Werk & Studie alle pijlers

In hoeverre rekening houden met (ex van) collega

03-07-2008 12:24 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet goed of de titel de lading dekt maar ik wist even niet hoe ik het anders zou moeten omschrijven.

Ik kreeg net een mail van de camping waar we heen gaan.Dat we nu kunnen reserveren voor volgend jaar.Het is een hele gewilde camping en je moet er dus vroeg bij zijn.

Ik heb dus aan mijn collega gevraagd hoe ze volgend jaar zit met haar kind.

Ze is gescheiden en in de zomervakantie heeft ze haar kind of de eerste drie weken of de tweede drie weken.

Daar kon ze me nog geen antwoord op geven want dat hing weer af van de ex van de nieuwe vrouw van haar ex.

Even ter verduidelijking.

Ze is getrouwd met een gescheiden man en die ex van die man is ook weer getrouwd.Allemaal exen bij elkaar met kinderen dus die moeten allemaal rekening houden met elkaars wensen.

Nu zit er een vrouw bij al die exen die nogal dwars ligt.Die heeft bijvoorbeeld dit jaar pas in maart aangegeven wanneer ze de kinderen wil hebben.

Ik weet dat ik mijn vakantie met mijn collega moet afstemmen maar in hoeverre kan ze van mij verwachten dat ik rekening ga houden met al die exen?

Mijn werkgever wil absoluut niet hebben dat we tegelijk op vakantie gaan dus dat is ook geen optie helaas.

Weet iemand hoe dit zit?
Lastig, maar kan me wel voorstellen dat ze NU niet weten hoe hun vakanties volgend jaar zomer zijn.

Op mijn werk moeten we het in februari-maart aangeven voor datzelfde jaar. Als ik nu met wensen kom voor volgend jaar kan mijn leidinggevende daar geen antwoord op geven, omdat vrijwel al mijn andere collega;s nog niet weten wat/wanneer ze willen.

Of je moet de gok wagen en gewoon boeken, dit aangeven aan je collega en hopen dat ze er rekening mee kan houden.

Lukt dit niet dan toch je vakantie anders indelen.
Ik zou het eerlijk gezegd een beetje lastig vinden als mijn collega al een jaar van te voren wil dat ik aangeef wanneer ik vakantie wil hebben.
Ik vind dit wel heel erg ver gaan.

Zo wordt het voor jou wel erg moeilijk plannen.

Ik zou nu bij mijn baas aangeven wanneer je volgend jaar op vakantie wil gaan. Als je baas het goedkeurt is er niks aan de hand, toch?

Dan kan jouw collega gaan voordat jij gaat/nadat jij terugkomt.

Bij ons is het zo: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Ik kan niet blijven wachten totdat mijn collega eens besloten heeft (die heeft nog steeds niets vastgelegd, tot nu toe), dus ik plan zoals het mij uitkomt.
Ik vind dat jij je vakantie wel erg vroeg plant, ik vind het niet meer dan normaal dat je collega nu nog geen antwoord kan geven...
We hebben het al aangekaart bij de leidinggevende op dit moment (hoogste baas is er niet)

Die zei dat ik dan maar moest boeken met een optie en het dan verzetten als duidelijk is hoe het zit met die collega.

Helaas gaat dat niet want ik kan moeilijk in maart ineens mijn vakantie omzetten en dan maar hopen dat ze nog een plekkie hebben.

Ik vindt het heel normaal dat ik rekening moet houden met haar vakantie maar met zoveel mensen achter haar wordt het voor mij wel heel erg lastig.

Ik vraag haar toch ook niet rekening te houden met het feit dat we in de bouwvak moeten omdat we altijd samen gaan met mensen die daaraan vast zitten.
Er is voor alle partijen wat te zeggen. Ik zou er zelf behoorlijk kriegel van worden als mijn collega nu al de zomervakantie van volgend jaar wil vastleggen.

3 tot 6 maanden van te voren is een normale termijn.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik vind eigenlijk dat in dit geval (een jaar van te voren vast leggen is namelijk wel erg ver) een optie nemen een goede oplossing is.

Met daaraan gekoppeld de afspraak dat, als collega voor een bepaalde tijd nog steeds niet weet hoe het er mee zit, jij jouw optie kunt vastleggen.

Het is in veel bedrijven zo dat vanaf december de vakanties vast gelegd gaan worden, dus dat zou je als leidraad kunnen nemen.

Wachten op collega, met het risico dat het maart/april wordt zou ik niet doen.

Trouwens: rekening houden met elkaar betekend ook dat zij rekening moet houden met jou, niet dat jij alleen maar rekening moet houden met haar.

Kunnen jullie geen afspraken maken in de trant van: het ene jaar kiest de een als eerste een vakantieperiode, het jaar daarna de ander? Dat is het eerlijkst...
Het lijkt mij ook niet nodig om rekening te moeten houden met de sliert exen in jouw collega's leven. Maar een jaar van te voren je vakantie vast willen leggen dat lijkt me ook wat overdreven. Misschien dat jullie een vaste afspraak kunnen maken dat jullie de vakantie in twee delen verdelen; de eerste drie weken en de laatste drie weken. En dat jullie in januari/februari bepalen wie wanneer gaat. Als de een dan nog geen idee heeft hoe en wat, dan kan de ander gewoon gaan boeken.

Als al al die exen/vrienden/vrouwen rekening houden met elkaars schema's, dan kunnen ze ook rekening houden met haar werk. Ze geeft het dan in ieder geval op tijd door.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wat is er zo geweldig aan die Camping dat je al een jaar van te voren moet boeken?

Ik ben gewoon nieuwsgierig.
Hoewel ik je verzoek begrijp, kan ik me voorstellen dat het wel wat vroeg in het jaar valt. Ik moet zelf ook altijd vogelen met mijn school (ik werk in een andere regio dan dat ik woon), school kind, dat mijn ex lastig rond einde van elke maand op vakantie kan. We zijn er altijd wel uitgekomen, al moest ex ditmaal echt rond de eerste omdat docherlief al vrij was waar ik dat niet was en al begint waar ik nog vrij ben en ik anders niet op vakantie kon. Kortom, ik herken het gevogel.

Terug naar jou, is het niet mogelijk dat je een optie op beide termijnen neemt? Als die camping zo gewild is, dan kunnen ze bijv. begin volgend jaar vast nog wel die niet-gekozen optie van jou alsnog wel kwijt. Voorbeeld: je neemt beide opties en begin volgend jaar is duidelijkdat je voor de eerste drie weken gaat. Dan laat je het tweede deel vervallen, en zoals gezegd, als die camping zo populair is, raken ze die drie weken in de tweede periode echt wel kwijt....
Miss Moneypenny schreef op 03 juli 2008 @ 12:46:

Kunnen jullie geen afspraken maken in de trant van: het ene jaar kiest de een als eerste een vakantieperiode, het jaar daarna de ander? Dat is het eerlijkst...

Is inderdaad heel eerlijk, maar in dit geval lijkt het me belangrijker om de maand af te spreken waarin beslist wordt.

Idd Pino: optie nemen voor een periode, en afspreken dat je dit definitief maakt in februari als zij nog geen planning heeft.
Muis66 schreef op 03 juli 2008 @ 12:48:

niet op vakantie kon. Kortom, ik herken het gevogel.

Terug naar jou, is het niet mogelijk dat je een optie op beide termijnen neemt? Als die camping zo gewild is, dan kunnen ze bijv. begin volgend jaar vast nog wel die niet-gekozen optie van jou alsnog wel kwijt. Voorbeeld: je neemt beide opties en begin volgend jaar is duidelijkdat je voor de eerste drie weken gaat. Dan laat je het tweede deel vervallen, en zoals gezegd, als die camping zo populair is, raken ze die drie weken in de tweede periode echt wel kwijt....
Slim! Nu maar hopen dat de camping met opties wil werken....
Bij mijn werk, de zorg, moet je voor half december je vakantie hebben doorgegeven, veel mensen zitten dan al te pushen omdat ze willen gaan boeken, blijkbaar lopen bepaalde dingen nogal vlug?? Het houdt wel in dat je in januari weet waar je aan toe bent, en ik denk dat een soort utlimatum wel goed is, want met wie hou je anders rekening?

Voor zowel jou als je collega is iets te zeggen, ik vind een jaar vooruit wel erg vroeg, en snap dat je collega daar niks over kan zeggen, echter, zij moet begrijpen dat jij niks aan die exen toestand kan doen en daar dus geen boodschap aan hebt.

Ik denk dat het 2 opties verhaal de beste oplossing biedt. En afspreken dat je een soort datum aanhoudt waarbij je vakantie bekend moet zijn.
:lampje: haal je collega over om naar dezelfde camping te gaan, kan je samen de hele vakantie boeken!
Ik vind dat "rekening houden met" toch vaak een eenrichtingsverkeer hoor!

Ik ben in mijn team de enige zonder kinderen en ben altijd de klos! Natuurlijk ga ik ook liever niet in het hoogseizoen op vakantie. Is minder druk, is goedkoper enz. Maar "rekening houden met" houdt in mijn ogen nie in dat degene met kinderen zich nooit zou moeten aanpassen. Dit jaar ben ik gedwongen in de bouwvak vakantie te nemen omdat ik zelf weer naar school ga (is voor het eerst in ruim 12 jaar!) maar mooi dat ik m'n vakantie heb moeten schuiven omdat iemand met kinderen ander 1 week buiten de schoolvakantie vrij zou zijn. Nu valt mijn laatste week van devakantie dus buiten de schoolvakantie en heb ik dus nks aan die laatste week.

Zoals ik het lees zouden jullie rekening moeten houden met elkaar, maar heeft die collega van je voorrang. Die collega bepaald wanneer jij weg zou kunnen. Dat is geen "rekening houden met".

Zelf heb ik nu in het team gegooid dat we gewoon de periode op zouden moeten delen (doen we met kerst en oud & nieuw ook).

Het ene jaar werk je kerst en ben je oud & nieuw vrij, het andere jaar is het andersom. Dat kan met de zomervakatie ook, het ene jaar krijgt helft A van het team de eerste keus en het andere jaar helft B.
We hebben het er vanmiddag nog even over gehad

Ze gaat volgende week met hem om de tafel zitten.

Met de feestdagen en andere vakanties doen ze het om en om met het kind (dus ene jaar eerste kerstdag bij haar en tweede bij hem en het jaar erop andersom enz)

Ze wil zelf ook graag weten waar ze aan toe is en gaat hem dus vragen of hij het om en om wil doen of vast wil houden aan de eerste drie weken bij hem en de laatste drie weken bij haar.

Zo weet zij ook waar ze aan toe is en kan ik mijn vakantie ook makkelijker plannen.

Of het iedere keer goed uit zal komen met de bouwvak is maar de vraag maar dat is haar probleem niet.
@ einstein

Mag hier geen reclame maken maar het is een camping die al 5 jaar op nummer 1 staat bij de duitse versie van de anwb.

Dat trekt veel mensen aan waardoor ze al snel volgeboekt zijn.

Het is gewoon een heerlijke camping voor kinderen van 0 tot 18 jaar en dat zie je niet veel.

De meeste campings richten zich op kinderen van 0 tot 12 (en zelfs dan is het niet altijd leuk voor kinderen van een jaar of 9) en daarna val je al snel onder de jongerencampings en daar zit ik begrijpelijkerwijs net op te wachten.

Ook zitten we met kinderen die 6 jaar van elkaar verschillen en dan valt het niet altijd mee om een camping te vinden die voor alle kinderen leuk is
absoluteEinstein schreef op 03 juli 2008 @ 12:47:

Wat is er zo geweldig aan die Camping dat je al een jaar van te voren moet boeken?

Ik ben gewoon nieuwsgierig.
Nederlands-sprekende receptioniste en elke twee donderdagavond van de maand bingo.
Ik zou helemaal gek worden als ik nu al wist waar ik over een jaar naartoe moet op vakantie.

Lijkt me ook niks aan om steeds naar dezelfde plek te gaan, maar goed ieder zijn ding.

Ik hoop dat je eruit komt met je collega.
fleurtje schreef op 03 juli 2008 @ 15:45:

[...]

Nederlands-sprekende receptioniste en elke twee donderdagavond van de maand bingo.

Ik mag het hopen van wel van dat nederlands spreken want ook al staan wij nederlanders bekent om onze kennis van vreemde talen zou het toch te zot voor woorden zijn als een receptioniste in nederland iets anders zou spreken als nederlands :rolling:

De bingo mogen ze van mij houden maar ik vindt het wel belangrijk dat er op een camping voldoende leuke dingen te doen zijn voor de kinderen.

Ik zorg zelf wel voor mijn vermaak in de vorm van een stapel boeken van een meter hoog.
Even off topic, gisteren op tv:

Sylvana ging met iemand mee naar de camping, ze kwamen er al meer dan 30 jaar en woonden op, schrik niet, 3 minuten met de auto rijden, van de camping af! Ik lazerde bijna van de bank. En vraag me nu pas af waarom ze met de auto gingen...

Ik zou zelf ook niet ieder jaar naar hetzelfde hoeven, maargoed ieder zijn ding dan maar.
nogeensdan schreef op 03 juli 2008 @ 16:14:

Sylvana ging met iemand mee naar de camping, ze kwamen er al meer dan 30 jaar en woonden op, schrik niet, 3 minuten met de auto rijden, van de camping af! Ik lazerde bijna van de bank. En vraag me nu pas af waarom ze met de auto gingen...

Ik zou zelf ook niet ieder jaar naar hetzelfde hoeven, maargoed ieder zijn ding dan maar.
Ik win. Ik lazerde namelijk echt van verbazing van de bank af.....
Ik vroeg me ook al af wat er dan zo bijzonder is aan die camping. Wat jij schrijft klinkt mij niet echt spannend in de oren Pinolover, er zijn wel meer goede campings toch?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
nogeensdan schreef op 03 juli 2008 @ 16:14:

hahahahhahaha :rofl:

Ik woon in Spanje en hier hebben veel mensen een tweede huis, aan de kust. Ook mensen die in de kuststreek wonen bv. Barcelona of Malaga hebben vaak nog een tweede huis een uurtje verderop!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven