Steeds terugkerende dromen

22-04-2014 11:01 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit de goede plek is om dit neer te zetten, maar ik heb al een hele tijd twee dromen die steeds weer terugkomen.



In de ene droom moet ik iemand opbellen, maar het lukt me niet om het nummer goed in te toetsen. Iedere keer zit ik er 1 of 2 cijfers naast. Dit kan heel lang doorgaan, maar het lukt dus nooit.



In de andere droom zit ik in een rijdende auto achter het stuur en moet ik remmen. De auto remt wel af, maar blijft heel langzaam doorrijden, hoe hard ik ook op de rem trap. Ik krijg de auto niet tot stilstand.



Dit zijn heel frustrerende dromen, iets wat zo simpel lijkt, krijg ik niet voor elkaar. Ik denk dat er achter dromen wel een betekenis zit. Ik heb een nogal heftige periode achter de rug, scheiding na een jarenlange emotioneel zware relatie en verhuizing naar een nieuw dorp met mijn dochter. Deze dromen had ik al voor de scheiding en nu dus weer. Wat zou de betekenis kunnen zijn? Kennen jullie dat verschijnsel dat je steeds weer dezelfde droom hebt?
Heb ik zelf ook last van gehad. De dromen waren niet hetzelfde, maar dezelfde persoon kwam er wel elke keer in voor. Iemand waar ik eigenlijk nooit nog wat wil mee te maken hebben.



Volgens mij is het een soort verwerking. In je dromen verwerk je dingen en zolang "datgene" niet verwerkt is, blijf je er nog van dromen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele lange tijd gedroomd dat ik ergens voor vluchtte, wegrende. Ik verstopte me omdat er een of andere engerd achter me aan zat. Het had inderdaad met mijn leven te maken en ik was dingen in mijn dromen aan het verwerken.

Waarschijnlijk is dat bij jou ook het geval. Heb je enig idee waar het door komt?
Volgens mij staan frustraties in dromen (het juiste nummer niet ingetoetst krijgen) voor frustraties in je leven. Er is dus frustratie, misschien over je ex? In de zin dat je geen contact kon krijgen? Je probeert hem te bereiken (bellen) maar het lukt steeds niet?



En die droom met de auto betekent denk ik dat je geen controle hebt. Je bent onderweg en wilt stoppen maar de remmen doen het niet. Je hebt geen controle over wat er gebeurt of gebeurde.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het met mijn scheiding te maken heeft. Voor de scheiding was ik niet meer gelukkig in mijn leven en nu valt het ook best zwaar allemaal. Ik verlang naar een rustig en stabiel leven en dat heb ik nu nog niet en had ik ook niet toen ik nog bij mijn ex was. Wat ik al schreef, iets simpels dat ik maar niet voor elkaar krijg. Daar lijkt het wel op. Ik heb niet veel nodig om gelukkig te zijn, kan heel blij zijn met simpele dingen.



En ja, de grootste frustratie in mijn relatie was dat ik op geen enkele manier kon doordringen tot mijn ex. Hij was emotioneel onbereikbaar voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ooit vertelde iemand mij, dat niet het beeld van de droom je iets verteld, dus niet specifiek het bellen of het remmen, maar het gevoel van de droom wel. Waarschijnlijk heb je overdag of de dag ervoor ofzo dezelfde emotie gehad ergens over.

Daarom kún je ook dezelfde droom hebben na verschillende situaties in je leven. Maar wel met op dat moment dezelfde emoties. Zelfde beeld, zelfde emotie, andere echte gebeurtenis.

Alleen jij weet welke emotie je voelde in of net na je droom.

Als jij het iets hebt over waarom iedereen iets kan en jij niet, dan heeft dit misschien met je minderwaardig voelen te maken, met falen ofzo. Maar nogmaals jij voelt iets bij die droom.

En verder...waarschijnlijk zul je iets aan dat gevoel overdag moeten doen om die terugkerende droom te stoppen.



Groetjes Sofie
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het trouwens ook, zit regelmatig eindexamens te maken 's nachts in mijn dromen, zucht zo vermoeiend, ben kennelijk ergens nog niet klaar mee...

Oh enne ... Een relatie onderhouden is niet iets simpels wat iedereen wel kan en jij niet : ) !

Groet Sofie
Alle reacties Link kopieren
Even geen nuttige bijdrage maar dat met die auto die niet tot stilstand wil komen heb ik ook weleens. Echt exact hetzelfde!
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
Alle reacties Link kopieren
Dat met die auto heb ik ook vaak, hoewel het nooit tot een echte botsing komt, ik rijd meer in het wilde weg. En met die telefoon droom ik dus ook heel vaak. Zo frustrerend dat je dan niet de goede nummers ingetoetst krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 23 april 2014 @ 08:33:

Dat met die auto heb ik ook vaak, hoewel het nooit tot een echte botsing komt, ik rijd meer in het wilde weg. En met die telefoon droom ik dus ook heel vaak. Zo frustrerend dat je dan niet de goede nummers ingetoetst krijgt.



Wat apart dat jullie die dromen ook hebben. Ik wist niet dat er kant en klare dromen waren

Voor mij zit de betekenis erin dat ik mijn ex op emotioneel gebied nooit heb kunnen bereiken en een gebrek aan zelfvertrouwen. Dat van die auto betekent voor mij dat ik geen controle heb over een situatie. Maar wel heel frustrerend ja...
Alle reacties Link kopieren
Ik droom soms dat ik een examen heb en dan kom ik niet verder dan mijn naam schrijven. Telkens als ik mijn naam invul, wordt het automatisch weer uitgewist. Dus moet steeds opnieuw beginnen. Tot de tijd om is. Ik denk dat het komt omdat ik altijd zit te stressen op iets op tijd af te hebben. Heb ik altijd gehad. Maar mijn laatste examen is al jaren geleden.



En ik droomde als kind vaak dat ik er een enge man in mijn ouderlijk huis zat. Die zat boven op zolder. Zodra ik de trap opliep of een deur dicht deed, kwam hij naar beneden en probeerde hij me te pakken. Als dat lukte ging hij me kietelen. Verder niks, maar ik kon er niet tegen. Heel soms droom ik dat nog wel eens. Maar dan wordt ik wakker terwijl ik vlucht. Net op tijd dus. Waar deze droom vandaan komt weet ik niet. Hij ging wel zo ver dat ik tot we verhuisden niet graag alleen boven zat.
Alle reacties Link kopieren
Even voor je gekeken in de dromenencyclopedie die hier ligt:



Droom over de auto: het besturen van een auto zegt iets over de noodzaak een doel te bereiken. Als je alleen in de auto zit, wijst dit op onafhankelijkheid. Dromen over het remmen van een auto toont het vermogen om een situatie te beheersen.



Gebruik van de telefoon in je droom: wijst op het vermogen om contact te maken met iemand en info te verstrekken waar iemand iets aan kan hebben. Het kan hierbij gaan om daadwerkelijk communiceren met iemand die je kent, maar het kan ook gaan om contact maken met een deel van jezelf waarmee je niet volledig in contact staat.



Als je weet welke getallen je steeds verkeerd intoetst, kan ik dat ook nog wel even voor je opzoeken als je wil.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor het opzoeken Raio. Ik zie hier wel dingen in die op mij van toepassing zijn. Ik zit inderdaad alleen in de auto en probeer nu uit alle macht mijn leven weer op de rails te krijgen na de scheiding. Hier hoort ook bij dat ik een deel van mijn dochter moet loslaten als ze bij mijn ex is, dit beheers ik niet meer en dat vind ik heel moeilijk.



En dat van het telefoneren klopt ook. Ik ben een nieuw leven begonnen en sta er nu alleen voor. Na de scheiding heb ik het gevoel dat ik een stukje van mezelf ben kwijt geraakt dat ik weer terug moet zien te vinden.



De nummers weet ik helaas niet. Als ik het weer droom zal ik het proberen te onthouden
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan hoor! Maf eigenlijk he, dat t dan toch best heel erg klopt! Kijk maar goed naar de cijfers als je weer droomt, zal ik het voor je opzoeken !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven