Aanraders en miskopen voor je baby/kind

22-04-2014 16:23 273 berichten
Hallo,



Ik ben nu bijna twintig weken zwanger van mijn eerste kindje.

Na de twintig weken echo willen we graag beginnen met het kopen van de baby-uitzet.



Nu gaf mijn schoonzusje al de tip om voor de kleine maatjes kleding te kiezen voor overslagrompers en shirtjes omdat kleintjes het soms echt vervelend vinden als er iets overhun hoofdje moet.

En een vriendin raadde aan om vooral heel veel hydrofiel doeken aan te schaffen om dat de zes die op de uitzetlijsten staan gewoon te weinig zijn, en ze zei ook dat als je voor de maxi-cosi kiest zo'n basis waar je hem op kan klikken echt een enorme aanrader is.



Nu vraag ik me echt af wat de aanraders (en miskopen) van anderen zijn.....

Dus welk merk kleertjes is fijner en waarom, welke verzorgingsproducten, wat staat er niet op de uitzetlijsten maar is echt super handig, wat staat er wel op de lijsten maar heb je echt bijna nooit gebruikt, etc, etc.
Wat vinden jullie van de maten van de verschillende merken babykleertjes?

Ik heb nu een shirtje van noppies en prenatal gekregen, allebei maat 50; maar die van de noppies is gewoon echt veel kleiner......
Alle reacties Link kopieren
www.co-sleepertehuur.nl

Hier heb ik een co-sleeper gehuurd, zoon 9.5 week ligt et nog in en kan voorlopig nog. Heel fijn en niet duur!
Dat blijft. Maten en pasvorm verschillen per merk en zelfs binnen de merken (afhankelijk van welke "lijn" het is zeg maar).

Dochter was eerst heel tenger maar wel lang, alles was te breed. Rompers had ik van hema (stretch) en zeeman.
Alle reacties Link kopieren
DH: Klopt. Lengte gaat nog wel (groter dan kinderwagenbak) en hij gaat tot 13 kilo, maar als je kind zelf kan zitten/ over de rand kan klimmen (hopelijk eerder dan 13 kilo) is het exit bednest. Dat is niet zo heel lang. Wij zijn nu 1x op vakantie geweest met dochter van 10 week oud, en op de volgende is ze 5 maand. Even afwachten dus.



Cheery, volgens mij is hij in z'n geheel 15 kilo, wat het bovenste stuk los weegt weet ik niet. Op vakantie (met veerboot, zonder auto) droegen wij beide een grote rugzak met kleren, vriend de bednest (in hoes) in 1 hand, ik de kinderwagen, en dat ging prima.
Alle reacties Link kopieren
Co sleeper

Draagdoek

Hydrofielen

Mothermates (voor als je bv geeft)

Overslagrompers

Jumpsuits

Pampers



Meer had ik de eerste weken niet nodig.





Flop:

Badthermometer
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 22 april 2014 @ 23:15:

[...]





De mensen die ik ken die beide kind brengen en halen, hebben twee stoelen. Anders moet je bij het wegbrengen de stoel op het KDV laten, zodat partner de stoel weer mee kan nemen. Bij een groep 0 stoel wil dat nog wel, maar de groep 1 stoel is loeizwaar.Dat valt echt mee hoor. Juist omdat het niet zo'n gevaarte met een eigen onderstel is. Til in een winkel maar eens een maxi cosi Tobifix (met eigen isofixbevestiging) op en een Pearl (alleen het stoeltje),
Nee heb je, ja kun je krijgen
Waarom is de badthermometer een flop? Wat kan daar aan mis zijn? Ik heb zo'n badeend met thermometer eraan en gebruik hem altijd, maar heb bij ons bad geen thermostaatkraan. Dat is wel een verschil, met thermostaatkraan heb je hem eigenlijk niet nodig nee. Maar op gevoel ging het bij mij echt niet, ik badder sowieso veel heter dan 37 graden dus ik denk al snel dat het te koud is
quote:elein schreef op 23 april 2014 @ 07:10:

DH: Klopt. Lengte gaat nog wel (groter dan kinderwagenbak) en hij gaat tot 13 kilo, maar als je kind zelf kan zitten/ over de rand kan klimmen (hopelijk eerder dan 13 kilo) is het exit bednest. Dat is niet zo heel lang. Wij zijn nu 1x op vakantie geweest met dochter van 10 week oud, en op de volgende is ze 5 maand. Even afwachten dus.



Cheery, volgens mij is hij in z'n geheel 15 kilo, wat het bovenste stuk los weegt weet ik niet. Op vakantie (met veerboot, zonder auto) droegen wij beide een grote rugzak met kleren, vriend de bednest (in hoes) in 1 hand, ik de kinderwagen, en dat ging prima.Oke, 13 kilo is een aardig gewicht nog. Dat weegt dochter nu met ruim 2 jaar maar ze kan idd al lang zitten haha! Wij gingen met 8 maanden voor het eerst echt op vakantie en toen kon ze net zitten.
Ik koop deze co-sleeper:







Stevig, compleet en niet duur. En hij is redelijk ruim zodat zoon er hopelijk minstens een half jaar in kan.
anoniem_154077 wijzigde dit bericht op 23-04-2014 08:52
Reden: Plaatje even wat kleiner gemaakt, voor de mobiele mensch ;)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou omdat je altijd even controleert en ik het idee had dat hij ook niet helemaal klopte. 38 graden op dat ding was lauw badwater.
Alle reacties Link kopieren
Do's:

-slaapzak (wibra heeft ook erg fijne)

-Speen (mijn baby heeft enorm veel zuigbehoefte)

-Wipstoel

-Box

-Lang wiegje! Slaapt 's nachts nog steeds lekker naast me in haar wiegje.

-Veeeeel slabbertjes en spuugdoekjes

-Hydrofieldoeken

-Klein nagelschaartje

-Een kolf

-Van die kleine dekentjes (zeeman), handig om overal in huis te hebben liggen

-van die bijtringen en ander speelgoed wat in de mond kan

-Babygym

-Zo'n zitje om je baby in te douchen, heb geen bad maar zet m gewoon op de tegels. Ideaal, en matje ernaast zodat ik haar op de buik kan leggen en de rug ook goed kan doen



Dont's:

-Lodger shelter

-Vesten met rits in kleinste maatjes

-Stugge spijkerbroekjes

-Winterjasje maat 50 (kreeg hem niet eens aan, wat een gefriemel)
quote:siska74 schreef op woensdag 23 april 2014 06:10 Wat vinden jullie van de maten van de verschillende merken babykleertjes?

Ik heb nu een shirtje van noppies en prenatal gekregen, allebei maat 50; maar die van de noppies is gewoon echt veel kleiner...... Verschilt inderdaad maar dat heb je ook met kleding voor volwassenen.
Lunaster, 38 graden voelt inderdaad lauw. Baby mag niet in te heet water.
Voor als je baby een beetje kan zitten een antislip matje voor in badje, werkt beter dan die zit dingen.
Alle reacties Link kopieren
Het blijft grappig om al die verschillende ervaringen te lezen!



Ik vond flanellen luiers ideaal: ik gebruikte ze om af te drogen (veel zachter dan hydrofielen), en gebruikte ze op het hoofdeinde van het bedje. In een punt vouwen (driehoek), en dan onder het hoofdje. Lekker zacht, en als ze spuugde kon die zo in de was en bleef het bedje schoon.



Familyfix: super! Wij hebben een tweeling, en ik klikte de maxi-cosi's er zo in. Vooral makkelijk als ik nogal strak geparkeerd stond, kon ik er vanaf de andere kan toch in, klik en klaar.



De wikkeldoeken van Lodger (niet de shelter, maar die dunnere). Hoefde geen jasjes aan te doen, inwikkelen en in de kinderwagenbak of maxicosi.



Tot een maand of tien gingen ze nog regelmatig in de tummy-tub. Ook wel in het gewone badje, en dan gebruikte ik de tummy-tub om het badje te vullen.



Verzorgingsproducten van Zwitsal (gekregen als cadeautje) heb ik aan schoonzus gegeven. Ik kreeg er zelf eczeem van.

Weleda heeft heerlijke baby-producten (vooral de weer-en-wind-balsem), en Zarqua ook.



Ik kon ook niet zonder mijn Medela-kolf. De Freestyle, electrisch en dubbelzijdig. Na een maand of vier konden ze goed bij mij drinken, daarvoor kolfde ik alle voedingen.

Mijn kolf-bh, mn kolf en de i-pad waren m'n beste vrienden die maanden

En de wegwerp-flesjes voor borstvoeding waste ik in de vaatwasser, en gebruikte ik na een half jaar om fruit of groentehapjes in te vriezen (ik had een hele voorraad uit het ziekenhuis, maar ze zijn ook te koop bij de borstvoedingswinkel of via internet).



Koop niet teveel speentjes, hier bleek Difrax een ramp, en Bibi favoriet. Dat is echt een kwestie van uitproberen.

Hetzelfde geldt voor flesjes en flesspenen. Hier de eerste maanden Difrax, en daarna Avent Naturel. Maar andere zweren bij Dr. Brown of andere merken. Ook dat merk je vanzelf.



En zorg dat je 'thuisapotheek' aangevuld is. Want juist als je het niet verwacht, krijgt je kindje koorts of is ie verkouden.

En zorg dan dat partner en oppas / opa's / oma's het ook weten te vinden (Ik zat in een belangrijke vergadering, fluisterend tegen schoonmoeder: "nee, in dat ene laatje, in die kast in de slaapkamer, nee.. niet daar.. ja, dat laatje, en dan dat witte doosje, daar zitten de zetpilletjes in").

Handig om in huis te hebben: zetpilletjes paracetamol 120 mg. Zoutoplossing om neusje te spoelen, zoutoplossing spray. Calendulancreme van vsm, bepanthen, vaseline, thermometer, val/struikelcreme van vsm.



Wat ik niet heb gebruikt:

-de haarborstel.. onze popjes hebben nog steeds niet veel haar

-het neuspeertje (de Otrivin uitzuiger vind ik veel fijner)

-slofjes en hand-wantjes, nooit gebruikt. Gewone sokjes waren prima, en die wantjes vond ik zielig (ze krabten zich niet)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uitgerekend in september en stond laatst bij de rompers in de winkel en zag ze met lange mouw en korte mouw. Wat vinden jullie handiger? Ik dacht koop meer korte mouw en daar kun je nog iets over heen doen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik nu mijn eerste kind zou krijgen zou ik echt een combisleeper slaapzak kopen. Volgens mij zijn die dingen echt superhandig en gaan ze lang mee. Ze kosten wel veel geld, maar achteraf denk ik dat ie het waard is.



Voor kleine babietjes vind ik rompers met korte mouwen handiger, omdat het anders zo'n gepriegel is om iets met lange mouwen eroverheen te doen.
..
Alle reacties Link kopieren
quote:happinesss schreef op 23 april 2014 @ 11:11:

Ik ben uitgerekend in september en stond laatst bij de rompers in de winkel en zag ze met lange mouw en korte mouw. Wat vinden jullie handiger? Ik dacht koop meer korte mouw en daar kun je nog iets over heen doen.



dochter is vorig jaar rond pasen geboren (eind maart) en toen sneeuwde en vroor het. Dus kersverse oma naar de hema gestuurd voor rompers met lange mouw. Daaroverheen droek dochter nog een shirtje met lange mouw. Ligt er dus helemaal aan of het warm of koud is.

Als het nu te fris is voor korte mouwen, draagt ze een romper met lange mouwen en daaroverheen een t-shirt of jurkje.



@badthermometer: had ik ook, maar werkte al heel snel niet meer.



onmisbaar: zo'n zitje voor in bad waar de baby in kan liggen. zo kon ik zelf dochter in bad doen (heb handafwijking, waardoor ik niet tegelijkertijd kind kan vasthouden en wassen).
Alle reacties Link kopieren
Zoon was 57cm bij geboorte dus alle 50-57 kleertjes pasten niet.



Super veel gebruikt:

- hydros

- slaapzak v Hema

- mc adapters

- vsm tanddruppels ( zoon 10 m nu nooit last gehad van zn tandjes)

- borstel en haardroger( heeft super veel haar sinds geboorte)

- leggings



Dont's



- spenen (wou geen plastiekin znmond)

- schoenen

- diaperchamp
Rompers: ik zou van alles wat kopen. Rompers met lange mouw zijn handig als het fris is of als je er iets zonder mouwen (jurkje of zo'n 'hansop'broekje) overheen wil doen. Verder fijn om te dragen in een mouwloze slaapzak. Korte mouw is handig als het warmer wordt en/of om iets met lange mouw overheen te doen. Gebruik korte mouw ook in de slaapzak met mouwen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik heel handig vond: hydrofieldoeken van de Hema of Prenatal, XL hydrofieldoeken van Adan & Anais, spuugdoekjes (vooral als je baby veel spuugt, ik had er maar een stuk of 5 en daar zo'n 20 bijgekocht), babybadje (zoon van 2 gaat er nog steeds vaak in ipv het hele bad te vullen), zitje van Hema voor in babybad, de Dookie van Prenatal (doek die gemakkelijk aan de kinderwagenkap is vast te maken zodat je kindje in het donker ligt als hij een dutje doet onderweg), draagzak van Manduca, overslagrompers maat 50/56/62, stretchrompers van de Hema, zitzak vond ik heel handig toen baby nog heel klein was (beter dan een wipstoeltje), vanaf een maand of 3 wipstoel de up & down van Beaba zodat baby ook mee kon kijken als we aan tafel zaten, flessenverwarmer, magnetronsterilisator, iets grotere wieg dan 80x40 want baby kon er tot zo'n 8 maanden in, babycook van Avent (heel veel gebruikt), omslagdoeken



Overbodig vond ik persoonlijk: een luieremmer, adapters voor maxi-cosi, isofix (want maxi-cosi bleef toch in auto), schoentjes in babymaat, spenen (mijn baby wilde ze niet)
Alle reacties Link kopieren
Aanraders:

-Ik had 20 hydrofielen, allemaal gekregen. Ideaal, ik zou er niet minder willen.

-Een geweven draagdoek had ik graag vanaf het begin willen hebben, dat bleek echt een lifesaver!

- isofix voor de Maxicosi is heel fijn!

- inbakerdoeken. Geweldig fijn, kind werd er heel rustig van.

- een sluitband. Hoort misschien niet bij de babyspullen, maar wat is zo'n ding fijn voor je slappe buik. Het geeft ook echt steun, waardoor ik mijn buikspieren kon ontzien



Onzin:

- een Bumbo. Werkte totaal niet

- losse lakentjes. Ik had een dekentje en daar omheen had ik ipv een lakentje een dekbedovertrekje gedaan. Ideaal, want het bedje bleef veel netter, zelfs als papa de kleine uit bed pakte!
Alle reacties Link kopieren
Oven ook handig: een slaapzakjes met Maxicosi gat! Ideaal om een slapende baby in mee te nemen!
quote:Pantax schreef op 23 april 2014 @ 08:51:

Ik koop deze co-sleeper:



[img=200]http://www.bed4baby.nl/files/3031/websh ... eper-1.jpg[/img]



Stevig, compleet en niet duur. En hij is redelijk ruim zodat zoon er hopelijk minstens een half jaar in kan.Hmmmm.... Die wil ik ook wel pantax, maar past niet goed naast mijn bed (onder schuin dak). Ik zet eerst een gewoon wiegje neer. (Overigens zijn wiegjes ook echt geen noodzaak als je de ruimte hebt) Als baby er lang over doet om door te gaan slapen, dan moeten we het hele bed maar verplaatsen en ook zo'n mooie co-sleeper aanschaffen.
@groupie; zo'n sluitband.... Hielp dat goed?

Ik denk er ook over.... Welk merk/soort had jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven