Zijn mijn eisen te hoog?

21-04-2014 20:26 233 berichten
--
Alle reacties Link kopieren
quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 11:44:

Dat heb ik nooit gezegd Paekzwart, dat trouw vragen een te hoge eis is. Ik vraag dat ook van mijn vriend. Maar, ik kan me zomaar voorstellen dat andere dingen belangrijker zijn dan seksuele trouw als je lang bij elkaar bent.



Ik ken namelijk voorbeelden waarbij het heel goed ging na overspel/met een seksueel gezien open relatie. En natuurlijk ken ik voorbeelden waar het mis ging, maar ik denk dat de gedachtenkronkel in jouw hoofd zit waar de mannen bij bosjes aan jouw voeten vallen omdat hun vrouw zo'n trut is. Zo leuk ben je nu vast ook weer niet. Niet lullig bedoeld, maar zo leuk is bijna niemand. Jij stelt je daar heel erg voor open en dus komen ze naar je toe. Dat is wat ik denk. En ja dan wordt jij dus gekwetst.



Maar ik zeg: ik geloof dat mijn vriend en ik over 20 jaar iets hebben dat jij nooit met hem zult kunnen hebben al ben je nog zo geweldig in bed. En ik denk dat de reden dat zo'n man niet voor jou kiest is dat hij dat na verloop van tijd ook inziet.

Ik denk dat ik mijn man daarvoor zou kunnen vergeven, omdat er meer is in het leven dan seksuele trouw. Vrouwen zoals jij zullen dat niet kunnen nee.

Maar guess what? Ik denk dat een man eerder vreemdgaat omdat hij het benauwd krijgt dan omdat zijn vrouw realistisch is over zijn en haar eigen gevoelens, die heel menselijk zijn.





Je vult wel heel erg veel dingen voor mensen in terwijl je ze niet kent. Het is bijna een gave.
Ik herken wel wat Paek zegt hoor, ik zie ook relaties om me heen waar ik voor bedank. Komend uit een slechte relatie, waar ik na veel te lang blijven hangen uit ben gestapt, ben ik nu als vrijgezel gelukkiger én minder eenzaam dan toen.



Echter zie ik ook relaties die wel heel goed gaan, waarbij ik denk, wauw dat wil ik ook wel. Maar ook genoeg mensen die in een minder fijne relatie blijven hangen. Veroordeel ik niet, heb ik immers ook te lang gedaan, maar ik zou het niet meer willen. Vrijgezellen die niet alleen kunnen zijn en de eerste maar nooit beste kans aangrijpen om een relatie aan te gaan. Mensen met kinderen die uit elkaar gaan omdat 'het vuur gedoofd is', die wel beste vrienden blijven, geen andere relatie hoeven. Waarbij ik dan denk, waarom in zo'n geval niet bij elkaar blijven voor de kinderen?



Iedereen maakt zijn of haar eigen keuze en heeft eigen argumenten.



Andersom krijg ik wel het gevoel te worden beoordeeld omdat ik al een paar jaar vrijgezel ben, dat ik te kieskeurig zou zijn. Ook toen ik niet eens op zoek was. En dus niet de maatschappelijk toch wel gewenste 'status' van een relatie heb. Juist door mensen met een in mijn ogen matige relatie. Dat vind ik dan wel weer apart.



En die vreemdgaande kerels, daar kreeg ik ook opeens allerlei voorstellen van toen ik vrijgezel werd. Ook van mannen waarvan ik het niet had verwacht. En nee, ik zocht zelf helemaal geen toenadering, flirtte niet, maar het gebeurde toch.



Terug naar de openingspost: ik merk bij mezelf dat ik als 30+ een stuk minder flexibel ben. En veel zelfbewuster, waardoor ik beter weet wat ik wel en niet wil en waar ik wel of niet mee kan leven. Dat maakt het wel degelijk lastiger. Bovendien vind ik dat het leven in m'n eentje ook zo z'n voordelen heeft. Ik ben niet afhankelijk van een relatie, mijn eierstokken rammelen niet en waardeer mijn vrijheid. Weer een relatie krijgen zou zeker omschakelen zijn en concessies doen, en tsja, dan moet het dus wel iets toevoegen.



En het voorbeeld over de lengte van een man: ik val ook niet op kleine mannen, vind dat ook een afknapper. Ook al zou hij verder alles hebben wat ik zoek in een man, dan ben ik bang dat ik dat niet eens zou zien omdat die aantrekkingskracht er vanaf het eerste moment al niet is. Goede vriend? Prima. Partner? Nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 22 april 2014 @ 12:24:

Ik geloof dat ik wel klaar ben. Jij wint. Jij bent te leuk voor de meeste relaties, leuker dan de meeste zure partners van die arme mannen en veel te goed voor ze, de vreemdgaande eikels.



Dus ben jij alleen, want mannen gaan toch vreemd, en moddert de rest wat aan. Helemaal prima.





Jij ook al mooi invullen voor andere mensen. Top. Ik denk overigens dat jullie je wel aangesproken voelen door haar uitspraken. Anders worden jullie allebei niet zo persoonlijk en aanvallend om een heel normale uitspraak: zij vindt trouw zijn belangrijk en zij vindt dat mannen die de behoefte hebben aan vreemdgaan - achter de rug van de partner in kwestie - geen goede relatie hebben. Ik denk dat daar ook wel wat in zit.
Alle reacties Link kopieren
Ben je er wel of niet iets wijzer van geworden, TO ?
quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 16:10:

Nee, dat je zegt dat je 'zo'n relatie' niet hoeft vind ik veroordelend.



Ik mag helemaal zelf besluiten wat voor soort relatie ik wel of niet wil, dat heeft niets met anderen veroordelen te maken maar met wat bij mij als persoon past. En dat jij dat anders doet moet jij weer helemaal zelf weten. Het feit dat ik jóuw relatie niet wil? Moet ik nou echt jaloers zijn op jouw relatie?



en beschouwt het als dat ze zich aangevallen door jou voelen omdat jij hun man niet wil.



Ze kunnen vaak maar beter blij zijn dat ik hun man niet wil.



Dat jij wil wachten op iemand die aan jou kan bewijzen dat hij voor altijd trouw zal zijn moet jij weten, dat jij niet zo'n relatie wil als ik met mijn vriend heb vind ik alleen maar jammer voor je. Volgens mij is hij namelijk precies de trouwe hond waar je naar op zoek bent.



Ik snap hier werkelijk geen jota van. Ik moet geen man willen die trouw is en dat ik een man wil die trouw is betekent dat ik geen relatie wil zoals jij hebt maar je man is wél de trouwe hond waar ik naar op zoek ben? Ik weet niet hoor... maar is jouw man nu wel of niet trouw en wil je hem aan mij overdoen of zelf houden?



Maar daar gaat het me helemaal niet om en dat wil je maar niet begrijpen. Ik vind dat je andermans relatie niet slecht mag noemen omdat erin wordt vreemdgegaan als diegene er zelf voor wil blijven vechten. DAT vind ik veroordelend. Ik denk dat bijna niemand een relatie instapt met het idee van 'nou effe lekker mijn man elke week uitzwaaien als ie naar een ander mokkel gaat'. Nee, natuurlijk niet. Maar het leven is geen hogere wiskunde, het is een troep. En jij mag niet begrijpen hoe anderen hun troep opruimen, maar dat geeft je niet het recht om te zeggen dat omdat ze je een relatie als hun eigen gunnen, ze je geen LEUKE relatie gunnen.



Ik vind het leven an sich en relaties geen troep. Jammer dat jij dat wel vindt. Wat ik wel een troep vind is liegen en bedriegen en de ander keihard voorliegen. Gelukkig doet niet iedereen dat. En ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat jij vindt dat dat in relaties er nu éénmaal bijhoort. Even voor de duidelijkheid ik heb niets tegen settelen of burgerlijke gezapigheid.
quote:funky2901 schreef op 22 april 2014 @ 18:15:

[...]







Jij ook al mooi invullen voor andere mensen. Top. Ik denk overigens dat jullie je wel aangesproken voelen door haar uitspraken. Anders worden jullie allebei niet zo persoonlijk en aanvallend om een heel normale uitspraak: zij vindt trouw zijn belangrijk en zij vindt dat mannen die de behoefte hebben aan vreemdgaan - achter de rug van de partner in kwestie - geen goede relatie hebben. Ik denk dat daar ook wel wat in zit.



Ik vind de discussie die ik hier met hen heb echt één van de meest vreemdsoortige manieren van discussiëren in tijden. Maar het onderwerp geeft wel vaker zo'n twist als mensen zeggen dat mijn eisen voor een relatie vast te hoog zijn zonder dat ze deze zelfs maar kennen en ondertussen hun partners bijna in de aanbieding gooien zonder het zelf door te hebben.



Krijg je een hele discussie met zo'n vrouw over hoe je je eisen naar beneden bij moet stellen en dat je ze te hoog stelt en te veeleisend bent terwijl hun partner elk moment het liefst op je wil duiken en die staat er dan naast. Je krijgt dan bijna de neiging om hem dan maar toch eens mee naar binnen te nemen de volgende keer om te kijken of het echt zo'n fantastisch exemplaar is en ze dat blijkbaar nog goed vind ook... oh nee wacht, dat vinden ze niet goed en ze zouden heel erg verdrietig worden of heb ik dat nou altijd verkeerd begrepen en zijn die vrouwen beledigd omdat ik niet met hun partner het bed in wilde duiken



Nee ik moet het leuk vinden dat een bezette man mij graag wil hebben terwijl ik graag een leuke eigen vent heb die van mij houdt, lekker voor mijzelf als "van mij" en een beetje van Maggi.



Echt surreëel.
zo van het wereldbeeld wat jij schetst daar word ik niet vrolijk van Pakzwart!



sophietje, ik moet gewoon lachen om jou. Je bent al helemaal 25 en hebt al bijna 4 jaar een relatie! Ja dan weet je heel goed hoe het leven en de relaties in elkaar zitten!



Wat lijstjes en eisen betreft, ik ben lang single geweest en heb ervaren dat zoeken niet werkt omdat een persoon nu eenmaal niet de optelsom van zijn eigenschappen is.

Ik heb wel eens een date gehad met iemand die eigenlijk helemaal voldeed aan mijn toenmalige lijstje maar wat een irritante man!

De man waar ik nu alweer 8 jaar mee ben voldeed aan geen enkel lijstje, het was meer anti-relatiemateriaal. Maar we zijn voor elkaar gevallen en zijn er voor gegaan. We zijn beide dingen tegen gekomen in de relatie waarvan we vroeger, als single, zeiden van dat zou ik nooit pikken en toch zijn we gebleven en heel blij met elkaar en hij blijkt op vele punten zeer goed te voldoen.
Alle reacties Link kopieren
"Mijn enige 'verwende' eis is dat hij even lang of langer moet zijn dan ik. Sorry mannen > 1.73, 't zit er gewoon niet in."



Hoe zou deze prijken op een profiel:



Mijn enige verwende eis is dat zij grotere borsten moet hebben dan ik, Sorry vrouwen kleiner dan CUP AAA 't zit er gewoon niet in.'



Mag dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven