Uitgerekend december 2014

01-04-2014 11:37 837 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wie is er ook uitgerekend in december?
Alle reacties Link kopieren
Vrolijk Pasen allemaal! Hier weinig kwaaltjes eigenlijk. Niet misselijk, geen last van sterke reuk. Wel enorm moe aan het einde van de middag. En helaas gaan mijn borsten ook groeien. Had al cup G... Vriendlief vindt dat laatste aanzienlijk minder erg;-)
quote:mem2b schreef op 18 april 2014 @ 21:14:





Miepie, lastige kwestie om mee te doen aan extra onderzoeken. Het kost veel tijd, maar wat ik er een voordeel aan vind is dat je én de wetenschap helpt, en zelf ook goed in de gaten gehouden wordt.

Maar het moet niet een te grote belasting worden qua reistijd naar het ZH





Ja dat zijn idd voordelen. Ik vind het onderwerp ook heel boeiend en gun het de wetenschap ook, maar ik ben zeker 3 tot 4 uur kwijt met 1 bezoekje. In totaal zou ik er dan iets van 2 dagen aan kwijt zijn (naast de gewone echo's). Geloof niet dat ik dat ga doen. En ik hoop dat ik snel ook een beetje vertrouwen in deze zwangerschap ga krijgen, waardoor ik die extra echo's voor m'n gevoel ook niet nodig heb. Misschien kunnen ze beter vrouwen vragen die niet al 100 keer naar het ZH hebben hoeven te gaan om überhaupt zwanger te worden .



Hier verder weinig bijzonders. Geen echte kwaaltjes en lekker aan het genieten van de Paas. Fijne dagen iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Ten eerste: fijne, zonnige paasdagen toegewenst!



Ook ik wil graag meeschrijven, afgelopen donderdag positief getest en naar mijn berekening op 23 december uitgerekend. Het voelt nog allemaal onwerkelijk. Ik denk dat het echt gaat leven als je de eerste echo hebt gehad . Wel last van enkele zwangerschapskwaaltjes: opgezette pijnlijke borsten, af en toe krampjes, verstopping (bah) en ik ben erg moe :-) ach, ik ik heb deze kwaaltjes met alle liefde!



Misschien is het wel leuk om degene die al een eerste echo hebben gehad (en bij wie alles dj's goed is) in een tabel te zetten met uitgerekende datum?



Gaan jullie nog iets leuks doen met de Paasdagen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!



Hier afgelopen woensdag positief getest, wat een verassing. Het is de eerste maand na het stoppen met de pil dus we hadden het nog helemaal niet verwacht!



Ik had me aangemeld in het December kindjes topic maar dat is niet zo actief en bijna iedereen heeft al een kindje of kindjes. Dat is natuurlijk ook harstikke leuk maar ik vind het ook wel fijn om iets te delen met de mama's van een 1e kindje. Het wordt hier geloof ik wel aardig druk dus ik weet niet of ik nog mee kan schrijven of dat we beter een apart topic kunnen openen?



Smiley_Face: Wat leuk volgens mijn berekeningen ben ik 22 dec uitgerekend dus we schelen niet veel! Voor jullie ook het 1e kindje? Wel herkenbaar wat je schrijft, hier ook nog een heel onwerkelijk gevoel. En ook vooral last van gevoelige borsten en ook wel krampen in mijn buik. Gelukkig nog niet echt last van vermoeidheid. Vandaag ben ik druk bezig voor de studie, gezellig he met pasen haha. En morgen gaan we brunchen met familie. Jullie leuke plannen?



Het lijkt mij ook leuk om wel iets van een tabel te hebben!



Steevast: Haha hier ook een vriend die de groeiende borsten geen probleem vind, ook al vind ik ze al groot genoeg!



Zandkorel: Ook hier wel echt in afwachting van de echo. Heb je al een afspraak geplant staan? Ik kan nu woensdag pas bellen naar de vk om me in te schrijven. Maargoed de intake en echo duren nog wel even denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Smiley en Tulp. Op naar de eerste echo!



Hier alles prima. Ben lekker aan het trainen in het zonnetje, beetje relaxen en gezellige tijd met familie. Boobies doen zeer, heb veel last van darmkrampen/buikpijn. Schijnt er ook bij te horen... Dat stond tenminste op Google toen ik vannacht uit pure ellendigheid ging kijken. Maar niets te klagen.



Komende week MvM op bezoek! Leuk! Dan begint het allemaal wat echter te worden. Eerste babypakje gekregen van de enige vrienden die het weten. Heeeeel gek. Ik ga nog niks kopen hoor.... Eerst maar eens wat verder zijn. Jullie?



@Miepie, kan me ook wel voorstellen dat je nu meer energie in je gevoel en zwangerschap wil steken ipv nog meer ziekenhuisbezoeken. Hoop dat je kan genieten en ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
Jullie ook gefeliciteerd, Tulp en Valentina!



Tulp, leuk dat we inderdaad samen-op lopen! Ik heb mij ook aangemeld in het kerstkindje topic, maar merkte dat het topic niet echt "leeft" en inderdaad iedereen al een kindje heeft. Het is voor ons ook het eerste kindje, dus alles is toch nog spannender. Bij elk symptoom denk ik "hoort dit erbij?". Bij jou is het wel heel snel gegaan! Jullie zijn allebei super vruchtbaar dus . Mijn spiraal is er in maart uitgehaald, maar pas echt serieus bezig vanaf december. Het is dus ook snel gegaan. Zelf hield ik er rekening mee dat het minimaal een jaar ging duren!



Valentina, wat lief dat je het eerste pakje voor je kindje al gekregen hebt! Hoe ver ben jij nu? Wij gaan ook niets kopen tot 12 weken. Ik heb wel voor mijn vriend het boek "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" gekocht en ik hoor hem de hele dag al keihard lachen in de tuin. Dat is dus een geslaagd cadeau!



Vandaag weinig gedaan. Lekker ontbeten en daarna in de tuin lekker een stapel magazines gelezen. Mijn vriend zijn vader en moeder kwamen nog langs. If only they knew
Alle reacties Link kopieren
@Smiley: ik ben 5,5 week. Weet het dus ook pas net, hen anderhalve week geleden positief getest. Was de derde ronde. Bij de tweede ronde een week voor NOD kotsmisselijk geweest, ik rekende me al rijk. Derde ronde helemaal niets, dus ik verwachtte niets. En toch positief. Het is raar allemaal.



@cestlavie: succes woensdag
Alle reacties Link kopieren
@Xtulp, 2 mei heb ik een echo bij de gyn.

Ik had al gebeld voor ik een verwijsbrief had van de huisarts en dat was achteraf maar goed ook want ze heeft het vrij druk én gaat op vakantie :-)



Hebben jullie vandaag ook zo genoten van de zon?
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,



Ik ben ook in december uitgerekend. Op 7 december volgens mijn eigen berekeningen. Volgende week dinsdag pas de eerste echo. Het is mijn tweede zwangerschap, heb al een fantastisch zoontje van 17 maanden. Ik ben door ivf zwanger geworden. Het is allemaal wel weer enorm spannend en word er ook onzeker door. Al ben ik misselijk genoeg, dus hcg genoeg in mijn lijf



Gisteren met Pasen alleen paling gegeten. Wat ik eerst gecheckt had, als het kweekpaling is dan mag het wel. Maar kwam er na de lunch achter dat mijn schoonmoeder een beetje kleine koelkast heeft en dus bewaarde ze veel voedsel (paling dus ook) buiten op t balkon, wel in de schaduw, maar toch... Ben met een vette knoop in mijn maag naar huis gereden. Hoe lang lag die paling al buiten de koeling?? Waarom heb ik het toch gegeten? Kan mezelf wel voor mijn kop slaan... Ben nu weer misselijk en hoop niet dat ik een miskraam krijg door dit akkefietje... Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lizlemon. Gefeliciteerd! Had zal vast zo'n vaart niet lopen. Misschien eerder een voedselvergiftiging doordat de vis buiten heeft gelegen. Maar ja, dan moeten andere mensen ook ziek zijn geworden. Ik zou me niet druk maken, als het een gezond vruchtje is, kan die heus wel wat hebben. Veel mensen weten niet eens dat ze zwanger zijn in deze periode en eten allerlei verkeerde dingen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je snelle reactie Valentina



Ik weet ook wel dat het een erg kleine kans is, maar toch...

Op dit moment kan ik niet meer logisch nadenken (hormonen?)

En had net braakneigingen, nou dat staat natuurlijk ook bij voedselvergiftiging. Maar ja komt dat daar door of doordat ik misselijk ben door de zwangerschap? En zo pieker ik nog even door. Vriend heeft het ook gegeten en nergens last van, dus vertrouw daar dan maar op.
Alle reacties Link kopieren
Ah Lizlemon, ik snap dat je je zorgen maakt, maar ik ben het met Valentina eens. Mocht je toch wel zorgen blijven maken bel dan wel de HA. Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen! Trouwens, gefeliciteerd met je zwangerschap! Altijd bijzonder als een kind via IVF de wereld op komt. Mijn zus is in januari bevallen van een mooie dochter ook door IVF. Geniet ervan!



@ Valentina: wij kennen het gevoel! De eerste paar keren denk je "is het raak?" en juist deze keer dachten we dat het niet raak was. Ondanks mijn menstruatie die uitbleef.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen Ik zou er graag bijkomen!!! ik ben deze week te weten gekomen dat ik zwanger ben. Volgens huisarts uitgerekend voor 3/12...

Spannend allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Maak je niet te druk lizlemon, ik heb per ongeluk melk gehad wat over datum was. Nergens last van gehad en een kloppend hartje bij de echo. Je kan nu ook zo min zijn omdat je er zo mee bezig bent zeg maar.



Dus echt ontspan komt goed, hooguit voedsel vergiftiging en dar is vooral voor jou vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Thanks daizy en smileyface!

Al dacht ik wel dat voedselvergiftiging ook voor een miskraam kon zorgen of was t alleen listeria? Maar houd er nu over op

Ga gewoon nog geduldig een weekje wachten en hoop dan ook een kloppend hartje te zien



Daizy, fijn dat je een goede echo had

Smileyface, heb jij ook al een echo gehad?

Stephanie, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Wat een boel mensen zeg die uitgerekend zijn in december 2014!

Ik ben ook zwanger, het is voor ons het eerste kindje en we zijn er ontzettend blij mee! We waren wel bewust gestopt met de pil, maar met de gedachte dat het nog minstens een halfjaar zou duren erin gestapt. En toen was het meteen raak:D Ik ben nu 6 weken en 6 dagen zwanger en heb 1 mei de intake en eerste echo. Volgens mijn eigen berekening ben ik 7 december uitgerekend. Ik doe ook mee met moeders voor moeders, maar wat stinken die flessen zeg!



Heb niet veel last van klachten, wel erg moe en misselijk, maar nog niet aan het overgeven geweest:) En honger:P



Ben benieuwd naar wat er allemaal gaat gebeurden de komende maanden, ook naar de verhalen van jullie.



Liefs Tessa
Alle reacties Link kopieren
Hi Lizlemon, nog een weekje rustig afwachten maar het komt vast allemaal wel goed! Ik weet pas een paar dagen dat ik zwanger ben (nu vier weken en 6 dagen) dus ik moet nog contact opnemen met de verloskundige. Ik denk dat als ik het hartje eenmaal heb gezien, het pas echt gaat leven! Gelukkig mag jij al bijna naar de VK! Spannend hoor!



Tessa, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat het zo snel raak was. Geniet ervan en qua snoepen gewoon veel gezonde snoep in huis halen (fruit, pinda's, cherrytomaatjes, wortels). Wat fijn dat je volgende week ook al mag kijken hoe het met de kleine gaat. Veel succes en plezier!
Alle reacties Link kopieren
Zo wat gaan de reacties hier hard zeg!

Wat leuk! Voor de dames waarvan dit de eerste zwangerschap is, het is idd heel spannend!

Voor mij is het dan wel de 2e keer maar de 1e keer verbleef ik een soort roes. Mijn partner en ik konden elkaar pas drie maanden, en woonden apart. Het was een complete verassing. Die 8 mnd waren stressvol en stonden in t teken van huizen bekijken, meubelzaken aflopen en babywinkels. Nu hebben we er bewust voor gekozen en kan ik er echt van genieten! Ik sta er heel anders in en ben super blij!



Vandaag ben ik trouwens eens aan het kijken geweest naar verloskundigen bij mij in de buurt. Nu zijn er twee praktijken, waarvan er 1 wordt geleidt door een man. Wie heeft daar ervaring mee? Ik hoorde goede verhalen maar het voelt toch een beetje raar een man als verloskundige.



Ook Vandaag enorm last van eetbuien. Twee frikandellen speciaal en een zak paaseitjes naast mijn ontbijt en lunch. En ik heb nog meer honger!! Dat wordt wat :-)
Alle reacties Link kopieren
@appelmuffin, fijn dat je er nu op een andere manier instaat, zo'n stressvolle zwangerschap lijkt me niks!



@tessa, gefeliciteerd! En leuk dat je mee komt schrijven



@Lizlemon, ik zou me er niet zo druk over maken, als het voedselvergiftiging is, zouden anderen er ook last van moeten hebben, toch?



Ik heb niet echt last van eetbuien, maar als ik een tijdje niks heb gegeten, ga ik me wel slap voelen. Hoort er vast bij en ik maak me er ook geen zorgen over hoor. Ik heb trouwens wel wat meer afscheiding, hebben jullie dat ook? Verder valt het mee qua kwaaltjes, zo nu en dan misselijk (vooral 's ochtends, 's nachts en 's avonds) en ik ruik veel beter. Oh, en mijn borsten zijn best gevoelig.
Alle reacties Link kopieren
Valentina: Hier ook al een pakje gekregen van een zwangere vriendin, heel lief haha. Maar wij gaan zelf inderdaad voorlopig nog niks kopen, ik vind dat dit ook pas echt goed kan als het geslacht bekend is. Oh lijkt me wel heel vervelend om snachts ook zoveel last te hebben van krampen. Ik heb het ook wel hoor, was vooral vorige week nu wel wat minder.



Smiley: Ohh nou bij jullie is het dan toch ook snel gegaan!! Wij waren echt nu al begonnen omdat we ook rekening hadden gehouden met een jaar, heel bijzonder dus! Ja ik vind het ook fijn om lekker over alles wat je voelt en denkt te kletsen, het is allemaal zo nieuw en spannend. Ouders weten nog niks dus, weten jullie al wanneer je het wil vertellen? Wij hebben dat wel gelijk al gedaan. Verder bijna niet tegen mensen hoor. Maar met mijn ouders wil ik het ook delen als het mis is. Weetje al wanneer je de vk gaat bellen?



Zandkorrel: Is er een reden voor dat je naar de gyn gaat? Misschien heb ik eerder iets niet gelezen.. Hier niet echt van het weer genoten, wilde ik vandaag doen maar valt een beetje tegen!



Lilzelemon: Gefeliciteerd, wat fijn. Volgens mij kan dat ook niet zoveel kwaad hoor.



Stephanie: Gefeliciteerd, gezellig!



Tessa: Gefeliciteerd, gezellig dat je mee komt schrijven. Jou verhaal is voor mij heel herkenbaar, hier ook gelijk 1e maand na het stoppen met de pil zwanger. Ze raden dat eigenlijk af hé, had ook echt niet verwacht dat het zo zou zijn. Maar het schijnt dat de kans op een tweeling in de 1e maand groter is, dat hoorde ik pas later. Ik zou denk ik echt schrikken als ik 2 boontjes op de echo zie, lijkt me echt heel zwaar dus ik hoop echt op 1. Wanneer begonnen jou klachten? Je loopt wel stukje voor op mij, dat misselijke lijkt me wel heel vervelend.



Appelmufin: Ohh wauw die 1e keer klinkt wel heftig idd maar superfijn dat het toch allemaal goed gekomen is. Maar kan me voorstellen dat je deze zwangerschap heel anders beleefd. Je wilt niet dezelfde vk als vorige keer? Een man lijkt mij persoonlijk ook wel prima, gewoon je gevoel in volgen denk ik. Haha die eetbuien, hier eigenlijk helemaal geen extra trek, juist minder.. haha.



Lola: Dat flauw voelen herken ik wel, dat is ook de reden dat ik eet ook al heb ik dan eigenlijk nog niet zoveel trek. Hier heb ik niet meer afscheiding maar het is er wel gewoon.



Schrijft de TO hier eigenlijk nog mee? Een tabel zou wel fijn zijn qua overzicht, er schrijven hier volgens mij behoorlijk wat dames.



Ik ben sinds gister verkouden, zo irritant. Vind het ook niet prettig omdat ik denk dat het kindje er misschien iets van meekrijgt haha, slaat volgens mij nergens op hoor. Maar voel me nu echt niet fit en weinig energie dus rustig aan. Morgen helaas wel werken, ben benieuwd hoe dat gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezellige drukte hier! Maart was blijkbaar een vruchtbare maand!



Alle nieuwe meiden welkom en gefeliciteerd!



Appelmuffin, ik heb geen ervaring met een mannelijke verloskundige. Maar ik had wel een mannelijke gyneacoloog tijdens mijn eerste zwangerschap en moet zeggen dat ik daar achteraf gezien helemaal geen probleem mee had.



Hier nog steeds verschrikkelijk misselijk, de wc en ik beginnen weer een band op te bouwen.. Ik krijg alleen steeds tijdens het overgeven een enorme bloedneus, zijn er meer die daar last van hebben? Ik heb wel gelezen dat het ook een zwangerschaps kwaaltje is maar toch..

We zijn hier druk aan het nadenken over hoe we het onze ouders gaan vertellen. Vorige keer hebben we onze moeders een fotolijst gegeven met allemaal baby spulletjes en een gedichtje erin. Maar mijn creativiteit heeft me geloof ik even in de steek gelaten. Hoe gaan jullie het vertellen?
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal, mag ik ook meeschrijven.

vandaag positief getest nog heel erg pril want ben 4 weken volgens eigen berekening.

nog geen last van kwaaltjes maar die zullen vast nog wel komen

het is ons 4 kindje.



groetjes tamara
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie trouwens al leuke apps gevonden? Ik vind hallo baby van pampers wel een hele mooie om de ontwikkeling van je kindje te zien. En zwanger & zo met wat meer uitleg tips en handige dingetjes.



Ik heb ook een 9 maanden dagboek gekocht; oei ik groei. Titel vind ik vreselijk haha maar de inhoud is erg leuk! En ben nu op de ereader net begonnen met ; Ik krijg tieten van Claudia de Breij . Tot nu toe erg grappig! Jullie al boeken aan het lezen? Ohjaa voor vriend heb ik het boek; babymanagement echt heel grappig en praktisch geschreven.



Ik merk toch wel dat ik er echt heel de dag aan denk en mee bezig ben. Het is allemaal zo bijzonder en nog steeds onwerkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Een tabel zou inderdaad heel handig zijn! het is ier wat moeilijk te volgen , Of een gesloten FB groep, waar enkel de toekomstige nieuwe mama's kunnen volgen? Ik vermoed dat dit ook nog wel leuk zou kunnen zijn!



Ikzelf had vrijdag mijn eerste echo op doorverwijzing van de huisarts, morgen maak ik een afspraak bij de gynaecoloog. Op de echo was alles in orde, we zagen het hartje kloppen aan 100/min



Er vroeg hier iemand naar de afscheiding, ikzelf heb hier ook heel veel last van gehad. Dit en de pijn in mijn borsten zijn overigens mijn enigste kwaaltjes.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Ik zou ook graag mee willen schrijven, als dat nog kan :-)

Afgelopen dec heb ik een miskraam gehad hopelijk gaat alles goed nu!

Ik ben 7 weken zwanger, vrijdag intake gesprek bij vk en een week later de 1e echo: zoooooo spannend!



Ben vooral misselijk en moe, verder gaat alles goed :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven