Tunesië...wat te doen en waar op te letten

20-04-2014 22:48 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met een vriendin naar Tunesië, wat zijn de dingen die we absoluut moeten zien/doen en wat absoluut niet?



Mijn vriendin is nogal bang aangelegd, ik totaal niet. Zijn er hier mensen die vervelende ervaringen hebben met de Tunesiërs?
Alle reacties Link kopieren
Even wachten op reacties, heb over geen enkel land zoveel negatieve dingen gelezen als over Tunesië., zou er zelf niet heen willen.
Ik ben er zo'n 15 jaar geleden geweest en heb er een leuke vakantie gehad. Gezien de reacties hier altijd op het forum is er veel veranderd.

Wat ik mooi vond was o.a. het amfitheater in El Djem, de opgravingen in Carthago, de oase Tozeur en de Sahara.
Alle reacties Link kopieren
Waarom? Dat is de enige vraag die ik heb.



Heb je echt zo weinig geld om op vakantie te gaan?

Lees je geen kranten?

Zap je altijd weg zodra er nieuws op de tv is?

Lees je nooit het viva forum?

Ben je onbenullig?
Alle reacties Link kopieren
Google even vivaforum en Tunesië, misschien kan je dan dinsdag je vakantie nog omboeken naar iets leuks!!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 5 jaar geleden geweest met mijn vriend. Er is natuurlijk in die tijd veel veranderd dus weet niet hoe het nu is. Wij zijn naar souse geweest en hebben een top vakantie gehad. De standaard excursies gedaan zoals quad en kameel rijden enzo. Wij hebben geen vervelende ervaring gehad. Wel proberen mensen van alles aan je te verkopen op straat. Maar dat is overal tegenwoordig.
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem
Alle reacties Link kopieren
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... en/tunesie



Ben je je ervan bewust dat er een negatief reisadvies heerst? Lees je goed in voordat je boekt en realiseer je dat als je afreist en er iets mocht gebeuren, je reisverzekering niet geldig is.



Persoonlijk zou ik de Griekse economie gaan stimuleren, ipv naar Egypte.
Ik ben ook niet bang maar toch zou ik nu voor geen goud naar Tunesië op vakantie gaan gezien het negatieve reisadvies en hetgeen wat er de laatste tijd in het nieuws is geweest.



Hoe komt die bange vriendin er eigenlijk bij om met jou naar Tunesië te gaan? Daar moet ze dan juist nu niet heen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je in godsnaam juist kiezen voor Tunesie? Dat snap ik echt niet. Er is een negatief reisadvies en 2 vrouwen gaan daar echt geen leuke tijd tegemoet. Je kunt je echt niet buiten het resort begeven, dat kan al amper als je een man bij je hebt vanwege het verregaand lastig gevallen en betast worden.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik persoonlijk nog liever een weekend naar Valkenburg zou gaan dan een weekje naar Tunesië, zijn de reacties hier weer flink overtrokken. Het negatieve reisadvies geldt, als je de informatie doorleest, slechts voor een deel van het land en dan niet voor de toeristische gebieden aan de kust. Gezien de vraag van TO hier, durf ik zomaar te gokken dat ze met vriendin naar een van die verschrikkelijke AI-resorts aan de kust gaat en niet een avontuurlijke trektocht op eigen gelegenheid door het binnenland van plan is.



Los van het "gevaar" staat Tunesië wel bekend als een land waar vrouwen alleen nog wel eens opdringerige aandacht kunnen krijgen. Hou je daar niet van, dan zou ik omboeken of op je resort blijven.
Alle reacties Link kopieren
Er hoeft maar iets te gebeuren en de vlam slaat daar weer in de pan, nog niet heel lang geleden moesten ook de mensen uit de resorts geevacueerd worden. Daarbij is in korte tijd de samenleving daar enorm veranderd, en niet ten positieve.



Daarbij is het gewoon een naar land, hele nare mannen, vies (vuilnis pleuren ze overal neer) en over de buikloop maar niet te spreken.



Ik zou nog niet gratis gaan.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: pas op voor vakantieliefdes. Ik zie in de programma's telkens weer meiden vallen voor een Tunesiër.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben drie jaar geleden twee weken naar hammamet geweest. Het jaar erna zijn we weer geweest en toen naar port el kantaoui. Het eerste jaar was het zelfde jaar als dat van de Arabische lente en alle opstanden enz. Omdat wij al geboekt hadden zijn we toch maar gegaan en hebben hier totaal niets van gemerkt. Verder ook geen problemen gehad. Ja de mannen zijn soms irritant met aandacht en ik hou persoonlijk niet van het eten. Al denk ik dat je meer 'gevaar' loopt als je met twee vrouwen gaat dan ik met mijn ouders en broer.



Waar je veel mee kan bereiken is geld. Voor de obers, strandbedjes, schoonmaaksters. Voor een paar dinar krijg je veel gedaan en zijn ze vaak een stuk vriendelijker.

Hmm verder nog dingen die je waarschijnlijk al weet, van te voren met de taxi chauffeur een bedrag afspreken, niet te 'naakt' buiten het hotel rondlopen en verder lekker genieten van het heerlijke weer.

Wees wel duidelijk met dingen die je niet wilt, mocht je last hebben van vervelende mannen of winkeliers. Bij een klein beetje twijfel palmen ze je zo in.



Ga naar marktjes, medina's, parasailen op t strand, afdingen tijdens t winkelen en bespreek met je reisleider wat er te doen is. Dingen zoals kamelentochten, quad rijden, piratenboot tocht.



Ik heb geen negatieve ervaringen en vind het een heerlijk land. Zou er ook erg graag weer een keer naar toe willen
Alle reacties Link kopieren
Been er vorig jaar juli met een vriendin geweest (Monastir) en ik heb GEEN leuke vakantie gehad.



- Vervelende opdringerige (jonge) mannen

- Onbeschofte mannen die je duidelijk laten merken dat jij 'maar' een vrouw bent

- Slechte hygiene

- Voedselvergiftiging opgelopen

- Algeheel 'niet welkom' gevoel

- Van die verkopers die je met alle geweld hun winkel proberen in te krijgen

- Weinig mogelijkheden buiten hotel (muv geboekte excursie)

- Problemen met pinnen

- Onrust, net in de week dat wij er zaten werd er een bekende politicus vermoord in Tunis met als gevolg demonstraties en onzekerheid of onze vlucht naar huis wel zou gaan



Nee, ik vond de sfeer niet fijn en hoef echt niet meer terug naar Tunesie. We hebben een 2-daagse excursie gemaakt door de Sahara en dat was interessant en mooi.

Ik raad je aan naar Griekenland te gaan.
Niet gaan is het beste advies wat je voor Tunesie kunt krijgen
quote:Frizz schreef op 21 april 2014 @ 01:37:

Ik zeg: pas op voor vakantieliefdes. Ik zie in de programma's telkens weer meiden vallen voor een Tunesiër.Ongelooflijk...het zijn de meest agressieve mannen die ik ooit ben tegen gekomen. In Marokko en Egypte is men ook opdringerig, maar minder agressief. Meiden die op zoiets vallen missen 'n paar schroefjes onder hun hersenpan.
quote:reisa1978 schreef op 20 april 2014 @ 23:07:

Ik ben er zo'n 15 jaar geleden geweest en heb er een leuke vakantie gehad. Gezien de reacties hier altijd op het forum is er veel veranderd.

Nou, mijn ervaring is van pakweg 18-20 jaar geleden...
Zonde van je geld, tijd en energie! Omboeken naar een andere bestemming is het beste advies!
Ik zou ook omboeken. Lekker naar 'n Grieks eiland ofzo. Relaxte sfeer en bevolking en 'n stuk mooier.
Alle reacties Link kopieren
Brrrrr TO jij liever dan ik. Seriously kun je er nog onderuit?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in 2007 in Tunesie geweest dus daarop kan ik mijn antwoord baseren. Ik was daar met mijn ex. Ondanks dat gegeven waren de mannen erg opdringerig en werd ik constant nageroepen (en ik liep er echt niet half naakt of aanstootgevend bij). 's avonds na een uur of acht waren er ook alleen maar ,mannen op straat te zien, de terrasjes waren overbevolkt met alleen maar mannen. Overal waar je keek, er was geen vrouw te zien.

Verder natuurlijk de gebruikelijke opdringerigheid van verkopers maar dat is in meer landen.



Tunesie is erg goedkoop maar mij zien ze er niet meer terug. Heel mooi is de natuur ook niet overigens.
Alle reacties Link kopieren
En TO wat vind je van de antwoorden?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik hier op het forum heb gelezen, maar zelf niet heb meegemaak maar toch even wil vermelden:



Mannelijk hotelpersoneel dat, als jij je hotelkamer binnengaat om bv te verkleden, toevallig net de handdoeken moet vervangen.



Ben er zelf geweest, voor een strandvakantie was het leuk, maar de kerels vond ik er niet fijn. De vrouwen waren wel heel vriendelijk. Ik ga niet weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 21 april 2014 @ 08:40:

En TO wat vind je van de antwoorden?TO is zich aan het afvragen waarom ze eigenlijk naar Tunesië wilde en is nu druk aan het lezen in de annuleringsvoorwaarden om te kijken of ze er nog onderuit kan ......
quote:Vicky schreef op 21 april 2014 @ 08:43:



Mannelijk hotelpersoneel dat, als jij je hotelkamer binnengaat om bv te verkleden, toevallig net de handdoeken moet vervangen.



Dat was ik ja!

En geen grendel op de binnenkant van de deur om je tegen ongewenste indringers met loper te kunnen beschermen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven