Vriend is roker, ik niet

23-04-2014 21:19 49 berichten
Tja, de titel zegt het al: hij rookt zware shag en ik heb een vorm van astma dus is het beter om niet in rook te zitten.

Weekendrelatie dus als ik bij hem ben dan rookt hij meestal in de keuken of gebruikt zo'n e-smoker, hartstikke lief van hem.

Maarrrr hij heeft niet door dat als je vlak voor ik kom in de woonkamer rookt dat het dan nog tijd hangt; dat alles in huis naar rook ruikt en zelfs de spullen die ik meeneem naar hem.



Net even iets bij hem opgehaald en zodra ik thuis doos open doe ruik je de rooklucht al weer. Ik merk dat ik het steeds vervelender ga vinden. Vanavond ook niets blijven drinken omdat het er blauw stond.



Hem verbieden in zijn eigen huis te roken is absoluut een NO GO voor mij. Maar de lucht in huis/spullen vind ik echt goor. Demonstratief met luchtverfrisser spuiten lijkt me ook geen oplossing.



Hoe zouden jullie hier mee omgaan?
Ik zou eerlijk aangeven dat je er last van hebt.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch gewoon zeggen dat je ook last hebt als hij rookt vlak voordat je komt? Je komt niet iedere dag langs, dus als hij weet dat je komt kan hij ook zijn e-smoker gebruiken of in de keuken roken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Serieus ga je hier een topic over openen? Hij weet toch hopelijk wel dat je astma hebt? Waarom kun je dit niet bij hem aangeven? Je hoeft hem niet te verbieden om te roken in zijn eigen huis, maar je kunt hem toch wel vragen om er rekening mee te houden al voor dat jij langskomt?
Dat heb ik al gezegd... maar alles in huis stinkt gewoon, die lucht kruipt overal in.
Hij past dus gewoon niet bij je.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spritz63 schreef op 23 april 2014 @ 21:24:

Dat heb ik al gezegd... maar alles in huis stinkt gewoon, die lucht kruipt overal in.Dat is nou het daten met een roker, dat ga aspect dat alles naar rook stinkt verander je niet.
Alle reacties Link kopieren
Die rook moleculen blijven overal in hangen en dat is gewoon een verkapte vorm van meeroken, slecht voor je astma.

Je ademt dus prikkelende stoffen in ook wanneer hij niet in jouw buurt rookt. Spuiten en nog meer gassen verspreiden maken het alleen maar erger.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tja, dat is duidelijk: zware shag is gewoon goor! Je kunt bij hem blijven en je blijven ergeren, je kunt hem vragen te stoppen met roken en je kunt je relatie beëindigen omdat je die stank zat bent . . . .



Mocht je de relatie hierom beëindigen en ooit weer een nieuwe relatie willen beginnen, selecteer dan op roker/niet roker. Dat scheelt al een hoop ergernis in het begin . . . . .
Alle reacties Link kopieren
En hij is spontaan nadat hij een relatie met je kreeg gaan roken?
Alle reacties Link kopieren
Ook al rookt hij niet de dag voor je komt, of rookt hij buiten als jij er niet bent, alles blijft toch stinken naar de de rook.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Rookte hij al voor jullie relatie? Zo ja snap ik niet dat je er mee door gegaan bent als je er last van hebt.

Je kan iemand niet verbieden te roken, hooguit vragen.
Snap eerlijk gezegd niet dat je date me iemand die rookt of ben je zo'n vrouw die verwacht dat hij voor de liefde moet stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat je vanzelf steeds meer tegenstaan. De walm die uit z'n giegel komt, lekker tongzoenen

Blugh echt smerig. En het is denk ik wel een voorwaarde om je partner aantrekkelijk te vinden.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Vraag anders of hij als jij er bent op t balkon wil roken. De elektronische sigaret is toch alleen maar waterdamp dat zou je niet moet kunnen ruiken geloof ik weet niet welk merk hij heeft
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 23 april 2014 @ 21:33:

En hij is spontaan nadat hij een relatie met je kreeg gaan roken?
Verkering verbreken of definitief niet meer zeuren.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dit lijkt me een lastig punt binnen jullie relatie. Zelf zou ik het niet kunnen, een relatie hebben met een roker. Simpelweg omdat ik er niet in geloof dat iemand die verslaafd is goed voor zichzelf kan zorgen, laat staan als dat nodig is voor mij of eventuele kinderen. Ik wil zien dat mijn partner de controle heeft over zichzelf om gezond te leven en zou hier over blijven vallen.
Alle reacties Link kopieren
Niet roken als jij er bent helpt niet. Bij mij kan het soms al echt op mijn keel slaan als een roker bij mij op kantoor komt, gewoon door de lucht uit zijn kleren. En als ik iets (tas bv.) van Marktplaats bestel dat uit een rokershuis komt, ruik ik dat echt nog weken.

En dan heb ik niet eens astma. Ik vind het gewoon vies.



Opties zijn: shag eruit en altíjd e-smoken, of helemaal stoppen. Anders gaat dit dus niet lukken.
quote:feeks schreef op 23 april 2014 @ 21:33:

En hij is spontaan nadat hij een relatie met je kreeg gaan roken? Ja die man dacht eindelijk verkering laat ik om het te vieren maar eens lekker zwaar peukie opsteken..
Gewoon over praten. Het is niet onredelijk om van hem te verwachten dat hij buiten rookt op dagen dat je bij hem bent en even de boel goed laat luchten van te voren.
quote:waterplant schreef op 23 april 2014 @ 21:48:

Snap eerlijk gezegd niet dat je date me iemand die rookt of ben je zo'n vrouw die verwacht dat hij voor de liefde moet stoppen.



Nee dat snap ik idd ook niet.

Bij een eerste date weet je al wel dat iemand rookt dus dan zou ik daar niet mee verder daten als ik niet tegen rook kon.
Die stank krijg je daar niet mee weg trouwens. Kan hij niet gewoon bij jou komen?
Wou net zeggen, gewoon niet meer daar slapen dus, en zo kort mogelijk daar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je Astma hebt en je vriend rookt dan is dat geen gelukkige combinatie.



Zodra het zich laat aanzien dat de relatie echt serieus aan het worden is kan dat maar één ding betekenen.

Je vriend zal dan echt moeten stoppen met roken.

Als hij echt doorwil met jou zal hij dat moeten accepteren.



Als hij dat niet kan of wil kunnen jullie beter de relatie verbreken.

Dit kan je jezelf op de lange termijn niet aandoen.

Stoppen is dus de enige optie. En voor hem zelf ook beter (en goedkoper).

Dus eigenlijk een win-win situatie.



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven