Werkverslaafd deel 2: erop of eronder

23-04-2014 20:20 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,



Sommige mensen kennen me misschien nog van dit topic. Dank voor jullie adviezen destijds en, zoals wel vaker hier, hadden de meesten het bij het rechte eind. Wat ik hier dan nog hoop te vinden? Geen idee, een beetje steun denk ik. De mensen die niet van een lang verhaal houden kunnen gerust door naar de laatste alinea.



Sinds die tijd heb ik hem maanden niet gezien omdat er iets Heel Urgents op zijn werk tussenkwam. Dat is een rottijd geweest, omdat kort daarvoor mijn oogkleppen (en ook deels de zijne) afvielen. Behalve het gezeik over afspraken afzeggen en beloftes niet nakomen, probeert hij op meer nare manieren altijd de controle naar zich toe te trekken. Lang verhaal kort, we hebben op het punt gestaan om daar stevig over te praten en hij zou hulp zoeken.



De dag na die afspraak kwam er iets heel urgents tussen van zijn werk. Vandaar maanden radiostilte. Ik heb hem gesteund, zowel mentaal als met boodschappen doen ed, maar heb tegelijkertijd erg dubbele gevoelens gehad over het noodgedwongen moeten uitstellen van dat gesprek. Daarvan was en is hij op de hoogte: zodra het ergste achter de rug was, zou ik zijn volle aandacht hebben. Om even aan te geven hoe erg hij afwezig is geweest: ik ben anderhalve maand geleden verhuisd naar een plek die vijf minuten bij hem vandaan is, maar hij is hier nog nooit komen kijken. Niet leuk dus.



Het ergste was gister achter de rug. Hij wilde graag nog wat tijd voor zichzelf om bij te komen voor hij mij weer kon zien. Vooruit, daar kan ik inkomen, en hij heeft altijd gezegd dan ook even een paar dagen vrij te nemen om zichzelf op de rit te krijgen. En wat denk je? Hij is vandaag gewoon gaan werken, al vond zelfs zijn baas dat hij maar even weg moest blijven.



En dan houdt het op. Ik ben zó boos. Heb je energie om te werken, dan heb je energie om na al die maanden mij eens aandacht te schenken. Ik ga vanavond mijn spullen ophalen en mijn sleutel teruggeven of achterlaten. Als hij me nog iets te melden heeft, is dat zijn laatste kans want ik ben er per direct klaar mee. Ik vind het zo moeilijk en ik ben zo verdrietig, maar ik durf er niet goed met iemand uit mijn directe omgeving over te praten omdat ik me schaam voor alles wat er gebeurd is en wat ik van hem heb gepikt. Daarom maar weer hier, bedankt voor het lezen en de eventuele reacties.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de reacties van het vorige topic nog eens rustig doorlezen wanneer ik jou was.



Ik zou ook stoppen met je schuldig voelen of je te schamen, praat er wel over. Je hebt het oprecht geprobeerd en dat is niet fout.



Deze relatie heb jij in je eentje en dat zal zo blijven want hij blijft afstellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
" Ik vind het zo moeilijk en ik ben zo verdrietig, maar ik durf er niet goed met iemand uit mijn directe omgeving over te praten omdat ik me schaam voor alles wat er gebeurd is en wat ik van hem heb gepikt. "



Jammer, dat je geen luisterend oor hebt in je omgeving. Schaam je niet voor de dingen die je gepikt heb. Maar heb in vredesnaam de kracht om hem geen laatste kans meer te geven. Je kan het, echt waar
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.



Tsja, dat schamen, dat is niet zozeer voor het gedeelte dat hier op internet staat, maar vooral voor de rest.



Ik wil best wat voorbeelden geven, dat is denk ik juist nu goed om op te halen, alleen wil ik jullie vragen dat niet te quoten omdat ik niet weet of ik dat hier wil laten staan.



Wat me bijvoorbeeld te binnen schiet is dat toen ik cum laude afgestudeerd ben, hij me vertelde dat dat niks voorstelde en dat zelfs Pietje (iemand die we beide kennen, die hij niet hoog heeft zitten) dat zou kunnen als Pietje z'n best zou doen en dat hij wel enthousiaster zou zijn zodra ik echt wat zou presteren. Hij heeft me bij wijze van 'grap' uitgemaakt voor fucking idioot, voor slet, me mentaal gehandicapt genoemd in het bijzijn van anderen. Gezegd dat hij me naief vindt en dat hij zich voor me schaamt wanneer ik iets van hem aanneem, omdat hij mij dan alles wijs zou kunnen maken. Dat hij dus ook niks zonder onafhankelijke bron van mij aan gaat nemen. Ik kan een boek volschrijven over de dingen die hij heeft gezegd om me omlaag te halen. Dat ik die dingen heb gepikt, dáár schaam ik me voor. Hij heeft het altijd recht weten te lullen en het zo gedraaid dat het aan mij lag.



En waarom ik dat dan niet durf te vertellen? Omdat ik bang ben dat ik er weer intrap. Dat ik hem die tweede kans toch geef en dat iedereen me dan, overigens ontzettend terecht, een ongelofelijke doos vindt. Ook omdat ik de mensen die om me geven geen verdriet wil doen omdat iemand me zo heeft behandeld. Het is zo bizar, het is net alsof iemand die je constant omlaag haalt meer impact maakt als hij wél lief is. Dat je dan eindelijk, soms, die goedkeuring krijgt waar je zo naar snakt en dat doet hele rare dingen met je gezond verstand. Je moet wel heel dom en onzeker zijn om in zoiets te trappen, zou ik denken als iemand me dit vertelde. En die persoon ben ik dus.
Alle reacties Link kopieren
Jouw schaamte houdt je tegen om echt voor jezelf te gaan. Ik heb ook geen geweldig verleden, alleen ik kies ervoor om mij niet kapot te schamen, want het krijgt geen plek achter je wanneer je je er zo mee bezig blijft. Waar het om gaat is dat je het gedrag nu, vandaag niet accepteer. en je je best doet om het morgen ook niet te accepteren. Je bent sterker dan je verleden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je met die hork? Hij misgunt je succes en scheld je uit waar anderen bijzijn.



Kom op zeg, je verdient beter. Doodnegeren die gast.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt helemaal geen relatie.

Dus zoveel verandert er niet.



Maar dat zei ik in je andere topic ook al.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Lieve TO, ik heb je vorige topic niet gelezen maar na wat ik hier lees wil ik je een geven.



Heel goed dat je de sleutel wil gaan terugbrengen. Deze man gaat jou niet gelukkig maken. Buiten het feit dat hij erg met zichzelf bezig is heeft hij jou ongelooflijk naar beneden gehaald met de dingen die hij heeft gezegd. En wees nou eerlijk, niemand is het waard om jou zo te behandelen.



Natuurlijk zul je heel verdrietig zijn om het nu echt te verbreken maar na verloop van tijd zul je je opgelucht gaan voelen. Je hoeft dan niet meer op je tenen te lopen en je zult steeds meer gaan voelen dat jij belangrijk bent, dat jij er mag zijn.



Stop met je te schamen, je hebt er alles aan gedaan om deze relatie te laten slagen. Ja, ten koste van jezelf.....maar hierdoor leer je in een volgende relatie beter je grenzen aan te geven.



Sterkte TO.



En.......waarom wordt toch altijd mijn nick misbruikt (iedere keer weer als ik pietje zie staan dan denk ik....wat heb ik nu weer gedaan).
Alle reacties Link kopieren
Sorry Pietje, het is hopelijk duidelijk dat ik zelf de noodzaak van dat soort neerbuigende opmerkingen ook niet zie. Bovendien klink je als een hele aardige Pietje.



Nogmaals bedankt voor de eensgezinde reacties. Bellatrix, je slaat de spijker op de kop. Als ik het uitmaak verandert er op het uiterlijk niet zo veel, alleen hoef ik me dan niet langer boos, verdrietig en vernederd te voelen.



Ik ga er over ongeveer een half uur heen, ik hoop dat ik me een beetje groot kan houden. Niet zoals nu dat ik zit te beven als een rietje en ik van ieder geluid in janken uitbarst, dat gun ik hem niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Kop op lieve meid.

Het komt echt wel goed met je en je verdient toch beter dan dit!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meid! Dikke



En cum laude afstuderen is een hele grote prestatie! Hij zou rete trots op je moeten zijn!!! Wat een flapdrol die gozer!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je vorige topic niet gelezen maar van dit verhaal valt m'n bek echt open. Er zijn zoveel mensen die het wel eens druk hebben maar maanden?? Kom op zeg!

En dan ook nog die zuigende opmerkingen en jou naar beneden halen. Gatver, wat een stuk poep.



Nee, je hebt nu geen relatie.

Ja, je verdient echt heel veel beter dan dit.

Goed besluit om je spullen te gaan halen.



Je schamen is niet nodig. Ik hoop dat je volgende relatie een heel veel leukere zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje: hoe lang hadden jullie een relatie?
Alle reacties Link kopieren
Eerst maar eens een



Iemand die je in het bijzijn van anderen voor schut zet, oeioei, daarmee is het gelijk klaar wat mij betreft. Dat pik ik van niemand.



Als ik bovenstaande voorbeelden lees, dan ligt het niet alleen het werk. Hij gedraagt/gedroeg zich als een hork. Daar wil je toch niet verder mee door.



Je hoeft je nergens voor te schamen. Vanaf nu weet je bepaalde signalen te herkennen als iemand het niet zo goed met je voorheeft en kap je het sneller af. Heb je niks aan, aan zulke types.



Al wel helemaal gewend in je huidige woning?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan?
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven