Positieve zwangerschapstest tijdens LH-piek met bloedverlies

21-04-2014 18:35 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel zo verward dat ik heel erg hoop dat jullie enig idee hebben wat er momenteel allemaal in dat gekke lijf van mij gebeurt....



Eind december heb ik vanwege een missed abortion een curettage ondergaan. Het kindje was 10 weken 'groot', maar helaas geen hartslag. Na een week afwachten of het natuurlijk zou gebeuren, heb ik de curettage ondergaan. Helaas kreeg ik een week na de ingreep hoge koorts en moest ik een tweede curettage ondergaan vanwege stolsels.

Eind januari had ik nacontrole. Toen was er nog wel bloed te zien, maar daar hoefde ik me volgens de arts geen zorgen over te maken, zolang ik geen heftige krampen zonder bloedverlies kreeg. 6 weken later kwam mijn menstruatie weer op gang en zijn we voorzichtig aan weer gaan proberen.



Omdat ik benieuwd was of alles ook functioneerde zoals het hoorde ben ik ook de slag gegaan met ovulatietestjes. de afgelopen maanden verliep mijn cyclus redelijk normaal.



Deze maand kwam mijn LH piek echter al op de 8 dagen na mijn vorige menstruatie. Omdat ik benieuwd was hoelang mijn piek duurde ben ik doorgegaan met testen. Vandaag voor de vierde dag op rij een positieve LH test en dat terwijl de LH piek toch maar maximaal 48 uur duurt? Vanmorgen om de verwarring compleet te maken ook nog bloedverlies erbij (vrij helder). Niet veel, maar toch wel wat. Het houdt ook minimaal aan.



Enfin, ik weer niet waarom, maar besloot zojuist een zwangerschapstest te doen. Hartstikke positief.



Ik snap er geen bal van. Dit kan toch helemaal niet? Het is nog maar 1,5 week na mijn vorige menstruatie....



Zou er een eitje bevrucht zijn, toch afgestoten worden en dat ik een hele vroege miskraam heb? Dat lijkt me wel heel sterk, dat eitje is volgens mij nog niet eens ingenesteld toch? (4 en 2 dagen geleden geklust)



Iemand ook maar enig idee wat er kan zijn?



Alvast ontzettend bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Wat hou je het spannend Sandra



Goed dat je ook om een echo gaat vragen. Wellicht zullen ze er zelf ook mee komen, maar het is toch fijn om een bevestiging te krijgen van deze positieve testen.



Liefs,



Saintje
Wat spannend Sandra! Inmiddels nog nieuws vandaag? Ik kan me voorstellen dat je er heel onzeker van wordt zO.



Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!
Alle reacties Link kopieren
Nou zojuist de huisarts gebeld voor de uitslag.

Hij was heel positief. Zei dat de uitslag echt hartstikke positief was. Een hoge HCG-waarde van 1524.



Hij achtte het onwaarschijnlijk dat mijn laatste "menstruatie" een miskraam was omdat de waarde zo hoog was en ik vlak daarvoor nog een negatieve test had. Hij benadrukte ook dat bloedverlies echt een stuk vaker voorkomt. Maar zei er ook bij dat er natuurlijk geen zekerheid is.



Hij stelde voor om "de natuur zijn gang te laten gaan" en dat ik op korte termijn met een verloskundige contact opnam om ook een afspraak te maken voor een echo. Als ik niet mijn vorige menstruatie (die dus dan geen menstruatie was) maar die ervoor als uitgangspunt neem ben ik al ruim 5 weken zwanger, dus zou een echo al over 3 weken kunnen.



Ik laat het even bezinken. Mijn vriend zei ook dat ik eventueel ook prima morgen alsnog kan bellen voor een vroege echo als het me niet lekker zit. En dat zit het ook eigenlijk niet. Het was in mijn beleving echt een menstruatie met vooral 1 dag flink bloedverlies. En ook eergisteren had ik dus bloedverlies. Aan de andere kant ben ik nog maar zo kort zwanger dat ik niet weet of een echo wel zin heeft zo vroeg. Dan wacht ik liever nog 2,5 week in de hoop een kloppend hartje te zien.



Poeh, hadden we maar een raampje in onze onderbuik om af en toe even naar binnen te kunnen kijken hè? Totdat ik die eerste spannende periode door ben, durf ik nog echt niet blij te zijn. Vorige keer heb ik het tot 10 weken goed volbracht, was in de wolken en hadden we al bedacht hoe we het onze ouders zouden vertellen en toen bleek het hartje met 10 weken te zijn gestopt, je wordt je daardoor zo bewust van hoe makkelijk het fout kan gaan en hoe kwetsbaar en bijzonder zo klein nieuw leventje is..... Hoewel we niks te klagen hebben. We hebben al een wolk van een zoon van 3 jaar en dat is allemaal in 1x goed gegaan.



Ik hoef natuurlijk niet te vermelden dat ik jullie uiteraard op de hoogte zal houden over het verloop. Ik hoop me binnenkort bij een ander forum aan te kunnen sluiten met uitgerekend in....

Tot die tijd en tot meer nieuws wil ik jullie wel echt ontzettend bedanken voor jullie medeleven. Ik heb weer vertrouwen in de medemens gekregen door jullie lieve reacties!



Hopelijk tot snel met echt goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Oeh wat leuk! Toch alvast stiekem gefeliciteerd hoor!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Sandra,



Als eerste wil ik je nu toch echt feliciteren hoor! Want je bent gewoon hardstikke zwanger!



Dat zijn echt hoge waardes die anders een stuk lager zouden liggen. Dus je kunt er echt wel vanuit gaan dat je nu vijf weken zwanger bent. Maar ik herken je angst heel goed. Ook ik heb een miskraam gehad, en als je dit hebt meegemaakt dan wil je het liefst eigenlijk elke dag die bevestiging dat het goed zit. Het hartje horen of zien kloppen geeft je dan zo een veilig gevoel. Maar helaas werkt dit niet zo. En het geeft je geen garantie over de rest van de eerste 12 weken.



Een echo met vijf weken zal je niet heel veel laten zien en je misschien zelfs nog onzekerder maken. Een echo met een week of 7 kan je al een hartje laten zien kloppen. En dat is een veel fijner gevoel.



Ik weet dat het moeilijk is. Echt waar. Maar vertrouw op jezelf. En vertrouw op je lichaam. Je bent zwanger. Echt waar! En dit is al echt goed nieuws! Je zult het zelf alleen nog zo moeten voelen



Ik hoop voor jou dat de weken snel voorbij gaan. Op naar een echo met een prachtig, kloppend hartje.



Liefs,



Saintje
Had ik het toch goed! Super gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws dus! Gefeliciteerd hoor!!



En ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik heb, net zoals heel veel andere vrouwen, ook ervaring met een miskraam. Die onzekerheid als je daarna weer zwanger bent, vreselijk.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
Nou, de story continues.....



Gisteren ineens weer bloedverlies.

Vanmorgen de verloskundige toch maar even gebeld voor overleg. Ik had morgen toch een afspraak met haar staan en op haar advies al vroeg een afspraak voor een echo gemaakt (voor volgende week maandag, zou dan precies 8 weken zijn). Nu ik weer bloedverlies had, vroeg ik me af of het misschien slim was om de echo naar voren te halen. De verloskundige zei dat dit inderdaad een goed idee was vooral omdat ze zich goed voor kon stellen dat ik graag wilde weten wat er van binnen allemaal gebeurde. Daarop dus een afspraak voor een echo gemaakt en kon vandaag al terecht.



Wat blijkt? Het was een tweeling. Was. Want 1 van de vruchtjes heeft het helaas niet gehaald. Oftewel een vanishing twin. Op de echo waren 2 vruchtzakjes te zien, eentje met een boontje erin met hartactie maar de andere vruchtzak was grijs van binnen, bloed en stolsels volgens de arts. Het bloedverlies was nu dus direct verklaard. Het geeft geen garanties voor het andere kindje, maar dat er hartactie gezien is, is al heel mooi. Ik had een hele lieve arts en mag over 2 weken al terug komen omdat ze ons niet zo lang in spanning wil laten zitten.



Ik heb er zelf een heel dubbel gevoel over. Aan de ene kant ben ik in de wolken dat er een kindje zit waarvan het hartje het nu goed lijkt te doen. Aan de andere kant ben ik verdrietig voor het kindje dat het niet heeft gehaald (weer een miskraam, nadat ik dat in december ook al eens heb meegemaakt). En ook ben ik doodsbang dat de onrust in mijn baarmoeder er misschien voor zorgt dat het kindje was er nog zit het ook niet gaat halen.



Nou ja, 20 mei weer een echo. Duimen jullie mee dat het kindje dat goed gegroeid is en het hartje flink klopt.



Na al jullie lieve reacties en medeleven wilde ik dit nieuws toch even delen.



Boerderijgeit - Heb je inmiddels al getest? Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Ik duim met je mee op 20 mei. Wel een raar idee, dat je zwanger was van een tweeling. Nu hopen dat de overgeblevene goed gaat groeien.
Alle reacties Link kopieren
Hoe was je echo vandaag, Sandra?
Alle reacties Link kopieren
Ben ook benieuwd hoe het gegaan is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie medeleven!



Echo was vrij goed. Kindje was goed gegroeid en spartelde vrolijk. De lege vruchtzak was echter nog steeds vrij groot en zat nog vol bloed en stolsels. Over het verloop valt weinig te zeggen. "Je zult nog wel wat bloed verliezen ja." Toen ik vertelde dat me de vorige keer werd verteld dat het soms ook opgenomen wordt in het lichaam, knikte de echoscopiste flauwtjes "ja dat kan ook nog". Al met al een vervelende echo. Ondanks dat ik heel blij ben het kindje spartelend en met vrolijk kloppend hartje te hebben gezien. Er was een leerling bij die eerst de echo deed. Die ging heel lang zoeken waarna ze na een paar slopende minuten zei " ja eerst even het gebied verkennen hoor." Onderling werd er veel geroezemoest en dat maakte me erg onzeker. Alles wat verteld is, heb ik eruit moeten trekken. Of het er normaal uitzag, of het voor de periode het juist formaat had. Of de vruchtzag geslonken was. Wat ze overigens niet wisten omdat ze de gegevens van de vorige echo niet hadden....



al met al goed nieuws dus maar geen positieve ervaring. 5 juni weer voor een echo. Hoop vurig dat ik dan een wat vriendelijker pwrsoon tref!



Nogmaals bedankt voor jullie medeleven en ik houd jullie op de hoogte! Xxx
Wat een goed nieuws !



Op naar 5 juni.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees alles nu pas, wat een bijzonder verhaal. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, wat mooi dat je een vrolijk rondspartelend kindje hebt gezien!!! Gefeliciteerd, jullie worden ouders!



Wat jammer dat het zo'n negatieve ervaring was verder. Ik zou dit zeker nog aangeven bij het ziekenhuis. Is er een klachtencommissie of zoiets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven