Lucide dromen (bewust dromen)

20-04-2014 23:51 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Sinds een week ben ik geïnteresseerd geraakt in lucide dromen. Voorheen wist ik niet eens van het bestaan af. Ik ben erg druk mee bezig geweest en heb vannacht mijn eerste lucide droom gehad. Het werkt dus echt. Ik ben nu zo vol enthousiasme dat ik benieuwd ben of hier ook mensen zijn die het kunnen of ermee bezig zijn.



Mijn droom:

Ik zat op het terras en ik bestelde een ijsje. Toen ik het ijsje aanpakte zag mijn hand er anders uit. Ik vond het raar en ging er dieper op in en constateerde dat ik droomde. Ik nam een hap van mijn ijsje en ik zei met volle mond: wat raar dat de hersenen alles op slaan he. De ober keek mij raar aan en vroeg hoezo? Ik zei: zelfs de smaak is gewoon hetzelfde. De ober lachte en zei ja we maken al jaren hetzelfde ijs. Nee zei ik, dit is een droom dus mijn hersenen hebben de smaak ook opgeslagen. Hij begon hard te lachen en keek mij echt aan alsof ik rechtstreeks uit het gekkenhuis kwam. Ik zal het bewijzen zei ik en zweefde van mijn stoel omhoog een stuk de lucht in, taadaa riep ik. Hij haalde zijn schouders op en zei ik ben niet van gisteren. Ik kon hem niet overtuigen dus ben daarna weggevlogen. Helaas werd ik daarna wakker.



Het was echt een geweldige ervaring. Ik hoop dat ik er vannacht weer een heb. Als er mensen zijn die het kunnen: wat doen jullie zoal?
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem
Alle reacties Link kopieren
quote:PlofKipje84 schreef op 21 april 2014 @ 00:56:

Ik droom alleen lucide bij nachtmerries. Ik weet dat ik door heel hard schreeuwen de nachtmerrie kan stoppen. Ik schreeuw mezelf dan dus wakker. Werkt altijd. Alleen de eerste keer voor mijn partner was ff schrikken haha.



Haha ik kan mij voorstellen dat je partner daarvan schrok. Kan je je nachtmerrie dan niet omzetten naar een andere locatie en er een leuke droom van maken?



In mijn gewone dromen praat ik veel. Hele gesprekken kan ik voeren met mijn vriend die echt nergens over gaan.
anoniem_199112 wijzigde dit bericht op 21-04-2014 01:09
Reden: Foutje
% gewijzigd
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem
Soms lukt het me inderdaad om het om te buigen. Helaas nog niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat leuk! Ik moet helaas 's nachts nog wel eens uit bed om te plassen. En eigenlijk altijd heb ik dus gedroomd. Ik weet dat iedereen meerdere dromen heeft per nacht. Maar ik weet ze nog als ik dus direct na het wakker worden opsta.

Verder kan ik ook soms mijn dromen beïnvloeden met gedachten zoals bijvoorbeeld: als ik iets niet leuk vind in mijn droom, ik kan "kiezen" om bijvoorbeeld rechtsaf te slaan i.p.v. linksaf of zo, omdat linksaf mij onprettig lijkt.

Wanneer een droom echt niet leuk is, als het eng is/wordt, probeer ik mijn ogen te openen zodat ik wakker word. Dit is echt heel moeilijk, omdat wanneer ik dus droom, ik mijn ogen voor mijn gevoel al open heb. Het doet zelfs best pijn om geforceerd tijdens een droom mijn ogen te openen. Maar ja, zo ben ik al aan heel wat "nare" en/of enge gebeurtenissen in dromen ontsnapt.

Helaas heb ik niet altijd door dat ik aan het dromen ben.
Alle reacties Link kopieren
Heb nog niet alles gelezen maar wilde inderdaad zeggen: probeer eens op de klok (of de tijd van je telefoon) te kijken in je droom... Maar dat is dus al gezegd. En de vervormde handen inderdaad, heel bizar! Ik droom nu sinds 3 jaar af en toe lucide. Deze dromen starten vaak gewoon in mijn bed in de kamer waar ik op dat moment ook daadwerkelijk ben. Vaak begint het met tollen en zweven en een harde, nare toon in mijn oren, dan denk ik: oh, het is weer zo ver. Soms kan ik het sturen, soms blijft het bij het feit dat ik me bewust ben van dat ik droom. Ik heb me er in het begin wel in verdiept maar ik probeer het juist niet te trainen. Vind het maar vermoeiend. Betere nachtrust als ik niet lucide droom. Maar succes met onderzoeken!
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al sinds mijn kindertijd lucide dromen , had toen geen idee wat het was .

Ik maakte van een enge droom dan een film en kon het sturen zodat ik minder bang was.

Bij nachtmerries doe ik dat nog steeds.



Heb ook diverse keren met overledenen gesproken , soms bewust soms kwamen ze bij mij.

Vaak als ik ergens mee zat dan stelde ik voor ik slapen ging een vraag waar ik niet uit kwam.



Heel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde als plofkipje. In het dagelijks leven kom ik niet heel vaak in enge situaties. Integendeel, ik ben uitermate voorzichtig. Dus als ik ineens iemand met een mes achter me aan heb, weet ik dat ik droom en ga ik gillen. 9 van de 10 keer word ik dan wakker. Gebeurt zo'n twee keer per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik kan het ook. Is soms bijzonder vreemd maar wel prettig.

Zo kan ik vliegen, en regelmatig vecht ik met de grootste monsters of engerds en ik win altijd.

Ik kan ook halverwege een droom wakker worden, gaan plassen en daarna weer teruggaan naar diezelfde droom.

En die gaat inderdaad vaak zoals ik wil.

Ik herinner me ook bijna elke droom.



Geen idee hoe het werkt, maar bij mij is het een familietrekje.

Het zal dus ook wel iets fysieks zijn?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Leuk he . Ik heb het sporadisch. Doe er mn best ook niet voor. De laatste keer dat ik een lucide droom had is alweer een maandje of 2 geleden. Ik had rond half 7 met een vriendin gewhatsappt of we wel of neit naar college zouden gaan. Nee dus .



Vervolgens droomde ik dat we het ziekenhuis uit liepen en zeiden: Nou, tóch goed dat we zijn gegaan! Toen dacht in ineens: Uh.. Nee.. we zijn helemaal niet gegaan. Ik zei dat tegen vriendin en die zei: Doe normaal gek, we zijn toch hier :P! Ik: Nee muts . We liggen nog in bed! --> Wakker...



Ik realiseer me ook vaak dat ik lucide droom als ik iemand iets vraag, wat diegene zou moeten weten, maar het antwoord er niet uit komt. Dan weet ik: Ik weet het antwoord niet, dus ik kan het niet fabriceren, dus weet diegene het nu ook niet want ik droom.
Ik droom sinds mijn jeugd lucide en vind het heerlijk. Ik heb het flink geoefend en er veel info over opgezocht bijvoorbeeld op dreamviews.com. Ik doe meestal ook mee met de uitdagingen e.d. Het is heel leuk en het verstoort je nachtrust niet. Voor mijn gevoel die je dan ook iets met de tijd van je leven dat je slaapt in plaats van die tijd weg te gooien.
Alle reacties Link kopieren
Ik kies hem uit, zeg hardop dat hij moet aankomen en dan belt hij aan. Over Angelina wordt verder niet gesproken:-)
Alle reacties Link kopieren
Ik droom ook weleens zo. Weet nog dat ik een nachtmerrie had en dat ik achterna gezeten werd. Ik stond op een gegeven moment op een megahoog gebouw en ineens realiseerde ik me dat ik droomde. En ik dacht, als ik droom, kan ik dus ook van dit hoge gebouw afduiken zonder dat ik doodga. Meteen geprobeerd, was super.
Cum non tum age
Jaloers! Ik zou ook graag lucide dromen maar het lukt niet. Misschien eerst eens controle krijgen over mijn wakkere leven, voor ik controle kan krijgen over mijn dromen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven