Zwanger worden na een miskraam jan/feb 2014

30-01-2014 20:29 3406 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een spannende tijd, zwanger worden en zwanger blijven. Na die eerste positieve test durf je het bijna niet te geloven, is het echt http://forum.viva.nl/temp ... bar/toolbar-sprite.gifzo? En dan (na misschien nog meer testen) en een menstruatie die uitblijft... dan moet het wel zo zijn. Zwanger! Maar ook het eerste trimester is spannend genoeg. Heb je wel kwaaltjes, of nemen ze af, bloedverlies en krampen. Het kan van alles betekenen en het lijkt een eeuwigheid te duren tot de eerste echo. Maar dan, opeens blijkt dat je voorgevoel misschien wel klopte; het zit niet goed en je krijgt een miskraam.



Dit is wat mij is overkomen, en als ik op het forum lees zijn er zoveel meer vrouwen die helaas een miskraam krijgen. Gelukkig gaat het veel vaker goed dan fout. Maar onbevangen een eventuele volgende zwangerschap ingaan lukt niet.



Ik zou het fijn vinden om hier met meiden te schrijven die (onlangs) een miskraam hebben gehad en er weer voor gaan begin 2014. Niet om hier een verdrietig topic van te maken, maar juist om samen uit te kijken naar een volgende zwangerschap die wél goed zal gaan.



Hieronder de tabel, jullie kunnen 'm zelf bijwerken.






NaamLeeftijdOvulatieNODKindjeOpmerkingeneyeswithlove28? afw.? afw. 1ste Poppy8429 - 39Begin januari miskraamFrekemama17 april miskraamKaatje19882609-1123-111e kindjemk rond 21 april Fall201331 ? ? 1emk dec 5w3d mk mei 5w Jippie23beide 34?nod 26 november 1emiskraam in februari Weekend25&2925-042eherstellen na curretage!vk23131&3116 oktober30 oktober1eMA feb 14 en MA jul 14. Zwanger! Lotus8726&3016 mei23-051eMiskraam Januari, Vroege miskraam Maart, Vroege miskraam augustus. Doorverwijzing fertiliteitsonderzoek. Zwanger! Lisch23&2625-0211-032eCestlavietje2719-0302-041eZwanger! Nina88828 laatste menstruatie 5 juni 1eZWANGER! 5e ronde na mk begin februari en vroege mk begin meiMuca8132&3716-23-31eZwanger! Meis29Zwanger! Poppie002238-27 juni2eZwanger! 5 maanden na miskraam, ronde 3loetje8429& 3217-25 maart1e kindjeZwanger! maybe-baby26&2823-0306-041e kindje Zwanger! Buuv.Betty3416-631-6 1e kindjeZwanger! 5 maanden na miskraam in feb. bb1431&3215 sept29 sept 1ste Zwanger! 7,5 mnd na MKjaimesblond36 en 34? Rond 28 april 1stemiskraam 26-03Beloved862724-0307-041eZwanger!!! 3 maand na vroege miskraam van 5,5 week (1e echo 29 april!)Lola8924 & 261e KindjeZwanger! Kiki1987 26 & 26 Laatste menstruatie 29 maart2e ronde na miskraam Zwanger! Twinklinstar 26&29 rond 10-17 juni 23 juni?1eNa MMM en 2mk

Zwanger!

Termijnecho 15-8 . Mila81 3327 mei 1e kindje ZWANGER 1e menstruatie na miskraam was 31 maart Doornroosje 28 & 361e kindjeZwanger! (2 maand na miskraam zwanger geworden) Suppio29 & 25 3 aug 17 aug 1e kindje Zwanger! Mylove 198827 en 25 15/16/07 02/08 2eZwanger!!





De tabel is vol! Meeschrijven mag altijd!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:51
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
1.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah Lola! Thanks! Ja die van jou was wel overduidelijk positief! Ik geloof dat ik maar wat geduld moet opbrengen.. Ik ben nu 1 dag overtijd. En hoop dat er nog veeeeeeele volgen! ?
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat het ook is met die testen? Ik zie wel zo duidelijk wat dat ik het niet wit kan noemen.. En al helemaal niet omowit...

Als ze negatief waren had ik het ook geaccepteerd, en door naar een volgende ronde.. Maar alles is onduidelijk nu...
Alle reacties Link kopieren
Wat raar? Ik heb nog meer getypt maar het komt er niet te staan? Argh.... Via de telefoon is echt niet mijn ding!!
Alle reacties Link kopieren
Lootje wat super!!!!!!!! Jou dag kan niet meer stuk!!!

cestlavietje: ben je al geweest? Moet je nog gaan? pff.. ik krijg er de zenuwen van.. Hoe zal dat bij jou dan wel niet zijn?!.. denken aan je! X

Hier vandaag de verloskundige gebeld.. ik mag volgende week donderdag 1 mei! Ben benieuwd hoe ver ik dan ben.. uitgaande van eerste dag laatste menstruatie zou dat 7w 4d zijn.. maar zelf denkt ik korter ivm langer menstruatie vorige keer en op dag 28 negatieve test.. maargoed.. we zullen het zien! Deze datum kan de tabel in!
Alle reacties Link kopieren
Lotus..het ziet er toch wel allemaal goed uit voor je.. nog geen menstruatie in zicht! Ook mijn gevoel zegt dat je morgen of zaterdag wel eens een duidelijke test in handen zult krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden! mijn dag kan zeker niet meer stuk. Ben wel helemaal gesloopt nu. Vannacht niet lekker geslapen en de spanning komt er nu wel uit hahahaha maar goed het is het allemaal waard!



@lotus wat spannend zeg!! kan me voorstellen dat deze onzekerheid ook niet fijn is. Maar geen bloed geeft moed! Die van de kruidvat zijn maar 5 euro en heel erg gevoelig dus misschien morgen vroeg met ochtend urine er maar eentje tegen aan gooien?

Licht, donker heel donker op de nod of daarna zegt niet zoveel hoor. Dus zodra je een lijntje hebt ben je zwanger. Je kunt namelijk niet een beetje zwanger zijn. Zolang er geen hcg in je lichaam zit zal hij ook niet opkleuren. Wel moet je goed kijken of het geen indroogstreep is of pas veel later verschijnt dit kan eventueel vals positief zijn.



@ maby-baby nog een weekje wachten dus! erg spannend hoor! gelukkig was ik vanochtend pas echt zenuwachtig en ben ik de rest van de dagen goed doorgekomen. Maar ik ben ook erg misselijk dus alle tekenen zijn er wel hoe is dat bij jou inmiddels?



@ buuv.betty goed dat je weer wat positieve energie hebt gevonden! soms kan alles gewoon even balen zijn en het is helemaal niet erg om daar even aan toe te geven. Gelukkig zul je zien dat misschien over een tijdje alles weer op zijn plekje valt....vaak komen de dingen dan ook achter elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Meiden.. Ik voel mij ineens heel stresserig.. Paniekerig.. Mijn gedachten Gaan heen en weer van ik ben zwanger tot het zit niet goed. De testen zijn veel te licht.. Nu een dag na nod zouden ze toch wel donkerder moeten zijn? Ik heb net getest.. Kon het gewoon niet laten.. En zie een streep.. Maar moet wel heel goed kijken.. Heel goed kijken. Heb niet het idee dat het donkerder is geworden... Ik raak het vertrouwen kwijt...
Alle reacties Link kopieren
@Lotus: het is midden op de dag gekkie. Dan kun je t toch niet goed zien? ;) Echt: testje halen bij t kruidvat van 2 voor 5 euro en dan morgenochtend nogmaals. Dan zou je echt wat duidelijkheid moeten hebben. Ik hoop t zo voor je!! Ik blijf duimen.



@Loetje: ik ben zo blij voor je!!! Gefeliciteerd!!!



@cestlavietje: en en en en??



@Buuv: goed gedaan. Nu hopen dat het tot iets moois leidt!



@Hier: ik heb juist een hele drukke baan van 40 uur per week en dat sloopt me nu af en toe behoorlijk. Gisteravond uit het werk eerst even op de bank gelegen voor ik weer de puf had om te gaan koken. Gisteren ook erg misselijk. Gelukkig vandaag weer wat beter. Ik begin me nu echt zwanger te voelen en een paar mensen hebben t ook al gevraagd. Het zal wel extra opvallen als je dun bent misschien. Het wordt serieus snel tijd voor zwangerschapskleding want ik pas nog maar 1 spijkerbroek



@maybe-baby: 1 mei al, wauw! Dat is al snel!!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden! Wat gaat het bij een hoop meiden goed met echo's en testen! Lotus, ik hoop dat t raak is bij jou!

Mijn nod is overmorgen en gisteravond (dag 11 na ovulatie) had ik tot mijn schrik een beetje lichtbruine afscheiding (heel weinig) en vanmorgen drie bruine streepjes in m'n ondergoed(sorry voor details). Verder vandaag geen bruine afscheiding of bloedverlies. Maar mijn borsten zijn niet gevoelig meer en heb wel wat steken in mijn onderbuik. Ik verwacht dus dat het niet raak zal zijn...
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik vrijdag niet ongesteld ben dan zal ik nog wel een restje doen maar heb er een hard hoofd in...
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde natuurlijk een testje...iPhone woordenboek
@ poppy, Kan het misschien innestelingsbloed zijn??

Ik had een beetje bruin bloedverlies op dag 25 van mijn cyclus en een paar dagen later teste ik positief. Dit is wel misgegaan, maar dat staat zover ik weet los van de innesteling van toen.

Hopelijk blijft je menstuatie vrijdag uit! Succes de komende dagen!
@ Lotus hou vol meid!!!
Alle reacties Link kopieren
Lieve reacties.. Ik probeer de foto te uploaden.. Lukt nog niet echt! Ook besloten om direct morgenochtend action of kruidvat testje te halen...... Action hoor ik ook goeie verhalen over??
Alle reacties Link kopieren
[IMG]http://i59.tinypic.com/2lvz0na.jpg[/IMG]

Werkt dit??
Alle reacties Link kopieren
[img]http://nl.tinypic.com/r/2lvz0na/8[/img]
Alle reacties Link kopieren
@loetje gefeliciteerd wat een super fijn nieuws!!! En nu lekker genieten!! En op naar de volgende echo en de magische grens! Mijn gevoel zegt dat het allemaal helemaal goed komt!



@lotus ja klopt ik heb al van alles in mijn hoofd gehaald, en ja zeker ik stoor me daar ook aan. Snap ook niet dat ze het doen. Daarom ben ik ook zo aan het twijfelen. Maar ga wel mee en drink weinig. Ik hoop dat de streepjes toch betekenen dat je zwanger bent en inderdaad morgenochtend ff testen! Zonder hcg krijg je geen verkleuring, dus dat geeft goede hoop!!



@poppy hopelijk innestelbloed. Schijnt dat dat kan. Zelf nooit gehad, maar als de menstruatie niet doorzet lijkt het me wel. Ik duim voor je!!!



@doornroosje haha ja dat wordt shoppen!! Wel fijn straks in de zomer, kan je jurkjes kopen die je erna ook nog aan kan toch!!! Goed dat je je lekker zwanger voelt, lekker van genieten.



Denk eigenlijk dat ik vandaag/morgen mijn ovulatie heb, testen afgelopen dagen wel negatief en gisteren was het ertussen in, maar vanmorgen duidelijk positief. Heb ook wat krampjes rechtsonderin sinds laat vanmiddag dus zou best kunnen.. Wel 2 /3 dagen eerder dan normaal. Maar dat kan toch? Spannend..



@cestlavietje hoe was het???



Liefs nina
Alle reacties Link kopieren
Shit.. gaat niet helemaal zoals het moet... Ik probeer even wat dingen...



http://nl.tinypic.com/r/2lvz0na/8



http://i59.tinypic.com/2lvz0na.jpg



ik zie inmiddels ook dat de foto op de computer heel onduidelijk is.. Op mijn telefoon issie nog redelijk zichtbaar.. Zucht.... Ik leg me er maar bij neer.. Als het zo mag zijn MOET ie duidelijker worden...



Deze foto is het duidelijkst:

http://nl.tinypic.com/r/259bped/8
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat jullie zo aan me denken! Echo was goed!!! Oh wat was dat een opluchting zeg!!!

Er klopte een hartje :-D
Alle reacties Link kopieren
quote:cestlavietje schreef op 23 april 2014 @ 21:25:

Wat lief dat jullie zo aan me denken! Echo was goed!!! Oh wat was dat een opluchting zeg!!!

Er klopte een hartje :-DYes!!! Super!! Genieten nu!
Alle reacties Link kopieren
@Nina: ik zou zeggen: Doe je best! haha.. Tuurlijk kan je eisprong eerder zijn! helemaal nu je cyclus wat schommelt!



Cestlavie: Super! Konden ze nu ook zeggen hoeveel weken je bent? Al fantastisch dat ze een hartje konden vinden met activiteit! Ga je er nu van genieten meid?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotus87 schreef op 23 april 2014 @ 21:20:

Shit.. gaat niet helemaal zoals het moet... Ik probeer even wat dingen...



http://nl.tinypic.com/r/2lvz0na/8



http://i59.tinypic.com/2lvz0na.jpg



ik zie inmiddels ook dat de foto op de computer heel onduidelijk is.. Op mijn telefoon issie nog redelijk zichtbaar.. Zucht.... Ik leg me er maar bij neer.. Als het zo mag zijn MOET ie duidelijker worden...



Deze foto is het duidelijkst:

http://nl.tinypic.com/r/259bped/8



Ik zie een tuurstreep op de bovenste foto van de laatste link, maar niet heel duidelijk inderdaad. Ik hoop het zo voor je, maar zolang je niet ongesteld wordt dan gewoon blijven testen en zeker in de ochtend proberen.



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Cestlavietje ... ook wat super zeg.. dat ik een hele opluchting voor ons allemaal! Geniet ervan met elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Lotus, lieve schat.. als je testen al zo licht zijn Door weinig hcg, dan heeft het zeker geen zin om in de middag te testen! Ik begrijp heel goed dat je zekerheid wilt, alleen vind ik het zo vervelend voor je dat je jezelf zo kwelt! Geef het even de tijd! Of het is wel zo, of niet.. je kunt er nu even niets aan doen. Ik ben gewoon bang dat de teleurstelling als maar groter wordt op deze manier mocht het alsnog negatief zijn.. blijf zeker wel hoop houden, maar het is al zo'n moeilijke en emotionele gebeurtenis, doe jezelf niet nog meer stress aan!
Alle reacties Link kopieren
@cestlavietje: jeeeeeeeeeeej wat heerlijk!!



@lotus: ik heb verreweg de beste ervaringen met kruidvat. Zou echt voor die gaan. Ik zie trouwens op alle fotos wel iets vaags! Succes!!



@Nina: ik hoop voor je dat t deze ronde mag lukken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven