Logisch nadenken is geen gevolg van niet verliefd willen worden.



Almost schetst het mooi bv, zij wil haar minnaar zgn niet voor haarzelf maar ze schrikt van zichzelf als hij flirt met een ander. Ze zet al haar manipulatiezeilen bij om te voorkomen dat haar 2 en de verkeerde vrouw elkaar te leuk gaan vinden. Dat is wat je verknipte brein met je doet als er gevoelens (met één l trouwens, Jane ) meespelen.

Kan je nog zo hard tegen jezelf zeggen niet verliefd te willen zijn. Niks gezond verstand.

Mooi hè, ons brein!

No offence naar jou trouwens, Almost. Als er iemand snapt hoe dat werkt ben ik het wel! Been there en done that ook!!



Barbs, Great minds enzo. Of je hebt gewoon zin om me te zoenen, kan ook!
quote:cljane schreef op 20 april 2014 @ 23:16:



hoewel ik mijn bubbels enz nu wel veel beter onder controle heb dan bij de eerste keer.

Jane, ik zie je steeds dit soort dingen schrijven, alsof je voor jezelf de bevestiging zoekt dat je best goed bezig bent.

Je hebt je gevoel van na de eerste date als ijkpunt genomen en besloten dat alles wat niet zo heftig voelt als toen, goed is. Ondertussen heeft je gevoel wel toegenomen en je mag wel zeggen dat je op het touw balanceert.



Ik kan me zo voorstellen dat ook jouw 2-relatie als katalysator gaat werken. Je minnaar laat je onder een vergrootglas zien wat er mis is in je 1 relatie, je wist dit al maar hij laat het je nog duidelijker zien. Op zich best mooi hoor, het zou alleen verdrietig zijn als je dingen van je 2 wil die hij je niet te bieden heeft.
quote:mel71 schreef op 21 april 2014 @ 00:18:

Hi Jane,

Je bent nu zwak zeg je en dat blijft zo totdat je voor een voldongen feit wordt geplaatst.... En dan is die bubbel zo in een klap weg maar ws je huwelijk, je leven dat je nu kent ook.

En hoe oneerlijk is het ook naar je man toe.. Hoe kan een partner sowieso tegen een minnaar op onbegonnen werk... Wees niet laf en maak eerst iets af voordat je verder gaat.

Is voor je man ook eerlijk kan hij tenminste nog een relatie met een ander aangaan zonder dat nooit meer een ander wantrouwt, want als dit uitkomt zal hij nooit meer onschuldig een relatie aan kunnen gaan...

En heus het is geen rozengeur en maneschijn om alleen te zijn of alleen in een relatie...hoe dan ook jij hebt de keus je man allang niet meer...



Wens je veel wijsheid toe en dat als je in de spiegel kijkt eerlijk naar jezelf bent...



Natuurlijk is het geen rozengeur en maneschijn om alleen te zijn. Voor mij betekend dit zelfs diep door het stof te moeten. Ik kan mijn fijne maatschappelijke leventje wel vaarwel zeggen. Zal een van mijn grootste hobb's op moeten geven, heb mazzel als ik een auto op de weg kan houden en zo zijn er nog veel meer dingen. Het zal ook zeker geen rozegeur en maneschijn zijn omdat ik dan alleen voor de zorg van ons kindje kom te staan. Er zal veel vrijheid weg zijn die ik nu wel heb enz. Maar al deze redenen zijn niet een goede reden om dan maar bij nr1 te blijven. Als ik twijfel of ik nog wel genoeg van hem houd om oud met hem te worden zou ik mezelf een behoorlijke trut vinden als ik om mijn maatschappelijke leventje bij hem blijf.



He is overigens niet zo dat hij totaal geen keuze heeft. Nr1 weet wat ik voel en denk en ook mijn twijfels weet hij van. Ik lieg hier over niet tegen hem. Het enige dat hij niet weet is dat er een nr2 is.
Bij twijfel niet inhalen, kiezen is verliezen.

Je bent geen trut als je twijfelt, je zou een trut kunnen zijn als je zeker weet dat je niet meer van hem houdt maar blijft voor de centen en hem vervolgens schoftig bedondert. Een scheiding is niet zo maar iets. Al kan ik volmondig zeggen dat zowel ik als mijn exman er beiden beter uitgekomen zijn maar goed, ik sta geen model voor de goegemeente.



Je schrijft dat 1 weet wat je voelt, denkt en twijfelt. Wat doet hij daaraan? Wat doen jullie daaraan? Hoe voelt hij zich daarover?
Roos, thanks! Door jullie allemaal word het nog onduidelijker hihi. Maar wel goed. Ik merk inderdaad ook wel nu dat ik steeds excuses aan het bedenken ben voor mijn gevoel. Toch weer even heel veel stof om over na te denken.



Roos, natuurlijk zou het vreselijk zonde zijn als ik ooit echt meer wil van nr2 dan hij me kan geven. Maar op dit moment kan ik daar nog wel goed onderscheid in maken. Tussen wat kan en wat niet kan bedoel ik. En nee, dit is geen excuus
quote:Rooss4 schreef op 21 april 2014 @ 01:12:

Bij twijfel niet inhalen, kiezen is verliezen.

Je bent geen trut als je twijfelt, je zou een trut kunnen zijn als je zeker weet dat je niet meer van hem houdt maar blijft voor de centen en hem vervolgens schoftig bedondert. Een scheiding is niet zo maar iets. Al kan ik volmondig zeggen dat zowel ik als mijn exman er beiden beter uitgekomen zijn maar goed, ik sta geen model voor de goegemeente.



Je schrijft dat 1 weet wat je voelt, denkt en twijfelt. Wat doet hij daaraan? Wat doen jullie daaraan? Hoe voelt hij zich daarover? hij doet ontzettend zijn best, soms te erg wat mij dan weer benauwd, maar dit zeg ik dan ook tegen hem, wij proberen samen veel te praten hier over, elkaar te vertellen wat we niet en wel willen. En we proberen samen wag meer tijd in te plannen. Hebben afgelopen week heek impulssief een midweekje weg geboekt. En nee, dit lost echt niet al onze problemen op, maar we hebben dan wel weer even tijd voor elkaar en ons gezin en daar gaat het om. We zijn nu best wel druk beide, met werk, hobby's vrienden, familie, vrijwilligerswerk enz. Dus het leek ons lekker om er even uit te zijn.



Hij voelt zich er vreselijk onder, hij wil bij wijze van wel 100 graden om draaien voor mij, maar dat wil ik niet, dan is nr1 nr1 niet meer. Wel kleine aanpassingen zouden fijn zijn. Of dit lukt zal de tijd leren.



Ik heb mezelf zoizo de deadline gegeven het zoizo tot eind dit jaar te blijven proberen en er ook energie in te steken.
Hij doet dus enorm zijn best en wil zelfs veranderen voor jou, is bang je kwijt te raken dus.

Betekent dit, dat het probleem bij jou zit? Ben je op hem uitgekeken, had je andere verwachtingen? Hebben jullie wel eens met een derde gepraat?
Alle reacties Link kopieren
Jane, dit zeg jij over jouw minnaar:quote:cljane schreef op 20 april 2014 @ 23:04: ik kan niet door gaan zonder mezelf op de langere termijn te verliezen in nr2 en toch ben ik op dit moment echt zwak. Ik wil het niet stoppen. Ik geniet er te veel van.Dit zeg jij over jouw man:quote:cljane schreef op 21 april 2014 @ 01:23:Hij voelt zich er vreselijk onder, hij wil bij wijze van wel 100 graden om draaien voor mij, maar dat wil ik niet, dan is nr1 nr1 niet meer. Wel kleine aanpassingen zouden fijn zijn. Of dit lukt zal de tijd leren. Ik heb mezelf zoizo de deadline gegeven het zoizo tot eind dit jaar te blijven proberen en er ook energie in te steken.

In mijn ogen zijn dat twee conflicterende belangen.

Hoe kun jij investeren in jouw man terwijl jij jezelf aan het verliezen bent in jouw minnaar?!

Hoe ga jij de problemen met jouw man oplossen terwijl jij in gedachten bij jouw minnaar in jullie bubbel bent?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook hoe het is maar Jane geef jij hem blijk van waardering. Ik hoor steeds die aandacht die mijn minnaar me geeft de sex alles is mindblowing? (Niet alleen van jou hoor)

Maar denken al die vrouwen / mannen dat dat blijft als je in een andere relatie stapt sloft dat ook weer weg...kijk is er geen liefde, waardering, maatje gevoel meer ga dan weg is dat er wel bedenk dan dat in elke relatie nu eenmaal hoogte en dieptepunten zijn...en alle mindblowing dingen vind je idd alleen bij een minnaar.



Ik ben nu bijna 2 jaar gescheiden en als ik en mijn ex eerlijk waren geweest hadden we dat 4 jaar geleden moeten doen, zonder dat er list en bedrog van zijn kant aan te pas was gekomen.



Want met kinderen heb je wel een levenslange verbintenis en het is gruwelijk moeilijk als de bedrogen partij alle zeilen moet bijzetten om het contact redelijk te houden...de pijn , schaamte en verdriet aan de kant te zetten om voor onze dochter toch altijd de kans te geven dat ze bij ons allebei kan komen maar ons ook samen kan uitnodigen op haar examen, huwelijk , geboorte etc.

En dat verliezen veel mensen uit het oog zodra er een heerlijke geheime minnaar voorbij komt met heerlijke mindblowing what ever...
What doesn't kill you,makes you stronger
quote:Rooss4 schreef op 21 april 2014 @ 00:52:

[...]





Barbs, Great minds enzo. Of je hebt gewoon zin om me te zoenen, kan ook! Sjit, je hebt me door.
Goh, wat nog een gezelligheid hier midden in de nacht



Roos, ik kom nog even terug op het gevoel vs verstand verhaal. Ik bedoelde niet te zeggen dat je je gevoel kunt onderdrukken met je verstand. Maar ik geloof wel dat je je gevoel kunt beïnvloeden met je hoofd. Al denk ik dat het per persoon zal verschillen, ik ben een vrij rationeel en nuchter persoon en verlies me niet gauw ergens in. Ik heb heel lang wel geweten dat ik iets voelde, maar ik wilde mezelf daar niet in verliezen. En het lukte me prima om dat tegen te houden, door te relativeren en ontnuchteren. Als hij en ik vrijgezel waren geweest en er geen belemmeringen waren voor onze liefde, had ik er heel anders in gestaan en had ik me er waarschijnlijk wél in laten verliezen. Puur omdat het 'mocht' van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Mikmakk, ik kan pas met mijn verstand mijn gevoel laten voor wat het is, zonder wat met dat gevoel te doen, op het moment dat ik aan mezelf heb toegegeven dat ik dat gevoel heb.



Zolang Jane zichzelf blijft wijsmaken dat zij geen verliefdheid voelt terwijl zij dat gevoel wèl heeft blijft zij op hetzelfde punt vast hangen.

Twijfelend over of zij nu echt moet gaan investeren in haar man of toch moet doorgaan met het stiekem genieten van haar minnaar of alleenstaand worden of of of.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor jullie reacties. Ik kreeg gisterochtend een whatsapp van hem om me te feliciteren, ik heb alleen dank je terug gestuurd. Maar 's middags kon ik me toch niet inhouden en heb hem een berichtje gestuurd, ik mis je. Hij stuurde een uur later terug, dat is lief. En dat was het. Ik kan mezelf niet uitstaan dat ik hier zo mee zit. Ik mis de aandacht. Ik zit nu midden in een verschrikkelijke scheiding, denk dat ik daardoor zo gevoelig ben voor aandacht van andere mannen. Mijn (ex) man heeft mij gigantisch belazerd dus denk dat mijn ego een aardige deuk heeft opgelopen. Kijk nu ook constant of hij online is, en ja dat is hij vaak. Vind mezelf echt een trut dat ik hierdoor zo van van slag ben.



Ik krijg trouwens geen mail als hier gereageerd is, vandaar nu pas mijn reactie.
Alle reacties Link kopieren
Hi perlita,



Ja zijn ook moeilijke tijden zeker als je er nog midden in zit. Gun jezelf vooral de tijd hoe dan ook is het een rouwproces zo,n scheiding. Ook ik was toen gevoelig voor de aandacht van anderen terwijl ik in eerste instantie dacht dit nooit meer..



Ik heb vanmorgen met mijn minnaar gebroken weer die pijn en verdriet, maar ik had zoiets hoe kan ik oordelen over Jane en anderen terwijl ik niet veel beter ben. In mijn geval was hij getrouwd en zijn vrouw de ontwetende partij...ik heb het zelf meegemaakt en dat mag ik een ander dan ook niet aandoen...

Maar god het doet echt heel veel pijn..



Ik wens je alle sterkte toe en gun jezelf de tijd het komt echt weer goed ook al denk je nu mss niet zo...
What doesn't kill you,makes you stronger
Alle reacties Link kopieren
Dank je Mel. Ik heb gewoon het idee dat ik gebruikt ben en dat doet pijn.



Jij ook veel sterkte met de beslissing die je genomen hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven