Afspraak afzeggen

23-04-2014 19:41 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké een onbenullig probleem, maar ik wil er toch even jullie mening over.

Al een hele tijd heb ik met een groep vriendinnen een afspraak staan. Niet iets heel bijzonders. Een avondje bankhangen met lekkere meegebrachte hapjes. Altijd leuk en gezellig. Nu is een andere vriendin van me (niet uit dat groepje), één van mijn beste vriendinnen, dat weekend jarig en zij nodigt me dus net uit om op die avond op haar verjaardag te komen. Ik heb tegen mijn andere vriendinnen daarom gezegd dat ik die avond niet meer kan, vanwege verjaardag andere vriendin. Nu wordt daar "naar mijn idee" een beetje kinderachtig op gereageerd. Ze vinden dat ik naar hen moet komen, omdat dat al lang is afgesproken. Op zich een punt, maar toevallig ga ik met datzelfde groepje twee weken later ook al uit eten en op stap. Dus als ik dan dat ene avondje mis, mijn inziens niet heel erg. Bovendien is die andere vriendin ook echt mijn beste vriendin en zie ik haar niet zo vaak, en wil ik ook echt naar haar verjaardag.



Is dit nou echt onsociaal van me?
Alle reacties Link kopieren
Ik hou wel van agenda's maar ook van s mogelijkheid om af te kunnen zeggen. Bij mij mogen ze ook afzeggen. Geen zin in stress en gezeik met vriendinnen, ooit een vriendin moeilijk gaan doen omdat ik af gezegd had. Nou heb vriendschap ook gelijk afgezegd
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 23 april 2014 @ 20:58:

Ik vind afspraak is afspraak, en niet omdat je naar iets 'beters/belangrijkers' kan gaan de rest laten zitten. En wees blij dat het groepje niet staat te juichen dat je niet komt, hieruit blijkt dat ze je mogen (mochten;) )Of dat het gewoon een stel ordinaire control freaks zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een afspraak zou hebben met iemand en die komt dan met zoiets af zou ik er niets van zeggen; niet over zeiken maar zou het niet leuk vinden. Daarmee dat ik dat ook niet bij een ander zou doen.

Buiten de familiale verplichtingen spreek ik niet af met iemand als het tegen mijn zin is.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zouden deze bank-vriendinnen het vinden als je niet op hun verjaardag komt omdat je al iets anders had afgesproken, iets bij een vriendin thuis?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 23 april 2014 @ 20:58:

Ik vind afspraak is afspraak, en niet omdat je naar iets 'beters/belangrijkers' kan gaan de rest laten zitten. En wees blij dat het groepje niet staat te juichen dat je niet komt, hieruit blijkt dat ze je mogen (mochten;) )



Mijn god zeg, je mag hopen dat ze je 'mogen', het zijn toch je vriendinnen? Anders spreek je er toch niet mee af? De term 'iemand mogen' alleen al, sinds de middelbare school niet meer gehoord. Ik sta echt met mijn oren te klapperen van het wijvengezeik hier, pfff.



Ik spreek graag met mensen af die op dat moment ook graag bij mij zijn. Als ze iets anders hebben, prima, vooral als dat ook iemand is die belangrijk voor ze is. En zeker een verjaardag van een goede vriendin, prima reden lijkt me.



TS, ik zou mijn banden met het 'vriendinnengroepje' nog eens heroverwegen. En in ieder geval lekker naar de verjaardag van je vriendin gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 23 april 2014 @ 21:14:

Hoe zouden deze bank-vriendinnen het vinden als je niet op hun verjaardag komt omdat je al iets anders had afgesproken, iets bij een vriendin thuis?Dat dus.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf altijd een druk programma en als we dan met een stel vriendinnen een avond kunnen prikken dat iedereen kan, en er zegt er 1 af om een onbenullige reden zou ik dat ook niet leuk vinden, want je houdt zelf ook die avond vrij. Maar....als iemand dan een uitnodiging van haar beste vriendin krijgt voor diens verjaardag, tja dat vind ik wel een plausibele reden. En zeker als je elkaar na 2 weken toch weer ziet, zou dat geen probleem moeten zijn.

Het gaat om een avondje bankhangen, niet een avondje uit waar tickets voor gekocht zijn, oid. Dan is het toch anders.

En die vriendinnen hebben elkaar toch nog? Daarbij zien ze elkaar na 2 weken weer. Ik zou lekker naar de verjaardag gaan. En niet gaan lopen racen om alles voor elkaar te krijgen. Pfff
Alle reacties Link kopieren
wat kunnen mensen het zichzelf moeilijk maken he?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig heb ik vriendinnen die niet zo moeilijk doen zeg.

Ik werk erg onregelmatig dus ik moet echt afspraken maken, het is weleens voorgekomen dat ik dan een afspraak alsnog moest verzetten. Dat ik dan toch een dubbele afspraak maak, soms ben ik wel wat chaotisch daarin.

(Mijn vriendinnen kennen me gelukkig)



Nooit moeilijk over gedaan, andersom doe ik ook niet moeilijk.

Als we allemaal tijd hebben spreken we af en is het gezellig.

Je hoeft elkaar toch niet zo te claimen in vriendschap, je ziet dat groepje 2 weken daarna weer!

Overdreven om je zo te haasten en te stressen om hen tevreden te houden!

Bovendien zou een goede vriendin je toch ook moeten gunnen dat je de verjaardag van die andere vriendin niet mist. Die heb je al een hele tijd niet gezien zeg je.

Het is alleen een avond bank hangen, kom op zeg.
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken zou de verjaardag van beste vriendin voorgaan. Maar de afspraak met die andere vriendinnen is niet een week geleden afgesproken hé, je schrijft dat dat al lang staat. Er is dus een reden dat dat zo ver van te voren afgesproken is en waarschijnlijk om te zorgen dat ook echt iedereen er dan kon zijn. Die beste vriendin komt wel erg laat met haar uitnodiging en dus niet op haar verjaardag zelf en blijkbaar ook niet op een logische dag vlak voor of na haar verjaardag anders had je dat wel geweten.

Ik vind dus dat in dit geval de eerdere afspraak voor moet gaan. Die is al lang van te voren gemaakt juist zodat je er rekening mee kon houden.
Verjaardagen gaan voor.
quote:pompsnol schreef op woensdag 23 april 2014 19:50 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="poezewoefje in "Afspraak afzeggen"" class="messagelink">poezewoefje schreef op 23 april 2014 @ 19:46</a>:</b>

Eigenlijk hebben die andere vriendinnen gelijk.<b> Is ook niet respectvol naar hen toe. </b>Als dat ander meisje je beste vriendin is zal ze wel begrijpen waarom je niet kan komen. Je kan haar verjaardag samen met haar toch op een andere dag vieren? Hoe komt dat je haar niet vaak ziet?</div></blockquote>Ze zegt toch ruim op tijd af? Het is maar een bankhang avondje, niet het vrijgezellenfeestje van een van de dames van het groepje. Dit dus. Raar dat die meiden zo moeilijk doen over een bankhangavondje.
Ergens kan ik het wel begrijpen. Wij doen niet zo moeilijk met het afzeggen, maar ik vind persoonlijk bankhang avonden leuker omdat je dan tenminste gesprekken kunt voeren die verder gaan dan oppervlakkig geklets als je gaat stappen.



En verder houd ik altijd rekening met verjaardagen van mensen waar ik graag heen wil. Als er een andere afspraak gemaakt moet worden rond die dag, dan vraag ik altijd eerst aan de jarige of die toevallig al weet wanneer de verjaardag gevierd wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:DrMelfi schreef op woensdag 23 april 2014 21:19 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "Afspraak afzeggen"" class="messagelink">masque schreef op 23 april 2014 @ 20:58</a>:</b>

Ik vind afspraak is afspraak, en niet omdat je naar iets 'beters/belangrijkers' kan gaan de rest laten zitten. En wees blij dat het groepje niet staat te juichen dat je niet komt, hieruit blijkt dat ze je mogen (mochten;) )</div></blockquote>



Mijn god zeg, je mag hopen dat ze je 'mogen', het zijn toch je vriendinnen? Anders spreek je er toch niet mee af? De term 'iemand mogen' alleen al, sinds de middelbare school niet meer gehoord. Ik sta echt met mijn oren te klapperen van het wijvengezeik hier, pfff.



Ik spreek graag met mensen af die op dat moment ook graag bij mij zijn. Als ze iets anders hebben, prima, vooral als dat ook iemand is die belangrijk voor ze is. En zeker een verjaardag van een goede vriendin, prima reden lijkt me.



TS, ik zou mijn banden met het 'vriendinnengroepje' nog eens heroverwegen. En in ieder geval lekker naar de verjaardag van je vriendin gaan. Klapperdeklap! Haha, met mogen bedoel ik natuurlijk dat ze graag bij je zijn, stel je niet zo aan man..
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat mensen graag iemand willen dwingen bij ze langs te komen. Iemand wil liever ergens anders heen, wat is er dan leuk aan die persoon te dwingen bij jou langs te komen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Wat je niet zou moeten doen, is jezelf in allerlei bochten wringen om iedereen maar van dienst te kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 23-12-2014 21:12
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een dramatisch overdreven reactie van die vriendinnen zeg, pff...

Ik zou het helemaal prima vinden als een vriendin me zou afzeggen voor een verjaardag van een goede vriendin.

En andersom zou ik dat ook logisch vinden.
Ik zou de afspraak met de vriendinnen door laten gaan. De verjaardag van je beste vriendin kun je immers ook op 'n andere dag vieren, gewoon met z'n tweetjes. Veel meer qualitytime samen dan op de dag dat ze verjaardagsvisite krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Afspraak afzeggen. Je groepje klinkt niet als gezellige meiden. Eerder als backstabbers
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat doet iedereen moeilijk !! Doe gewoon waar jij zin in hebt

Het gaat niet om iets waarvoor gereserveerd moet worden dus niemand heeft er financieel last van wat jij beslist te gaan doen

Dus die waar je ZELF zin in hebt!
Even wat anders, als het van die vervelende meiden zijn, waarom ben je dan uberhaupt nog bevriend? Dienen ze als opvulling van je tijd?



Overigens zou ik geen problemen met je keuze hebben hoor.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou ze op een andere dag naar d'r vriendin d'r verjaardag moeten gaan? Ze viert het toch op die dag, als iedereen op een andere dag wilt komen is dat niet echt handig. Ik zou daar niet op zitten wachten.
quote:meestmistig schreef op 24 april 2014 @ 11:30:

Waarom zou ze op een andere dag naar d'r vriendin d'r verjaardag moeten gaan? Ze viert het toch op die dag, als iedereen op een andere dag wilt komen is dat niet echt handig. Ik zou daar niet op zitten wachten.

Ze krijgt visite op die dag, maar als beste vriendinnen spreek je toch 1 op 1 af om wat leuks sámen te gaan doen?



Als ik met 'n clubje reisvriendinnen afspreek kost het ook moeite en vooral veel tijd om 'n dag te vinden dat we allemaal kunnen. Als iemand dan zou afzeggen voor 'n verjaardagsvisite zou ik dat ook niet leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Als ik besluit om mijn verjaardag op een bepaalde dag te vieren dan vier ik dat voor iedereen, dan ga ik ook niet met beste vriendin dat op een andere dag vieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven