Disneyland Parijs met 5-jarige, tips?

21-04-2014 15:02 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zomer ga ik met mijn dochter van 5 naar Disneyland Parijs. Ik ben op internet aan het zoeken naar een leuke en betaalbare optie. Ik wil graag met de bus of trein gaan, omdat ik het niet zie zitten om in mijn eentje door/ langs Parijs te moeten gaan rijden. De hotels op het park zijn me echt een beetje te duur, dus ik zoek iets buiten het park, liefst met een shuttle bus naar het park.



Ik wil 5 dagen gaan, is dit lang genoeg of te kort?



Graag jullie tips... Alvast bedankt.
5 dagen is prima denk ik, als je van Disney houdt. Ik wel, dus vermaak me er altijd wel



Het loont om even flink te surfen. Soms worden hotels tegen dumpprijzen aangeboden.en is het ineens wel goedkoper om in een Disneyhotel te verblijven.



Doe de gewilde attracties gelijk als je het park in komt, scheelt wachtrijen.

Verdiep je in het FastPass systeem, dat loont ook.



Wat ik zelf prettig vind is vroeg naar het park, rond een uur of 1 weer naar het hotel. Beetje relaxen en dan om een uur of half 5 weer terug.
Je komt maar amper in de buurt van Parijs hoor. Je gaat er een eind ervoor al af, hebt verder geen last van de drukte van de stad.

Maar goed, ik zou anders met de trein gaan. Dan stap je in het park uit.
Ow wacht, geen hotel bij het park dus. Dan zou ik toch met de auto gaan. Ben je niet afhankelijk van bus ofzo en niet een shuttle nodig. En wij gaan altijd 4 dagen/3 nachten. Is lang genoeg
Alle reacties Link kopieren
Niet met de bus gaan dat kost zoveel tijd. Met de trein is veel relaxter. Verder is 5 dagen best lang om met een kleuter door een park te zeulen lijkt me.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op het moment door de Disney bomen het bos niet meer. Ik zat te kijken bij OAD, zij hebben busreizen, maar hoe betrouwbaar zijn zij nog, na het faillissement van vorig jaar?



Welke touroperators bieden dit met de trein aan? Of boek je dat allemaal apart?



Op wat voor sites worden die hotels tegen dumpprijzen aangeboden? En kan je dat dan beter kort vantevoren boeken?



Fast pass had ik al gezien, ja, zal me er eens in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
kijk op Airbnb. Hartstikke veel leuke betaalbare huizen voor een goede prijs te huur
Alle reacties Link kopieren
Wat wel heel leuk is als je toch in een hotel op het park verblijft zijn de disney figuren bij het ontbijt, en je mag eerder het park in.

Is je kind moe dan kun je snel even een tukje doen in je hotel, lijkt mij wel handig.



De shuttlebus service is wel goed maar het kost je wat extra tijd.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Dat leek me ook wel leuk, maar wat ik totnutoe gevonden heb voor 5 dagen in een Disney hotel kost algauw rond de E1.500,- voor 5 dagen en dat vind ik toch wel erg duur.
Huh? Wij zijn met 2en voor ongeveer 400 euro pp in newport bay geweest met avondeten erbij.

Was zo'n actie van 4=3. Je kind is gratis toch?
quote:Desperate_Housewive schreef op 21 april 2014 @ 15:39:

Huh? Wij zijn met 2en voor ongeveer 400 euro pp in newport bay geweest met avondeten erbij.

Was zo'n actie van 4=3. Je kind is gratis toch?Ook in de zomer? De zomer is een dure tijd voor Disneyland, de herfstvakantie is goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zij is wel gratis, maar ik betaal meer als enige volwassenen. Welke reisorganisatie was dat DH?
Augustus of juli?
Naar Disneyland rijden is echt heel goed te doen hoor, je komt helemaal niet in Parijs, je blijft er een behoorlijk eind vanaf. Wij hebben geboekt via de site van Disneyland zelf. Daar staan ook de partnerhotels op, die dus niet bij Disneyland zelf liggen.
En rijden in je eentje is goed te doen hoor. Je komt niet over de périphérique
Wij waren in juni toen, maar is alweer 3 jaar geleden. Maar idd, 1 volwassene is duurder. Ik heb toen gewoon via hun website geboekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige maand met 2 kinderen alleen gegaan, met de auto. Echt super goed te doen. Parijs nergens te bespeuren

Ik boek ook altijd gewoon via de site van Disneyland, zelf.

Wij sliepen in Santa Fe. Vorige keer in Cheyenne en de keer daarvoor in Newport Bay.

We zakken telkens omdat ik de hotels eigenlijk helemaal hun geld niet waard vind. Dus dan nu maar het goedkoopste. En dat viel eigenlijk nog het best mee.

Ik kies wel voor een hotel bij het park omwille van de twee uur extra 's ochtends. Die zijn echt wel super. En we ontbijten in het park zelf om de superdrukke ontbijtzaal in het hotel te vermijden.

Overigens is 5d/4n echt veel. Met een nacht minder lukt het ook ruimschoots.
Alle reacties Link kopieren
We gaan in augustus, wat betreft prijsverschil tussen met en zonder busreis is het zo minimaal dat je echt niet zelf kan rijden voor dat geld met benzine en tol erbij gerekend. Maar jullie hebben dus geen goede ervaring met de bus?
Ik heb liever eigen vervoer bij de hand. En ik vind die bussen doodlink.



Tol is 2 x 14,80 trouwens.
Ik rij liever zelf, maar mijn broer is twee keer met OAD met de bus geweest en het is hun goed bevallen.
Ik was vorig jaar voor 4 nachten, drie personen, in Sequoia Lodge rond de 1100 euro kwijt. Dat was een actie waarbij je 4 nachten voor de prijs van 3 2 had, maar volgens mij zijn er steeds weer nieuwe acties.

We (mijn zus en ik) zijn ook wel eens op camping Le Chene Gris in een stacaravan geweest. Op zich prima te doen, maar we hadden toen twee kleuters bij ons (nichtje en dochter) en die waren aan het eind van de dag toch redelijk afgedraaid dus als je dan nog op het park wilde eten was het nooit zo gezellig. Ik heb me toen stellig voorgenomen om bij een volgend bezoek in een hotel op het park te verblijven en dat is heel goed bevallen. Wel wat duurder natuurlijk, maar je hebt er zoveel gemak van.

Als eenoudergezin betaal je altijd minimaal voor twee volwassenen, omdat de gratis kind regeling pas vanaf twee betalende volwassenen geldt. Ik ga met twee kinderen, en krijg dus maar voor eentje korting.
Idd even goed acties in de gaten houden. Wij ware met 2 volwassenen 2 kinderen 5 dagen/4 nachten voor 590 euro, in davy crockett. Santa fe was even duur. Goedkoper kan bijna niet. Nu ga jij wel in de zomer en dat is duurder, maar goed zoeken! Oad is trouwens vrij duur en D reizen meestal goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips. Ik ga nog even verder zoeken, wat het handigste is. Ik had nu iets gevonden bij OAD met bus voor E750,- in een hotel buiten het park, met shuttlebus erbij. Ik ga D-reizen ook nog maar eens uitpluizen
Je kan beter wel in een Disney hotel gaan qua prijs. Wij gaan in juli 1 of 2 dagen vanaf de camping waar we staan, maar dat kost al honderden euro's. We wilden eigenlijk in een Disneyhotel maar mogen onze vouwwagen niet parkeren, dus houdt het op.



Vooral als je in Santa Fé ofzo gaat is het te doen. En vijf dagen is te lang, drie of vier helemaal prima.
Volgens mij kan je beter direct een treinkaartje en een hotel boeken. Goedkoper dan via een touroperator. Via Trivago kan je mooi de verschillende aanbiedingen bekijken.



Hotels, zelf even kijken hoe duur de entree is en de juiste verblijfsdata invullen, kan veel schelen als je een paar dagen schuift!

KLIK

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven