Geld & Recht alle pijlers

vraag over uitkering

21-04-2014 21:56 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb een vraag over mijn bijstandsuitkering. Ik ontvang een bijstandsuitkering en laatst zijn ze op huisbezoek geweest. Vervolgens moest ik allerlei documenten inleveren zoals bankafschriften van de afgelopen 12 maanden. Dit heb ik gedaan echter krijg ik hele rare vragen.



Ik heb bijvoorbeeld 50 euro van een vriendin gehad destijds contant. Toen ik mijn uitkering kreeg heb ik 50 euro op haar rekening gestort. Nu willen ze een verklaring van haar. Ook heb ik een schuld bij mijn ex en ik heb afgesproken dat ik een aantal rekeningen van haar betaal totdat ik een baan heb waarna ik meer kan betalen. Zij heeft aangifte gedaan dus ik moet haar wel betalen anders krijg ik mijn kind niet te zien. Ook van haar willen ze een verklaring.



Mag dit?



Alvast bedankt.

Mvg
Je bent niet verplicht mee te werken aan het onderzoek. Echter, werk je niet mee dan kan de gemeente sancties opleggen of zelfs de uitkering stoppen, omdat ze het recht op uitkering niet kunnen vast stellen.



En wat bedoel je met je ex die aangifte heeft gedaan? Waarvan? En waarom zou zij jou de omgang met jouw kind kunnen weigeren?
Alle reacties Link kopieren
Als je bijstand hebt, mag volgens mij echt alles tegenwoordig!

Onder druk van het rechtse sentiment, ben je aan de mongolen overgeleverd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn uitkering is dus opgeschort totdat ik die verklaringen inlever. Maar ik weet dus niet of mijn ex hieraan wil meewerken. Zij heeft destijds aangifte gedaan van stalking en ik ben 2 keer weggestuurd door de politie. Ik ben een onverantwoordelijke vader geweest dus ze heeft veel om tegen mij te gebruiken. Daarom probeer ik er alles aan te doen zodat wij er onderling uit kunnen komen. Het gaat opzich goed. Ik kan mijn kind 2 keer per week zien ondanks dat ik geen alimentatie betaal. Maar ik betaal dus rond de 100/150 euro per maand mee met rekeningen sinds 2 maanden. Ik vraag me alleen af of ik mensen kan ''dwingen'' om zon verklaring af te geven.
quote:jo12345 schreef op maandag 21 april 2014 22:09 Als je bijstand hebt, mag volgens mij echt alles tegenwoordig!

Onder druk van het rechtse sentiment, ben je aan de mongolen overgeleverd. De reden dat men tegenwoordig steeds strenger controleert heeft niets met rechts te maken. Het is vooral een gevolg van de vele uitkeringstrekkers in het verleden die (in tegenstelling tot uitkeringsgerechtigden) de kluit telkens weer besodemieterden.
quote:twinkle0122 schreef op maandag 21 april 2014 22:10 Mijn uitkering is dus opgeschort totdat ik die verklaringen inlever. Maar ik weet dus niet of mijn ex hieraan wil meewerken. Zij heeft destijds aangifte gedaan van stalking en ik ben 2 keer weggestuurd door de politie. Ik ben een onverantwoordelijke vader geweest dus ze heeft veel om tegen mij te gebruiken. Daarom probeer ik er alles aan te doen zodat wij er onderling uit kunnen komen. Het gaat opzich goed. Ik kan mijn kind 2 keer per week zien ondanks dat ik geen alimentatie betaal. Maar ik betaal dus rond de 100/150 euro per maand mee met rekeningen sinds 2 maanden. Ik vraag me alleen af of ik mensen kan ''dwingen'' om zon verklaring af te geven.Nee, je kunt mensen niet dwingen. Je kunt hen wel netjes vragen om die verklaring. En je kunt de situatie ook uitleggen aan de sociale recherche en hen vragen zelf contact met haar op te nemen. Maar ik denk dat ze wel mee zal willen werken, want zij schiet er niets mee op als jij geen geld meer hebt, want dan kun je ook die rekeningen niet meer betalen en de schuld aflossen.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ben bang dat ze ook weer slechte dingen over me gaat vertellen aan de Sociale dienst.
Alle reacties Link kopieren
quote:twinkle0122 schreef op maandag 21 april 2014 22:17 Ja maar ben bang dat ze ook weer slechte dingen over me gaat vertellen aan de Sociale dienst.Zoals?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja en? Als jij je misdragen hebt, is het haar goed recht om daarover te klagen tegen wie ze wil. Maar dat is geen grond voor het inhouden van een uitkering.



Ik krijg de indruk dat je er een behoorlijke puinhoop van hebt gemaakt...
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb opzich niets illegaals gedaan ofzo maar zoals ik al zei ik ben onverantwoordelijk geweest ik heb 2 jaar lang niets gedaan voor mijn kind en haar een beetje gek lopen maken door steeds contact te zoeken. Maar dat doe ik nu al maanden niet meer. We hebben alleen contact voor ons kind.Ik zie mijn fouten nu in en ben als een gek aan het solliciteren maar heb helaas nog niets gevonden. Ik ben alleen bang dat als ze mijn uitkering stopzetten dat ik weer problemen krijg met mijn ex en mijn kind niet kan zien.
quote:twinkle0122 schreef op maandag 21 april 2014 22:21 Nee ik heb opzich niets illegaals gedaan ofzo maar zoals ik al zei ik ben onverantwoordelijk geweest ik heb 2 jaar lang niets gedaan voor mijn kind en haar een beetje gek lopen maken door steeds contact te zoeken. Maar dat doe ik nu al maanden niet meer. We hebben alleen contact voor ons kind.Ik zie mijn fouten nu in en ben als een gek aan het solliciteren maar heb helaas nog niets gevonden. Ik ben alleen bang dat als ze mijn uitkering stopzetten dat ik weer problemen krijg met mijn ex en mijn kind niet kan zien.



Onzin, ze kunnen jouw rechten als vader niet zomaar stoppen.



Ik denk overigens dat alleen solliciteren niet genoeg is om jouw fouten te corrigeren. Dat doe je alleen door eerlijk te zijn naar je ex, je behulpzaam en flexibel op te stellen en vooral door te laten zien dat jij jouw verantwoordelijkheid nu wel serieus neemt!
Ze gaan je uitkering niet stoppen omdat jij bv onaardig bent tegen je ex.

Ze gaan je uitkering wel stoppen of verminderen als blijkt dat jij kennelijk voor allerlei andere mensen geld overmaakt of rekeningen betaalt zonder dat duidelijk is waarom. Immers, als je zonder duidelijke verplichting of noodzaak meebetaalt aan andermans rekeningen dan is een vangnet voor jou misschien niet echt nodig.



Wat dat dan weer met rechtse mongolen te maken heeft.....
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je tip en ja dat doe ik ook. Alleen heb ik begrepen dat als ik geen alimentatie betaal dat zij de omgang kan kappen. Ik wil niet nu het net beter gaat weer ruzie met haar krijgen door geld.
Alle reacties Link kopieren
Ginevra nee ik kan gelukkig aantonen dat ik een schuld bij haar heb. Zij heeft destijds een rekening van ¤ 4.000 voor mij betaald dus ik betaal haar beetje bij beetje terug. Ik heb een aantal rekeningen betaald zoals otto wehkamp enzo maar dat staat op haar naam dus ik kan ook aantonen dat ik het voor mijn ex betaal. En tja het is of zo of de volle pond alimentatie wat ik nu niet red want heb ook vaste lasten.
quote:twinkle0122 schreef op 21 april 2014 @ 22:28:

Bedankt voor je tip en ja dat doe ik ook. Alleen heb ik begrepen dat als ik geen alimentatie betaal dat zij de omgang kan kappen. Ik wil niet nu het net beter gaat weer ruzie met haar krijgen door geld.Buiten het feit dat je er een bende van hebt gemaakt: alimentatie is géén kijkgeld. Dus als jij niet betaald, geeft dat haar niet het recht om het kind bij je weg te houden. Als jij verder goed voor je kind zorg als het bij jou is, heeft ze geen poot om op te staan.
Alle reacties Link kopieren
Stel zelf 2 verklaringen op.



Een waarin je ex verklaart dat jij deze rekeningen voor haar hebt betaald omdat je een schuld bij haar hebt en vraag je ex dze verklaring te ondertekenen.



Schrijf ook een verklaring waarin staat dat je ex niet bereid is om medewerking te verlenen aan het onderzoek van de soos. Laat haar deze ondertekenen wanneer ze de eerste niet wil ondertekenen.



Wil ze helemaal niets ondertekenen geef dit dan bij de soos aan.
Niet geschoten is altijd mis
stalken is overigens wel degelijk illegaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat jij rekeningen voor haar betaald? Je kan toch beter een bedrag dat jij kan missen aan haar overmaken om die schuld in te lossen?



Op die manier blijft er beter overzicht voor het UWV want rekeningen voor je ex betalen, waar je verder helemaal geen contact mee hebt en die dit ook niet voor je wil verklaren - dat geloofd natuurlijk niemand!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Als jij rekeningen voor je ex betaalt, kan dat vraagtekens oproepen of jullie misschien toch niet weer samen zijn. Dit lijkt namelijk op financiele verwevenheid wat direct vraagtekens oproept. Je zit dus echt in de gevarenzone wat fraudeverdenking betreft. Ik zou toch maar heel snel proberen om die verklaring te regelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 23 april 2014 @ 16:21:

Als jij rekeningen voor je ex betaalt, kan dat vraagtekens oproepen of jullie misschien toch niet weer samen zijn. Dit lijkt namelijk op financiele verwevenheid wat direct vraagtekens oproept. Je zit dus echt in de gevarenzone wat fraudeverdenking betreft. Ik zou toch maar heel snel proberen om die verklaring te regelen.



Dit.

Je hebt geen geld voor alimentatie, maar wel geld om haar rekeningen voor Otto-Wehkamp te betalen??

Dus eigenlijk gebruikt je ex alimentatie voor het betalen van haar rekeningen ipv voor jullie kind.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
quote:gismo72 schreef op 23 april 2014 @ 16:21:

Als jij rekeningen voor je ex betaalt, kan dat vraagtekens oproepen of jullie misschien toch niet weer samen zijn. Dit lijkt namelijk op financiele verwevenheid wat direct vraagtekens oproept. Je zit dus echt in de gevarenzone wat fraudeverdenking betreft. Ik zou toch maar heel snel proberen om die verklaring te regelen.



Dit inderdaad.

Blijkbaar heeft de gemeente aanwijzingen gevonden die voor hen aanleiding genoeg waren om een (fraude)onderzoek te starten.

Enige dat je nu kunt doen is zo goed mogelijk meewerken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven