lunchen in Apeldoorn wandelen

21-04-2014 21:57 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva dames,



Volgende week wil ik lunchen in Apeldoorn. Maar het zou ook fijn zijn als ik na de lunch direct in de buurt kan wandelen. Heeft iemand een suggestie? Liefst mooi park of bos. Ik ken zelf Apeldoorn helemaal niet, vandaar mijn vraag!
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Alle reacties Link kopieren
Niemand bekend in Apeldoorn?
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan gaan wandelen in het bospark van Paleis het Loo en daar eventueel in de buurt gaan lunchen. Bij de Bon Vivant of Restaurant de Heerlijckheyt. Of in het restaurant van het Paleis zelf.



Je kunt prachtig wandelen bij paleis het Oude Loo. Dan betaal je alleen voor het wandelen in het park. Dit park is alleen geopend in april en mei, de rest van het jaar wordt het gebruikt door de Koninklijke familie. Dit is een ander paleis dan het Loo, het zit vlak achter de paleistuinen. Alles staat mooi in bloei en er is een prachtig meer waar je omheen kunt lopen met jonge ganzen, een oude brugwaterval en een rododendronhaag waar je doorheen loopt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
http://www.kroondomeinhet ... cultuur/het-oude-loo.aspx
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Park Berg & Bos is ook erg mooi om te wandelen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.heerlijckheyt.nl/website/home

Bon Vivant kun je niet lunchen, sorry.



Als je in de buurt van Apeldoorn mooi wil wandelen en lunchen kun je ook kiezen voor de Ossenstal in Epe, vanaf daar zijn ook een paar routes om te wandelen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:B-100 schreef op 21 april 2014 @ 22:24:

Park Berg & Bos is ook erg mooi om te wandelen.



O ja, dat is waar ook. En daar zit nu een nieuw restaurant bij.

Het kan er wel druk zijn, want aanlooproute naar de Apenheul.



http://restaurantdeboschvijver.nl/menu/dagkaart.html
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
En ook vlakbij Apeldoorn zit Landgoed Staverden. Kun je prachtig wandelen, 3 routes, je komt langs de 'beroemde' witte pauwen en er zit een hele fijne brasserie bij voor je lunch.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ja en het is net schoolvakantie. Dus dan is de Apenheul druk bezocht .
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op maandag 21 april 2014 22:33 En ook vlakbij Apeldoorn zit Landgoed Staverden. Kun je prachtig wandelen, 3 routes, je komt langs de 'beroemde' witte pauwen en er zit een hele fijne brasserie bij voor je lunch.Zal eens neuzen! Dank
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Alle reacties Link kopieren
Ook nog andere plekken dan bijv. Het Loo ?
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft geen giga wandeling te worden. Graag een restaurant met een rustig parkje ergens in apeldoorn. Wil niet in het centrum en bij het Loo is ook niet nodig!

Iemand dus nog andere ideeën? Of is alleen het Loo inspirerend ?
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog 2 andere opties genoemd naast het Loo.



Er is genoeg te wandelen, maar daar zit dan geen lunchtentje bij.

En ik vind je toon een beetje vervelend, ga anders zelf op google zoeken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Hoog Soeren, zo ongeveer tegen Apeldoorn aan. Meer bos en hei dan je in een jaar aankunt. En de horeca blijft ook niet achter.
Alle reacties Link kopieren
Heb gegoogled en kom er dus niet uit. Wil ergens met iemand lunchen die met OV komt. En we willen daarna nog ff luchten/eruit zeg maar. Wel lekker rustig.

Mijn toon was niet vervelend bedoeld! Zag alleen opties gegeven bij het Loo en in de buurt van Apeldoorn. Niet in Apeldoorn zelf toch?

Laatst had ik zoiets in Zwolle en toen was ik er zo uit met Google. Apeldoorn lastiger.
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Gaat u zelf met de auto? dan is het nationaal park hoge veluwe ook leuk (ja die van die bosbrand) daar kun je doorheen fietsen, zelf wandel ik graag in Loenen bij de waterval.
heel veel verder, de postbank, die heeft ook leuke kioskjes. ook leuk om te wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt de bedoeling dat het in Apeldoorn is. Ivm OV en omdat mijn gezelschap erna ook in Apeldoorn moet zijn.



De veluwe is prachtig ja . Kom zelf regelmatig op de posbank ! Maar als we daar gaan hebben we te kort tijd.
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
De waterval is prima met ov! Je hoeft alleen 1x naar het station en pakt daar buslijn 43 arnhem richting dieren, de bus stopt bijna bij de waterval! Deze bus pakt zij dan na het wandelen aan de andere kant, en is dan weer in Apeldoorn, verder staat er af en toe een frietkraam waar je bijv na het wandelen weer een ijsje of wat te drinken kunt nemen!
Alle reacties Link kopieren
Luchen ergens in het centrum, en dan rondje parken(Oranje-, wilhelmina-, prinsen-, verzetsstrijderspark, marialust). Allemaal in de buurt van het centrum.
Alle reacties Link kopieren
Park Berg & Bos is heel mooi. Daar zit ook de Apenheul, trouwens ook een heel mooi en leuk natuurgebied. Paleis het Loo en de Kroondomeinen zijn ook wel mooi hoor, maar Park Berg & Bos heeft meer te bieden. Alleen niet direct in de buurt van het centrum.



Het Oranjepark is wel op loopafstand van het centrum. Daar kun je ook wel fijn rondlopen en van het zonnetje genieten.



Groetjes uit Apeldoorn ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 21 april 2014 @ 22:30:

[...]





O ja, dat is waar ook. En daar zit nu een nieuw restaurant bij.

Het kan er wel druk zijn, want aanlooproute naar de Apenheul.



http://restaurantdeboschvijver.nl/menu/ ... t.htmlBerg & Bos is zo groot. De aanlooproute van de Apenheul is vorig jaar veranderd. Als je er niet heen wil neem je gewoon de hoofdroute en je hebt geen last van de drukte.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooh-la-la schreef op 23 april 2014 @ 09:13:

[...]





Berg & Bos is zo groot. De aanlooproute van de Apenheul is vorig jaar veranderd. Als je er niet heen wil neem je gewoon de hoofdroute en je hebt geen last van de drukte.Met grote uitkijktoren met mooi uitzicht over Apeldoorn.
Ik woon al 3 jaar hier in Apeldoorn maar heb echt niks met de omgeving hier doe mij Loenen maar mijn oude vertrouwde haventje. Hier in Apeldoorn al zovaak verdwaald in het bos voelde me echt een sukkel, ik ga liever na Binky hahaha. Daar kan ik tenminste niet verdwalen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver wil je wandelen? Rondje parken is een leuk voorstel als je daar voldoende tijd voor hebt!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven