Ons kindje komt te vroeg (gepland)

11-03-2014 08:39 546 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week kregen we na de controles te horen dat mijn hartfunctie flink verminderd is. We wisten dat dit kon omdat ik een hartziekte heb. De zwangerschap gaat tot nog toe heel erg goed en ik ben nu 31 weken en 1 dag zwanger. De kleine doet het goed, ligt zelfs een kleine week voor. Zelf voel ik me ook goed. Wist dus niet wat ik hoorde!



Morgen krijg ik hetzelfde onderzoek als vorige week en als die uitslag hetzelfde is dan moet ik blijven. Ze gaan dan een infuus geven voor longrijping van de baby. Al is dat misschien alleen uit voorzorg.

Als de situatie met mijn hart verslechterd dan gaan ze de baby meteen halen.



Ik weet dus ongeveer wat het plan is. We weten alleen nog niet hoe alles zal lopen. Wél dat de kleine op de couveuse-afdeling van het kinderziekenhuis komt en dat ik (uit voorzorg) op de hartbewaking van het naastgelegen ziekenhuis kom. Daar zal ik na de bevalling/keizersnee sowieso 3 dagen moeten verblijven.



Zijn hier lezers die iets soortgelijks meegemaakt hebben? En hoe zijn jullie bijvoorbeeld omgegaan met het feit dat je de eerste dagen je kindje niet mocht zien? Liet je bezoek toe bij je kindje? Of heb je gewacht totdat je er zelf bij mocht?
Alle reacties Link kopieren
Oke!

Ik heb het wel gezien dus. Wow. Wat een geschenk is jullie dochter!
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Dankje mrsnem! Ze is écht een geschenk! De zwangerschap op zich al.. (na 11 keer ivf) Het is een wonder dat zij er is, dat ik er nog ben. En die gedachte begint hier inmiddels ook aardig te landen. (en wat dat betreft zou ik het dus van de daken willen schreeuwen en aan iedereen willen laten zien )
De eerste keer dat ik hier op dit topic reageer. Heel bijzonder en mooi dat jullie zo'n wondertje op de wereld hebben mogen zetten. Ik las je vorige berichtje, de zin die je hebt weggehaald en opeens dacht ik hee dit klinkt herkenbaar (iets met een geheugen dat soms echt teveel onthoud). Aangezien je het hebt weggehaald zal ik er niet teveel op ingaan. Laten we het er maar op houden dat het mij destijds aangreep en dat ik dit zo bijzonder vind en jullie al het geluk toe wens met jullie kleine meid!! Geniet ervan
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu kuuk en wanneer mag jullie meisje mee naar huis?

Nog last van hormonen?
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Nee, volgens mij heb ik die hormonen allemaal uitgejankt ofzo.. De afgelopen dagen lukt het me niet eens meer om te huilen.

Meisje doet het goed, drinkt elke dag wat beter en mag misschien volgende week mee naar huis. Ze groeit nu ook echt goed.

Zelf heb ik het gevoel dat ik 5 keer van de trap gedonderd ben.. Ben zó verschrikkelijk brak en tot overmaat van ramp vanmorgen door m'n rug gegaan.



Ik ben halve dagen in het zh, op de kamer van ons meisje. Kuukman heeft gelukkig vandaag t/m maandag vrij en gaat dan lekker mee.

Gelukkig kan ik al wel merken dat dingen naar de achtergrond raken... En: ik ken iemand die in een soortgelijke situatie heeft gezeten en ook de afdeling persoonlijk kent waar ik gelegen heb. Volgens haar staat de afdeling bij hun op de werkvloer bekend als ontactisch en bot. Op de één of andere manier voelt dat een beetje als erkenning. Stom he?



Maar voor nu: 4 heerlijke dagen in het vooruitzicht! Lekker tuttelen met ons meisje. Ze is sinds dinsdag van de monitor af en we mogen haar zelf verzorgen en in bad doen. Die uurtjes.... super! Nog eventjes en dan is ze thuis!!
Lieve Kuuk,



Wat fijn dat jullie meisje zo goed groeit! Wat zal het fijn zijn als ze naar huis mag, dan kun jij misschien ook wat meer uitrusten. Je bent zelf nog aan het herstellen en het op en neer gaan naar het ziekenhuis is dan behoorlijk pittig.



Ik kan mij wel voorstellen dat het wel prettig voelt om te horen dat er meer geluiden komen over die afdeling. Dat betekent dat het niet tegen jou gericht is. Zou het misschien kunnen dat het verplegend personeel verhard is doordat er misschien op hun afdeling misschien ook patiënten zijn die het niet redden? Dat ze proberen een afstand te houden zodat het ze niet emotioneel raakt? Persoonlijk vind ik het een slechte zaak dat als je op zo'n afdeling (waar zowel patiënten maar ook vooral familieleden toch wel door een hele spannende tijd heengaan) zo bot kunt reageren. Misschien zijn ze door alle ellende die ze in de jaren hebben gezien vergeten waarom ze voor dit vak hebben gekozen (het bijstaan van mensen en zorgend dat mensen zo goed mogelijk verzorgd worden op een moment dat ze daar zelf niet toe in staat zijn). Daarom is het ook alleen maar goed als jullie de ervaringen die jullie hebben doorgeven.



Geniet lekker samen van jullie meisje de komende dagen.



Alle reacties Link kopieren
Lieve Kuuk en Kuukman, wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met de kleine, en jij Kuuk, hebt wel een diepe operatie achter de rug, vergis je daar niet in. En dan iedere dag naar het ziekenhuis, je komt niet echt tot rust. Fijne paasdagen met zijn 3tjes

Toch als gezin doorbrengen, wat een geschenk wat een wonder.

Liefs en knuffel
het is nooit te laat om te leven
Fijne Pasen Kuuk! Lekker met z'n drietjes! Nog even en dan is je meisje thuis.

Door je rug gaan na de bevalling is herkenbaar voor mij, bij alle drie gehad. Je banden zijn nog slap, daar hebben hormonen ook invloed op. Echt heel vervelend.

Geniet van de dagen samen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo kuuk, ik hoop dat jij ondertussen iets fitter bent. En dat je dochter bijna thuis is. Wat een feest zal dat zijn!



Toch kan je dan ook nog best tegen lastige dingen aanlopen. Wij moesten destijds ivm het RS-virus erg streng zijn met verkouden bezoek, dat was domweg niet welkom.

Ook moet je met zo'n prematuurtje nog naar veel afspraken bij de kinderarts. Mijn ervaring is wel dat kinderartsen ontzettend leuke/lieve/meelevende personen zijn.

De ergste crisis is dan wel voorbij, maar de zorgen nog niet. En dat vond ik soms wel lastig en oneerlijk. Maar ik heb vooral ontzettend genoten van mijn meisje in haar eigen bedje, in haar eigen box etc. Ik hoop dat jij dat ook snel kunt! Heerlijk thuis kijken naar je kind wanneer het jou uitkomt!
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Ons meisje mocht gisteren mee naar huis!!! Vrijdag en zaterdag was daar nog geen zicht op.. Ja, wel dat het 'ergens deze week' zou zijn. Maar maandag was ineens de sonde er uit en dronk ze (bijna) alles zelf! Sinds gisteren drinkt ze ook sneller en soms wil ze zelfs meer.



Zondag ging het met mij even iets minder. Eigenlijk was dat al een paar dagen zo... En je wil dan níet de hap bellen.. maar doorlopen was ook geen goed plan natuurlijk. Dus toch dat telefoontje naar de hap, waarna ik meteen teruggebeld werd dat ik een erg hoge urgentie had. Men verdacht me van een longembolie, zelf wist ik (uit ervaring) dat het anders voelde. Was zelf bang voor vocht achter mijn longen... En na 6 uur op de SEH bleek dat ook het geval te zijn. Met een echo is meteen mijn hart gecheckt. De linkerkant laat nog weinig verbetering zien, de rechterkant doet het prima. Volgende week volgen er nog controles. Maar gelukkig mocht ik met plastabletjes naar huis. Na 1 tabletje en 10 keer plassen was ik de ergste benauwdheid al kwijt. Nu, een paar dagen later gaat het nog weer wat beter,



We genieten van ons meisje.... Kuukman heeft meteen vrij geregeld. En de deur zit al bijna 24 uur op slot



@nederlandsevrouw, wij hebben 1 afspraak voor de kinderarts meegekregen. Ze zeiden dat het consultatiebureau de 'rest' zou doen....

We gaan trouwens tegen bezoek zeggen dat ze beter even over kunnen slaan als ze ziek/verkouden zijn. Ook nog in verband met mijn gezondheid.

En wat je zegt: het is echt genieten om je kindje in haar eigen bedje, box, etc te kunnen zien en te kijken en te knuffelen wanneer het jou uitkomt. Gewoon nóg een keertje naar de wieg.. nog even wat langer op schoot.. En: héél lang kijken!
Kuuk, super dat jullie dochter thuis is en wat fijn dat ze het zo goed doet! Jammer dat het even wat minder met jou gaat, maar gelukkig gaat het al wat beter.

En heel verstandig dat je verkouden bezoek buiten houdt. Dat doen zoveel mensen met een pasgeboren baby (ik ook en meestal zeiden mensen bij mij vanzelf af als ze niet 100% waren) en nu met jouw gezondheid is het helemaal begrijpelijk.

Geniet ze!
Hoera! Ze is thuis! Gefeliciteerd Kuuk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een geweldig nieuws, kuuk! Ik ben zo blij voor je! Wat zullen jullie aan het genieten zijn. Wij hebben ons heerlijk ingegraven voor de tv, urenlang op de bank liggen met dochter op onze borst (daar hadden we nog net geen ruzie over ).



Pas je alsjeblieft wel goed op jezelf? Niet te lang wachten met de hap/huisarts bellen. Je wilt nu toch geen complicaties krijgen waardoor je weer weg moet bij je baby? Gaat het met je rug wel wat beter nu? Hopelijk helpt het dat je nu ook een beetje meer aan je rust toe komt.



Wat goed dat je dochter zo goed drinkt Hoe gaat het voeden nu thuis? Mag je gewoon op verzoek voeden?
Ga in therapie!
Jaaaaaa! Ze is thuis! Wat fijn!

Wel vervelend dat jij een terugvaller hebt, hopelijk gaat het snel beter met je. Veel plezier met het genieten en lekker bijkomen!
Alle reacties Link kopieren
Home...



Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ooooh kuuk wat fijn, jullie meisje eindelijk thuis!

Geniet er lekker van probeer alle negativiteit buiten huis te houden want wat een wonder is het allemaal toch.

Krijg je nog geregeld controles?



Jouw verhaal vind ik zo indrukwekkend.



Ons meisje is inmiddels 1 jaar echt wat gaat het hard allemaal
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn! Meisje ook thuis, geniet ze! En lekker kijken en knufflen, jullie hebben zoveel in te halen!

Wel zuinig op jezelf zijn hoor, maar fijn dat je nu al opknapt.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk om te lezen Kuuk
Alle reacties Link kopieren
Kuuk! Wat fijn dat jullie meisje thuis is!



Ook goed voor je zelf zorgen he! (of laten zorgen )
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve reacties weer!!



Ja, ik zorg goed voor mezelf hoor! En er wordt ook super voor me gezorgd. Ik was zondagavond ook blij dat we naar de hap gegaan zijn hoor. De eerste dag dacht ik 'misschien gaat het vanzelf over', maar toen dat niet gebeurde wist ik genoeg en was ik bang dat ik in het zh zou liggen tegen de tijd dat ons meisje naar huis mocht...

M'n rug is inmiddels ook al een stuk beter. En oh, wat scheelt het dat je niet meer op en neer hoeft te reizen!! Dat alleen al geeft zóveel rust.



En het negatieve gevoel van de eerste dagen op de CCU zijn ook al een stuk naar de achtergrond. Het scheelt dat we er veel over gepraat hebben en dat iedereen er dezelfde mening over had (ook huisarts en cardioloog) We hebben voor onszelf een plan gemaakt: volgende week praten we er nog over met de cardioloog en de week erna stellen we de brief op voor de CCU en de klachtencommissie. Voor nu willen we alleen maar genieten.. en dat lukt aardig! Dat gevoel als je het zh verlaat met die maxi cosi op schoot...... Wow!!
Oh kuuk.... Wat ben ik blij dat jullie je meisje mee naar huis hebben mogen nemen en dat met jou ook alles goed is.

Het is jullie zo enorm gegund...



En dat moment van die maxicosi..... Daar kijk ik ook al zo enorm naar uit (ik krijg al tranen in mijn ogen als ik er aan denk... Nog een week of 7.....)
Alle reacties Link kopieren
Allemaal thuis, top!
Alle reacties Link kopieren
Hoera het gezin is compleet en thuis, geweldig nieuws, Kuuk goed dat je naar de HAP gegaan bent, luister goed naar de signalen van je lichaam, hou de deur voorlopig op slot, dit is jullie tijd, geniet er van. dikke knuffel
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
Kuuk, wat heerlijk dat jullie kleine meid nu ook thuis is! nu lekker genieten van jullie gezinnetje!!
Alle reacties Link kopieren
Via mijn mobiel maar: *juichende smiley*
It ain't me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven