het laatste babymutsje?

15-02-2013 21:11 2286 berichten
Alle reacties Link kopieren
iets originelers kan ik niet verzinnen...
ach arme Jelle, weer niet fit, afspraak verzetten geen optie?



sok, sterkte met je vader

de baby's zijn superschattig
Balen Anky, dat het niet zo lekker gaat
Alle reacties Link kopieren
Anky ik hoop zo voor je dat jelle snel opknapt en dat jij snel opknapt.
Bozig reageren, daar had ik zonder medische problemen en met een kind minder de laatste tijd ook wel last van, Anky. Dat dat jou gebeurt, vind ik dus helemaal niet raar. Ik denk alleen wel dat het een stuk lastiger is dat weer om te buigen als je zelf niet fit bent.





Vannacht sliep Boris weer door, maar nu plaste Pluis in bed ("Ik droomde dat ik op de wc zat, mama"). Om half vijf, en dat vind ik echt een rottijd, want dan val ik zo lastig weer in slaap. Maar je krijgt er zooooveel voor terug





Net boodschappen bij de appie gedaan, want gratis bezorgen bij iets wat ik toch wilde inslaan. Dat gaat wel een stuk sneller dan naar de winkel met twee of drie kinderen, en het scheelt ook een boel gesjouw. Ik doe de boodschappen meestal op de fiets, en het is altijd nogal een worsteling om alles thuis te krijgen.



Citro, hoe is het bij jou?
Ik herken het bozige ook wel, maar dat is bij mij dan puur stress en geen lichamelijke oorzaak.

Hier een kind dat nog steeds regelmatig meerdere keren uit bed komt, tot een uur of 22. Nachtmerries en bedplassen gebeurt ook regelmatig, dus heel rustig zijn de avonden en nachten hier ook niet maar als je niet fit bent hakt dat er natuurlijk veel harder in. Plus dat wij de helft minder kinderen hebben.



Tja, hoe gaat het hier.. matig..
Alle reacties Link kopieren
Anky, een voorstel. Misschien even accepteren dat jij jezelf ook aandacht moet geven, en misschien een paar uur per week een vaste oppas in huis halen. Dat je gewoon weet: Die twee dagen (ik zeg maar wat) per week, liefst flexibel naar afspraken in te delen, kan ik een paar uur rusten, doktersbezoeken plannen of iets doen zonder te haasten. Ik weet niet of dat financieel haalbaar is, en ik zou ook moeilijk los kunnen laten, maar volgens mij loop jij zo ontzettend aan jou grenzen of steeds erover heen (ik zou al lang gillend gek zijn!), en schiet het qua gezondheid ook niet op (ik zou helemaal instorten, en dan heb ik geen major operation achter de rug met nasleep!). (Een vriendin van mij had twee 16-jarigen die samen oppasten bij haar - vinden twee vriendinnen samen misschien leuk en minder spannend dan alleen). Ik denk dat dat iedereen bij jullie ten goede zou komen. Ik weet, het is altijd makkelijk roepen vanaf de wal, maar echt, volgens mij ben je juist sterk als je nu wat hulptroepen inschakelt zodat jij op de been kunt komen. En jammer van dat bozige (vooral dat je je niet herkent), maar hé: Volgens mij doe je het fantastisch en heeft iedereen dat soort momenten.

Jongste presteert het regelmatig s'nachts een droge luier, maar nat bed te hebben. Volgens mij wordt hij ook half-wakker, trekt alvast zijn luiertje naar beneden, plast, luier omhoog en slaapt verder - helaas vergeet hij even dat hij niet in bed moet plassen :-)
Niet zo'n slecht voorstel, denk ik. Het klinkt alsof je wel wat extra hulp in huis of met de kinderen kunt gebruiken Anky.
Bedankt voor jullie reacties. Een oppas is inderdaad iets wat ik zeker in overweging neem, al is het maar om af en toe zonder kind(eren) naar een artsenafspraak te kunnen gaan. Ik kan ook altijd de buren vragen, maar ik voel me hier altijd bezwaard over. Eigenlijk heel stom, want omgekeerd zou ik het geen enkel probleem vinden om iemand even uit de brand te helpen en dat is voor hen welhaast zeker ook zo. Dat is dus echt een kronkel van mezelf (ik doe het weleens een enkele keer als het echt niet anders kan).



Mocht het qua gezondheid op korte termijn niet verbeteren (ik ga er steeds maar vanuit dat dat wel gebeurt), dan moet ik misschien wel op zoek naar iets structureels. Maar dat is lastig, daar wil ik nog helemaal niet aan denken (deze terugval is ruim een half jaar geleden plotseling gekomen, dan zou het toch ook weer plotseling beter kunnen gaan ).



Maar, vandaag was een stuk betere dag. Zelf duidelijk wat fitter en dan loopt het ook ineens allemaal veel lekkerder. Kinderen hebben zelfs heerlijk zonder al te veel ruzie samen gespeeld en Jelle lijkt langzaam ook weer wat op te knappen.



Citronella, ik moest vandaag nog aan je denken .



Fijn, in ieder geval te horen dat ik niet de enige ben die af en toe nukkig naar de kinderen toe is. Ik baal er echt van, het is niet effectief en ik vind het vreselijk dat ik me erger aan dingen, waarvan ik gewoon weet dat ze me normaal amper opvallen, laat staan ze als irritant ervaar.
Es1450, hoe is het bij jou en met je 1-jarige zoon?



En Nitrogen, ik moest zo ontzettend lachen om je jongste. Ach, wat sneu, ik zie het gewoon voor me gebeuren. Doet hij zo zijn best en gaat er toch nog wat mis in de planning. Nou ja, de aanzet is er.
Met Maby zitten we hier, na bijna een jaar weer in de verwachte terugval qua zindelijkheid. Zo stom, het gaat maanden- en maandenlang goed en dan is het opeens weer helemaal mis.

Binnenkort dus maar weer een bezoek uroloog en maar weer opnieuw met schema's en krullen in de weer. Ze heeft ook weer dagelijks remsporen in haar onderbroek.

Geen flauw idee waarom het dan ineens weer misloopt.
Alle reacties Link kopieren
Anky ik heb het met je te doen.



Hier alles goed. Ook al zou zoon een stuk beter mogen slapen van mij. Ik heb het razend druk met de opleiding maar het is zooo leuk.
Anky, ik kan me best voorstellen dat je hoopt dat het vanzelf weer beter wordt, maar hoe lang is je operatie nu geleden? Jelle wordt bijna 1, dus het zal een aardig eind richting de twee jaar gaan, of niet? Dat is al best lang om te wachten tot t beter gaat..



Es, binnenkort een derde of is het slaapgebrek daarvoor nog te erg 😄?



Nitro, zoiets deed Pluis laatst ook, al was die nog wel zijn bed uit gekomen. Midden in de nacht dweilen is niet alles, maar kost minder tijd dan n heel bed verschonen.





Is Limoen bij jullie de enige spoker, Citro, of doet Mandarijn ook mee?
quote:Miffy schreef op 23 april 2014 @ 23:35:

Anky, ik kan me best voorstellen dat je hoopt dat het vanzelf weer beter wordt, maar hoe lang is je operatie nu geleden? Jelle wordt bijna 1, dus het zal een aardig eind richting de twee jaar gaan, of niet? Dat is al best lang om te wachten tot t beter gaat..



Operatie was eind 2011. Maar de huidige terugval is sinds ruim een half jaar (zwangerschap was ik ook slecht, maar dat was ik eigenlijk alle zwangerschappen). Helaas kunnen mijn arts en huisarts ook niet verklaren waarom het ineens slechter gaat en een aantal bloedwaarden vreemde dingen doen
Klinkt positief Es1450, van je opleiding. Slapen zoon is dan weer wat minder positief. Wanneer zouden ze, Boris inclusief, het eens leren?
Boris heeft nog een half jaar. Dan is hij twee en verwacht ik dat hij het toch eens onder de knie krijgt. Maar echt vertrouwen heb ik er nog niet in dat dat lukt.
op een incidentele nachtmerrie van Mandarijn na is Limoen de spoker, ze kan vaak haar hoofd niet stil zetten s avonds, regelmatig een ongelukje s nachts of niet slapen door verkoudheid, hoofdpijn etc..



Over de terugvallen in zindelijkheid: bij Limoen gebeurt dat vooral bij lichamelijk of geestelijk ongemak, denk ik nu toch wel te weten, het gebeurt bijna altijd gelijktijdig met een ander probleem. Speelt er bij Maby ook zoiets misschien? of niet herkenbaar?
Gewoon hoop houden Miffy, ooit komt het goed (en zo niet, dan wen je er vast aan

;-P
quote:citronella schreef op 25 april 2014 @ 00:14:

op een incidentele nachtmerrie van Mandarijn na is Limoen de spoker, ze kan vaak haar hoofd niet stil zetten s avonds, regelmatig een ongelukje s nachts of niet slapen door verkoudheid, hoofdpijn etc..



Over de terugvallen in zindelijkheid: bij Limoen gebeurt dat vooral bij lichamelijk of geestelijk ongemak, denk ik nu toch wel te weten, het gebeurt bijna altijd gelijktijdig met een ander probleem. Speelt er bij Maby ook zoiets misschien? of niet herkenbaar?Nee, bij Maby kan ik totaal geen oorzaak aanwijzen helaas, ook niet achteraf.
Gaap, Jelle was weer onrustig vannacht en weer om 6 uur wakker.
Anky, te laat, maar nog gefeliciteerd met de eerste verjaardag van het laatste babymutsje! En nu maar hopen dat hij net als z'n broer nu het slapen snel onder de knie krijgt.



Boris was vanmiddag zo moe dat we hem in bed gelegd hebben - en dus vertikte hij het vanavond om te gaan slapen. Hij is nu net vijf minuten onder zeil.





Citro, hoe gaat t met je en je gezin?





Hoe lang blijven je babies eigenlijk, Sok? Nino heeft een olifantendracht: hij is nog steeds zwanger van zijn kittens.
Volgens mij maken Boris en Jelle weer stiekem afspraken, want Jelle slaapt ook ineens pas 's avonds laat. En hij wordt best wel vroeg wakker de laatste tijd.



Ik loop al een dikke week met een bijholteontsteking. Echt ziek ben ik niet, maar het doet enorm pijn en als ik even wat doe, breekt het zweet me letterlijk uit. Ik snap nu hoe opvliegers voelen denk ik.



Gelukkig kwam A-man vrijdagavond onverwachts met een vlucht eerder thuis en ik ben vandaag een paar keer in bed gaan liggen.



Hebben alle kinderen nu meivakantie? Hier gaan ze morgen weer naar school, maar zijn ze donderdag en vrijdag al weer vrij.



En ja, we hebben een 1-jarige in huis, die zich de slagroomtaart zeer goed liet smaken .
Pluis heeft nu twee weken meivakantie, maar scholen zijn deels vrij in wat ze met deze vakantie doen, dus het is niet overal hetzelfde. En aan de foto's elders te zien hadden ze bij Sok vorige week al vrij



Beterschap met je bijholteontsteking. Heb je er een AB voor?
Mandarijn en Limoen hebben nu ook 2 weken vakantie.



Oh Anky, te laat, maar van harte gefeliciteerd met Jelle. Fijn dat de slagroomtaart in de smaak viel Heb je er iets voor gekregen voor je bijholteontsteking? Beterschap!



Het gaat wel, weinig nieuws, wat in dit geval goed is denk ik.

Binnenkort gelukkig nog even een paar dagen uitwaaien. Is iedereen wel aan toe.



Nino houdt het lang vol Miffy, dat zwanger zijn, is ie niet nieuwsgierig naar de baby's ?
Nog geen AB, ik heb nog stille hoop dat het vanzelf over gaat.



Die Nino weet de spanning op te voeren.



Hier vanmorgen geen blije kinderen, alleen Maby had weer zin om naar de Kindergarten te gaan. Nou ja, 3 dagen school maar deze week en Sien gaat volgende week al op kamp (40 km fietsen en de volgende dag weer 40 km terug, het is te hopen dat ze goed weer hebben).
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd met Jelle, Anky! heb ik natuurlijk weer volledig gemist; ik heb nog altijd het gevoel dat-ie 3 maanden is

kids hadden hier vorige week vakantie en deze week ook nog (moet nog checken of 5 mei nu vrij is of niet), maar het is hier zelfs in de wijk verschillend; leuke planning voor de BSO ook, die kinderen van 3 scholen opvangt. Vind het echt belachelijk dat dat niet afgestemd kan worden.

Kittens blijven voorlopig nog wel even; als ze 10 weken zijn is het net vakantie voor de neiuwe eigenaars, dus na de vakantie gaat iig eente weg en de andere vermoedelijk ook.

Die nino! jullie zijn van harte welkom om de kittens eens te bewonderen (wie weet dat Nino dan wel wil 'bevallen';-)) maar heb alleen geen idee wanneer dat zou moeten



vandaag de halve dag met mijn vader in het ziekehuis gezeten voor zijn 2nd opinion. Moet zeggen dat de onderzoeken vrij efficient verlipen; we konden steeds zo doorschuiven naar het volgende onderzoek en hebben maximaal 25 minuten moeten wachten. Was wel kapot: groot onbekend ziekenhuis, nét op tijd binnen, met mijn eigenwijze vader die 'meerijdt' en mij vertelt welke route ik moet nemen.

heb ook net zijn ECG geprobeerd te bestuderen. heb er de ballen verstand van, maar wat ik zag, gaf mij niet echt veel vertrouwen aar misschien is het een beeld dat ook wel bij zijn leeftijd past; hij is tenslotte 82

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven