Alternatief ikea laminaat

21-04-2014 14:23 21 berichten
Omdat ik goede verhalen hoorde over ikea laminaat ben ik daar met mijn dochter gaan kijken voor laminaat voor haar slaapkamer.

Zij vond het goedkoopste laminaat mooi en zelf vond ik dat ook de enige die qua kleur wel aardig is.

Het oogt alleen wel dun en breekbaar.



Iemand ervaring met dit laminaat of weet iemand een goed alternatief?



Het gaat dus om dit laminaat: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20275569/
Prima voor een slaapkamer hoor



Minder geschikt voor ruimtes waar veel word gelopen.
Breekt het niet met leggen Penelope? Ik heb eens bij een heel goedkope vloer gezien dat de hoekjes waren gebroken.
Ik heb de iets duurdere gehad en die was prima, na twee jaar nog geen krasje of beschadiging te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd niet blij van de goedkoopste variant van Ikea (die van 5 euro/m2). Erg kwetsbaar.



De andere soorten leg je met gemak, nooit problemen mee.
Alle reacties Link kopieren
Ikea laminaat is top!



Wij hebben het al 10 jaar liggen. Enkele jaren geleden hebben we een dakbrand gehad en is er heel veel bluswater binnen gekomen. De vloer stond onder een laag water en schuim. Maar het Ikea laminaat was nog perfect daarna. Toen de verzekerings inspecteur langs kwam zei hij: Ikea laminaat zeker? Dat is onverwoestbaar!



Het ziet er na 10 jaar intensief gebruik nog geweldig uit. Ik zou het alleen maar van harte aanbevelen.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben volgens mij Tundra liggen
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier al 3 jaar Ikea laminaat in de woonkamer liggen, het is nog helemaal netjes. 1 tip: mocht ze een bureau met stoel op wieltjes krijgen, doe dan wel een vloerkleed op dat gedeelte. Die wieltjes kunnen je laminaat wel slopen.
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de versie van ongeveer een euro duurder. Leggen ging prima. Echter het ligt ook in m'n keuken en dat zou ik niet aanraden, daar heeft het toch last van vocht.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben laminaat van de GOLV-familie, bevalt ontzettend goed. Wel iets duurder.



En ik vind het hilarisch dat dit type laminaat Slåtten heet maar dat ligt aan mijn fijnzinnige gevoel voor humor
Today is a good day
quote:Glitterbom schreef op 21 april 2014 @ 15:43:

Wij hebben laminaat van de GOLV-familie, bevalt ontzettend goed. Wel iets duurder.



En ik vind het hilarisch dat dit type laminaat Slåtten heet maar dat ligt aan mijn fijnzinnige gevoel voor humor Ik heb ook een fijnzinnig gevoel voor humor
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat laminaat in mijn woonkamer liggen. Leggen was geen probleem, brekende stukken hebben we niet gehad. Wel verkeerd gezaagde stukken, maar dat was mijn eigen schuld.
Alle reacties Link kopieren
Overigens hebben de bekende bouwmarkten ook regelmatig laminaat voor rond die prijs, nu ook weer in de folder van Praxis dacht ik. Voor 4.99 euro.
Haha, ja die namen!



De duurdere variant is wel goed, heb ik ook begrepen. Maar het gaat dus echt om de goedkope.



We willen overigens best meer betalen hoor, maar dan wel voor laminaat in die lichte kleur. 😊
Alle reacties Link kopieren
En wit eiken?
Dat wil ze helaas niet..
Alle reacties Link kopieren
Oh, haha. Ik vind die kleur die zij mooi vindt echt verschrikkelijk.



Maar zo groot is haar kamer niet neem ik aan, en dat laminaat is hartstikke goedkoop. Dus als het na een tijdje toch tegenvalt is er geen man overboord, toch?
Dat vond ik ook, maar als je 100 kleuren hebt gezien dan wen je eraan.. Ofzo.. 😁

Het is wel een lichte kleur. Alternatief voor wit is bruin...



En nee, het is geen kleine kamer.. 45 m2
Maar als je betere ideeën hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij mijn dochter in haar kamer laatst lichteiken laminaat gelegd, staat heel erg leuk! Wij hebben ook eerst gekeken bij Ikea maar daar vonden we toch niet de juiste kleur, vond zij dan. Uiteindelijk zijn we goedkoop geslaagd bij [...]. Ik denk dat dat niet heel veer verschilt qua prijs maar misschien wel in kwaliteit? Ik weet niet hoe de Ikea is mijn zijn laminaat? Maar ik heb hier dan ook geen ervaring mee
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-08-2014 17:29
Reden: Spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Deze goedkope versie, heb ik geen ervaring mee. Maar we hebben wel de Golv liggen (duurder IKEA laminaat) en die is echt geweldig!! IJzersterk laminaat, hoor.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven