Werk & Studie alle pijlers

Oppastarief?

21-04-2014 00:32 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik lees al enige tijd mee en zou graag een vraag willen stellen. Ik ben een student pedagogiek van 21 en nu 4 jaar op bij mijn vaste oppasgezin. Het gezin bestaat uit 3 kinderen van 3, 4 en 7 jaar. Soms heb ik ze alledrie, soms maar twee. Ik krijg nu al 4 jaar hetzelfde tarief, namelijk 5 euro per uur, of ik nu overdag of 's avonds oppas (als ik 's avonds oppas, breng ik ze ook naar bed). Zo nu en dan krijg ik een euro meer. Ook 'vergeten' ze wel eens te betalen en moet ik er zelf weer achteraan... Hoe denken jullie hierover? Moet ik aankaarten dat 5 euro misschien te weinig is? En wat zou dan een redelijk tarief zijn? Of is hetgeen ik nu krijg meer dan genoeg?

Alvast heel erg bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal zelf voor een tweeling, 's avonds na 19.00 uur ¤ 5,00 euro en overdag tot 19.00 uur ¤ 6,50 euro / ¤ 7,50 euro.

Dat zijn hier gangbare tarieven
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik zou dus iets meer kunnen vragen? Het gaat me er meer om dat ik in die 4 jaar nooit iets meer heb gekregen. Was 17 toen ik begon en nu 21...
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg uit je bericht de indruk dat jij vijf euro per uur te weinig vindt. Als dat inderdaad zo is, zou ik het inderdaad met de ouders bespreken en proberen tot een compromis te komen. Ik ben net zo oud als jij, doe dezelfde studie en pas voornamelijk 's avonds (inclusief naar bed brengen) op twee kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd als jouw oppaskinderen. Ik krijg daar ook vijf euro per uur voor, soms iets meer. Ik vind dat zelf genoeg, maar ik ben niet afhankelijk van de inkomsten vanuit het oppassen en doe het vooral omdat ik het erg leuk vind.