Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.



We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!



Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!



NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
@Blanche: wow 1,9kg dat is echt veel! Wat fijn! Goede motivatie om door te zetten!



@Runrun: haha zooo herkenbaar dat "niet dat er iets is om te snaaien, maar ik vind altijd wel wat". Heb ik ook haha, ik kan zelfs droge muesli eten als het moet.. Hopelijk houd je het nog even vol!



@Suus: 30daysshred ken ik niet... ga ik ook eens googlen want ben heel benieuwd wat het is...



@Sneeuwwitje: echt superknap dat je zoveel afgevallen bent. En nog knapper dat je op gewicht blijft! Is msn ook wel lekker om nog even die laatste twee kg weg te hebben, dan heb je ook weer een beetje speling voor de mindere dagen.

Met eiwitten bedoel ik eten waar eiwit in zit Dat kan kwark zijn, plakje kipfilet met hummus, een eitje oid. Dat helpt (bij mij iig) de bloedsuiker stabiel te houden en geeft me langer een vol gevoel dan koolhydraten.



Vandaag is het goed gegaan. Maar pff ik word helemaal gek van die thee! Ik drink veel om honger tegen te gaan en heb ook standaard een krop sla en paprika's tot mijn beschikking nu. Worden jullie niet gek van die thee? Ik ben gewend veel cola light te drinken, maar heb het nu beperkt tot 1 glas per dag.

Denk dat ik zo maar eens ga slapen, want heb nu al zin in mijn ontbijtje van morgenochtend haha.
Alle reacties Link kopieren
Goedzo nadine! Ja ik word ook gek van die thee hoor, pfffff, maar goed, als ik eenmaal begin aan cola dan stop ik niet Ook zo herkenbaar, al zin hebben in je ontbijt haha!



Ik heb heeeerlijk geslapen, vanmorgen gewogen en jawel, 68! Nu dus echt. Nu mn sportkleren al aan, even ontbijtje laten zakken en dan naar de sportschool. Geen zin, maar dat had ik de vorige keer ook niet



Succes allemaal vandaag!!
Wat goed runrun! Fijn gevoel!



Enne Suus... heb gisteren even 30day shred opgezocht, maar wat een hel is dat zeg :S Pfff, ik dacht gisteravond nog: ow dan ga ik daar morgen mee beginnen. Maar vanmorgen dacht ik in mijn bed echt: neeeeeeeeee. Dus ik stel het nog even uit, ben nog in dubio. Betwijfel namelijk of ik het vol ga houden. Ga jij zeker beginnen?



Ik heb net mijn ontbijtje op! Heerlijk, vandaag weer iets meer kcal (ik wissel af) dus blij dat ik even normaal kon ontbijten
Alle reacties Link kopieren
Zo dat was iets te optimistisch, net hardgelopen in de sportschool, 10 min. Was zwaar!!! Ik had een lange broek aan gedaan omdat mn andere nog aan het drogen was. Was warm! Toen nog ff op de crosstrainer, maar na 5,5 minuut had ik het zo gehad, en ben ik weg gegaan. Was ook mn water vergeten, hielp ook niet mee. Maar goed, volgende keer beter, en ik ben in ieder geval geweest!



Het is zo gek als ik heb gesport heb ik altijd zo'n vol gevoel, vind t wel beter hoor!
Wooooeeeeiiiiiiiiiiii! Ik heb net tóch level 1 30day shred gedaan en zweet als een otter!! Maar tis te doen. Nu nog de discipline opbrengen om het elke dag te doen. Maar ik skip de weekenden haha, die moeten leuk blijven en daar zijn mijn huisgenoten niet heel blij mee denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Oke ik heb gezondigd, ik moest iets bakken voor iemand en heb een paar spekkies met chocola op verder geen tussendoortje vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Als avondeten 2 broodjes hamburger... Ging bij iemand eten en kreeg dat, maar goed so be it.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook op de lijst?

Leeftijd: 38

Startgewicht: 77,4 (74,8 op m'n lievelingsweegschaal )

Streefgewicht: 65

Lengte: 1.71



Heb deze week al twee keer op m'n racefiets gezeten, wil 3 à 4 keer per week fietsen in de hoop dat ik afval.
Alle reacties Link kopieren
Na het werk direct de hardloopschoenen aangetrokken. Merk wel dat ik na een dag werken minder lekker loop. Had echt zware benen. Wilde 6 kilometer lopen, maar dacht in het begin; dat gaat niet lukken. Maar na een paar kilometer ging ik wat soepeler lopen en heb toch 6 kilometer gelopen in 38 minuten. Zaterdag weer lopen en dan wil ik er weer een kilometer bij doen (ben weer aan het opbouwen nadat ik ziek ben geweest).



Qua eten gaat het goed. Denk soms nog wel aan de paaseitjes maar kan me nu goed inhouden. Heb morgen cursus en moet al heel vroeg in de trein, wordt dus een lange dag. Heb allemaal gezonde dingen in mijn tas gestopt zodat ik niet ga snaaien.



@ Nadine: haha, is het zo zwaar? Ik ben er ook wel benieuwd naar, zal er in de vakantie eens naar kijken. Wat betreft het drinken; ik dronk altijd al veel water, dus ik ben het wel gewend. Probleem is ook dat als je een glaasje drinkt dat je dan zin hebt in meer.

@ Runrunrun: warm en geen water is niet heel handig. Maar je hebt toch weer even bewogen!

@ Blanche: dat gaat goed zeg. Bevalt WW jou een beetje?



Heb gelukkig niet meer zo'n spierpijn als afgelopen weekend, mijn spieren worden weer wat sterker na even niet lopen. Zaterdag dus een rondje van 7 kilometer en dan wil ik elke keer uitbreiden met een kilometer. Heb eind mei namelijk een wedstrijdje waarbij ik 10 kilometer ga lopen (spannend), dus moet nu echt kilometers gaan maken.
Alle reacties Link kopieren
@Nadine, s1981 en Daantje; welkom allemaal! En succes met afvallen. Het wordt volle bak hier. Gezellig

@Blanche; goed hoor, 2 kilo er af! Super!



Heb net dat 30days shred gezien. Wow....dat gaat 'm hier niet worden. Twee kleine kindjes, waar haal ik de tijd vandaan? Misschien af en toe een workout maar echt niet dagelijks hoor...



Ik heb er nu twee dagen op zitten volgens mijn nieuwe dagmenu en ik heb het goed vol gehouden. Heb nee gezegd tegen dropjes, een stroopwafel, beschuit met muisjes en een gevulde koek + de paaseitjes en alle andere lekkere dingen die nog in huis zijn van de Pasen. Best knap van mezelf

Ik heb wel voortdurend een 'gammel' gevoel. Niet echt honger maar wel zo'n gevoel dat er tegenaan zit. Ik vraag me af of het

a) echt honger is

b) tussen mijn oren zit

c) het wennen van mijn lijf/maag aan ander/minder eten



En wat betreft die thee; ja!!! Dat herken ik. Ik vind thee best lekker maar na een paar koppen heb ik het wel gezien hoor. Dronk altijd chocolademelk uit de koffie-automaat (op mijn werk). Dan is thee toch maar een laf goedje (maar wel veel beter natuurlijk...) Soms drink ik nog liever water.

Ben absoluut geen cola-light-fan. Als ik cola drink, wil ik de echte, met suiker!!
Elk pondje gaat door het mondje!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Margje dat je al die dingen hebt afgeslagen! Je gaat echt goed van start zo! Wat betreft je gammele gevoel: ik denk dat het een combinatie is van a, b en c Vooral het wennen aan minder suikers is een ding, en dat voel je aan je lichaam! Maar als je vol kunt houden dan wordt het echt snel beter!
@Daantje; welkom! En succes! Hoe ga je het aanpakken? Alleen fietsen of ook op je eetpatroon letten?



@Sneeuwwitje: wat goed dat je die 6km toch hebt volgehouden! Echt heel knap, helemaal na een dag werken!

30days is niet eens heel zwaar denk ik, maar meer omdat ik nooit sport en dus geen conditie cq spieren heb. En vandaag had ik nog geen spierpijn, denk dat dag 3 en verder heel zwaar gaat worden Maar ik ga het proberen. Bikini lijf it is!



@Margje: trots op je! Wat goed dat je zoveel afgeslagen hebt! Maarre... 30days kost je maar een half uur per dag. Dat is minder ingewikkeld dan naar de sportschool gaan vind ik. Sportschool ben ik veel langer mee kwijt en moet ik me echt toe zetten, helemaal als het regent enzo. Dit kan gewoon thuis in je woonkamer dus dat vind ik persoonlijk wel relaxed altijd.



Nu met kop koffie op de bank. Thee komt wederom mn neus uit, dus heb besloten dat ik - als ik dan geen cola light mag - wel mijn koffie verslaving in stand kan houden.



Hoe gaan julie het trouwens doen met Koningsdag? Ik vind het maar lastig... ga vrijdagavond de stad in en zaterdag overdag ook en normaal gesproken drink ik dan veeeel biertjes En om nu werkelijk de hele avond op cola light te leven... hmm... En gezond eten is er wrs ook niet te krijgen.. hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
@Nadine, wat betreft Koningsdag (gaat dat ooit wennen, dat het geen Koninginnedag meer is???) kan ik je niet echt helpen. Ik ben niet zo van het vieren van die dag én ik drink geen bier, dus..... Misschien moet je jezelf een limiet stellen? Dat je een maximum instelt en dus maar wat langer met je biertjes moet gaan doen? Of die dag wijn drinken? Minder calorieën en drinkt langzamer weg?

Als het om het eten gaat, misschien maar een dag smokkelen en de dag erop extra gezond eten?



Je hebt wel een goed punt wb dat sporten. Als het gewoon thuis kan, is het natuurlijk wel handig ja.

Sowieso is sporten momenteel nog niet echt een onderdeel van mijn afvalmodus. Met 1650 calorieën max per dag, val ik echt wel af, ook zonder sport. Later zal ik er toch meer aan moeten, vrees ik. Ga nu 3 x in de twee weken sporten en ik doe bijna alles in de buurt lopend omdat ik nog met een kinderwagen zit. Daarnaadt houden een peuter van 2 jaar en een beeb van 4 maanden je ook wel in beweging Is voor nu prima
Elk pondje gaat door het mondje!
Alle reacties Link kopieren
Getver..dag ging goed. Maar ik heb net een handje chocolade eitjes gegeten....bahbahbahbahbah..waarom doe ik dat toch? ^%#%#^^*%^^*$^%#%%#%^%^
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik heb mezelf op de donder gegeven en ga na 1 uitglijder niet bij de pakken neerzitten. Vandaag weer er tegenaan!!



@ Nadine; heb je nu spierpijn? Ik had dat wel de 2e dag. Zeker omdat ik iets te overenthousiast van start ging. Ik ben nu bij dag 5. Gaat wel goed en ik vind het ook nog leuk, snel en laagdrempelig.



Koningsdag zijn we hier een weekendje weg naar Noord Holland. Dat combineren we met de verjaardag van schoonmoeder. Ook weer zo'n oplet weekendje dus. Maar ik ga er tegenaan.



@margje; ik heb ook 2 kleine kindjes en een dan ook nog een full time baan. Juist daarom doe ik die 30 day shred. Omdat ik er niet de deur voor uit hoef, en het echt mijn lijf ook sterker maakt. Dat voel ik nu na 5 dagen al.



@sneeuwitje: super die 6 kilometer. Das ook zo'n beetje mijn max hoor. Ik doe dat in dezelfde tijd ongeveer. Ik heb niet echt de ambitie om sneller of langer of zoiets te doen. Ik vind het zo heerlijk ontspannend! Ik doe dat zaterdag of zondagochtend vroeg (7-8 uur ofzo). Niemand op straat, vriendlief doet de kindjes en ik ga mijn rondje doen.



@runrun: jij spekjes, chocolaatje en hamburgers. Moet ook een x kunnen toch? Je doet het zo goed. Ik hoor weleens dat je af een toe een dag moet nemen om je lijf te laten schrikken. Iemand vaker van gehoord?



Nou meiden, tot snel! X
Ooooh ik ben trots op mezelf!! Heb net shred weer gedaan. Ja, msn niet zo'n hele prestatie voor degenen die heel veel sporten hier, maar ik sport dus NOOIT en heb er ook echt een gruwelijke hekel aan. Maar ben vast besloten dit vol te houden



@Margje: als je al 3x per week sport, zou ik het daar ook lekker bij laten. Leven moet ook leuk blijven ;) Ben bang dat een limiet stellen op koningsdag (ja vreemd he!) niet gaat werken. Kan volgens mij beter geen bier /wijn drinken dan 1 of 2. Want dan raak ik aangeschoten en drink ik gewoon door.... Dus denk dat ik alleen cola light drink, maar pff zo geen zin in haha.



@Suus: wat goed dat je al bij dag 5 bent! Je zegt dat je al merkt dat je lichaam sterker wordt.. waaraan merk je dat? Spierpijn viel me mee vandaag, denk dat het morgen en overmorgen erger is. Vooral mijn kuiten van dat springen! Duidelijk teken dat het nodig was om iets te gaan doen ;)

Merk wel dat het een goede motivatie is om de rest van de dag goed op te letten met eten. Vind het zo zonde om dan van alles naar binnen te gaan proppen.



Heb trouwens wel vaker van dat schrikeffect gehoord. Alleen neem ik dat iets te serieus en prop dan én chocolade én hamburgers én chips én bier naar binnen. Maar wat ze er mee bedoelen is dat je niet elke dag op hetzelfde aantal kcal moet gaan zitten omdat je lichaam er aan went en de verbranding daarop aanpast. Ene dag bijv 1300 dan 1500 afwisselen is beter. En 1 dag in de week bijv op 2000 gaan zitten (of met andere getallen).



Succes allemaal vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames



Ook ik zou me graag aan willen sluiten als dat nog kan.

Ik wil graag 18KG afvallen, weeg nu 78 en nu is de grens voor mij toch wel echt bereikt. Maar samen afvallen gaat toch wel wat makkelijker dan wanneer je alles alleen moet doen. Het is gewoon prettig wat te kunnen delen.



Ik ben vandaag begonnen



Mijn idee is om vooral gezonder te gaan eten en veel minder te snoepen, vooral savonds is dat echt mijn valkuil.



Hoor graag of er nog meer mensen mee kunnen schrijven..
Alle reacties Link kopieren
30day shred?? Nooit van gehoord, straks eens op Google kijken...

Pasen zonder al te veel chocola overleefd, maar nu de maandelijkse ongemakken en dan moet ik toch wel tegen mezelf zeggen...afblijven,afblijven want dan is de verleiding toch erg groot..Tot nu toe nog niet aan toegegeven.. Zaterdag tot en met maandag nog even de hoelahoep en het springtouw gebruikt, daarna weer aan het werk en niet veel tijd meer gehad. Vandaag een dagje vrij en het regent dus helaas geen sportmomentje tot nu toe, want heb geen ruimte in huis om te hoelahoepen en touwtjespringen.. Morgen en overmorgen weer werken dus hoop op mooi weer zondag zodat er een flinke wandeling (met tussendoor nog wat geocaches zoeken) gedaan kan worden.. Succes voor iedereen deze week.. Ben benieuwd naar de weegschaal morgen...
Yolo!!
.
Alle reacties Link kopieren
@ Hester; welkom!

@Suus en iedereen; af en toe smokkelen doen we allemaal toch wel eens? Kan me voorstellen dat dat balen is maar zo erg is het toch niet? Dietiste vertelde me dat je jezelf af en toe mag verwennen met iets "fouts". Dan hou je het langer vol.....Wel alles met mate uiteraard.....

@Nadine; ik sport 3 keer in de 2 weken, dus zeg maar anderhalf keer per week .Niet overdrijven hè

@Cattura; idd, chocomelk uit de automaat. En dan gerust een paar mokken per dag . Daar moest ik dus ook mee stoppen..... Maar ja, ik lust geen koffie en altijd maar thee vind ik ook niets. Maar nu dus aan de thee....Groene ijsthee is wel een goeie. Dank voor de tip!
Elk pondje gaat door het mondje!
Alle reacties Link kopieren
Nadine: ikheb het vandaag ook weer gedaan! Dag 6 zit erop! Ik probeer ook zoveel mogelijk de moeilijkere versie te doen. Zeg maar die dame links achter Jiliian. Fij hoor. Buiten de misser van de paaseitjes gaat het vandaag weer heel goed. Vanavond streng dus. Ik eet zo rijst met kip en groenten, dus supermager.



Wegen jullie op vrijdag? Dat zal ik dan morgenochtend ook doen. Zal wel niet veel af zijn aangezien ik mijn gewicht van 3 dagen geleden doorgegeven heb.



Hoe is het met de rest?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Zat vanochtend al heeeel vroeg in de trein (vroeg opstaan is overigens niet echt mijn ding ). Heb daar ontbeten en net ook avondeten gegeten in de trein (lekkere salade). BIj de lunch vanmiddag lagen er donuts en muffins, maar ik heb ze kunnen weerstaan en een lekker broodje met salade genomen. Zal vannacht wel lekker kunnen slapen, haha! Was in ieder geval blij dat ik voldoende, gezond eten bij me had waardoor ik de lekkere dingen kon weerstaan.



@ Suus: wat goed zeg dat je al bijna een week aan het shredden bent. Balen van de paaseitjes, maar dat kan af en toe gebeuren. Gewoon weer goed verder gaan, dan is de schade het minst. Ik weeg bijna elke dag, maar meestal geeft iedereen het gewicht op vrijdag door. Dan kan ik in 1x de tabel aanpassen.

@ Cattura: ik had nooit spierpijn, maar ik ben 1,5 week ziek geweest waardoor ik niet kon lopen. Nu met opbouwen weer spierpijn, maar gelukkig was het gisteren al veel minder dan na de eerste keer weer lopen. Dus het zal na dit weekend wel weer over zijn (anders was het niet goed geweest denk ik ).

@ Tante_Barb: dat vind ik ook altijd zo'n lastige periode, heb dan zoveel zin in chocolade...

@ Hester: welkom. Als je je gegevens even doorgeeft dan zet ik je in de tabel.

@ Nadine: goed bezig met shredden. Wat betreft het schrikeffect; daar heb ik ook wel eens van gehoord. Maar je moet dan inderdaad niet doorslaan, want als je te veel calorieën eet dan heeft het natuurlijk helemaal geen zin. Dus ik zou dan meer gezonde calorieën eten.

@ Margje: ik kan me voorstellen dat sporten niet hoog op je lijstje staat, maar als je afvalt en sport dan krijg je ook spieren waardoor je weer sterker wordt. Daarnaast wordt je van sporten 'strakker' wat weer goed is voor je figuur.



Ik ga nog even lekker rustig in mijn treinstoel zitten, maar zal blij zijn als ik weer thuis ben. Morgen nog een dagje werken en dan heb ik vakantie. Ga zaterdag sowieso weer lopen en misschien tussendoor nog even naar de sportschool, maar dat ligt eraan hoe druk het is op mijn werk morgen.
Alle reacties Link kopieren
Joehoe, hier ook vakantie!! Lang leve werken in het onderwijs

Heb vandaag ook mijn eerste 'zonde' begaan. Gelukkig was deze zonde maar 66 calorieen, is te overzien!

Ben benieuwd wat de weegschaal morgenochtend aangeeft, zal na drie dagen nog wel niet zoveel af zijn.

Staan trouwens alle levels van 30days shred op youtube?? Misschien dat ik toch eens ga kijken. Niet elke dag maar goed, elke dag is meegenomen toch?
Elk pondje gaat door het mondje!
@Hester: welkom!

@Tante Barb: nog gesport vandaag? Touwtje springen kan ook zonder touw Dan heb je minder dan 1m2 nodig om gewoon op en neer te springen... msn niet ideaal, maar als je perse iets wil doen wellicht een optie. Doen ze bij 30day shred ook!



@Cattura: ik zit pas op dag 2 haha. Nog niet zo ver dus. De bedoeling is dat je het programma 30dagen elke dag een half uur doet. Daarna bijhouden 3x in de week. Of de andere dvd's volgen. Maar mijn plan is bijhouden en dan msn motivatie om sportschool erbij te doen. Zou toch zonde zijn als ik mijn beloofde bikini proof figuur niet behoud voordat ik op vakantie ga :D



@Margje: ah sorry verkeerd gelezen. Maar beter iets aan sport dan niets toch?! Opbouwen kan altijd later nog en veel dagelijkse beweging met de kids helpt ook mee! Shred staat gewoon op youtube idd!



@Suus: wat goed dat je al op dag 6 zit! Gaat het goed? Hoe gaat het met de spierpijn?



@Sneeuwwitje: wat goed dat je er aan gedacht hebt (en de moeite hebt genomen) zelf gezond eten mee te nemen! Merk dat dat bij mij er vaak inschiet en ik dan toch ongezonder eet. Fijn gevoel uiteindelijk dan he?!



Bij mij ging het redelijk vandaag. Had lunch met mensen en vanavond uiteten geweest, maar heb me goed ingehouden. Msn niet zo weinig gegeten dat ik afval, maar ook niet teveel. In elk geval geen wijn/bier/alchol gehad (nu opgeblazen buik van de cola light) en geen brood gehad. Dus best aardig. Morgen wordt een zwaar dagje voor me, want dan ga ik kcal weer drastisch naar beneden gooien en dan moet ik de avond ook nog zonder alcohol doorkomen. Lijk nu net een zuipschuit haha, valt ook wel mee, maar ik zit in een omgeving waar het over het algemeen niet gewaardeerd wordt als je niet een wijntje meedrinkt. Maar ga het toch zonder doen!
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwitje 1



hier zijn mijn gegevens..



Naam Hester, Leeftijd 40 Lengte 1.66 Start gewicht 78 (kg) Huidig gewicht 78 (kg) Afgevallen totaal (kg) Streef gewicht 55



Bedankt voor het invoeren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven