Wanneer vind je iemand echt-echt leuk?

23-04-2014 08:54 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heej,

Ik ben erachter gekomen dat ik niet weet dat als ik zeg dat ik voor een relatie wil gaan, dat ik dat dan ook daadwerkelijk wil (lekker tegenstrijdig). Bijvoorbeeld ben ik nu weer single en weet ik dat het beter is om nu mijn eigen leven verder op de rit te krijgen. Ik ben ook niet aan het zoeken.Ook geef ik duidelijk mijn grenzen aan (zoals "ik wil best met je zoenen, maar een relatie daar begin ik niet aan").



Alleen nou wil het geval zijn dat ik het gevoel heb dat ik niet goed kan bepalen of iemand echt voor mij date-mogelijkheid is of niet.

Laatst heb ik bijvoorbeeld een super gezellig jongeman leren kennen. Vanaf dat moment spreken we elkaar (face-to-face) bijna dagelijks (behalve paasweekend: 3 dagen niet) en praten we zelfs nog minimaal half uur in de deurpost als eentje nou echt moet gaan slapen.

Mijn eerste gevoel zei dat ik met diegene niet zou willen daten (ook niet in de toekomst als ik misschien wel klaar zou zijn voor een relatie). Maar langzamerhand begin ik er steeds meer aan te denken hoe het zou zijn als...

Ik ga het hem niet vertellen, want daar kan ik hem alleen maar mee kwetsen. En ik weet donders goed dat ik helemaal niet weet of ik hem überhaupt wel leuk vind en of dat wel 'echt' is vanuit mijn kant.

Dit is me nou al meerdere keren gebeurd. En ik ben daardoor ook relaties aangegaan, waarvan ik achteraf dacht "Ik hield totaal niet van hem en snap niet waarom. Zo lullig van mezelf naar hem toe".



Ik weet dus totaal niet hoe ik er dus achter kan komen/toetsen wanneer ik iemand nou echt echt echt leuk vind. In mijn hoofd komt het steeds weer naar voren. Bijvoorbeeld: 'wees nou duidelijk' of 'flirt niet teveel, anders wek je weer verkeerde verwachtingen' of 'ik laat hem maar links liggen, want straks kwets ik hem'.



Wat vinden jullie? Wat is jullie mening daarover?/Hoe denken jullie daarover?

O ja ik wist dit niet of dit bij psyche hoorde of bij relaties... sorry als deze verkeerd staat.
Alle reacties Link kopieren
Een huisgenoot daten is sowieso niet handig.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat als je iemand echt leuk vind dat je dat wel merkt, vlinders in je buik, hele dag aan hem denken, wachten op appjes...zin in hem hebben..gewoon bij hem willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Poeh, al dat (over)analyseren is helemaal in geloof ik? Ik word al moe als ik het lees.

Ga daten, krijg je kriebels, en tel je de uren af tot aan de volgende date, dan ben je verliefd. Vind je het gezellig, op dezelfde manier als met een vriendin, dan is het geen relatie-materiaal. Simple as that!
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor jullie reacties.

@nemesis, nee klopt dat is ook niet handig. Nou wil het nou net zo zijn dat we over rond augustus geen flatgenoten meer zijn.



@beetjegek, ja dat is ook wel weer zo.. maar ja ik weet dat ik ook wel is zin heb om een fwb te zien, maar thats it.



Ik ben gewoon bang dat ik het doe om niet in mijn uppie te zijn of om positieve bevestiging/woorden te horen. Maar ik wil wel graag bij hem zijn, maar weet niet of dat is omdat ik gewoon mezelf bij hem kan zijn of dat het puur vriendschappelijk is of dat ik niemand hier verder ken (net komen wonen, nog weinig mensen ontmoet)...
als je vanzelf naar hem toetrekt en jij je wensenlijstje vergeten hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven