Vriend gebruikt ineens andere koosnaam...

22-04-2014 03:34 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Zoals sommigen van jullie weten woont mijn vriend in Afrika voor zijn werk. Ik heb het daar erg moeilijk mee gehad, maar nu gaat het super goed met me! Eigenlijk vind ik het heerlijk om hier (we zijn samen naar Londen verhuisd) mijn volledig eigen leven op te bouwen, me volledig voor mijn werk in te zetten en nieuwe vrienden te maken.



Tussen ons gaat het ook goed. De afspraak om elke avond welterusten en elke morgen elkaar een fijne dag te wensen komen we allebei goed na en we kletsen ook wat af via berichtjes, telefoon en email.



We zien elkaar elke drie maanden en de eerste keer was ik in Afrika, de tweede keer zijn we 2 weken in zijn huis in Frankrijk geweest en afgelopen 10 dagen is hij hier geweest.



Het was echt super fijn en ook grappig vriend moest helemaal weer wennen aan de drukte van de stad. We hebben mijn verjaardag gevierd, familie ontmoet etc etc. Het was echt een fijne week.



Maar nu komt natuurlijk de maar, en de reden dat ik dit topic open; ik heb er in al deze maanden zelfs nooit aan gedacht dat vriend een ander zou hebben daar, laat ik dat vooropstellen. Maar afgelopen week had hij ineens een nieuw koosnaampje voor me. Laten we zeggen 'sweetie'. Die gebruikte hij nooit en ik vond dat raar. Ik vroeg hem ernaar en hij zei iets van; ach dat is een naam die we op kantoor gebruiken voor de vrouwen (zoiets als darling wat hier in London ook heel normaal is).



OK prima. We waren lekker aan het shoppen toen vriend ineens een vrouw aansprak. Het bleek de marketing manager te zijn die ook tijdens het paasweekend in Londen verbleef. Er was niets raars aan de ontmoeting, ik werd voorgesteld als vriendin, er werden wat feitjes uitgewisseld over een project en we gingen weer verder. Maar toen ze afscheid namen zei hij: see you in Africa 'sweetie'.



Ik zei tegen vriend, goh zij is ook sweetie, maar hij wuifde het weg; maak je niet druk er is echt niets. Hij raakte ook niet geïrriteerd ofzo.



Op de een of andere manier vind ik het dus heel erg vervelend dat hij haar zo noemde. Had er echt een naar gevoel bij. Ik kan het niet echt plaatsen want ik heb er nooit een seconde aan gedacht dat vriend zou vreemd gaan. Hij werkt 6 dagen en 12 uur per dag dus waar hij de tijd zou vinden weet ik niet.



Maar hij is natuurlijk wél ver weg en ik,heb er geen controle over. En het was een mooie vrouw.



Er gaat waarschijnlijk gezegd worden, je twijfelt dus al aan je vriend, anders zou je niet onzeker worden. Maar ik heb echt nooit getwijfeld! Ik vind het ook heel vervelend dat ik dat nu doe. Maar op de een of andere manier hoor ik dat 'sweetie' de hele tijd en ik lig er wakker van.



Misschien is het normaal als je zo lang en zo ver uit elkaar leeft dat dit soort gevoelens komen? Of zijn ze gegrond?



Bijkomende informatie is trouwens dat vriend me net heeft laten weten dat hij nu pas beseft hoe erg hij thuis mist. En dus zijn notice heeft gegeven en waarschijnlijk over drie maanden weer thuis is.



Sorry voor het lange verhaal maar ik heb even wat andere meningen nodig om me (hopelijk) uit dit gevoel te krijgen.



Alvast bedankt!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik eerder al schreef zat het me meer dwars dat ik zo dacht, was onverwachts. Ik wilde even horen of ik me nu druk maakte om niks. Aan de antwoorden kan ik afleiden dat de meesten vinden dat ik me druk maak om niks en dat degenen die mij loepen/kennen vinden dat vriend een kutjanus is/vreemd gaat. Nu moet ik voor mezelf bepalen wat ik daar dan weer mee doe.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
quote:-Bladora- schreef op 22 april 2014 @ 12:15:

En geloof me, als ik er zeker van zou zijn dat hij me bedondert dan ben ik weg. Ik geloof niet heilig in mijn levensbeeld en denken of trompetgeschal.





Naast de echtgenoot/echtgenote die daarin gelooft, is er ook de echtgenoot/echtgenote die het eigenlijk wel weet, maar ervoor kiest de ogen ervoor te sluiten. Nee, hij doet dat niet, daar zou hij niet eens tijd voor hebben, enz. Voor vreemdgaan is altijd tijd, of althans, daar wordt gewoon tijd voor gemaakt.



Ik ken je vorige topics verder niet dus heb geen mening over de trouw van je vriend, maar "niet vreemdgaan want geen tijd" is echt onzin. En als hij aan de andere kant van de wereld zit, heb je daar al helemaal geen zicht op. Belangrijker is of je hem vertrouwt, en als je dat doet denk je niet eens na over de vraag of hij tijd heeft om vreemd te gaan.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Misschien had ik dat tijd er voor ook niet moeten noemen. Daar gaat het verder niet om. Waar een wil is is een weg natuurlijk.



Ik heb er inderdaad geen zicht op. Maar in de tien maanden dat vriend daar is heb ik er geen moment zelfs over nagedacht dat hij misschien vreemd zou gaan. Ja ik vertrouw hem. Maar ik schrok dus een beetje van m'n gedachten nadat we deze vrouw waren tegengekomen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex deed het ook wel eens. Noemde sommige van zijn vriendinnen ook wel eens "schat".

Maar dan bijvoorbeeld: "ja maar zo werkt dat niet hè schat".



Ik denk dat jouw vriend in dit geval het heeft gebruikt als een soort stopwoordje. Snap wel dat je het vreemd vind als je dit niet van hem gewend bent, maar ik denk dat je je hier niet druk om moet maken.

Tenzij je natuurlijk meer redenen zou hebben om aan hem te twijfelen, maar zoals je al eerder schreef is dit niet het geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik noem mijn beste vriend (mannelijk) schat, mop, lieffie.



Hier in West Yorkshire noemt iedereen een andere vrouw, Love.



Tja..
quote:Enn schreef op 22 april 2014 @ 11:39:

Jij weet best dat jouw vriend zeer waarschijnlijk jullie relatie niet als exclusief genoeg zal zien om niet met anderen te rommelen. Dit was in 2012 al zo en dat is denk ik echt niet veranderd. Jij gelooft dat alleen niet en jij gelooft heilig in jouw levensbeeld en denken en dús doet jouw vriend dit niet. Er hé... er bestaan jarenlange huwelijken gebaseerd op twee mensen die er zo in staan. De één freewheelt en de ander gelooft oprecht in eeuwige trouw en trompetgeschal. Dat is toch geen probleem? Maar dan moet jij er ook geen problemen van maken oké?.

Eens.

Vos en streken.

Kat en spek.

Enfin.
Alle reacties Link kopieren
@bella, on dans dat ik je (en enn) een beetje the kritisch vind wat betreft mijn vriend vind ik het wel lief dat je me een leuke corrumpeert vindt en een snoesje ik denk dat niemand mij ooit een snoesje heeft genoemd.



Wat betreft vriend, ik vertrouw hem wel. En als hij nou eens thuis zou komen wonen zouden we misschien eindelijk eens een normale relatie kunnen hebben. Tot die tijd leid ik mijn eigen leuke leventje hier maar
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Mijn Amerikaanse ex-vriend noemde zo wat iedere vrouw 'honey'. Dat was eerst heel vreemd. Zit je samen in een restaurant, noemt hij de bediende zo... Niet veel later had ik door dat het inhoudelijk niets voorstelde, gewoon een gebruik.



Ik zou er niets achter zoeken. Ga gewoon lekker bij hem op bezoek, als het kan. Hij stelt jou voor als zijn vriendin, wat wil je nog meer?
O, dus hier is sprake van een vriend die al in 2012 vreemdging en ook zijn vrienden haar slet liet noemen? Dat verandert de zaak.

Hoe zat dat precies?
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op dinsdag 22 april 2014 08:46 Hij gaat niet vreemd. Iedere vreemdganger weet dat je voor iedere vrouw hetzelfde koosnaampje moet gebruiken. Het liefste nog alleen dat koosnaampje; dat voorkomt domme pijnlijke vergissingen.



Maak je dus niet zo druk. Sowieso, maak je niet zo druk. Dat doet hij toch ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven