huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.







Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?







Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!



You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:sassafras schreef op 21 april 2014 @ 00:59:

[...]





Maar gelukkig is dat ook onmogelijk, je ogen liggen niet als losse kníkkers in je hoofd.Jij hebt zeker geen lenzen?
Alle reacties Link kopieren
Lenzen kunnen niet achter je oog verdwijnen. Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora- schreef op 21 april 2014 @ 02:42:

Ik paste als 18 jarige op het ouderlijk huis tijdens de zomervakantie. We waren er net ingetrokken en een van de dingen waar mijn ouders goed in geïnvesteerd hadden was een prachtige keuken met marmeren/natuurstenen aanrechtblad. Ik was die zomer veel aan het werk en kwam aan schoonmaken niet echt toe. 5 dagen voordat mijn ouders thuiskwamen besloot ik de keuken alvast op te ruimen. Het blad zag een beetje dof, dus ik kwam op het geniale idee het in te spuiten met antikal. Lekker laten intrekken dacht ik nog, werkt in de badkamer ook.



Dus ondertussen lekker in de zon met een boek en de keuken helemaal vergeten. Toen ik eten wilde gaan koken bedacht ik me weer dat ik aan het schoonmaken was geweest. Dus probeerde het (zwarte) blad op te poetsen. Overal witte vlekken! Ik in complete paniek bedacht me dat glassex wel zou helpen. Jullie kunnen het resultaat wel raden.



Ik heb vanalles geprobeerd en uiteindelijk maar wanhopig de leverancier van het blad gebeld, die konden me niet helpen mbt schoonmaak middelen. Wat ze wel konden doen was langskomen en het blad opnieuw schuren. Daar ging het zuurverdiende geld van mijn vakantiebaantje. Ook moest ik het blad voor een maand oid inwrijven met olie om de glans op de diep ingevreten vlekken te behouden.



Toen mijn ouders thuiskwamen waren ze helemaal blij met hun mooi glanzende aanrechtblad. Ik vertelde ze dat ik had ontdekt dat inwrijven met olie de truc is. 10 jaar lang smeerde mijn moeder trouw het blad in met olie (en de vale plekken waren nooit te zien).



Toen ik 28 was, dus tien jaar later heb ik ze pas het hele verhaal verteld...gelukkig konden ze er smakelijk om lachen.Hahaha en je moeder maar olie over het aanrecht gooien, want dankzij jouw geweldige 'uitvinding' daarvan, zag dat blad er net uit alsof het opnieuw geschuurd was
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 21 april 2014 @ 10:28:

[...]





Jij hebt zeker geen lenzen?Jawel, al 30 jaar. Anders had ik niets gezien tijdens mijn colleges anatomie
Alle reacties Link kopieren
Ben trouwens ooit eens toen ik net het huis uit was naar de schoenmaker geweest, met 1 schoen. Voor een nieuwe hak



Toen de schoenmaker vroeg waar de andere was zei ik doodserieus: Die is nog goed



Ik wilde geld besparen
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 21 april 2014 @ 10:22:

Super opgelost, Bladora! Wat een verantwoordelijke 18-jarige (dat je er ook aan dacht het aanrecht eens mooi te laten blinken voor je ouders ). Ik denk dat ze er op dat moment niet zo hard om hadden gelachen als 10 jaar later



Verantwoordelijk, nou inderdaad ik wist hoe trots mams op de keuken was dus ik vond echt dat ik niet anders kon. De reactie van mijn ouders 10 jaar later: ach lieverd, dat had je ons toch kunnen vertellen! Hoeveel heeft dat je toen gekost? Geen wonder dat je zoveel thuis was die zomer, je had geen geld! We hadden dat toch gewoon terug kunnen betalen, zoiets kan een ieder overkomen! De lieverds



@ Mendy, het blad wordt nog steeds wekelijks ingesmeerd met olie,... En ziet er dus nog als nieuw uit!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis. schreef op 21 april 2014 @ 10:33:

Lenzen kunnen niet achter je oog verdwijnen. Echt niet.Verdwijnen niet. Maar ik heb wel degelijk met een harde lens gehad dat hij zo ver naar boven en dus naar achter mijn oog was geschoten dat ik hem nauwelijks terug kreeg. Heeft heel veel pijn en moeite gekost. Dat heet een lens achter je oog hebben. En je weet pas dat het echt achter je oog is als je het zelf hebt gehad.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:pearle schreef op 20 april 2014 @ 10:26:

[...]



Nooit gehoord van Bref...maar dus niet echt lekker spul



Ik had eens Dastyspray gekocht, mijn lepelrek en de tegels ingespoten.

Dat spul vreet als een gek dus na een half uur kwam mijn hele lepelrek, dat al 10 jaar vast zat met Bison powerkit, spontaan van de muur



helaas had ik toen ook al mijn keukenkastjes ingespoten ermee, dat plastic fineerlaagje is ook gedeeltelijk losgelaten



Sindsdien hier geen dasty meer, is pure troep

Het is geen troep, je hebt het alleen niet goed gebruikt. Je spuit dat spul op je muur/kast/whatever en dan gelijk er af halen. Als je dat niet doet krijg je dus dit.

En dat is met Powerspul van Cif niet anders.

Waarom zou je dit ook in laten werken op je kast? Is toch nergens voor nodig? Zo achtelijk vies zal het toch ook niet geweest zijn?
Alle reacties Link kopieren
ClaudeFiolle: ik slaap niet met lenzen zodat ik ze niet achter m'n oogleden hoef weg te trekken. Maar dat achter je oog noemen vind ik wat overdreven. Ik zal niet ontkennen dat het een rotgevoel is hoor, alles behalve. Maar ze kunnen dus niet verdwijnen zoals de post die er over gaat suggereert.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis. schreef op 22 april 2014 @ 09:11:

ClaudeFiolle: ik slaap niet met lenzen zodat ik ze niet achter m'n oogleden hoef weg te trekken. Maar dat achter je oog noemen vind ik wat overdreven. Ik zal niet ontkennen dat het een rotgevoel is hoor, alles behalve. Maar ze kunnen dus niet verdwijnen zoals de post die er over gaat suggereert.Nou nemesis, dat scheelt niet veel hoor. Ik heb ook ooit een harde lens ver op de zijkant/onderkant van mijn oogbol gehad. Ik moest behoorlijk ver naar rechtsboven kijken en dan zag je nog maar een randje van de lens. Mijn moeder heeft met een zuigertje en door mijn oogrand opzij te duwen de lens na veel gepriegel eruit gekregen. Moeilijke factor was dat lens vacuum gezogen zat op mijn oog maar misschien wel juist de reden dat ik hem dus niet loszwevend in mijn oogkas had. Als die laatste poging niet gelukt was zouden we naar oogarts gegaan zijn.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik zei alleen "achter mijn oog" omdat ik "achter mijn ooglid als ik mijn ogen open heb" niet beter kon verwoorden.
quote:pearle schreef op 20 april 2014 @ 10:26:

[...]

Ik had eens Dastyspray gekocht, mijn lepelrek en de tegels ingespoten.

Dat spul vreet als een gek dus na een half uur kwam mijn hele lepelrek, dat al 10 jaar vast zat met Bison powerkit, spontaan van de muur.Dank je wel voor de geweldige tip!! Nu kan ik eindelijk de handdoekenhaak van de muur krijgen, die echtgenoot er een paar jaar geleden per ongeluk ondersteboven heeft opgeplakt met superlijm.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoishet schreef op 03 april 2014 @ 11:53:

Mijn grootste blunder (naast de eigenlijk wel standaard was-blunders) is wel de ovenhandschoenen in de oven leggen en een paar dagen later de oven op voorverwarmen zetten..............met de ovenhandschoenen er nog in. Jemig, wat een fik was dat!! Moest echt blussen om het uit te krijgen.

En vraag me niet waarom ik die ovenhandschoenen erin had gelegd, dat weet ik echt niet meer. Maar overkomt me nooit meer.Hahaha, die herinner ik me....dat waren je ovenhandschoenen van Blond
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Een goedkope waterkoker kopen van een euro of 7. Het snoer was wel erg kort, als de stekker in het stopcontact zat dan stond het NET niet helemaal recht meer op het aanrecht. Maar ja, goedkoop he, ze moeten toch ergens op bezuinigen om het goedkoop te houden. En misschien zat dat stopcontact ook wel hoger dan normaal? Het was er zo een met een losse onderkant.



Tot een vriendin me er mee ziet hannessen, krom schiet van het lachen en na een minuut of vijf gieren van de lol, de losse onderkant omdraait, en daar nog een halve meter snoer uit vandaan tovert die er onder zat opgerold.....



Of net op mezelf; kippensoep opwarmen met een broodje. Alles opgegeten, steeds meer drinken want jeetje, dat merk koop ik echt NOOIT meer, wat een zoute meuk die soep! Was het een blikje soep waar ook een blikje water bij moest..... En geen cremesoep dus het was gewoon vloeibaar. En zout. Erg zout.
Alle reacties Link kopieren
quote:blije-bij schreef op 20 april 2014 @ 20:26:

Volgens mij is dit niet echt huishoudelijk maar het gebeurde wel in huis dus ik hoop dat mijn blunder ook telt. Ik had gisteren misschien iets te veel op en was op de bank in slaap gevallen. Mijn vriend heeft me daarna heel lief in bed gestopt.



Toen ik vanochtend wakker werd zag ik allemaal scheuren in de muur. Ik keek naar mijn vriend en die was ook al mooier dan anders. Omdat ik me niet zo fris voelde ben ik maar gaan douchen en de douche was ook al zo vies. Helemaal verbaasd heb ik me afgedroogd, en aangekleed. Toen ik mijn lenzen in wilde zetten kwam ik erachter dat mijn lensbakje leeg was. Het hele huis afgezocht naar waar ik die dingen nou weer gelaten had want misschien lagen ze wel in mijn andere lensbakje? Totdat het me eindelijk begon te dagen en ik me besefte dat ik mijn lenzen dus al die tijd al in had.



Ik doe mijn lenzen altijd uit voordat ik in mijn slaapkamer kom dus wist niet dat daar zo veel scheuren in zaten. Vanwege mijn hooikoorts draag ik al een tijd mijn bril en die is niet zo heel schoon dus ik zie wat wazig. Douchen met lenzen deed ik ook al niet. Vandaag dus de douche schoongemaakt en mijn vriend maar verteld dat hij veel mooier is als mijn bril schoon is. En ik ben nog steeds blij dat mijn lens tijdens het slapen niet achter mijn oog is geschoten.herkenbaar!!!! vooral dat de douche zo vies lijkt, overkomt mij ook vaak. Heb ik ook mijn lenzen nog in.....
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
quote:sri schreef op 22 april 2014 @ 16:34:

[...]



Dank je wel voor de geweldige tip!! Nu kan ik eindelijk de handdoekenhaak van de muur krijgen, die echtgenoot er een paar jaar geleden per ongeluk ondersteboven heeft opgeplakt met superlijm. Hahahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:rosa99 schreef op 17 april 2014 @ 10:14:

Ik heb deze week PER ONGELUK een frituurpan met nog een flinke laag gestold frituurvet meegewassen in de vaatwasser... Resulaat: alles vies en plakken, een hoop schoonmaakwerk en de vaatwasser leeft niet meer. Dure grap.



Neeeeee!

Wat erg zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 22 april 2014 @ 22:02:

[...]





Hahaha, die herinner ik me....dat waren je ovenhandschoenen van Blond



Ik heb m al eens eerder in een ander topic geplaatst. Oven aansteken met gasaansteker en de aansteker in de oven laten liggen. Waarom?

Geen idee, had de aansteker de dag ervoor bijgevuld dus gaf een flinke knal en een vuurbal...

Oven hield het vuur wel binnenboord maar heb de gesmolten aansteker van de bodem af moeten krabben.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend riep voor de tigste keer dit weekend "de droger is stuk!" Eh, heb je hem wel aangezet? Ja hoor heb alles er in gedaan. Jaaa maar heb je ook aan de knop gedraaid? eh.....

nee dus.

En dit is dus echt niet de eerste keer dat ie dat vergeet. Wasmachine leeg, droger vullen en de knop vergeten. En dan echt overtuigd zijn dat ie stuk is. De eerste keer had hij de kap er al afgehaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 21 april 2014 @ 11:31:

Ben trouwens ooit eens toen ik net het huis uit was naar de schoenmaker geweest, met 1 schoen. Voor een nieuwe hak



Toen de schoenmaker vroeg waar de andere was zei ik doodserieus: Die is nog goed



Ik wilde geld besparen Wat is daar een blunder aan? Ik laat zo vaak onder 1 schoen een nieuwe hak zetten.
Zeg maar Spijker.
Bij mijn blunder van vandaag dacht ik direct aan dit topic.



Ik heb een erg leuk wit shirtje met opdruk, hij is nog vrij nieuw en was best prijzig.

Kom ik erachter dat er een lelijke roze vlek in zit. (geen idee waarvan). Met het wassen is hij er helaas ook niet uitgegaan.

Nou geen probleem dacht ik, even insmeren met wat vanish! Ik dacht, dat zal wel agressief zijn, dus laat ik slim zijn, laat ik plastic eronder leggen, om mijn mooie tafel niet te beschadigen. Het werd een witte tas met blauwe opdruk.

De vlek flink insmeren met vanish, 5 minuten inweken. Precies zoals op verpakking. Nou klaar, die kan de was in, dan zal de vlek er nu wel uit gaan. Ik pak mijn wit shirt op. Hee, een witte vlek op het plastic tasje daaronder, de blauwe opdruk is eraf. Kijk ik op de achterkant van mijn shirt.. Jep, een nieuwe blauwe vlek gemaakt..

Hij zit in de wasmachine, ik ben heel benieuwd hoe die er straks uit komt..

(bleek het wasbolletje ook nog op de machine te staan..)
Geen huishoudelijke blunder maar toch: van de week haal ik de ovenschotel uit de oven maar het rek zakte iets en hop, een smerige brandwond. Kan gebeuren maar vanmorgen na het douchen vergat ik die even dus lekker met een rulle handdoek mezelf afdrogen en... het hele vel van die wond aan de handdoek, auwa.

Kan ook gebeuren maar bloeden en het bleef bloeden dus enorme pleister, te meer daar ik in de tuin ging hakken, dan wil je geen vuil in je wond nietwaar?

Ook goed maar vanavond haalde ik die pleister eraf met dus weer een stuk vel dus weer een bloedbad, het bleef stromen. Nou ben ik niet voor 1 gat te vangen dus dan maar keurig een steriel parafinegaasje erop, verband erom en klaar. Dacht ik....

Het bloed liep maar onder het gaasje en het verband uit. Wat bleek, ik had dat iemiemieni dunne plastic waar dat gaas op zit dus keurig mee geknipt en dat plastic laagje zat dus op de wond

Kon ik weer met parafinegaas, verband en leukoplast aan de gang, het zit nu prima, zónder plasticje
Alle reacties Link kopieren
uhm net begaan dacht wasmiddel in het vakje te hebben gedaan, maar toen ik eenmaal de was er uit haalde rook het toch wel heel erg naar afwasmiddel. Geloof dat ik vanmorgen nog niet helemaal wakker was
Alle reacties Link kopieren
@katten.. En nu ben ik wel benieuwd, was je was wel schoongeworden?
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een stijkbout gehad die een zwarte afdruk op mijn witte blouse achterliet. Mijn enige witte blouse, die ik de volgende dag wel aan moest. Gelukkig moets ik voor mijn werk als grondstewardess een mantelpakje met jasje aan. Alleen mijn collega's vriegen aan het einde van mijn dienst wat er met mijn blouse was gebeurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven