Geld & Recht alle pijlers

Wat te doen met dit geld?

21-04-2014 08:40 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:flatverkopen schreef op 21 april 2014 @ 09:26:

Ik zou het voor 3 jaar vastzetten, krijg je zeker wel 2,3 %.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het voor de leuk uitgerekend wat het mij zou opleveren als ik het voor 3 jaar vast zet met de hoogste rente....



¤847!!!!!



Maar je betaald ook nog is ¤5,- per maand voor de rekening...



Dikke vet pot dus
Alle reacties Link kopieren
Als je het 10 jaar kan missen, dan beleggen in een index-fonds.

Met een beetje normale markt, verdubbel je het.
Life is fun. Live it.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 april 2014 @ 22:00:

[...]



Nee hoor mijn pensioen staat te krimpen wegens tranentrekkende resultaten. Daarom ben ik er maar naast gaan sparen.Je pensioen misschien, maar het geld niet. En het pensioen krimpt vooral doordat er bij het opzetten van het systeem 7 mensen werkten om een gepensioneerde te betalen en er nu nog maar 2 werkenden over zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:onipaa schreef op 21 april 2014 @ 11:57:

"Beleggen" betekent niet "100% van je geld in de AEX beleggen". Een verstandige belegger spreidt het geld over verschillende beleggingscategorieën. Dat kan bijvoorbeeld ook dmv een mixfonds, dan hoef je het niet zelf te doen.

Ook dat kan negatief uitpakken. Ik spreek helaas uit ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:mirt023 schreef op 21 april 2014 @ 09:04:

Elninjoo ik ben net terug uit Australië en vind het zonde om het zomaar te gebruiken, daar vind ik het teveel voor!

Ik zou het liever gebruiken voor een huis maar waar ik nu woon betaal ik ook geen huur dus daar blijven we nog even zitten!



Je woont in een huurhuis maar je betaalt geen huur? Ik zou dan nooit een huis gaan kopen, waarom een kip met gouden eieren slachten.....?



Of bedoel je dat je vriend opdraait voor de huur en jij lekker op zijn kosten zit te potten? Zoals je ook van je vader wilt profiteren? Beetje eng mens ben je wel...........
Alle reacties Link kopieren
quote:dammes3 schreef op 23 april 2014 @ 15:18:

[...]





Je woont in een huurhuis maar je betaalt geen huur? Ik zou dan nooit een huis gaan kopen, waarom een kip met gouden eieren slachten.....?



Of bedoel je dat je vriend opdraait voor de huur en jij lekker op zijn kosten zit te potten? Zoals je ook van je vader wilt profiteren? Beetje eng mens ben je wel...........



Wauw! Wat een vooroordeel heb jij zeg!!

Geen huur betalen.. Nee mijn vriend betaald alles en geeft mij zelfs geld voor winkelen! Nee natuurlijk niet!!!! Wij hebben nu geluk en betalen allebei geen huur.... Het was mijn vader zijn eigen idee... Natuurlijk zou ik never ever nooit niet van mijn vader profiteren...

Gadver wat een vooroordeel...

En als ik nooit huur zou hoeven te betalen zou ik er inderdaad nooit meer weggaan.. Maar niks is voor altijd



Maar eng ben ik wel... IK BIJT



BTW: Hoe kom je aan deze info? Je eigen idee dus... en geen goede..
quote:Zebraa schreef op 22 april 2014 @ 18:25:

Als je het 10 jaar kan missen, dan beleggen in een index-fonds.

Met een beetje normale markt, verdubbel je het.word wakker
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies: niet beleggen bij een beleggingshorizon van 3 jaar.



Sparen met variabele rente of goed de deposito-voorwaarden nagaan. Zo zijn er een aantal deposito's waar je kosteloos vroegtijdig mag opnemen bij aankoop van een huis. Zwitserleven is er zo'n één met 10 jaar en 3,3%. Op deze website staat ook wel een overzichtje (datum september 2013): http://weblog.sparen.nl/deposito-tussentijds-opzeggen



Moet je wel zeker zijn dat je het dus niet ergens anders voor nodig gaat hebben. In geval van werkeloosheid zijn er ook een aantal die kosteloos mag openbreken. Daarnaast hebben bepaalde partijen een maximum aan boetekosten en kan je uitrekenen dat je bijv. na x aantal jaar break-even speelt. Kortom: uitpluizen, narekenen, afwegen en beslissen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 april 2014 @ 22:14:

[...]



word wakker

Dat ben ik. Historisch gezien stijgt de beurskoers 7-8% per jaar. Mits je dus een lange beleghorizon hebt. >10 jaar is dat. Reken maar uit wat je na 10 jaar hebt...

Minder dan een paar jaar in aandelen zitten noemt men speculeren en dat zijn ook degenen die roepen "geld op de beurs verloren hebben".
Life is fun. Live it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven