Toegeven aan zijn wil?

09-04-2014 15:48 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na veel lezen en praten met omgeving wil ik toch een ongezouten mening van buitenstaanders. Ik heb het gevoel het niet allemaal meer helder te zien.



Momenteel heb ik iets meer dan 3 jaar een relatie. Hij woont in Leiden en ik in Rotterdam. We praten al een tijdje over samenwonen en om die reden heb ik mijn huis ook te koop gezet, helaas onoverkomelijk ga ik hierdoor voor een riant bedrag een schuld in.



Waarom dan je huis verkopen? Omdat hij onder geen beding in Rdam wilt wonen. In het begin wilde ik altijd wel naar Leiden verhuizen heb ik geroepen, tot het steeds dichterbij komt en ik het toch wel moeilijk vind om me daaraan volledig over te geven terwijl ik liever ook dichter bij mijn omgeving blijf wonen.

Ik heb dit recentelijk naar voren gebracht en hij voelt zich in de zeik genomen doordat ik ook weleens mee ben gegaan naar een bezichtiging en nu ineens met dit verhaal kom...



Feit is, ik wil niet iets doen waar ik mij niet prettig bij voel alleen maar om iemand anders gelukkig te maken. Hij wilt niet uit Leiden omdat hij daar zijn vrienden, familie en dichterbij werk zit.

Oplossing zou een tussenweg zijn, hier voelt hij niet veel voor gezien hij dan in een onbekende omgeving gaat wonen zonder vrienden en dan het gevoel heeft geisoleerd te wonen.

Kort om een groot probleem dus!



Waarom ik niet naar Leiden wil is omdat ik met niet prettig voel om zover bij mijn ouders vandaan te wonen, vooral niet als we aan kinderen beginnen. Hij wil in dezelfde wijk wonen als zijn ouders en ik voel daar niet veel voor, gezien zijn vader nu al moeite heeft met alleen de gedachte dat hij uit huis gaat. Regelmatige bezoekjes gegarandeerd dus.



HELP?!
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Hij vind dat als je elkaar niet ziet, het gevoel niet kan groeien en ook krijgt zijn gevoel nu een deuk? En ondanks dat alles wil hij nog steeds alles doen voor jullie? En hij gaat even voorbij aan alle deuken die jouw gevoel heeft gekregen?



Het gaat nog steeds alleen maar over hem, over zijn gevoel en over hoe hij denkt dat het moet gaan he? Ook nu met dit afstand nemen. Je moet het zelf beslissen natuurlijk, maar met deze man ga je de oorlog niet winnen meid...
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 23 april 2014 @ 14:20:

Je neemt je beslissing op gevoel, dat is nooit fout.

Ja gaat hem misschien missen, maar dat gaat over.

Misschien ga je hem kwetsen, maar daar leert hij dan maar mee omgaan. het is een grote jongen (alhoewel...). Hij kwetst jou ook met zijn gedrag.



Ik blijf bij mijn laatste post:





[...]

+1
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 23 april 2014 @ 14:30:

Hij vind dat als je elkaar niet ziet, het gevoel niet kan groeien en ook krijgt zijn gevoel nu een deuk? En ondanks dat alles wil hij nog steeds alles doen voor jullie? En hij gaat even voorbij aan alle deuken die jouw gevoel heeft gekregen?



Het gaat nog steeds alleen maar over hem, over zijn gevoel en over hoe hij denkt dat het moet gaan he? Ook nu met dit afstand nemen. Je moet het zelf beslissen natuurlijk, maar met deze man ga je de oorlog niet winnen meid...+1
Alle reacties Link kopieren
Je weet eigenlijk wel hoe het zit voor jezelf, neem de tijd die je nodig hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 23 april 2014 @ 15:42:

Je weet eigenlijk wel hoe het zit voor jezelf, neem de tijd die je nodig hebt Ik denk dat ik het wel weet, mja.. hoe nu...
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
quote:rw_ schreef op 23 april 2014 @ 16:07:

[...]





Ik denk dat ik het wel weet, mja.. hoe nu...wat weet je?
http://www.intermediair.n ... sgesprek-voeren-5-stappen

Is ook goed van toepassing op privesituaties.
Duidelijk zijn. Slecht nieuws gesprek. Heel veel sterkte, je doet er goed aan. Mocht je twijfelen, lees dan nog eens dit hele topic door.
je kunt ook gaan samenwonen hoor, als je nog niet helemaal zeker bent.

het gaat erom dat jij zeker bent van je gevoel en het idee hebt dat je er alles aan gedaan hebt.



sterkte met je beslissing.

Alle reacties Link kopieren
quote:rw_ schreef op 23 april 2014 @ 14:10:

Hoe het nu is.. moeilijk..



Ik heb afstand genomen, gezegd dat ik even niet samen wil zijn om uit te vinden hoe het met me gevoel zit.. Loop nu ongeveer een week te tobben: ''hem bij mij laten wonen en kijken of de liefde groeit of ermee stoppen''



Ik neig naar optie 2, maar ben bang voor foute beslissingen, bang dat ik hem toch ga missen, bang om te kwetsen, bang..bang..bangg

Waarom ben je bang om hem te kwetsen? Is hij bang om jou te kwetsen? en waarom is het erger wanneer hij gekwetst wordt, dan wanneer dat bij jou gebeurt?



Je moet de knoop doorhakken en voorgoed afstand nemen. Want dit gaat niet meer goed komen. Hij gaat niet meer zo worden als in het begin van jullie relatie dus zul je met hem ook niet gelukkig gaan worden. Dat weet je best.



Hij weet dat óók. Ik snap daarom niet dat hij doet alsof het tussen jullie nog een kans heeft. Hij voelde zich misschien wel goed in jullie relatie, hij vond het wel best. Maar voor jou voldoet het gewoon niet.
Valt allemaal niet mee RW maar het laatste wat je moet doen is iets doen tegen je wil in omdat je de ander geen pijn wilt doen. Ben jij minder waard dan hij en verdien jij dan pijn? Nee toch, jij bent meer waard.

Ben eerlijk naar jezelf want je moet nog een hele tijd met jezelf mee



Hè wat klote dat je nog zo op 2 gedachten hinkelt. Ik hoop dat de afstand je goed doet, wat de 'uitkomst' ook moge worden.
Alle reacties Link kopieren
Tsja.. En dat was het dan.. Kogel door de kerk..

Hij begrijpt er nog niet veel van, en misschien maak ik een fout..

Maar daar zal ik zelf achter moeten komen. Op dit moment voel ik het gewoon niet meer....



Zucht.. Love feels like a losing game!
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Je kiest voor jezelf. Je zorgt voor jezelf. Je laat je niet in grote risico's meeslepen uit angst voor wat je wellicht kwijt zou raken. Je hebt goed op jezelf gepast en op tijd ingezien dat de koers die was ingezet, niet goed voor jou was.

Heel veel sterkte met de verwerking en onthoud: je bent trouw gebleven aan jezelf, en dát is een hele sterke eigenschap op jouw leeftijd. Dat gaat je nog heel ver brengen in het leven!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 24 april 2014 @ 14:10:

Je kiest voor jezelf. Je zorgt voor jezelf. Je laat je niet in grote risico's meeslepen uit angst voor wat je wellicht kwijt zou raken. Je hebt goed op jezelf gepast en op tijd ingezien dat de koers die was ingezet, niet goed voor jou was.

Heel veel sterkte met de verwerking en onthoud: je bent trouw gebleven aan jezelf, en dát is een hele sterke eigenschap op jouw leeftijd. Dat gaat je nog heel ver brengen in het leven!



Waarschijnlijk denk ik er over een paar weken anders over, maar nu vooral voel ik mij de zwakste van de 2 dat hij wel uit eindelijk over de streep kwam om in mijn huis te wonen, voor ons. En dat ik het nu niet meer kan...



Maar goed, er is maar 1 iemand die je gelukkig kan maken en dat ben ik zelf.. toch?



Bedankt voor je compliment, it feels great !
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Ach lieve TO .



Wat een achtbaan van emoties! En wat is er veel gebeurd en veranderd sinds dat jij je topic hebt geopend.



Ik kan mij voorstellen dat het voor hem best rauw op zijn dak komt. Jullie zaten vast in een patroon waarin jij jezelf heel erg hebt weggecijferd. En nu zijn in best korte tijd jouw oogkleppen afgevallen.



Natuurlijk gaat het pijn doen de komende tijd, er waren ook mooie dingen want anders had je het niet zolang volgehouden. En ja, je zult misschien ook best wel een keer spijt krijgen. Maar probeer dan vooral te denken aan hoe jij (maar hij ook) voorbij bent gegaan aan wat voor jou goed voelt.



Over een tijdje zul je merken dat je veel meer rust in je lijf hebt. Tot die tijd veel van je af blijven praten/schrijven. En vooral toegeven aan emoties die komen.



Nee lieverd, dat zie je verkeerd. Hij deed een klein concessietje, namelijk in je huis wonen. Maar wel als je keihard zou beloven om na een jaar onder zijn voorwaarden en zoals hij het wilde in Leiden te gaan wonen met hem en je huis niet uit de verkoop te halen, ook al kreeg je daarmee een restschuld op je nek.



HIJ verliest hier. Hij zal nog langer bij zijn pa en moe in huis zitten, een nieuwe vriendin moeten vinden die het prima vind om op zijn slaapkamer te komen bij zijn ouders terwijl hij al tegen de 30 loopt en zijn leven moet nog beginnen. Jij hebt je leven al heel goed op de rit en bent een hele goede partij voor een nieuwe vriend. Onthou dat!
Alle reacties Link kopieren
quote:pietje1204 schreef op 24 april 2014 @ 14:18:

Ach lieve TO .



Wat een achtbaan van emoties! En wat is er veel gebeurd en veranderd sinds dat jij je topic hebt geopend.



Ik kan mij voorstellen dat het voor hem best rauw op zijn dak komt. Jullie zaten vast in een patroon waarin jij jezelf heel erg hebt weggecijferd. En nu zijn in best korte tijd jouw oogkleppen afgevallen.



Natuurlijk gaat het pijn doen de komende tijd, er waren ook mooie dingen want anders had je het niet zolang volgehouden. En ja, je zult misschien ook best wel een keer spijt krijgen. Maar probeer dan vooral te denken aan hoe jij (maar hij ook) voorbij bent gegaan aan wat voor jou goed voelt.



Over een tijdje zul je merken dat je veel meer rust in je lijf hebt. Tot die tijd veel van je af blijven praten/schrijven. En vooral toegeven aan emoties die komen.







Je kan het je bijna niet voorstellen, maar ik voel me in 2 weken 10 jaar ouder. Op alle vlakken..



Ik ben ook echt helemaal uit geblust, einde van me latijn, op, moe, verdrietig, boos, opgelucht en bang.. Dus de rollercoaster gaat nog wel even verder... Misschien tijd om een vakantie te boeken naar iets warms

Inderdaad zoveel veranderd in zo''n korte tijd.. Ongelooflijk dat dingen zo snel een andere wending kunnen nemen en zo''n invloed hebben op dat wat zo ''gewoon'' leek...



Bleh !
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 24 april 2014 @ 14:20:

Nee lieverd, dat zie je verkeerd. Hij deed een klein concessietje, namelijk in je huis wonen. Maar wel als je keihard zou beloven om na een jaar onder zijn voorwaarden en zoals hij het wilde in Leiden te gaan wonen met hem en je huis niet uit de verkoop te halen, ook al kreeg je daarmee een restschuld op je nek.



HIJ verliest hier. Hij zal nog langer bij zijn pa en moe in huis zitten, een nieuwe vriendin moeten vinden die het prima vind om op zijn slaapkamer te komen bij zijn ouders terwijl hij al tegen de 30 loopt en zijn leven moet nog beginnen. Jij hebt je leven al heel goed op de rit en bent een hele goede partij voor een nieuwe vriend. Onthou dat!



Die gedachten spookt ook door mijn hoofd, hij heeft gezegd dat ik hem nu niks hoef te beloven... Maar ik weet dat zijn hart altijd daar ligt, vooral als iemand dat al zo lang zo stellig roept.. Dat veranderd niet in 5 dagen, nu lijkt het hem de beste optie omdat hij mij niet kwijt wil.. maar op de langere termijn? En dan zitten we misschien al veel verder in de shit... Mijn gevoel heeft een knauw gehad, dingen die ik nooit leuk heb gevonden heb ik nooit gezegd...

Ik had eerder moeten praten, dat zie ik ook in.. Maar goed fouten maken wel allemaal
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Niet gek dat je je zo voelt. Er is in korte tijd zoveel gebeurd. En alle emoties en irritaties die je al heel lang hebt weggestopt komen er nu uit.



Geef er gewoon aan toe! Dat is de beste manier om alles een plekje te geven.



Je bent heel sterk, weet je dat? Je hebt jezelf misschien een tijd weggecijferd, maar op het moment dat het er echt op aankwam ben je heel dicht bij jezelf en je eigen normen en waarden gebleven.



En hoe moeilijk het nu ook is, in een volgende relatie zul je jezelf niet meer zo verliezen.



Als je in de mogelijkheid bent om een vakantie te boeken dat zou ik dat zeker doen. Gewoon even letterlijk afstand nemen van alles en even lekker ontspannen.
Je bent heel sterk, weet je dat? Je hebt jezelf misschien een tijd weggecijferd, maar op het moment dat het er echt op aankwam ben je heel dicht bij jezelf en je eigen normen en waarden gebleven



En zo is het! Ik ben veel minder sterk geweest dan jij, heb vele langer moeten leren om voor mezelf op te komen en mezelf niet weg te cijferen. Nu is het vers en zul je het nog niet helder zien, maar ik beloof je, over 2 jaar zul je versteld staan van jezelf en hoe goed en doortastend je nu hebt gehandeld.

Denk erom: hij gaat nu, nu het te laat is, opeens alles beloven en doen wat je graag had gewild dat hij deed toen jullie nog een relatie hadden. Trap er niet in. Hij heeft zijn ware gezicht laten zien. Overleggen, concessies doen en nadenken over de beste oplossing voor jullie allebei heeft hij niet in zich en kan ook niet opeens in een week als bij toverslag ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:pietje1204 schreef op 24 april 2014 @ 14:31:

Niet gek dat je je zo voelt. Er is in korte tijd zoveel gebeurd. En alle emoties en irritaties die je al heel lang hebt weggestopt komen er nu uit.



Geef er gewoon aan toe! Dat is de beste manier om alles een plekje te geven.



Je bent heel sterk, weet je dat? Je hebt jezelf misschien een tijd weggecijferd, maar op het moment dat het er echt op aankwam ben je heel dicht bij jezelf en je eigen normen en waarden gebleven.



En hoe moeilijk het nu ook is, in een volgende relatie zul je jezelf niet meer zo verliezen.



Als je in de mogelijkheid bent om een vakantie te boeken dat zou ik dat zeker doen. Gewoon even letterlijk afstand nemen van alles en even lekker ontspannen.



Ik heb letterlijk gisteren voor het eerst mijn ''break down'' gehad.. Wat ff flink huilen en tieren niet al kan doen.. Blijkbaar heb ik daardoor de mist kunnen opdoeken en nu de beslissing kunnen maken..



Moeten elkaar vanavond wel nog zien, moeten ff wat dingen regelen qua spullen etc.. maar zie ik echt tegen op



Gelukkig heb ik de mogelijkheid wel om even weg te gaan, dus misschien doe ik dat ook wel.. Vind jullie complimenten en pep up talk zo onwijs..



Allemaal toppers hier
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Spullen enzo kun je afhandelen in 10 minuten. Je kan het maar beter zo kort mogelijk houden. Wens hem het beste en vertrek dan weer. Hou het zo zakelijk mogelijk. En wis en blokkeer daarna zijn gegevens, zodat je niet in de verleiding komt om hem te berichten.
Even een dikke voor jou RW.

Het beëindigen van een relatie is nooit makkelijk en natuurlijk voel je je niet popie jopie maar weet je: het slijt.

Neem de tijd om te rouwen en zorg goed voor jezelf.
Even ingelogd voor een

Tuurlijk voel je je nu klote, maar dat gaat een keer over. Weet je, vroeger of later was er toch zo'n moment gekomen. Dat klinkt aan één kant een beetje flauw, want dat geldt voor meer relaties en zou je dan nooit meer iets moeten proberen, maar dit ging over iets wezenlijks. Althans, een situatie die iets heel wezenlijks naar boven haalde: jij haalde te vaak bakzeil in deze relatie, moest te vaak toegeven. En daarmee haalt deze situatie meteen iets heel moois naar boven: jouw kracht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven