Lijf & Lijn alle pijlers

Voor iedereen die kilo's kwijt wil versie 2014

02-01-2014 13:14 3147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,



Hier weer een nieuw topic! Een topic voor iedereen die wat kilo's kwijt wil en die hierbij wat steun kan gebruiken in de vorm van het posten van eetlijstjes, het bijhouden van je gewicht (vrijdags doorgeven,3 weken niet doorgeven=weg uit de tabel) en het delen van motivatie, frustratie en gezelligheid.



naam lengte start streef huidig afgevallenSja1,7593,47580 -13,6Strawberry1,67766675,5-0,5Marisje1,65957087,6-7,4Twilight 1,7588,7 75 80,2 -8,5Mrsnem1,6475,5 6269,7-5,8Lisss1,7875,66574,5 -1,1Grufalo1,7682,17280,6-,1,5 Maimai1,85756569,2-5,8Lantana1,73866060,3-25,7Em.ma1,6780,270 78,3 -1,9
Alle reacties Link kopieren
ontbijt appel-banaan

t

lunch groene smoothie en 2 eieren met kaas

t-

diner boekweitpannenkoek met appel, yoghurt na
Alle reacties Link kopieren
hier raar gegeten vandaag, had niet echt een beste dag. Erg moe en hangerig, en gisteren mijn knie iets teveel belast dus ook daar had ik vandaag meer last van.

Dus heel rommelig gegeten en daarnaast niet super gezond maar ook geen junk. Wel 5 paaseitjes..maar dat hoort er eenmaal bij.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb ook niet echt beste dagen.

Het lukt me niet om mezelf te herpakken. Heb al 2 dagen niet warm gegeten. Gisteren had ik ivm pasen koffiebroodjes met rozijnen, abrikozen en spijs gemaakt. Helaas is nog steeds mijn smaak en geur niet terug dus heb er niet van genoten.

toen ik gister langs de spiegel liep voelde ik me zooo dik dat ik van binnen begon te schelden op mezelf.

Elke dag neem ik me voor mijn best te gaan doen maar de laatste dagen is het een puinhoop.

Ik ga maar niet wegen anders heb ik helemaal geen zin meer.

Succes allemaal en hopelijk wordt het vandaag net zulk lekker weer als gister!
Alle reacties Link kopieren
@yara, ik heb hetzelfde! Hele paasweekend veel te veel gegeten.... kon al het lekkers niet weerstaan en ik stap steeds weer in dezelfde stomme valkuil, zodra ik iets heb gegeten dat niet op mijn planning stond en niet goed is (wat chocola ofzo), dan denk ik "ach de dag is nu toch al verpest" (qua gezond eten dan he ) en dan ga ik los. ZO stom! Later natuurlijk altijd spijt. Ik weet dan ook zeker dat ik afgelopen dagen ben aangekomen. Mag blij zijn als ik a.s. vrijdag weer onder de 70 kilo zit.... ik ga me ook even niet wegen nu want dat frustreert alleen maar.



Ik moet zo werken, er is een paaslunch verzorgd. Heb mijn eigen boterhammetjes meegenomen en probeer van de paaslunch af te blijven... Vanavond gaan we hier thuis gourmetten met een groepje. Ook dan proberen me een beetje in te houden....



Vanaf morgen er echt weer keihard tegenaan, en dan geen (paas-)excuses meer, want zo schiet het niet op natuurlijk !



Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik je gevoel herken, Yara! En ik was trouwens de afgelopen dagen ook ziek (mega verkouden, keelpijn) dus echt genieten van het lekkere eten doe je dan ook niet eens idd, haha ......



Fijn (paas-)dag allemaal !
Geniet van het leven!
Alle reacties Link kopieren
Veluwe, ik wens het natuurlijk niemand toe, maar ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee worstelt.

Wat goed dat je je eigen brood mee hebt genomen!

Ik ben toch gaan wegen, zodat ik de gevolgen van mijn gedrag zou zien. Tot nu toe niet aangekomen, maar soms komen de kilo's pas een paar dagen later, dus we zullen het moeten afwachten.

Stom he, dat je blijft snoepen terwijl je het niet eens proeft!

Soms denk ik met een stukje chocola in mijn mond; " Waar ben ik in hemelsnaam mee bezig?!"

Ik hoop dat de schade bij jou ook meevalt!

Ik geloof dat gourmetten nog wel kcal verantwoord is( heb ik tenminste wel eens gehoord). Alleen letten op de sausjes.

Probeer er, voor zover je verkoudheid het toelaat, wel van te genieten. En inderdaad morgen er weer tegen aan.

Succes vandaag en beterschap!
Alle reacties Link kopieren
@abracadabra In spelt zit geen tarwe, en is dus beter voor je daarnaast bevat spelt 10 tot 25% meer eiwitten waardoor je sneller een verzadigd gevoel krijgt. En volgens mij maar dat weet ik niet zeker is de korrel van spelt ook meer voedingsstoffen omdat ze minder bewerkt zijn. Maar dat weet ik niet precies.



@Yara en veluwe Ik snap jullie helemaal. Het is moeilijk om met de pasen een ritme aan te houden van gezond eten. Wanneer ik op stage ben kan ik alleen opeten wat ik mee heb. En wanneer ik thuis ben is dat een stuk moeilijker. Ik heb wel wat meer gegeten dan normaal maar niet overdreven. Denk wel dat het terug te zien is op de weegschaal.



Gourmetten is idd wel verantwoord, als je de verleidingen kan weerstaan. Het lekkerste van de gourmet vind ik namelijk het stokbrood met kruidenboter de sausjes en de pannenkoekjes die wij maken. ( niks gezonds aan haha) Dus uit voorzorg hebben wij dit jaar niet gegourmet. Ik zag op de FB van Sonja Bakker dat je ongeveer 5 stukjes vlees mag. Misschien een richtlijn om aan te houden voor vanavond?



Ik baal een beetje dat vandaag de sportschool dicht is. Normaal gesproken doe ik altijd zumba op maandag maar gaat nu dus niet door. Woensdag ga ik sowieso wel, maar zit te twijfelen of ik dus nog een dag extra erbij pak om te sporten ( dinsdag of donderdag) twijfels alom! Aangezien op de andere dagen de zumba minder leuk is ( andere instructrice) en fitnessen zit ik helemaal niet op de wachten :(



Mijn lijstje voor vandaag is denk ik als volgt:



O: 150 gr yoghurt met 15 gr muesli

L: 1 meergranen boterham met kipfilet & rucola en 2 vk beschuit met appelstroop. en een mandarijn

T: 2 chocokoko's, 4 chipjes

D: Volkoren pita met kipfilet, paprika en tauge, zoete aardappel uit de oven en sla.

T: de laatste chocokoko en 1/2 speltkoekje ( ook laatste haha)
Alle reacties Link kopieren
Yara en veluwe dat heb ik ook. Ik kan niet 1 dingetje nemen want dan fa ik los... en wel zo los dat ik alles eet wat los en vast zat en alleen maar meer meer meer denk...



wat ik ook heb... ik ben 30 kilo kwijt maar ben me bewuster van mijn lichaam dan ooit. Ik heb me nooit lelijk gevonden. Ook niet mooi maar gewoon normaal. Kon me niet zo veel schelen. En nu voel ik me dik en lelijk.. kan niet meer objectief naar mezelf kijken. in de spiegel zie ik mijn lelijke hangbuik en het vet op de achterkant van mijn dijen. Iemand die dit herkent???



Paasdagen: vandaag paasbrunch gehad. Ik heb eieren en vleeswaren en vis en kaas gegeten. Geen koolhydraten dus. Calorieeen heb ik niet zo op gelet. En nu zit ik zo vol dat ik echt geen avondeten hoef. 1 maaltijd per dag is ook niet echt hanog maar ik kan echt niet meer eten nu.
Alle reacties Link kopieren
Speltbrood klinkt trouwens wel interessant. Voor het moment dat ik weer brood ga eten. In het begin miste ik brood heel erg en zoetigheid. Nu mis ik niks. Zal het liefst niks eten. Das wel irritant van die ketose...

o bedenk me net dat ik nog een atkins reep in mijn tas heb zitten. Misschien dat ik die vanavond maar neem.met een kop thee...
Alle reacties Link kopieren
@Abracadabra

Dat van het het zelfbeeld is best herkenbaar. Bij mij wisselt dat met de ene dag, de ene dag vind ik me er goed uitzien en de andere dag is het compleet negatief(dik).





@Hier

is het vandaag een rustig dagje. Vanmorgen snel richting centrum wat spullen terugbrengen en daarna thuis lunchen, schoolwerk en wat tv kijken.

Qua eten is het slechtste van vandaag de 4 paaseitjes die op heb. De rest is redelijk normaal.
Alle reacties Link kopieren
@abracadabra dat zelfbeeld is herkenbaar, net als strawberry zegt het is vrij wisselend met de dag. Ik keek net in de spiegel en toen dacht ik wat is mijn bovenlichaam mooi. Ik keek naar beneden en ik dacht die benen worden maar ook niet slanker haha. Ik denk dat het komt dat je nu kritischer bent naar je zelf omdat je een doel voor ogen heb. Toen je nog dikker was probeerde je positieve punten te creëren om niet in te zien dat je dik bent ( dat had ik tenminste)



Helemaal vergeten te zeggen dat ik complimentjes had gekregen op het feest van zaterdag. 1 jongen die ik lang niet meer had gezien die zei wat zie je er goed uit, en je straalt helemaal! Dus dat is een dik vet compliment dacht ik zo!



En nog even een vraagje voor de mensen die calorieën tellen. Hoe doen jullie het met olijfolie? Ik heb vanavond bijvoorbeeld zoete aardappel uit de oven gegeten en besprenkeld met olijfolie. Reken je dit mee? en zo ja hoeveel reken je dan voor je portie? Hetzelfde geld voor roerbakken en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
Sja ik gebruik geen vet als ik iets bak of roerbak. Ik heb een anti aanbakpan. Maar toen ik dat nog wel deed had ik zo een lepeltje waar 5 ml in paste en dat gebruikte ik dan en telde ik mee.
Alle reacties Link kopieren
ontbijt havermoutpap met een appel

t-

lunch 2 eieren met tomaat en kaas

t-

diner broccoli, aardappel en vegabeefreepjes

t kwark met cacaonips/lijnzaad/zuidvruchten



Sja, als je echt kcal telt moet je olie toch meetellen, dat stop je toch ook in je mond? Een eetlepel is meestal 15 ml. Mooi compliment had je gekregen!



Abra, nix eten lijkt me een rare ervaring! Kan idd gebeuren als je eet zoals jij doet. Maar goed, dan mis je zoveel voedingsstoffen en dat heeft weer andere nadelen. Toch maar eten dan he ;)



Strawberry, vier paaseitjes is toch supernetjes?
Alle reacties Link kopieren
@maimai

4 paaseitjes wat netjes...maar later hand pringles en vla erbij

Maar het weekend is over, en we gaan er weer normaal tegenaan. IK moet zeggen dat het niet kopen van extra voeding in de middag en overdag begint te wennen. Vooral nu ik nog steeds niet de oude ben is het lopen naar de super, slager, snackbar in de buurt van stage niet aantrekkelijk.



Dus ik eet echt alleen wat ik meeneem
Alle reacties Link kopieren
Dat van dat negatieve zelfbeeld herken ik. Dat van dat door blijven eten trouwens ook. Vind mezelf al heel lang niet mooi meer. Niet als ik zwaar ben, maar toen ik 62kg woog ook niet. Idd hangbuik,hangbillen, en wat er nu ook nog bij is gekomen dat zijn m'n borsten. Daar is echt niks meer van over. Heb altijd A of kleine B gehad, maar nu zijn het theezakjes.

Maar ja probeer mezelf eraan te blijven herinneren dat ik het niet alleen voor mijn uiterlijk doe, maar ook voor mijn gezondheid, wat eigenlijk nóg belangrijker is.

ik staar me vaak blind op de weegschaal en probeer daar denk ik een soort van zelfvertrouwen uit te halen.

Ik ga er aan te werken om zelfvertrouwen te halen uit mijn persoonlijkheid.

beetje zware post hé? sorry hoor! soms krijg ineens bepaalde inzichten als ik schrijf 💡

Fijne avond nog allemaal
Alle reacties Link kopieren
En oh ja sja, wat een goed gevoel moet dat geven zeg! Heerlijk zo'n compliment! Ik tel zulk soort dingen trouwens niet mee.

Ik let wel op de kcal om niet teveel te eten maar als ik dat ook nog moet bijhouden word ik er een beetje dol van.

Olijfolie is bovendien gezond. Bij fritessaus oid tel ik het weer wel mee...
Alle reacties Link kopieren
Jaa zoals je zegt yara het calorieën tellen is meer een richtlijn en niet direct een maatstaaf waar ik me aan moet houden. Echter neem ik een klein beetje olijfolie om in te bakken niet zo serieus. Maar toen met de zoete aardappelen bedacht ik me opeens hoeveel ik er eigenlijk overheen had gedaan haha.



Ik stond vanmorgen op de weegschaal 2 ons aangekomen. Echter ben ik wel ongesteld en hoop dat daar de schade in zit aangezien ik niet overdreven ongezond heb gegeten met de paasdagen...



@Abracadabra ik merk dat ik onrustig wordt van jou eetwijze haha ( niet negatief bedoeld hoor.) Maar ik merk dat ik onbewust geobsedeerd wordt door koolhydraten tellen wat me onrustig maakt. Maar als ik rond de 150 gram koolhydraten zit vind ik dit prima van mijzelf alleen wordt ik er dus heel onrustig van haha. Heeel frustrerend... Maar niks tegen jou eetwijze hoor :D
Alle reacties Link kopieren
hallo meiden,



Hier gaat het goed.

Ben net bij de fertiliteits arts geweest, en ze begonnen uiteraard, over mijn gewicht. Ze willen het liefst een BMI van onder de 32, ik zit nu op 32.5, ik heb gekeken dat ik nog 2 kg af moet vallen om onder de 32 te zitten. Maar ik wil zowieso doorgaan met afvallen.

Ze bood me aan om naar een afval poli te gaan voor vrouwen met overgewicht en zwangerschapswens, maar ik vind dit nog niet nodig, het gaat prima zo!



O: smoothie magere yoghurt, banaan, havermout, cappuccino

T: thee, granenbiscuit, koffie

L: smoothie magere yoghurt, mango, havermout, thee

T: koffie, water, handje tomaten

D: aardapels, bloemkool, kipschnitzel

T: koffie met magere melk, crystal clear, komkommer en tomaatjes.



Tegenwoordig eet ik s'avonds een bordje met komkommerplakjes met aromat en tomaatjes leeg met soms nog een stukje kaas.



@calorien/koolhydraten tellen; dat doe ik ook niet precies hor, zou er gek van worden!



weet iemand wat beter is voor de smoothie, magere kwark of magere yoghurt??
Alle reacties Link kopieren
ik zit net mijn lijst in te vullen op valtaf.nl, en zie dat ik maar 1100-1200 cal binnen krijg, doordat er weinig calorieën in mijn ontbijt en lunch zitten..........zou dat slecht zijn? wel alles zit erin, havermout en veel fruit.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel ben je al afgevallen Marisje? Zolang je het op eigen kracht kunt zou ik ook niet direct naar die poli gaan! Nog twee kilo klinkt alsof het te doen moet zijn! Ik weet niet wat beter is, anders wissel je het af?



Ik begrijp je heel goed abra! Ik ben 22 kilo afgevallen (en nu heb ik een gezond gewicht en ben ik al een jaar stabiel) maar toen het er net af was vond ik mezelf lelijker dan met die 22 kilo, maar een jaar later ben ik meer tevreden dan ooit te voren! Je moet wennen aan je nieuwe lichaam! En het schijnt dat je hersenen 6 maanden nodig hebben voordat ze je zien zoals je echt bent! Zoiets heb ik ooit gelezen!



Vandaag:

O: Griekse yoghurt met een banaan en blauwe bessen er door heen

T: appel

T: 2 kleine koekjes

L: zo'n meergranen triangel ofzo van de AH zonder beleg

T: nog zo'n triangel zonder beleg

D: sla, bistro kriel en 4 kippenvleugeltjes
Ik zou heel graag mee willen doen met jullie.

Ik ben altijd heel slank (zelfs te slank) geweest, maar afgelopen jaar ben ik door medicijnen, slecht eten en te weinig bewegen heel veel aangekomen. Er moet nu echt een stop op, want ik ben ongezond bezig.



Ik ben 1.75 m. Ik weeg nu 71 kg en mijn eerste streefgewicht is 65 kg. Normaal weeg ik 58 kg, maar dat vind ik iets te drastisch voor nu.



Vandaag een hard broodje met carpaccio (plus de azijn/oliedressing, pijnboompitten en parmezaan) gegeten, een geroosterde boterham met carpaccio en een zelfgemaakte courgettesoep. Als avondeten heb ik gnocchi met tomaat, rode ui, basilicum en ricotta in de planning.



Ik ben ooit heel goed afgevallen door op mijn eten te letten en ik hoop dat het me nu ook weer gaat lukken. Het laatste jaar bestond uit bier, hamburgers, saucijzenbroodjes, pasta, kaas, borrelhapjes en broodjes bapao....
Alle reacties Link kopieren
Iedereen alweer bijgekomen van de paasdagen?



Hier ben ik moe, gisteren wel enorm goed geslapen. Maar de hele dag maar wat doen om de tijd te vullen kan best saai worden.

Gelukkig zitten we alweer bijna halverwege de week .

Op stage vandaag wat templates voor producten die ik moet opleveren opgesteld. Wat aan de scriptie gezeten, heb al bijna 3 van de 7 hoofdstukken af(de andere moet ik nog even mee afwachten).



Qua lijstje ook wel goed, op een kitkat na.
Alle reacties Link kopieren
ontbijt appel-banaan met magere kwark

t-

lunch aubergine met bol mozzarella

t appel

diner quorn met 1 tomaat,halve courgette, 150gr spinazie, kwark na



Marisje, in magere yoghurt zitten minder kcal dan in magere kwark, maar ook minder eiwitten. Tis ook net wat je lekker vindt in je smooithie, denk dat ie met kwark wat lobbiger wordt
Alle reacties Link kopieren
Pfffff paasdagen overleefd!! Zelden zulke zware paasdagen gehad!!

Zaterdag had ik nog mijn schandalig slechte lijstje geplaatst. Zondag en maandag waren ze iets beter, maar nog lange niet best!

Maar wel heerlijk genoten van alle gezellige dingen!



Vandaag weer het normale ritme

O:yoghurtontbijtje, cracker met snijworst, beker optimel

T: 1 boterham met halvarine/snijworst, 1 met halvarine/appelstroop

L:2 boterhammen met halvarine/snijworst, 1 met halvarine/appelstroop. Kop bouillon

T:appel, sinaasappel, snelle jelle

*1,5 uur fitness

T:chocorijstwafel

D:gek, aardappelen, slavink, jus, worteltjes



Vandaag bijna 2 liter water gehad, en 3 pure paaseitjes.



Sorry te veel geschreven door jullie afgelopen weekend om op te reageren

@tzippa: Welkom
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje voor vandaag:



O: Krentenbol + 30 gr kruidkoek

T: 2 mandarijnen + rijstwafel met kipfilet

L: 250 gr yoghurt met muesli en lijnzaad

T: appel

D: Aardappelen, sperziebonen en gehaktbal

* 5 km gewandeld

T: rijstwafel met appelstroop
Alle reacties Link kopieren
@marisje, 2 kilo is gelukkig nog wel te doen. Je hebt i.i.g. een heel mooi doel! Wat betreft je hoeveelheid kcal, ik hou ook altijd een beetje laag aan zodat ik nog wat ruimte heb voor iets lekkers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven