Dingen die je pas heel laat begreep...

22-09-2012 21:20 3001 berichten
Ik kwam er door een ander topic op. En ik dacht dat er al eens zo'n topic was hier op viva, maar ik kan het niet vinden.



Dus maar een nieuwe.



Dingen die je pas heel laat begreep :



Ik dacht altijd dat grafstenen in films en soaps 'echt' waren, en dat er dus een crew zich de vinkengriep zocht, opzoek naar een grafsteen met de juiste naam, en het liefst de juiste sterfdatum van de desbetreffende persoon. ( Anita van GTST bijv. Zo toevallig dat er érgens in NL een Anita begraven lag die dezelfde achternaam had ect.



ik bedacht me een jaar of 2 geleden dat die dingen natuurlijk gewoon gemaakt worden voor een film of serie



... Dat Grass roken niet hetzelfde is als Gras roken..... Ik heb het ooit met ene vriendin ( we waren 14 ofzo... ) gedaan in het park, maar stoned wordt je er niet van hoor



.. En dat bryan adams niet over zijn 'first real sexdream' zingt, maar over zijn 'first real six-string'....
quote:louise1 schreef op 22 april 2014 @ 16:45:

Ik heb tot mijn 28ste gedacht dat de snoepjes Werthers Echte (Original) uit Weert (Limburg, Nederland) kwamen. Ik, als Limburgse, vond het altijd wel leuk dat in vele landen die snoepjes zo populair waren.



Tot dat ik een keer op Amerikaanse tv reclame voor Werthers Original zag en ze daar een bergdorpje lieten zien. Huh, in Weert ziet het er helemaal niet zo uit! Blijkt dus dat de snoepjes uit Duitsland komen





Ik dacht precies hetzelfde.

Ik heb me heel lang afgevraagd waar die fabriek in Weert stond.
Alle reacties Link kopieren
quote:roermondse schreef op 22 april 2014 @ 21:23:

Palmolive, zou dat palm-olive, dus palmolie zijn?







Palm olijf.



Het heet ook geen "Palmólieve" zoals iedereen het noemt, maar "Palm olive", op z'n Engels dus...
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Als mensen zeiden dat ze weer naar de soos gingen dacht ik dat ze een feestje hadden. Ik begreep pas later dat ze de sociale dienst bedoelde.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 23 april 2014 @ 08:31:

[...]





Palm olijf.



Het heet ook geen "Palmólieve" zoals iedereen het noemt, maar "Palm olive", op z'n Engels dus...



Goh

Ik weet niet of ik daaraan kan wennen.



Net zoals ik Nike nog altijd uitspreek als Naaik en niet als Naaikie.
.
quote:calvijn1 schreef op 22 april 2014 @ 16:33:

[...]





Reggae/donkere sound?Ha oke
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 23 april 2014 @ 08:08:

Olive is olijf



Ja dat weet ik



Ik dacht nog: zou ik erbij moeten zetten dat olive olijf betekent en niet olie, maar ik dacht: dat snapt iedereen wel.... En uit een olijf komt olie....... snapje?
Ik kwam er een tijdje geleden achter dat Willow Smith een meisje is. Iedere keer als er een foto voorbij komt bij (On) flatteuze foto's moet ik even googelen of het ook echt zo is
Alle reacties Link kopieren
Zo ontdekte ik eergisteren ! tijdens het kijken naar Per Seconde Wijzer dat Heintje Davids een vrouw was .



Willow Smith ken ik helemaal niet.
.
quote:impala schreef op 23 april 2014 @ 16:43:

Zo ontdekte ik eergisteren ! tijdens het kijken naar Per Seconde Wijzer dat Heintje Davids een vrouw was .



Willow Smith ken ik helemaal niet.

Mijn eerste ingeving was dat Heintje Davids een jongen was. Hij zong toch dat liedje over zijn moeder? Toen ik googelde kreeg ik echter allemaal afbeeldingen van een dame. Dat ga ik nog even beter uitzoeken, want ik geloof er helemaal niets van



Nou ja, zeg! Heintje Davids is inderdaad een vrouw. De Heintje waarvan ik dacht dat hij Heintje Davids heette, heet Hein Simons. Het is wat. Ik ben er helemaal door van slag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb werkelijk tot een enkele jaren geleden gedacht dat Culemborg toch echt niet in de Betuwe lag, maar zoals ik dacht: Midden in de Achterhoek.



Enne, waar Culemborg ligt, dacht ik dat Wageningen ongeveer lag.



Nu ik om de hoek van Wageningen woon, kom ik er toch wel achter dat het niet zo is.
quote:betjebig schreef op 23 april 2014 @ 16:59:

[...]



Mijn eerste ingeving was dat Heintje Davids een jongen was. Hij zong toch dat liedje over zijn moeder? Toen ik googelde kreeg ik echter allemaal afbeeldingen van een dame. Dat ga ik nog even beter uitzoeken, want ik geloof er helemaal niets van



Nou ja, zeg! Heintje Davids is inderdaad een vrouw. De Heintje waarvan ik dacht dat hij Heintje Davids heette, heet Hein Simons. Het is wat. Ik ben er helemaal door van slag. Nou jaaa, dat dacht ik dus tot 3 seconden geleden ook. Als ik de naam Heintje Davids hoorde, dan zag ik in gedachten dus Heintje (Simons) voor me.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 23 april 2014 @ 16:43:

Zo ontdekte ik eergisteren ! tijdens het kijken naar Per Seconde Wijzer hier dat Heintje Davids een vrouw was .Aha...!
Alle reacties Link kopieren
Ah, dé Heintje is dus weer een andere. En wel een man.

En Heintje Davids is van Omdat ik zoveel van je hou, en van de vele comebacks.

.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht altijd dat Charley Toorop een man was.





** schaam**.
I believe in good
quote:zuidwester schreef op 23 april 2014 @ 22:19:

Ik dacht altijd dat Charley Toorop een man was.





** schaam**. Dat is inderdaad wel suf. Ken uw klassiekers
quote:bankje schreef op 23 april 2014 @ 08:21:

[...]





Ik dacht precies hetzelfde.

Ik heb me heel lang afgevraagd waar die fabriek in Weert stond.Nee hoor, die fabriek staat in het Belgische dorpje Werchter, naast het muziekfestival
Oh. Ik bedenk me er net een. Ik dacht altijd dat proefmonsters echte monsters waren. Stonden altijd advertenties in de Tina om ze te ruilen etc. Heb aan mijn moeder gevraagd of dat niet gevaarlijk was. Ze kwam niet meer bij.
quote:impala schreef op 23 april 2014 @ 16:43:

Zo ontdekte ik eergisteren ! tijdens het kijken naar Per Seconde Wijzer dat Heintje Davids een vrouw was .Nee
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat je bij leenbakker brood kon lenen, heb mijn Moeder toen gevraagd hoe je dat dan kon terug brengen als je het al had opgegeten ))





En bij "melk is goed voor elk" snapte ik niet waarom ze dat altijd tegen mij zeiden.. Ik heet toch titato en niet "elk"
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 23 april 2014 @ 22:36:

[...]



Dat is inderdaad wel suf. Ken uw klassiekers Haha, ik heb werkelijk nog nooit van Charley Toorop gehoord. Maar Heintje Davids kende ik dan weer wel. Over klassiekers gesproken.



(Maar goed, heb ik veel gemist aan Charley? Moet ik nu uitvoerig gaan googlen om mijn kennis van klassiekers op te vijzelen?)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:titato schreef op 24 april 2014 @ 23:26:

Ik dacht dat je bij leenbakker brood kon lenen, heb mijn Moeder toen gevraagd hoe je dat dan kon terug brengen als je het al had opgegeten ))





En bij "melk is goed voor elk" snapte ik niet waarom ze dat altijd tegen mij zeiden.. Ik heet toch titato en niet "elk"



Melk is goed voor elk, maar niet voor Jan, want die plast ervan...



Joh.. Lijkt me niet meer dan logisch...
Alle reacties Link kopieren
Garderobe heet zo omdat: garder is opletten/bewaken. En robe is kleding, het gewaad. Kleding bewaken dus. Van de week bedacht hé, en sinds mijn tiende franse les gehad....
Alle reacties Link kopieren
Liedje van Blof:



'Lief, ga dan mee

Omarm me'



Ik vond 'ontarmen' ook al zo vreemd maar tja, met artiesten weet je het natuurlijk nooit.



Alle reacties Link kopieren
Ik snap sowieso geen reet van het complete repertoire van BLØF.
You don't have to fit into the format
quote:Lotte35 schreef op 26 april 2014 @ 11:21:

Ik snap sowieso geen reet van het complete repertoire van BLØF.http://www.upcoming.nl/zw ... omt-ie-uit-suske-en-wiske

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven