Verliefd vanaf 1e date?!

16-04-2014 20:21 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb disscussie met vriendin over daten met jongen. Hij voelt wel wat maar verder ook niet, heel leuk. Maar dus niet verliefd. Na 2 dates

Maar nu zegt zij, waarom zou je nog paar keer met hem daten, verliefd hoort eigenlijk wel erbij. Maar als je elkaar helemaal niet kent.... Kan je dan verliefd zijn?



Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:freckels88 schreef op 17 april 2014 @ 09:13:



Maar goed. Hij vind mij ook wel heel leuk, maar gevoelens waren een ander verhaal. Ook nog niet toe aan relatie. En hij wil gewoon leuk hebben en zien wel.....



What to do? Leuk hebben met hem, kijken waar het schip strand? Met als gevolg dat ik misschien gekwetst wordt. Misschien wordt hij wel nooit verliefd op mij?Nog niet toe aan een relatie is bullshit. Dat betekend ik wil geen relatie met JOU. Ik had het wel geweten zeg.. graag of niet.
En hij wil gewoon leuk hebben en we zien wel...



In mijn boekje ben je dan gewoon leuk voor de neuk, maar zonder de verplichte familiebezoekjes en andere verplichtingen die daarbij horen. Val niet te snel voor deze man, want hij ziet je als leuk voor tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:freckels88 schreef op 16 april 2014 @ 20:21:Heb disscussie met vriendin over daten met jongen. Hij voelt wel wat maar verder ook niet, heel leuk. Maar dus niet verliefd. Na 2 datesquote:freckels88 schreef op 17 april 2014 @ 09:13:Ik ken hem nog niet lang (internet) en we leren elkaar nu denk ik kennen. En we hebben echt een mega klik. En dat vind hij ook. We bellen echt super lang tot diep in de nacht. Maar goed. Hij vind mij ook wel heel leuk, maar gevoelens waren een ander verhaal. Ook nog niet toe aan relatie. En hij wil gewoon leuk hebben en zien wel.Logisch, jullie kennen elkaar nog kort en zijn pas 2 keer op date geweest.

Waarom zou je aan die klik zo snel al het beladen label relatie gaan hangen?

Houd de dates voorlopig luchtig en leer elkaar beter kennen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 16 april 2014 @ 23:32:

[...]





Je kan iemand toch al kennen buiten daten om? Of is daten zo normaal geworden dat sommigen zich niet meer kunnen voorstellen dat je mensen ook leert kennen op school/studie, sportclub, als buren, in dezelfde vriendenkring, of collega's, of de broer/zus van een vriend(in)?



Zodoende kan je iemand al vaker gezien of gesproken hebben in andere situaties dan daten. .



Ik word niet snel verliefd en voel me ook niet snel aangetrokken tot iemand. Ken zowel op slag verliefd/verlust als na een paar maanden (dat je optrekt met iemand en diegene steeds leuker gaat vinden). Dat kan alsnog opeens in alle hevigheid optreden, dat was het geval met mijn grootste liefde iig. En dat duurde veel langer dan de 2 jaar die max wordt aangenomen dat mensen verliefd zouden kunnen zijn. Tegelijkertijd groeide die liefde (ernaast, net als Sophietje het verwoordt).



En niet elke verliefdheid hoeft over te gaan in liefde. Je hoort (en leest hier) wel vaker dat het na een jaar of 2 ophoudt, uitgewerkt is (bij 1 vd 2 of allebei). Dan was het misschien alleen maar chemie en aantrekkingskracht.



Grappige is dat iedereen het begrip "verliefd" ook verschillend invult. Wat anderen verliefd noemen noem ik misschien wel "verlust" (seksuele aantrekking en verder weinig raakvlakken bijv valt daar voor mij onder, dan ben ik niet verliefd). Verliefd is voor mij met een bepaalde potentie (relatiepotentieel, evt toekomst mee zien, leven willen delen).



Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt. Ik ken alleen dat ik iemand in de kroeg of via internet leer kennen en dan ga daten. Lijkt me leuk als ik mijn dagelijks leven potentieeltjes tegen zou komen, maar ik ken het gewoon niet! Dus vandaar ook mijn opmerking haha.

Maar ja, ik werk dan ook in de zorg, heb om mee heen stelletjes en oude hulpbehoevende mannetjes wonen, geen mannelijke vrienden, geen sport oid waar ik mannen tegen kom. Dus ik blijf toch aangewezen op deze mogelijkheden om mannen te leren kennen
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je zeker op je eerste date al verliefd kan zijn of in ieder geval een klik hebben waar weer verliefdheid uit voorkomt
it's not about trying to fix things, sometimes it's about starting over and creating something better
Alle reacties Link kopieren
Ik stond bij de koffieautomaat toen er een grote vent wel heel lang bezig was. Ik ben assertief en neem geen blad voor de mond. Ik maakte dus een grappige opmerking vanwege de overload koffie die hij moest halen. En toen draaide hij zich om.

Brede schouders, zachtroze overhemd met goedgeknoopte strop, zongebruinde harses, grijze slapen en die ogen! Echt helgroen met de langste wimpers die ik ooit had gezien. Een enorme arrogante grijns met een geweldige bek met tanden En ik kreeg er alleen nog maar wat gestamel uit. Crash, boom, bang. Meteen. En de arrogante lul zei; "dat effect heb ik vaker op mensen". Mij verbaast achterlatend.



Een uur later had ik een mailtje in mijn inbox. Hij had me opgezocht in de personeelsdatabase, kom me in eerste instantie niet vinden want ik was een externe. "Lente in je kop? Zin om iets te drinken morgen?"



24 uur later lag ik bij hem in bed en was het ook meteen officieel. Die arrogante lul bleek een heel klein hartje te hebben en de liefste man te zijn die ik ooit heb gekend.



En momenteel staat hij in zijn korte broek de tuintegels schoon te spuiten met de hogedrukreiniger
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen Adorabull!



Ik werd verliefd op de 2e blik. Dat was onze eerste date. En ik wist niet wat ik meemaakte. Gelukkig had hij hetzelfde. Sindsdien hotel de botel.



Komende zondag is het een jaar na de eerste ontmoeting (dus niet de date) vind het ook wel logisch dat Koningsdag is verplaats naar de dag dat wij elkaar hebben leren kennen :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen, Adorabull.



Inmiddels al 5 dates gehad, inmiddels ook al 2 keer blijven slapen bij hem... Maar ik houd het inderdaad maar luchtig en we zien het wel. Ik merk alleen wel wat afstand lijkt het van zijn kant.

De eerdere 4 dates vroeg hij wanneer we elkaar weer zagen, de laatste 5e date kwam het vanuit mij. En nu? Denk dat ik het over paar dagen maar ga vragen.



Heb een beetje hekeltje aan daten, ook de onzekerheid die het met zich mee kan brengen als die andere beetje vaag is erover. Chill geen verplichtingen, maar ook zn gevoelens niet uitspreekt
Alle reacties Link kopieren
Er zijn een paar reacties over dat hij het dus niet meent en dat hij geen relatie met jou wil (ipv nog geen relatie), maar ik snap hem eigenlijk wel!

Volgens mij wordt de een gewoon sneller verliefd dan de ander. Ik word zelf helemaal niet snel verliefd; ik kan na 1 of 2 dates iemand wel heel gezellig en aantrekkelijk vinden, maar echt verliefdheid komt bij mij pas als ik iemand vrij goed ken. Dus ik snap goed dat hij zegt nog niet aan een relatie toe te zijn, maar dat hij wel zijn gevoel de ruimte wil geven om te groeien (denk ik).
Alle reacties Link kopieren
Ja precies Zoe_. Want hij wil gewoon nog wel blijven daten. Maar vind het wel ingewikkeld, de onzekerheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven