Monster in mezelf

23-04-2014 10:48 12 berichten
-

Dank voor de schoppen onder de kont en de lieve reacties. Wil dit me niet laten achtervolgen, dus verwijder mijn berichten. Nogmaals dank voor jullie woorden, ze hebben verschil gemaakt

-
De ha nog een keer bellen en vertellen hoe slecht het werkelijk gaat. Eisen dat je vandaag al mag komen.

En een familielid of vriend bellen en laten komen. Zorgen dat je vandaag niet alleen bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga altijd sporten maar ik neem aan dat dat bij jou niet gaat. Kan je wel naar buiten of je huis uit? Naar het park misschien?



En bel iemand zodat je niet alleen bent inderdaad, de afleiding die anderen je geven is goed.
-
Hey lekkeresnor,



Ik herken aardig wat in je verhaal. Alleen durfde ik vaak niet niet toe te geven aan de negatieve emoties die ik had. Dapper dat jij het wel durft.



Goed dat je een afspraak hebt gemaakt met je huisarts. Ik heb destijds ook een verwijzing gehad en met een hele lieve therapeute heb ik dat monster ook (zo goed als) weten te verbannen (die ik grappig genoeg ook monster noemde :-)). Therapie gaat je zeker helpen om ook mentaal dat monster aan te pakken.



Wat ik naast therapie heb gedaan was een dagboek bijhouden, veel wandelen en creatief uiten hoe ik me voelde (ik heb het monster bijvoorbeeld getekend).



En stop direct met jezelf straffen, echt waar. Dat was voor mij een van de moeilijkste dingen om af te leren, maar het is echt mogelijk en als je het eenmaal niet meer doet valt er een enorme last van je schouders! (Ik herhaalde bijv. tegen mezelf dat ik nou eenmaal zo op die situatie had gereageerd omdat ik dacht dat dat het beste was. Dat het echt niet zo erg was als ik dacht. Dat persoon X eigenlijk helemaal niet vervelend had gereageerd, etc.)



Wees lief voor jezelf en veel succes
-
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is bij tijden zwak en maakt fouten. Daar moet je leren tegen te kunnen. Waarom zou jij een uitzondering moeten zijn?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Oh wat naar :( Kan me goed voorstellen dat dat erin hakt. Is het tijdelijk dat je je werk niet meer kan uitvoeren? Want dan komt het in ieder geval nog wel terug.



Misschien zijn er andere creatieve manieren waarop je je kunt uiten (die je nog niet ontdekt hebt)? Creativiteit is er natuurlijk in zo veel vormen! Vooral proberen, dan merk je vanzelf wel of het iets voor je is. En dan blijf je bezig, dat is ook belangrijk.



En niet vergeten dat je nog veel meer bent dan zzp-er. Je bent ook nog vriendin, dochter, misschien wel zus. Welke andere dingen vind je leuk om te doen? Waar krijg je nog meer energie van?



Hoop dat je iets vindt waar je je ei in kwijt kunt!
Alle reacties Link kopieren
Intussen is het prachtig weer, alles bloeit en geurt, en jij zit thuis tegen imaginaire monsters te vechten? Het enige concrete is dat je weer een mooie dag méér hebt overgeslagen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hup! Stoppen met lullen; jas aan, drempel over en lopen.

Dat beest kan jij buiten ook wel vertellen dat je het een vervelend sujet vindt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Lekkeresnor,



Allereerst een hele stevige knuffel!

Zo herkenbaar jouw gevoel....wat kan een mens toch stikken in zichzelf he?!



De tip van Envoi vind ik een hele mooie: stop met jezelf te straffen. Niet makkelijk, maar o zo belangrijk!

Knap dat je de ha hebt gebeld! En goed dat je een vriendin hebt ingeschakeld en je ondanks je blessure gaat wandelen.

En weet je, het leven is gericht op herstel en overleven. Jij hebt al eerder technieken gevonden om met het monster om te gaan, dit kan jij echt opnieuw!

Blijf hier ook schrijven, samen met anderen tem je dat monster wel.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven