De bemoeienis van schoonmoeder

20-04-2014 03:02 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben herkend..
Alle reacties Link kopieren
Nou en, wat als het onwil is? Ze kan haar eigen spullen toch wel halen? Je legt verantwoording aan haar af alsof ze je baas is en ze jou betaalt voor klussen voor haar. En dan ga je nota bene nog verontschuldigend zitten doen ook ("dan was het een misverstand"). Zo geef je haar alleen maar meer in plaats van minder ruimte om jou onder druk te zetten.



Ik snap ook niet hoe je vriend het zo ver kan laten komen. Die moet gewoon meteen tussenbeide komen als zijn moeder jou om een gunst vraagt terwijl hij weet dat je zo ziek als een hond bent (en niet eens mag rijden). Ik snap trouwens ook niet waarom je überhaupt bent gegaan als je vlak daarvoor nog zo ziek was. Je blijft je eigen grenzen maar oprekken, maar je lijkt het niet eens door te hebben.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet gegaan, vandaar dat het uit de hand is gelopen..



Te erg voor woorden eigenlijk. Ik snap ook het hele "waarom" niet; meestal uit oogpunt dat ze zoon wil beschermen / bij zich wil houden maar ze geeft weinig om hem. En andersom.
Alle reacties Link kopieren
Jouw schoonmoeder is echt egoïstisch. Inderdaad meer op je strepen staan en niet zo over je heen laten lopen.

Als ze kwaad reageert zeker niet toegeven. Volgens mij is dat een tactiek om toch haar zin te krijgen.

Als ze schreeuwend aan je deur staat emmer water over haar gooien. Koelt ze wel af. Deed ik onlangs ook met mijn schoonmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet om haar zoon te beschermen en om bij zich te houden maar om vat te hebben op jullie en jullie leven; om baas te zijn over jullie en jullie leven. Het lukt haar ook want jullie geven geen grenzen aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:poezewoefje schreef op maandag 21 april 2014 13:03 Jouw schoonmoeder is echt egoïstisch. Inderdaad meer op je strepen staan en niet zo over je heen laten lopen.

Als ze kwaad reageert zeker niet toegeven. Volgens mij is dat een tactiek om toch haar zin te krijgen.

Als ze schreeuwend aan je deur staat emmer water over haar gooien. Koelt ze wel af. Deed ik onlangs ook met mijn schoonmoeder.





Respect!
Alle reacties Link kopieren
quote:strikvliegje schreef op 21 april 2014 @ 13:10:

[...]







Respect!



Dank je

Ik zweeg soms ook voor de lieve vrede maar een sleutel kreeg ze nooit. Integendeel vanaf ik bij mijn man ben ingetrokken eisde ik de sleutel terug. Als ze onverwacht aan de deur stond en het paste niet liet ik haar niet binnen.

Onlangs ging ze te ver met iets. Zolang ze haar niet komt excuseren wil ik geen contact.



Ik weet dat het niet altijd gemakkelijk is om voet bij stuk te houden maar voor jezelf en je eigen gezondheid zou ik dat wel doen.

Dat ze je negeren och zie er het positieve van in. Nu heb je het lekker rustig.
Alle reacties Link kopieren
*
Tis al eerder gezegd: grijp deze buitenkans aan! Sleutels terug, contact op een heel laag pitje... Politie bellen als ze voor de deur staat te schreeuwen. Niet meer bij jullie op bezoek komen, je vriend kan ook naar hen toe. Ik kan me voorstellen dat je graag goed contact en respect wilt, maar dat gaat voorlopig niet gebeuren... Neem een voorbeeld aan je schoonzus!
Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
Als je je gedraagt als een deurmat, word je behandeld als een deurmat.
quote:dubiootje schreef op 21 april 2014 @ 00:25:

[...]





Ja hoor, ze komt dus tegen jullie zin jullie dieren verzorgen tijdens de vakantie? Zonder enige instructie van jullie kant? Of regelen jullie zelf iets anders voor de dieren?



Vast niet. Niet zo slachtofferig doen nu hoor, alsof je er niks aan kan doen dat je schoonmoeder een sleutel van jullie huis heeft, te pas en te onpas binnen komt vallen en naast je bed staat en jullie dieren verzorgt als jullie op vakantie zijn. Daar ben je toch echt zelf bij geweest. Schoonmoeder kan beslissen wat ze wil, maar zij heeft niet de regie over jullie leven. Tenzij jullie die haar geven natuurlijk.



Maar dubio het is toch gewoon goed fatsoen dat je een huissleutel die je krijgt om bloemen te verzorgen/dieren dat je die alleen daarvoor gebruikt en niet te pas en onpas binnen loopt



In mijn la ligt een sleutel van mijn dochter haar huis, die heb ik gekregen als ze eens een keer haar sleutel kwijt is of deze zomer moet ik op haar katten passen. Maar no way dat ik die sleutel ga gebruiken als ze thuis is
Strikvliegje ik zou echt andere sloten op de deur zetten. Heb je een huurwoning? Vraag de woningstichting om een andere slot
Alle reacties Link kopieren
OMG. Sterkte met die loeder.

Welke van die 4 persoonlijkheden laat ze zien als zij bij jou is?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven