Kat houd ons wakker.

21-04-2014 11:50 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 katten en de deur van onze slaapkamer is altijd open.

(anders gaan ze voor de deur mauwen of aan de deur krabben.) Nu hebben we een probleem met 1 kat. Als wij het licht uit doen wordt ze wakker, rekt ze zich uit en gaat ze storend doen. Lawaai maken met spullen en krabben aan voeten als we in bed liggen. Merk eigenlijk vooral dat als ik slaap, ze begint. Heeft iemand ervaring met dit probleem en weet iemand hoe dit te voorkomen is? (of af te leren)
Alle reacties Link kopieren
Spelen, spelen en nog is spelen.

Afmatten, afmatten en nog is afmatten.

Voor je gaat slapen wel te verstaan.



Hier 2 jonge mormels. Zodra het licht uit is begint het gestamp en geren. Doet de kater. Zodra ik eerst met hem gespeeld heb, is hij een stuk rustiger. De poes gaat vrolijk mee doen en samen doen ze tikkertje.

Afmatten is lastig. Laatst hem is mee genomen naar mijn ouders, kon die daar met de kater spelen. Nou na 2 uurtjes weer in zn mandje en mee naar huis. Echt niet dat ie doodmoe was, wel wat rustiger, dat wel.
quote:milena1 schreef op 21 april 2014 @ 13:11:

[...]







Ja dat kan, als je kat de baas in huis is.

Die van mij weten niet eens wat een slaapkamer is en waar die zou moeten zijn hoor. Geen beesten op de bovenverdieping. IK bepaal wie waar komt in huis. En niet de kat. Zou me een mooie boel worden. Kat baas over de ruimtes en cavia over de koelkast zeker.



Daar heb je 100% gelijk in. Als je die beestjes vanaf het begin daar niet laat zal het geen terratorium zijn voor ze lijkt mij.

Maar ja... dat moet je dan wel consequent niet doen... dat is bij mij in ieder geval te laat, hihi...

Wat wij mensen trouwens maar niet begrijpen willen is dat die katten er niet voor ons vermaak zijn... neeeeeeee, wij zijn er voor hun vermaak. Katten hebben personeel...



Maar goed dat is bij TO al te laat... dus wordt het spelen spelen en nog een spelen.

TO ik weet niet of je katten naar buiten kunnen, dat kan natuurlijk ook ipv spelen, zolang ze hun energie maar kwijt kunnen.

Dat ze zitten te klieren snachts heeft gewoon te maken met te veel energie...
quote:layla19 schreef op 21 april 2014 @ 12:33:

Heel veel tips! Alleen het probleem is niet zo zeer dat ze in de ochtend vervelend is. Maar op het moment dat we gaan slapen en dat houd gewoon de hele nacht aan. Als we haar negeren begint ze aan voeten te krabben en spinnend over je kussen heen te lopen langs je hoofd. Op het moment dat we haar in haar nekvel pakken of zouden natspuiten vind ze het nog leuk ook. Terwijl de andere kat juist lekker rustig ligt.



Hihihi, dat ken ik van mijn Siamees, die is ook dol op aandacht.

Vastpakken in hun nekvel pakken is ook aandacht...



Enn; daar heb je gelijk in, dat heb ik ook helemaal niet gezegd.

Dat moet je echter wel gelijk doen, vanaf het begin duidelijk maken dat hij niet in de slaapkamer mag. Eerst wel en dan niet gaat niet werken ivm dat terratorium-gedoe.

Alhoewel je kan natuurlijk wel een deur dicht doen, maar als de kat eerst altijd wel daar mocht en dan ineens niet gaat er bij kat-lief waarschijnlijk niet in...
Alle reacties Link kopieren
Territorium heet het!



Speel veel met je katten dan zijn ze savonds lekker moe!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon die katten ergens laten waar ze je niet kunnen storen. Hoe moeilijk kan dat zijn? Dus niet bij slaapkamer laten en ook niet op de gang zodat ze aan de deur kunnen krabben.



Katten zullen zich toch ook aan moeten passen, anders kom je niet meer aan je slaap toe.



Katten zijn uiteindelijk gewoon huisdieren, en hebben zich te gedragen. Heel simpel.



Enne, katten kunnen wél in de bench hoor. Leuk zullen ze het echter niet vinden maar ze kunnen er wel aan wennen, mits je het niet te lang doet.
Alle reacties Link kopieren
Hier mag 1 van de 3 katten 's nachts mee naar boven. Maar alleen omdat ze behoorlijk "getreiterd" wordt door één van de andere katten. Boven staat een mandje/holletje, en daar slaapt ze gewoon in. Komt daar pas uit als ik naar de badkamer ga in de ochtend. Eten, water en een bak staat ook boven.





Heeft jouw kat wel een eigen slaapplek in de slaapkamer? Een mandje oid?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven