Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Smart!



Zo'n dubbele standaard is wel handig, maar voor die 100¤ zou ik toch voor die nieuwe fiets gaan!
Thanks Okkie, ik was er ook wel blij mee dat het me zo mee viel. Op de terugweg in de auto had ik wel trek, maar toen was het ook eind van de middag.



Zijn jullie nog naar beeld en geluid geweest? Vond je het leuk?



Ik denk dat ik inderdaad een nieuwe fiets ga kopen. Heb nog even tot uiterlijk vrijdagochtend. De aanbieding van die ene fiets verloopt zaterdag, maar wij gaan vrijdagmiddag tot zaterdagmiddag weg. Dus dan kan ik de fiets niet meer bestellen.



Vanmorgen 0,3 eraf. Daarvan is 0,2 het vocht wat ik gister af viel. Dus ik ben eigenlijk 0,1 afgevallen.



Het gaat moeizaam deze laatste weken. Sinds donderdag ben ik nu 0,4 afgevallen. Net als vorige week dus heel langzaam.



Het is nu maandag, ik ga donderdag weer naar de consulente en dan moet ik beslissen of ik nog een week doorshake of dat ik voor de afbouw ga. Ik hoop toch zo dat ik nog in elk geval 0,6 deze dagen kwijt raak. Dan heb ik in elk geval mijn bmi op orde. Maar goed, een weekje langer is misschien ook weer een kilo meer en dat is weer fijn voor bij de opbouw als je weer iets aankomt. Of misschien toch maar de afbouw in dubbele weken doen. Pfff, ik weet het nu nog niet. Maar ik baal wel een beetje van het langzame nu.



Maar goed, morgen kan het zo weer anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan, Smart! Fijn dat je Eerste Paasdag zo goed bent doorgekomen, trots op je!

Wij hebben hier een bakfiets en een Batavus Mambo. De bakfiets zal geen vergelijkingsmateriaal zijn (hoe briljant en ideaal dat ding ook is), maar de Mambo heeft inderdaad een dubbele standaard en dat vind ik heel fijn. Dan staat hij minder schuin bij het parkeren en dat vond ik prettig. Een stuurslot heb ik nooit gemist.



Anke, welkom!

Grijns, lekkere puberzoon heb je.

Ik leg hier bij mijn kinderen de nadruk op keuzes. Nemen ze zoet op hun beleg, dan drinken ze daar geen yoki bij. Hebben we tosti's voor de lunch, dan eten we 's avonds sowieso gezond. Groenten op hun bord "moet" op, vlees en aardappelen zijn minder belangrijk. Bord leegeten, dus over hun grens eten, hoeft niet. Maar we eten ook niet iedere dag een dessert, hooguit twee keer per week.

En verder kies ik volkoren pasta en zilvervliesrijst, en dat ging eerst onder protest maar nu automatisch.

En bewegen, of dat nou buiten spelen is of sporten, wordt bij mijn kinderen enorm gestimuleerd.

Maar strenger dan dit ben ik niet. Ze hebben nu een belachelijke hoeveelheid chocolade gekregen van allerlei bezoek rond de Pasen (ik geloof wel 5 hazen per kind, shocking, plus de gevonden chocoladepaaseitjes die in huis en de tuin verstopt lagen) en dat mogen ze heerlijk oppeuzelen. De paaseitjes die ikzelf daarnaast nog had ingekocht zal ik daarentegen wel sneaky weggeven, dat extra is niet meer nodig .

Nu heeft mijn oudste dochter achondroplasie (dwerggroei) waardoor ze meer risico heeft op overgewicht, dus ik leg de keuzes die ik maak betreffende haar voeding en waarom ik die maak wel aan haar uit. Voor haar 9 jaar snapt ze dat goed. Ze houdt van snoepen, niet van taart of koek, en maakt daarin haar eigen keuzes. En gelukkig zijn ze dol op rauwkost, dat scheelt ook.



Ik heb het nogsteeds zwaar. Inmiddels heb ik zaterdag en zondag ook een gekookt eitje gegeten. Het lijkt wel of ik spontaan uitketose ben, ik heb echt honger. Geen idee hoe dat zou kunnen, maar zo voelt het wel.

Gisteren ging ik naar het theater met mijn dochter (Lang en Gelukkig van het RO Theater, hilarisch) en at zij een portie pringles. Oooooooh, wat rook dat lekker. Ik moest me zo ontzettend, ontzettend inhouden. Het lukte me netaan. Pfieuw.

Morgen weer naar mijn consulent, ik ga ervanuit dat ik komende week een eetweek heb. Ben ik ook wel aan toe.

En? Zou ik over de 20 kilo zijn? Hope so!
Wat wilde ik nou toch typen?
Hoi Mimsey,



Je bent ontzettend goed bezig! Jij bent vast en zeker over de 20 kg.



Een bakfiets lijkt me heel erg leuk, maar aangezien smarttje opgroeit als enig kind is het overbodig. Daarbij kan een bakfiets denk ik net de draai van het steegje naar de tuin niet maken.



Dat gevoel van uit ketose zijn is zooo herkenbaar. Ik heb het een aantal weken geleden ook gehad en nu voel ik me af en toe weer zo. Maar goed, het is niet mogelijk en al helemaal niet van een gekookt eitje dus geen zorgen maken daarover!
Alle reacties Link kopieren
Mimsey goed bezig. Zou toch mooi zijn als je over de 20 kilo bent. Dat is voor mij nog toekomstmuziek. Hoelang heb je erover gedaan?



Puberzoon weet wat opletten met eten is. Hij zit op judo en bij wedstrijden gaat het per gewichtsklasse. Dus af en toe doet hij het een weekje rustig aan met eten en coladrinken omdat hij net tegen een grens aan zit.



Qua eten nog niet echt een moeilijk moment gehad. Merk wel dat het met deze vrije dagen moeilijker is om mijn water op tijd binnen te krijgen. Door de week heb ik voor 12.00 uur al twee liter op en hoef dan in de middag nog maar een liter. Is beter voor mijn nachtrust.



Gisteren bleven mijn darmen grommen. Heb geen honger maar het gromt en rammelt aan alle kanten. Mijn consulent had mij gezegd dat dat alleen in de eerste week zou zijn maar 3 weken verder doen ze het nog. Maar goed, hij had ook gezegd dat ik last van obstipatie zou krijgen en dat is gelukkig ook nog niet zo. Kan nog steeds 3 keer op een dag voor de grote boodschap. Vraag me alleen af waar het wegkomt. Het merendeel is vloeibaar wat er in gaat. Maar ik klaag niet.



Vandaag voorzichtig op mijn eigen weegschaal gestaan. Langzaam maar zeker zie ik de onsjes verdwijnen.



Ik vond een bakfiets altijd leuk om te zien. Heb er 1 keer mee gefietst en vond het maar niks. Ben zelf nog op zoek naar een omafiets. Rek voorop en geen versnellingen. Heb nu een fiets staan met 21 versnellingen. Wat een drama ding. Zit niet lekker en die versnellingen ben ik gewoon te onhandig voor.
Alle reacties Link kopieren
Mimsey, zo ga ik ook een beetje met de kinderen om, keuzes maken en veel beweging

Ook ik heb een bakfiets (een tweewieler) gehad, heerlijk!

Dat trek hebben kan ook komen doordat je juist goed aan het afvallen bent. Dit heb ik een tijdje gehad.



Gisteren pittig dagje. Ontbeten met een speltbolletje uit de oven en een donker beschuitje en een ei. In beeld en geluid maar een reep. Bij mijn ouders twee gevulde eieren. Salade, paar gebakken aardappeltjes en twee stukjes zeewolffilet met parmaham. Deze was vrij vet gebakken, dus ik hield mijn hart vast. 0,1 aangekomen.



Beeld en geluid was leuk. Maar ik vond het erg interactief. De kinderen vonden er weinig aan. Die houden niet van al die oude televisie. En ik moet zeggen dat ik dit ook liever thuis op YouTube bekijk...

Lollig om een keer geweest te zijn. Museumtips zijn altijd welkom!
Ik heb het even zwaar. Vandaag enorm trek. Vanmiddag een plakje kaas gegeten om een uur of half 3. Had om 12 uur mijn shake gehad en de volgende zou pas bij etenstijd weer zijn, maar ik had zo'n honger!



Hopelijk klopt ook deze keer de theorie van Okkie over hongergevoel en afvallen, want ik kan het wel gebruiken.



Als het morgen weer zo is dat ben ik bang dat ik inderdaad ga afbouwen vanaf donderdag en dat ik op die manier de laatste kilootjes kwijt moet raken.



Moet me echt even er toe zetten om niet te nemen, bah heb het echt even niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal voor je duimen Smart!!!



Anke, bij die repen gingen mijn darmen ook rommelen....



Ik kom biechten....



Gisteren waar gestart met een speltbolletje, een donker beschuitje en een ei. Tussen de middag een shake genomen. 'S middags een puur en een melk chocoladeeitje geproefd. Ik moest het gewoon proberen, weet niet wat het was. Vond het niet eens bijzonder. Avondeten, gestart met een miniloempiaatje, was ook niet eens een lekkere. Daarna wat shoarmavlees met knoflooksaus, ging wel, en salade en 10 frietjes (veel te zout).

En toen gisteravond, vraag mij niet waarom, 7 pure paaseitjes. Ik ben toch nog steeds verslaafd😢



Vanmorgen gestraft! +0,9😢



Vandaag maar een shake en een reep mee naar het werk met twee crackers met kaas. Kan ik even bedenken wat ik ga nemen... Vanavond salade gerookte kipfilet. Moet ik morgen wel weer wat kwijt zijn!
@Okkie, wat zonde! Heb je ook enig idee waar het eetgevoel vandaan kwam? Je vond ze 's middag niet bijzonder, maar waarschijnlijk heeft iets je getriggerd om ze toch te eten. Misschien een oude gewoonte?



Gedane zaken nemen geen keer, vandaag weer wat strenger en morgen is het weer goed.



Neem je ook nog shakes mee op vakantie?



@Ego, vanmorgen 0,3 er af. Pff, wat gaat het momenteel langzaam. Zit nu op 0,7 sinds donderdag. Met een beetje mazzel haal ik a.s. donderdag een kilo.



Ik zit denk ik op mijn plateau, want ik zit rond het gewicht waar ik de vorige keer (11 jaar geleden) ook ongeveer op bleef steken. Balen.



Nog 4 kg dat was wat ik voor ogen had. Maar wellicht dat ik het niet ga halen. Of misschien door dubbele afbouw. Ik weet het niet, ik weet wel dat ik zo onderhand wil gaan eten, want ik heb steeds vaker trek/honger.



Nou ja, blijven sippen heeft geen zin. Even mezelf een schop onder de kont geven en hup over tot de orde van de dag.
Alle reacties Link kopieren
zo mijn eerste dag weer aan de cb500, en mis nu al mijn brood haha.

even aankijken hoelang ik dit wil gaan doen, misschien tot maandag of toch 2 weken. En aan de andere kant denk ik weer doei ik ga niet weer opnieuw beginnen maar gewoon door met de op en afbouw. Maar ik wil toch wel heel graag de 6 op de weegschaal zien. dilemma dilemma
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de feedback!:) Vanavond voor het eerst naar de consulente. Beetje jammer is wel dat mijn vriend er niet achter staat. hij zegt probeer eerst maar een gewoon van het snoepen af te blijven, het bij drie maaltijden per dag te houden en zo maar een af te vallen... Dit heb ik allemaal geprobeerd, maar lukt me niet. Jammer maar helaas, ik hoop dat dit een uitkomst gaat bieden.



Goede stokken achter de deur zijn: dat het geld kost, dus dat het super zonde is om het te verneuken en dat ik tot het avondeten duidelijk heb wat ik kan eten. Namelijk 2 flesjes met een shake. Dit betekend heel de dag door wat er van drinken. Iemand nog goede tips met argumenten dit dit wel gaat lukken? Ik wil het in ieder geval gaan proberen, en als het dan lukt ben ik in ieder geval binnen no time van mijn kilo's af. Geeft ook weer een hoop zelfvertrouwen! Daarna ga ik mijn gezonde eetpatroon weer oppakken.
Alle reacties Link kopieren
@ Smart. Op en afbouwen is op zich niet erg maar het zou zonde zijn als je niet je bedoelde gewicht zou halen. Ben bang dat je daar later nog meer spijt van kan krijgen. Dan kun je hier beter nog een paar weekjes steunen (en kreunen). Zet hem op. Je bent al zover gekomen. Nu nog de befaamde laatste pondjes.



@ Okkie. Zonde maar geweest is geweest. Nu gewoon weer lekker door. Dit is met name vocht en geen vet. Daarvoor had je nog veel meer moeten eten.



@Miss Summer voor jou geldt eigenlijk hetzelfde als voor Smart. Zet hem op. Je kunt het.



@Marforce. De reden waarom ik hiermee begonnen ben (en niet via WW of zo) is dat dit dieet "makkelijk" is. Je mag 3 dingen op een dag. Lekker duidelijk. Heb op dit moment geen tijd om mij te verdiepen in wat mag ik wel en hoeveel dan wel. Over een half jaar heb ik die tijd wel. En ook nog dat eten mij triggert om meer te eten dan mag en de stap naar zondigen is voor mij dan heel klein. Voor mij is dit een soort afkicken van snoepen en snaaien. Misschien heb je wat aan mijn redenen om te beginnen.



Ik heb verder niks te klagen. Het gaat gewoon lekker. Geen idee hoeveel ik deze week ben afgevallen maar dat maakt niet uit. Heb nu een broek aan die ik op de dag dat ik het kocht wel paste maar een wasbeurt verder niet meer. Ik ben tevreden (voor even)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten gewoon nog even door te gaan met week 3 van de afbouw tot ik de 68 in beeld zie, ik kan het gewoon niet meer opbrengen om weer volledig te gaan shaken. misschien dat ik morgen nog een poging waag maar dat bekijk ik vanavond wel even. Wil er nog even goed over nadenken en er volledig achter staan anders weet ik al dat ik de mist in ga en ik wil dan niet smokkelen als ik besluit de cb500 weer te gaan doen.
Hoi allen,



Okkie, jammer joh, maar oh zo herkenbaar! Alsof het toch iets obsessiefs is: nu toch al de mist in, dan maakt het voor vandaag nix meer uit... Maar zie het als iets eenmaligs, en nu heb je het bij 7 paaseitjes gelaten en misschien in vroegere tijden waren het er meer geweest ;) Vandaag weer netjes, dan is het overmorgen weer teniet gedaan.



Smart, Balen dat je wat minder snel gaat, maar eraf is eraf! Een een kilo na een week is natuurlijk top...



Succes Anke, Miss Summer, Mimsey en Airforce



HIer gaat het nog steeds wisselend, heb deze week geprobeerd de 3 producten te pakken, maar helaas blijf ik erbij eten. Wel netjes low-carb, maar zondag wel stukje taart (grrr) op... En dan gister weer een kilo eraan, verdorie.. Nu gaan we zaterdag 2 weken op vakantie, dus ik hou mn hart vast... Neem toch maar de kant-en- klare pakjes mee en dan savonds low carb Vis ofzo.. Het is eigenlijk mn eetweek. Ik wil zo graag terug in het gareel, maar blijf t lastig vinden. Morgen naar de weegjuf, misschien heeft die nog een tip ;) hoewel ik het antwoord tuurlijk wel weet. Maar goed, een schop onder mn kont is misschien de enige remedie.
@Anke, de reden dat ik aan cb begon was om gezond te blijven. Daarbij zou het fijn zijn om een gezond bmi te hebben. Die heb ik nu bijna. Die laatste 4 kg zijn voor mij als ruimte om te schommelen bedoelt, maar ook om te kijken of ik ooit onder de grens kan komen van het gewicht dat ik nu weeg.



Spijt ga ik niet krijgen als ik het niet haal, omdat ik van te voren wist dat het niet haalbaar zou zijn. Mocht ik er dus op een andere manier wel komen dan is dat fijn, maar ik denk niet dat ik het hangen en wurgen er nog langer voor over heb.



Ik ben over een paar dagen 12 weken bezig. Donderdag mag ik voor de 3e keer mijn eetweek houden. Idealistisch zou zijn om deze nog een week te verschuiven, maar ik weet van de vorige keer dat ik die week niet tot nauwelijks afval. Dat doe ik wel de week ná een eetweek. Maar ik weet niet of ik dit nog langer wil.



Manlief heeft mij ook gevraagd om niet te veel meer te focussen op het verlies. Ik heb mijn doel bereikt; een gezond bmi (nou ja, in dezer dagen bereik ik dat). Hij zei al; er valt bijna niets meer af te vallen, want je bent mager aan het worden.



Dat zeggen nu overigens meer mensen. Niet alleen in mijn gezicht, maar ook mijn boobs, armen en billen zijn karig. En ik had al geen kont



@Miss- Summer, je twijfel is logisch. Het lijkt me enorm zwaar om nog een keer weer terug te gaan naar de basis. Doe wat voor jou goed voelt!



@Felientje, jammer van de taart, maar was hij wel lekker? Spannend zo voor je vakantie. Heb je geen afbouw gedaan zoals Okkie voor de vakantie?



@Ego, vandaag behoorlijk heftig nieuws gehad, ik wil er verder niet over uitweiden, maar ik heb spannende weken voor de boeg. Uit emotie 2 plakken kaas gegeten.



Ik ben zoooooo trots op mezelf! Ik had aan de stroopwafels of chips kunnen gaan, maar ik nam zo ongeveer uit automatisme de kaas.



Wel zei ik tegen manlief dat als ik wilde zondigen ik dat zou doen. Manlief zei toen; 'dat snap ik en dat is goed, maar als je zondigt dan zondig je wel met patat, want daar heb ik wel weer eens zin in en dat eet ik nu jij dieet bijna nooit meer.'



Maar ik heb dus niets genomen! Ben echt trots.
Meiden,



Ik heb definitief besloten om morgen te gaan beginnen met de afbouw! Of ik die dubbel ga doen, dat beslis ik volgende week wel, maar voor nu ga ik morgen starten met mijn eetweek.



De afgelopen weken is smarttje weer vreselijk aan het spoken en vannacht heb ik hooguit een uurtje of 3 kunnen slapen. Dat breekt mij op.



Daar komt nog het nieuws van gister bij. Daarvan heb ik de komende weken nog veel spanning.



Ook ben ik weer 4 ons aangekomen vanmorgen, dat moet wel vocht zijn van de 2 plakjes kaas, maar ik merk dat mijn lijf op de grens zit.



Om dan nog met hangen en wurgen nog een week, of misschien 2 weken, te shaken en dan te gaan afbouwen is niet wat ik wil.

Afbouwen is sowieso nog 3 weken, opbouwen ook. Daar eventueel dan nog 1 of 2 weken bij op met shaken is gewoon te veel.



Het is klaar.



Nu zorgen dat ik bewust af- en opbouw en niet de fout ga maken die velen maken. Het zal dus nog genoeg aandacht vergen.



Ook wil ik de boeken van Mieke er goed bij houden. Dat zal ook zeker een steuntje in de rug zijn.



Hoe ik me voel na het besluit? Ergens een beetje opgelucht, maar ook een beetje onwerkelijk. Na 12 weken weer gewoon een eetpatroon aan te gaan én op peil blijven is best spannend.
Alle reacties Link kopieren
Succes smart79!



Gisteren bij de consulent geweest! Gewogen... 77.4 kg met een lengte van 1.68 en een vetpercentage van 36.3! Daar schrok ik wel van.



Ik heb samen met de consulente besloten om CB1000 te doen, 2 shakes, 1 normale maaltijd en een stuk fruit en zuivelproduct. Vandaag met dag een begonnen en met shake chocolade munt begonnen. Smaakte best prima
Alle reacties Link kopieren
Bah, mijn hersenen blijven malen. Zo'n zin om te eten. Zit nu met een hol gevoel in mijn maag. Nou ja, in het maaggedeelte van mijn hersenen.

Moet nog naar de winkel. Gelukkig gaat dochterlief mee en die is een stuk strenger dan welke consulente dan ook.
@Marforce, Je bent lang niet zo doorgeschoten als de meesten van ons

Maar je staat nu op het punt er iets aan te gaan doen! En je kan het! We hebben nog niemand met de 1000 versie onder ons dus deel lekker je ervaringen!



@Anke, herkenbaar! Wellicht even wat drinken? Of een bouillonnetje? Dan heb je wat zouts binnen, dan is de trek vaak ook snel weer weg.



@Ego, vandaag weer 2 plakken kaas op



Ik merk dat ik echt even niet lekker in mijn vel zit en daardoor toch even wat te eten pak. Balen, want ik zal morgen wel weer vocht vasthouden, maar goed dat is mijn eigen keuze geweest.



Ik heb geen komkommer meer in huis, wilde vandaag een dagje zonder doen, maar denk dat ik toch zo even naar de supermarkt ga lopen.



Ben wel echt opgelucht met mijn beslissing om te gaan afbouwen. Maar ik denk dat nu ik niet lekker in mijn vel zit het best wel eens moeilijk kan gaan worden als ik straks weer meer mag gaan eten. Je bent dan uit ketose en dan is de verleiding natuurlijk groter.



Maar goed, ik kies hier voor. Ik kan dit. (hoop ik)
Alle reacties Link kopieren
Zo de middag weer overleefd. Zonder te zondigen. Pfff



Marforce ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Het lijkt mij moeilijker dan de cb500.



Smart, ik denk dat je het wel gaat lukken. Heb je verhaal gelezen en op zich doe je het gewoon goed. Afbouw zal zwaarder zijn (lijkt mij) maar je hebt een doel voor ogen. Hou dat vast. En ga je een keer de fout in dan is nog niet alles verloren. Zelfs die dag niet. Herpakken. Jij kunt het en jouw lichaam volgt je wel.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames. Nu drie weken op weg met cb 800 het gaat heel goed. Vandaag naar de weegjuf geweest en de stand staat op min 7.5.

Dus marforce, ga ervoor! Ik eet veel tonijn, rauwkost, roer gebakken groente met een eetlepel soyasaus en laat vooral de koolhydraten achterwege. Ik ben echt niet goed in sterk zijn en volhouden maar ik vind dit echt goed te doen.

Ik vind jullie allemaal zo sterk en dapper, al zo lang bezig met cb 500. Ik zou het niet kunnen hoor!

Maar ik ga proberen zo lang mogelijk te vechten tegen de kilo's. Totdat er zo veel af is dat het zonde zou zijn om het er weer bij te eten.
@Pennny, ben je alweer 3 weken bezig? Jeetje, wat gaat de tijd snel!

Goed dat je al zoveel kwijt bent in zo'n korte tijd! Het bevalt je dus wel. Fijn.



@Okkie, joehoe, waar ben je??? Je bent nog niet weg, maar is er iets aan de hand dat je niet schrijft? Ik maak me een beetje zorgen. Je kan hier alles kwijt hoor, ook als je gezondigd hebt.



@Hush, al zolang niets van je gehoord... Hoe is het met jou?



@Ego, IK BEN D'R!!!! IK HEB MIJN DOEL GEHAALD; EEN GEZOND BMI!!!!!



Zo dat moest ik er even uitgooien. Ben zooooo trots!!! Vandaag 12 weken geleden zat ik bij de consulente en nam ik alles mee naar huis. Een dag later begon ik.



Straks naar de consulente om te kijken hoeveel ik daar kwijt ben. Maar thuis ben ik er! Jippie!!!!
Kom net terug van de consulente. Thuis was ik 1,1 kg afgevallen, daar 1,4 kg.



Nu ben ik in totaal, bij de consulente, 22,4 kg afgevallen! Ik rond dat lekker af naar 22,5 kg! Jippie!!!



Ze verwacht dat ik ongeveer nog 2 kg kwijt raak met de afbouw. Ze gaf aan dat ik de opbouw ook wat langzamer kan gaan doen als ik dat wil, dan kan je ook nog wat kwijt raken.



Ik zie het allemaal wel, voor nu ben ik zo énorm trots op mezelf!
Alle reacties Link kopieren
En terecht. Het is niet niks. Veel plezier en succes met de afbouw en opbouw.
@Okkie, jij gaat morgen weg, ik vandaag voor een nachtje.



Hele fijne vakantie! Geniet van het weer, je gezin en het lekkere eten. Wees niet te streng voor iedereen én voor jezelf.



Laat je volgende week weer van je horen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven