Lijf & Lijn alle pijlers

30 day shred en meer, deel 2

28-01-2014 08:47 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het oude topic vol is, start ik bij deze deel 2.



Zie hier het oude topic: 30 day shred



30 day shred is een workout van 3 levels, die je per level 10 keer doet.

Ook andere workouts (op youtube) komen aan de orde.



Sport ze, allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedzo Dikkiedik !

Wees idd voorzichtig met de knieën, je bent gelijk uitgeschakeld als je ze overbelast. In level 3 krijgen ze ook flinke opdonders.

Heb vandaag een rustdag, ik zit nu op 24/30. Morgen wil ik weer Nathaly Style proberen.
Alle reacties Link kopieren
Was ik ook weer. Was 10 dagen op vakantie. Vandaag dacht ik om er in te komen een yoga meltdown te doen, maar dat was niet echt om er in te komen ;).



Vanaf vandaag wil ik er weer voor gaan. Dus echt 4 keer per week sporten. Ik ga nog een keer voor aan beginnen met shred en dan ripped waarbij ik elk level 2 keer doe en dan wil ik door naar shred it with weights. Dat wil ik dan combineren met fietsen op de racefiets.



Maandag wil ik ook weer op mijn calorieen gaan letten zodat ik de volgende 8 kilo er ook af ga krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak uit jullie berichten op hier, dat velen van jullie shred combineren met andere programma's?

Is dat voor de afwisseling (om het leuk te houden) of boeken jullie dan nog meer resultaat?

Ik ben nu over de helft van level 2 en ik moet bekennen dat ik nog nooit zo'n strakke buik heb gehad.. Zo trots op mezelf!
Alle reacties Link kopieren
@Kopstoot, ik doe een teamsport en daarnaast doe ik het programma. Als mijn teamsport straks (eh nu) het wedstrijdseizoen weer voorbij is vind ik het leuker om te fietsen dan alleen maar te shredden, sporten moet voor mij vooral leuk zijn en niet perse alleen maar het allermeest effectief.



Donderdag heb ik 30 km op de racefiets gezeten, vandaag de laatste wedstrijd van mijn teamsport gehad. Morgen Shred level 1 en dan zondag weer op de racefiets. Goed bezig volgens mij ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga weer van start.



Ik heb 2 weken vakantie gevierd en daarvoor en daarna had ik wat stress. Maar vorige week ging eten al weer best goed en nu ga ik het sporten ook weer oppakken. Ik heb me voorgenomen het hele riedeltje nog een keer te doen. Dus heb ik net shred level 1 nog een keer gedaan, ik kon niet alles volhouden, dus die kan volgende keer best nog een keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond gisteravond om 11 uur dat ik toch echt nog iets moest doen. Ik had geen zin, en heb killer, buns en thighs level 1 even snel bekenen. Zag er niet al te moeilijk uit dus gedaan. Ik vond het echt heel leuk, niet teveel met gewichten, niet teveel cardio .

Maar poeheeee nu heb ik toch een spierpijn in mijn kont
Alle reacties Link kopieren
@Kaaaaaaaatje

Ga je nu alles weer herhalen? Dus de complete 30 dagen? Of gewoon wat lesjes hier en daar?
Alle reacties Link kopieren
@Gromm, ik merk dat ik een doel nodig heb. EN ik merkte dat ik opzag tegen Shred it with weights. Dus ik combineer de boel. Ik wil nu alle lesjes nog 2 keer gaan doen en dan over naar shred in with Weights. En dan wil ik nu alles wel doen in de zwaarste variant met gewichtjes van 2 kilo.



Gisteren 60 km gefietst op de racefiets. Daarna was ik helemaal leeg. Wel een lekker gevoel. Vandaag weer shredden. Maandag nog weer fietsen, maar dan waarschijnlijk een interval training.
Alle reacties Link kopieren
Boem! Klaar!



Ik kan niet meer opdrukken vanuit mijn tenen, tenminste niet meer het hele stuk. En de lunges lukken ook niet allemaal. Ik twijfel of ik door moet gaan tot ik het wel kan, maar eigenlijk vind ik dat te saai. Dus de volgende keer toch maar level 2!
Alle reacties Link kopieren
@ kopstoot, voor mij is het de afwisseling, als ik iedere dag/keer hetzelfde moet doen, ben ik het snel zat.



Hier heb ik een tijdje wat rustiger aan gedaan, vanaf oktober al wat last van pijn in mijn hiel, maar het ging maar niet over, werd juist erger, dus weer eens langs de podotherapeut gegaan. Sinds dinsdag heb ik mijn nieuwe zolen en nu maar hopen dat ik weer snel pijnvrij ben. Springen is sowieso te pijnlijk voor mijn hiel momenteel. Vandaag ga ik 20/30 (met wat aanpassingen voor het springen) doen, nog even en dan ga ik level 3 meemaken, ik ben benieuwd.....
dikkiedik77 wijzigde dit bericht op 19-04-2014 12:57
Reden: stukje vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dames met Kettlebells, een vraagje: hoeveel kilo gebruiken jullie? Ik wil er ook 1 kopen maar heb geen idee hoe zwaar zo'n ding moet zijn. Alvast dank.
quote:mayou schreef op maandag 21 april 2014 05:31 Dames met Kettlebells, een vraagje: hoeveel kilo gebruiken jullie? Ik wil er ook 1 kopen maar heb geen idee hoe zwaar zo'n ding moet zijn. Alvast dank.Ik heb er een van 6 kilo, van de action. Voor mij is het prima. En als het voor bepaalde oefeningen te zwaar is, pak ik een 4 kilo dumbell. De meeste oefeningen kan je ook met dumbels uitvoeren er staan heel veel filmpjes op YouTube.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook één van de action, die van 4 kg.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de 4 en 6 kilo variant van de Action. Nog nooit gebruikt, maar we hebben ze mooi wel ;).



Heeft iemand mijn motivatie gevonden? Ik zou gaan fietsen, maar het gaat vandaag vast regenen, verder heb ik er ook nog niet echt zin in.....
Alle reacties Link kopieren
Hmpf.. ik dacht ik doe eens 30 days totdat mijn sportkamer klaar is of ik eindelijk geleerd heb om goed te zwemmen. Ik moet zeggen ik ben best wel teleurgesteld. Een beetje hoppen, een paar lunges en squats, en een paar oefeningen voor de abs. Zeker, ik zweet behoorlijk en ik heb niet ieder oefening tot het einde kunnen doen, maar ik had een zwaarder en meer gebalanceerde workout verwacht.



Dus dames: ik zoek een zwaardere workout die ik kan doen als ik geen zin heb om zelf iets te bedenken of om eindeloos het internet af te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Shred level 2 gedaan! Toch een schouderklopje voor mezelf.



@Volkoren, het zal aan mij liggen, maar ik vind je toon niet zo vriendelijk over komen. Hier zijn mensen die shredden pittig genoeg vinden en je komt op mij heel denigrerend over. Er is thuis sport topic, ik zou daar eens kijken als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat was zeker niet de bedoeling, Kaaaaaaaaaaaatje! Excuses. Ik had gewoon een beetje meer verwacht en was een beetje teleurgesteld omdat iedereen hier zo enthousiast is.
Volkoren



Ik denk dat je beter iets als insanity kan doen, of focus T25
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 22 april 2014 @ 07:43:

Volkoren



Ik denk dat je beter iets als insanity kan doen, of focus T25



Hmm.. dat lijkt mij om eerlijk te zijn op dit moment een beetje te gevaarlijk, maar ik hou het in het achterhoofd. Ik heb 2.5 maanden lang niet meer gesport (internationaal verhuisd, aan de antibiotica, eindeloos lang diarree, 2 keer verkouden - echt ongelooflijk!) en heb voorlopig geen andere mogelijkheid om cardio te doen. Misschien moet ik gewoon met Shred doorgaan. Maar au! wat doen mijn voeten pijn van dat gehop!



Kracht train ik met een soort bootcamp voor het kantoor, bij gezellige 40 graad in de schaduw Het goede nieuws: in ieder geval kon ik vandaag bijna alle oefeningen op dezelfde snelheid als in de video meemaken. De uitzonderingen waren de lunges en sidelunges vanwegen mijn voeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:volkoren schreef op 21 april 2014 @ 15:48:

Hmpf.. ik dacht ik doe eens 30 days totdat mijn sportkamer klaar is of ik eindelijk geleerd heb om goed te zwemmen. Ik moet zeggen ik ben best wel teleurgesteld. Een beetje hoppen, een paar lunges en squats, en een paar oefeningen voor de abs. Zeker, ik zweet behoorlijk en ik heb niet ieder oefening tot het einde kunnen doen, maar ik had een zwaarder en meer gebalanceerde workout verwacht.



Dus dames: ik zoek een zwaardere workout die ik kan doen als ik geen zin heb om zelf iets te bedenken of om eindeloos het internet af te zoeken.



Je zweet en je kan niet elke oefening volbrengen maar je wilt het zwaarder hebben? Ik zou dan juist dit doen om te zorgen dat je aan het eind alles kan. Je kan beter rustig opstarten dan pats boem k.o. gaan.



Balans is behoorlijk goed hoor in deze work-out zit een goed idee achter.



Het niet leuk vinden is een ander argument en denk ik beter geschikt.





Ik heb een hele lange tijd vrij genomen, ziek, druk, weer ziek en nu weer mijn motivatie zoeken. WIlde vanochtend een post-zwangerschaps pilatesles doen. Ligt het netwerk eruit zucht! Dus hopelijk morgen dan maar. Zal vriend aan het werk zetten.



Oh en in een van de vrouw en sport bladen staat een interview met Jullian, erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Bengeli: zie mijn bericht van vandaag. Ik had vandaag in ieder geval minder spierpijn dan van de bootcamp van zondag.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga er dan maar 2 kopen. Sport al langer dus dan doe ik ook 4-6 kilo.

Ik doe trouwens alle Jillians door elkaar heen, afgewisseld met Workout Trainer (da's een app). Goeie combi.



Sportze!
Alle reacties Link kopieren
Zo net voor de tweede keer level 2 gedaan. Dat stomme planken houd ik niet zomaar allemaal vol, maar het meeste kan ik tegenwoordig gewoon lekker met 2 kilo gewichten en dat is al best gaaf.
Hoi,

Ik ben ook met Shred begonnen. Vandaag dag 3 level 1 gedaan. Aangezien ik nooit sportte, vind ik het best goed dat ik hier al zit haha en ik vind het nog leuk ook! Had eerst bedacht dat ik het alleen doordeweeks deed omdat ik een onderbuurvrouw heb en het nogal gehorig is in huis. Oftewel: als ik sta te springen lijkt het voor haar alsof er een kudde olifanten door het plafond naar beneden komt. Maar merk nu dat ik het leuk vind en vind het eigenlijk heel zonde om het weekend over te slaan :(

Dilemma hier dus!
Alle reacties Link kopieren
Bam, shred level 3 is echt lekker. Ik vind het allemaal precies zo zwaar dat ik op seconde 25 denk, ik kan niet meer, en die 5 secondes lukken precies.



@Nadine, ik heb een yoga matje gekocht bij de perry sport (V&D?) daar spring ik op, dat dempt het geluid nog wat. Verder sla ik sommige spring oefeningen over, maar de oefeningen waarin je beheersd springt maken wat mij betreft niet idioot veel lawaai.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven