huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.







Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?







Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!



You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week PER ONGELUK een frituurpan met nog een flinke laag gestold frituurvet meegewassen in de vaatwasser... Resulaat: alles vies en plakken, een hoop schoonmaakwerk en de vaatwasser leeft niet meer. Dure grap.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 17 april 2014 @ 09:40:

[...]





Ik heb mn ov-pas wel eens terug gevonden onder in een vuilniszak. Had net mn studentenkamer opgeruimd dus toen ik hem echt niet kon vinden daar maar eens gekeken. Toen kon ik dus weer gaan schoonmaken (en douchen, bah).

O getver! Wel goed dat je op het idee kwam.

De mijne zat niet in de was. Nu weet ik het niet meer. Ik zal dat ding wel moeten blokkeren? Het saldo wordt automatisch aangevuld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer toen de olie op was van die viscapsules open gemaakt om in te bakken. De keuken heeft nog nooit zo erg geroken. Minstens een week lang hing er een rotte vislucht!



En uiteindelijk was het eten ook niet echt gelukt..
Alle reacties Link kopieren
Minder 'huishoudelijk' maar ook mooi;



M'n moeder deed altijd mijn broertje zijn haar met de tondeuse en was vergeten het kammetje erop te zetten.. Na de eerste 'strook' kon ze niet terug, dus heeft ze het maar helemaal afgeschoren. Dit was in de tijd van happy hardcore en Gabbertje etc en toen kreeg mijn broertje de naan Gabbertje van de kindjes in zijn klas. We kunnen er nu om lachen maar wat was mijn moeder kwaad op zichzelf!



Nog een briljante van mij; ik was aan het fietsen en hoorde iets rinkelen. Ik stoppen, bleek dat de schroef bij mijn voorwiel weg was, zoeken, maar dat ding was nergens te vinden... Ik dacht (moest nog een half uur rijden voor ik thuis was) 'ik fiets wel voorzichtig'. Na een kwartier was ik het vergeten (half aan het dagdromen en de dagplanning aan het doornemen) en reed ik in normaal tempo (HARD!) naar huis. Mijn vriend was woest toen ik thuiskwam, ik had namelijk zo mijn voorwiel kunnen verliezen als ik hard door een bocht was gegaan (of hij had kunnen blokkeren waardoor ik een vliegshow had gedaan) En hard door bochten was ik gegaan, wiel zat er gelukkig nog. Ik heb zon bakkersrek voorop en die had het wiel dus soort van tegengehouden. Ben ik blij dat ik dat rek heb Zo dom, en levensgevaarlijk
Op het plankje naast de douche staan verschillende flesjes (in tubevorm) douchegel en andere toiletartikelen. Van de week heeft mijn dochter zich dus heerlijk gedoucht met mijn (peperdure) gezichtreinigingsgel En op de een of andere manier denken pubers altijd een halve fles shampoo/conditioner/douchegel per keer nodig te hebben.
Tip van de dag: geen paaseieren verven met van die verftabletten (oplossen in water en azijn) en er dan een lekkere kliederboel van maken op een 30 jaar oud en inmiddels behoorlijk poreus geworden lichtgrijs kunststof aanrechtblad.



Ik dacht, het is maar voedingskleurstof dus dat veeg je er zo vanaf. Niet dus. Ons aanrechtblad is nu een soort van Kandinsky-schilderij, met allerlei vrolijk gekleurde rondjes half over elkaar waar de verf uit het schaaltje is geklotst.



En het allerergste: toen ik het zag, wist ik ineens weer dat me dit twee jaar geleden ook al is gebeurd. Dom. Heeft toen echt máánden geduurd voor het was afgesleten (afwasmiddel, blue-wonder, chloor; het baat allemaal niks).
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde van de week afwassen met toiletreiniger. Het was nog vroeg.
In een nieuw huurhuis gaan wonen waar het bad erg smerig was.



Ik dacht: ik zet er een goed product op, laat dat even intrekken en dan poets ik het weg.

Bref Gel op gedaan en dan vergeten.

Dat spul vreet dus je emaille kapot als je 't er maar lang genoeg op laat, konden dus ineens het bad laten vervangen
O ja en zonder handschoenen Bref badkamerreiniger gebruiken als je net je vingers tot bloedens toe hebt opgevroten, is ook niet zo'n goed idee
Alle reacties Link kopieren
quote:bubblesdevere schreef op 19 april 2014 @ 14:30:

O ja en zonder handschoenen Bref badkamerreiniger gebruiken als je net je vingers tot bloedens toe hebt opgevroten, is ook niet zo'n goed idee Oh auwie!
quote:appeltjesgroen schreef op 19 april 2014 @ 14:08:

Tip van de dag: geen paaseieren verven met van die verftabletten (oplossen in water en azijn) en er dan een lekkere kliederboel van maken op een 30 jaar oud en inmiddels behoorlijk poreus geworden lichtgrijs kunststof aanrechtblad.



Ik dacht, het is maar voedingskleurstof dus dat veeg je er zo vanaf. Niet dus. Ons aanrechtblad is nu een soort van Kandinsky-schilderij, met allerlei vrolijk gekleurde rondjes half over elkaar waar de verf uit het schaaltje is geklotst.



En het allerergste: toen ik het zag, wist ik ineens weer dat me dit twee jaar geleden ook al is gebeurd. Dom. Heeft toen echt máánden geduurd voor het was afgesleten (afwasmiddel, blue-wonder, chloor; het baat allemaal niks).Probeer het eens met Dasty (van de Wibra) Ook niet heel goed voor je aanrecht maar daar krijg je het vast wel mee weg.
Alle reacties Link kopieren
Die visoliecapsules om in te bakken vind ik wel ingenieus bedacht. Jammer dat het niet werkte.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 17 april 2014 @ 09:40:

[...]





Ik heb mn ov-pas wel eens terug gevonden onder in een vuilniszak. Had net mn studentenkamer opgeruimd dus toen ik hem echt niet kon vinden daar maar eens gekeken. Toen kon ik dus weer gaan schoonmaken (en douchen, bah).



Ik heb eens de ID van mijn zoon kwijgemaakt, dus hij een nieuwe aangevraagd



Maand later moet ik wat scannen. Wat ligt er onder de scanklep? Yep, de oude ID van mijn zoon..



Was dus ook een duur grapje
Alle reacties Link kopieren
quote:bubblesdevere schreef op 19 april 2014 @ 14:30:

O ja en zonder handschoenen Bref badkamerreiniger gebruiken als je net je vingers tot bloedens toe hebt opgevroten, is ook niet zo'n goed idee

Nooit gehoord van Bref...maar dus niet echt lekker spul



Ik had eens Dastyspray gekocht, mijn lepelrek en de tegels ingespoten.

Dat spul vreet als een gek dus na een half uur kwam mijn hele lepelrek, dat al 10 jaar vast zat met Bison powerkit, spontaan van de muur



helaas had ik toen ook al mijn keukenkastjes ingespoten ermee, dat plastic fineerlaagje is ook gedeeltelijk losgelaten



Sindsdien hier geen dasty meer, is pure troep
Ik weet niet wat ik fout doe, maar het 'raam-ding' (hoe heet dat nou, geen gordijn maar zo'n lap met aan de zijkant een touwtje... ik ben lekker wakker) en ik hebben een haat-liefde verhouding.

Vanochtend wilde ik het raam open doen, besloot dat ding om maar weer eens naar beneden te komen . (aandacht te kort...)



Zo op mijn lip die ging bloeden... kan ik straks leuk naar de paasgedoetjes met zoeloelippen, leuk...

Ik doe mijn paashaaspak maar aan denk ik...
Alle reacties Link kopieren
quote:rsb schreef op 18 april 2014 @ 11:42:

Ik heb een keer toen de olie op was van die viscapsules open gemaakt om in te bakken. De keuken heeft nog nooit zo erg geroken. Minstens een week lang hing er een rotte vislucht!



En uiteindelijk was het eten ook niet echt gelukt..
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:pearle schreef op 20 april 2014 @ 10:26:

[...]



Nooit gehoord van Bref...maar dus niet echt lekker spulKan nog geen plaatjes plakken maar dit is Bref => http://www.promobutler.be ... er-nettoyant-bref-1735677



Dasty durf ik trouwens alleen maar op mijn witte was te gebruiken, had al zo het idee dat het soms meer wegvreet dan de bedoeling is.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dit niet echt huishoudelijk maar het gebeurde wel in huis dus ik hoop dat mijn blunder ook telt. Ik had gisteren misschien iets te veel op en was op de bank in slaap gevallen. Mijn vriend heeft me daarna heel lief in bed gestopt.



Toen ik vanochtend wakker werd zag ik allemaal scheuren in de muur. Ik keek naar mijn vriend en die was ook al mooier dan anders. Omdat ik me niet zo fris voelde ben ik maar gaan douchen en de douche was ook al zo vies. Helemaal verbaasd heb ik me afgedroogd, en aangekleed. Toen ik mijn lenzen in wilde zetten kwam ik erachter dat mijn lensbakje leeg was. Het hele huis afgezocht naar waar ik die dingen nou weer gelaten had want misschien lagen ze wel in mijn andere lensbakje? Totdat het me eindelijk begon te dagen en ik me besefte dat ik mijn lenzen dus al die tijd al in had.



Ik doe mijn lenzen altijd uit voordat ik in mijn slaapkamer kom dus wist niet dat daar zo veel scheuren in zaten. Vanwege mijn hooikoorts draag ik al een tijd mijn bril en die is niet zo heel schoon dus ik zie wat wazig. Douchen met lenzen deed ik ook al niet. Vandaag dus de douche schoongemaakt en mijn vriend maar verteld dat hij veel mooier is als mijn bril schoon is. En ik ben nog steeds blij dat mijn lens tijdens het slapen niet achter mijn oog is geschoten.
Alle reacties Link kopieren
quote:blije-bij schreef op 20 april 2014 @ 20:26:

Volgens mij is dit niet echt huishoudelijk maar het gebeurde wel in huis dus ik hoop dat mijn blunder ook telt. Ik had gisteren misschien iets te veel op en was op de bank in slaap gevallen. Mijn vriend heeft me daarna heel lief in bed gestopt.



Toen ik vanochtend wakker werd zag ik allemaal scheuren in de muur. Ik keek naar mijn vriend en die was ook al mooier dan anders. Omdat ik me niet zo fris voelde ben ik maar gaan douchen en de douche was ook al zo vies. Helemaal verbaasd heb ik me afgedroogd, en aangekleed. Toen ik mijn lenzen in wilde zetten kwam ik erachter dat mijn lensbakje leeg was. Het hele huis afgezocht naar waar ik die dingen nou weer gelaten had want misschien lagen ze wel in mijn andere lensbakje? Totdat het me eindelijk begon te dagen en ik me besefte dat ik mijn lenzen dus al die tijd al in had.



Ik doe mijn lenzen altijd uit voordat ik in mijn slaapkamer kom dus wist niet dat daar zo veel scheuren in zaten. Vanwege mijn hooikoorts draag ik al een tijd mijn bril en die is niet zo heel schoon dus ik zie wat wazig. Douchen met lenzen deed ik ook al niet. Vandaag dus de douche schoongemaakt en mijn vriend maar verteld dat hij veel mooier is als mijn bril schoon is. En ik ben nog steeds blij dat mijn lens tijdens het slapen niet achter mijn oog is geschoten.Maar gelukkig is dat ook onmogelijk, je ogen liggen niet als losse kníkkers in je hoofd.
Alle reacties Link kopieren
quote:apiejapie schreef op 03 april 2014 @ 14:42:

O ja, nog eentje hier: strijkijzer van de plank stoten, en die op gaan vangen (eerste reflex): au au au!





Die deed ik ook



Leuk topic !



Die visoliecapsules vind ik ook een giller of met mayo bakken



Ik moet even flink graven
Alle reacties Link kopieren
Ik paste als 18 jarige op het ouderlijk huis tijdens de zomervakantie. We waren er net ingetrokken en een van de dingen waar mijn ouders goed in geïnvesteerd hadden was een prachtige keuken met marmeren/natuurstenen aanrechtblad. Ik was die zomer veel aan het werk en kwam aan schoonmaken niet echt toe. 5 dagen voordat mijn ouders thuiskwamen besloot ik de keuken alvast op te ruimen. Het blad zag een beetje dof, dus ik kwam op het geniale idee het in te spuiten met antikal. Lekker laten intrekken dacht ik nog, werkt in de badkamer ook.



Dus ondertussen lekker in de zon met een boek en de keuken helemaal vergeten. Toen ik eten wilde gaan koken bedacht ik me weer dat ik aan het schoonmaken was geweest. Dus probeerde het (zwarte) blad op te poetsen. Overal witte vlekken! Ik in complete paniek bedacht me dat glassex wel zou helpen. Jullie kunnen het resultaat wel raden.



Ik heb vanalles geprobeerd en uiteindelijk maar wanhopig de leverancier van het blad gebeld, die konden me niet helpen mbt schoonmaak middelen. Wat ze wel konden doen was langskomen en het blad opnieuw schuren. Daar ging het zuurverdiende geld van mijn vakantiebaantje. Ook moest ik het blad voor een maand oid inwrijven met olie om de glans op de diep ingevreten vlekken te behouden.



Toen mijn ouders thuiskwamen waren ze helemaal blij met hun mooi glanzende aanrechtblad. Ik vertelde ze dat ik had ontdekt dat inwrijven met olie de truc is. 10 jaar lang smeerde mijn moeder trouw het blad in met olie (en de vale plekken waren nooit te zien).



Toen ik 28 was, dus tien jaar later heb ik ze pas het hele verhaal verteld...gelukkig konden ze er smakelijk om lachen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Oh wat sneu Bladora . Wel heel slim van je om de leverancier te bellen. Ik denk dat ik alleen maar jammerend in een hoekje zou zijn weggekropen
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden mijn eerste koopwoning gekocht. Zwager had mijn wasmachine geplaatst. Maar geen beweging in te krijgen. Uiteindelijk monteur gebeld, na wat rondkijken stopt hij de stekker in het stopcontact!!!



Uren bouillonsoep laten trekken, afgieten en dan dus vergeten een pan onder het vergiet te zetten.



Na een avondje te veel drank mijn oogmake up verwijderen met glorix-doekjes
Alle reacties Link kopieren
Super opgelost, Bladora! Wat een verantwoordelijke 18-jarige (dat je er ook aan dacht het aanrecht eens mooi te laten blinken voor je ouders ). Ik denk dat ze er op dat moment niet zo hard om hadden gelachen als 10 jaar later
Ga in therapie!
quote:cloet schreef op 21 april 2014 @ 10:12:

Jaren geleden mijn eerste koopwoning gekocht. Zwager had mijn wasmachine geplaatst. Maar geen beweging in te krijgen. Uiteindelijk monteur gebeld, na wat rondkijken stopt hij de stekker in het stopcontact!!!

dat heb ik een keer met een blender gehad toen ik net op mezelf woonde... bijna een halfuur staan klooien met dat ding. Wilde hem bijna uit het raam gooien toen ik bedacht dat het misschien handig is om de stekker erin te doen.



Of soms met boodschappen opruimen ben ik ook niet zo handig en wil ik een pakje thee in de koelkast zetten...of een pot pindakaas of zo..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven