Werk & Studie alle pijlers

Oppastarief?

21-04-2014 00:32 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik lees al enige tijd mee en zou graag een vraag willen stellen. Ik ben een student pedagogiek van 21 en nu 4 jaar op bij mijn vaste oppasgezin. Het gezin bestaat uit 3 kinderen van 3, 4 en 7 jaar. Soms heb ik ze alledrie, soms maar twee. Ik krijg nu al 4 jaar hetzelfde tarief, namelijk 5 euro per uur, of ik nu overdag of 's avonds oppas (als ik 's avonds oppas, breng ik ze ook naar bed). Zo nu en dan krijg ik een euro meer. Ook 'vergeten' ze wel eens te betalen en moet ik er zelf weer achteraan... Hoe denken jullie hierover? Moet ik aankaarten dat 5 euro misschien te weinig is? En wat zou dan een redelijk tarief zijn? Of is hetgeen ik nu krijg meer dan genoeg?

Alvast heel erg bedankt.
Ik zou dat andere baantje aannemen, je moet ook aan jezelf denken. Daarnaast kan je altijd nog oppassen bij hun, gewoon wanneer het jou uitkomt.



Zelf heb ik een aantal vaste oppasgezinnen naast mijn vaste baan, het gezin waar ik het langste oppas is nu 7 jaar. Ik pas niet meer zo vaak op, maar als ik er ben is de band met de kinderen altijd als vanouds.



Wat je ook doet, je hoeft het contact met hen en de kinderen niet stop te zetten als je niet meer, of minder oppast.
Alle reacties Link kopieren
een fijne, betrouwbare oppas is heel veel waard.

die scheep je niet af met een schijntje en ,,vergeet,, je niet te betalen.



ik zou die baan van 12 euro nemen, to.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 7 jaar opgepast, en 1 keer 0,50 ct verhoging gekregen. Toen ik begon was ik 10, ben op mijn 15e maar een baantje ernaast gaan zoeken Zou als je het durft het gewoon kenbaar maken!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Opslag vragen of die andere baan aannemen.

Laat je weten hoe het gegaan is?
Alle reacties Link kopieren