Wat vinden jullie hiervan?

21-04-2014 11:23 429 berichten
Even een update in mijn OP. Mede door alle lieve berichtjes die ik hier gekregen heb ben ik in gaan zien dat ik in een hele ongezonde relatie zat. Inmiddels ben ik bij mijn partner weggegaan
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je man eerlijk naar je is Esmesas, en dat hij niet gaat voordoen alsof het allemaal nog goed laat komen omdat hem dat gemakkelijker uit komt.



Jij zult wel weer gelukkig worden, maar niet nu, niet met hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 21 april 2014 @ 12:12:

Gatver!

En dat is alles wat ik er over zeg. Want wat ik echt wil zeggen moet gecensureerd worden.Inderdaad. Ongelooflijk.
Had ik maar een motto.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmesas schreef op 21 april 2014 @ 20:31:

Nu ik alle berichten zo is van jullie zit te lezen (heel erg bedankt voor het meedenken en jullie adviezen) heb ik een besluit genomen, ik ga nog 1 keer een goed gesprek met hem aan, kijken of hij het van mijn kant wil en kan zien en inziet dat hij fout zit dan wil ik hem nog 1 kans geven. Zo niet dan maak ik een einde aan onze relatie, hoe pijnlijk het ook is, hoeveel ik ook van hem hou. Zo kan en wil ik me niet meer laten behandelen.Ik moest mijn reactie van daarnet al kwijt voordat ik verder kon lezen, zo kwalijk vind ik het hoe hij met je omgaat. Gelukkig kwam ik, toen ik verder las, deze post van je tegen. Wat goed dat je dit moeilijke besluit hebt genomen. Veel sterkte! Houd je ons op de hoogte?
Had ik maar een motto.
Ik heb alles gelezen. Je gaat met hem praten, dus misschien is het mosterd na de maaltijd, maar ik kan het niet laten want het heeft me geraakt.



Dit lijkt op geestelijke mishandeling.



Waarschijnlijk zou het makkelijker zijn als hij je elke dag een blauw oog zou slaan, want dit is ziek.



Vrouwen die worden mishandeld, verbaal of lichamelijk dat maakt geen verschil, die gaan zich hechten aan zo'n man om de verkeerde redenen.

Alsof ze het gevoel hebben dat het onrecht en het leed dat hen is aangedaan door hem,

ook alleen weer goedgemaakt kan worden door hem.



De hele situatie creeert emotionele afhankelijkheid en houdt het in stand...het geeft hem macht.



Conclusie: hij is ziek in zijn hoofd en asociaal.



Hoe noem je zo iemand? psychopaat? Narcistische psychopaat?



Hopelijk kun je je van hem losmaken, zoek hulp.

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Om dat laatste wat je zegt, dat er al heel wat jaren dingen denk ik dat het ook niet klopt dat je zegt dat je van hem houdt, lieve TO.

Je meent en gelooft dat oprecht hoor. Dat geloof ik meteen. Maar je houdt voornamelijk van het beeld dat je van hem in je hoofd hebt en krampachtig in stand houdt.

Het goede nieuws is dat je hem waarschijnlijk minder gaat missen dan je nu denkt.



Sterkte TO!
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
@shisha, Ik heb me n.a.v. jou stukje ingelezen in narcisme, ik schrok eigenlijk wat ik las en dat er toch een hoop overeenkomsten zijn met mijn partner.... pfff heeft echt mijn ogen geopend.





Mijn besluit staat vast, met deze man wil ik niet meer mijn leven delen. Maar hoe vertel ik hem dat ik de relatie wil beeindigen
Alle reacties Link kopieren
quote:esmesas schreef op 23 april 2014 @ 12:26:





Mijn besluit staat vast, met deze man wil ik niet meer mijn leven delen. Maar hoe vertel ik hem dat ik de relatie wil beeindigen" ik ben niet meer gelukkig en ik wil er mee stoppen " vat het toch prima samen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik hoop allereerst dat je ontzettend trots bent op jezelf dat je deze keuze gemaakt hebt. Je bent veel meer waard dan deze idioot en geloof alsjeblieft niet wat hij zegt! Ik zou je ouders inlichten over je beslissing, Zij kennen jou, hem en de situatie goed en kunnen wellicht met je meedenken over hoe je dit het beste kan aanpakken.

De suggestie van BGB vind ik trouwens een mooie, meer woorden hoef je er eigenlijk niet aan vuil te maken

Veel sterkte de komende tijd in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Je bent pas 39 dacht ik ergens te lezen.

Dan ben je in de bloei van je leven en je hebt nog zoveel mooie jaren voor de boeg...



Ga ervoor meid!

Weg met die kutjanus.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Ik zit hier echt met mijn mond open achter de pc na het lezen van dit topic. Je bent ziek geweest, door medicatie ben je, buiten jouw eigen schuld om, 7 kilo aangekomen. In principe kun je 7 kilo afvallen maar wat als je morgen een ongeluk krijgt en je raakt een been kwijt? Of je raakt verlamd vanaf de middel? Dat zijn dingen waar je niets aan kunt veranderen. Wat gaat hij dan doen? Ik denk echt dat je dit heel serieus moet overwegen in je hoofd. Als iemand van je houd dan houd iemand van je en blijft hij bij je wat er ook gebeurt. Dat is houden van. Tuurlijk mag je bepaalde dingen van de ander minder mooi vinden maar dan nog, hier ontbreekt ieder respect. Ik kan me niet voorstellen dat deze 7 kilo zo'n wereld van verschil is, het komt meer over alsof hij macht wil over jou, alsof hij erop kickt om jou te zien kruipen voor hem. En dat doe je. Daar kan ik overigens met mijn pet nog minder bij, dat je zo voor hem kruipt. Je geeft aan dat je zoveel van hem houd maar volgens mij ben je gewoon bang om zelfstandig te zijn. Is het afhankelijke er te diep ingeslopen de afgelopen jaren. Vind jij het feit dat hij boos word en ongeïnteresseerd reageert als iemand hem wakker belt om te laten weten dat jouw operatie goed is gegaan normaal? Vind je dat getuigen van liefde? Nee toch zeker, het is egoïstisch en dan druk ik me nog zacht uit.



Wordt wakker, geef jezelf een goede schop onder je kont en kom eens voor jezelf op. Laat je niet zo in een hoek trappen door dit figuur. Hij heeft geen respect voor je, dat heeft hij de afgelopen jaren wel bewezen (afgaande op wat jij schrijft). Heb in elk geval respect voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Hoe je dat aanpakt. Je zegt straks 'luister eens kutjanus, ik heb er nog eens over nagedacht en ik ben klaar met dat onsympathieke gedrag van jou. Ik ga bij je weg en voel me nu al tien kilo lichter. '





Ok, in het begin word het natuurlijk diep drama, maar je zult zien dat je hoe langer hoe meer opgelucht gaat zijn, en dat zal je gezondheid ook ten goede komen....

Ik durf te wedden dat als je dit doorzet je je over een jaar veeeel beter zult voelen, en dan komt de man die daaraan echt bij wil dragen vanzelf. sterkte!!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Wat een kwal zeg.. Die zou je zo in rook willen zien opgaan!



Na 20jaar had je toch wel wat meer mogen verwachten..



Wat ik wel apart vind, is hij altijd op uiterlijk gefocussed geweest?

Is hij altijd gemeen geweest? Is hij altijd neerbuigend naar jou geweest?



Of is dit ineens uit het niets?
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 april 2014 @ 12:29:

" ik ben niet meer gelukkig en ik wil er mee stoppen " vat het toch prima samen?



Ik zou er van maken:

"Ik kan jou niet meer gelukkig maken dus ik wil er mee stoppen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 23 april 2014 @ 14:27:

[...]





Ik zou er van maken:

"Ik kan jou niet meer gelukkig maken dus ik wil er mee stoppen.Ze is toch niet op deze wereld om hem gelukkig te maken? Dat is zijn probleem. Ik vind de optie van BGB een hele goede. Het draait immers om haar en niet om hem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die van BGB ook beter, uiteindelijk is dat ook de reden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 23 april 2014 @ 14:27:

[...]





Ik zou er van maken:

"Ik kan jou niet meer gelukkig maken dus ik wil er mee stoppen.Waarom zou ze de schuld bij zichzelf neerleggen terwijl haar vent hier het empatisch vermogen heeft van een bos prei?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Goed zo esmesas, je verdient een veel betere man dan deze ongevoelige zak. Hij zal niet verwachten dat je doorzet, aangezien hijzelf natuurlijk god's gift to women is in zijn eigen ogen..



Gewoon rustig de boodschap brengen, die van BGB lijkt me een prima optie. Misschien eerst voor jezelf op een rijtje zetten hoe je alles kunt regelen mbt woonruimte enzo? Kun je hem meteen je doordachte plan voorschotelen zonder ruimte voor discussie.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat jullie gesprek nergens naar toe ging en dat hij geen verbetering toonde.



Wat goed dat je voor jezelf kiest. Knap hoor.



Ik hoop dat je over een tijd een stuk gelukkiger bent. Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmesas schreef op 23 april 2014 @ 12:26:

@shisha, Ik heb me n.a.v. jou stukje ingelezen in narcisme, ik schrok eigenlijk wat ik las en dat er toch een hoop overeenkomsten zijn met mijn partner.... pfff heeft echt mijn ogen geopend.



Inmiddels gesprek gehad met mijn partner, hij vind het onzin en vind dat ik me niet moet aanstellen. Hij blijft erbij dat als ik gewoon afval dat dan alles weer goed is. En dat ik (omdat het afvallen niet lukt) de relatie verpest. En weer heeft hij gezegd dat ik geen respect verdien doordat het afvallen niet lukt.



Mijn besluit staat vast, met deze man wil ik niet meer mijn leven delen. Maar hoe vertel ik hem dat ik de relatie wil beeindigen





well done.

Dacht je dat hij het gaat begrijpen dat je weg gaat, als hij je gevoelens nu al onzin vindt? Meis, houdt niet teveel rekening met deze man. Natuurlijk houd je nog van hem, maar hoe betrokken is hij? Ik vrees dat hij je niet gaat begrijpen, dus probeer je energie nu te focussen op het weg gaan. Op jezelf.

Je verdient zoveel beter dan dit.



En ja, hoe hij doet en reageert valt onder verbale mishandeling.

Als je steun in de rug hiervoor zoekt: Patricia Evans heeft veel zinnigs geschreven hierover, waar ik veel aan heb gehad. Ze heeft ook een website: www.verbalabuse.com

Door haar zijn mij destijds de schellen van de ogen gevallen, en meer nog: ik kreeg/voelde voortdurend dat steuntje in de rug nadat ik haar boek The verbally abusive relationship had gelezen: ik ben niet gek.

Dat heeft me veel kracht gegeven om door te zetten.

Want dat is niet makkelijk.

Verwacht niet dat je gevoelens nu 1 richting uitwijzen. Bij mij was dat niet zo.

De ene minuut kon ik denken: waarom wilde ik ook alweer weg?

De volgende: ik moet hier nu weg! En hoe heb ik dit zo lang uit kunnen houden?

Kortom: het gevoel slingert je alle kanten op; daarom: koers zo veel mogelijk op je besluit. Dat je nam, en dat goed is: je wilt weg/je eigen leven/jezelf weer gelukkig voelen....

Daar kun je op koersen ook al is je gevoel nog zo instabiel. Probeer het, en we zullen je hierin ook steunen (ook als je twijfelt/het niet meer weet, misschien: dat hoort erbij)!!



Dikke knuffel en zet m op!!!!

Misia
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Oja, en werkelijk: hij zegt dat het probleem opgelost is als je die 7 kg maar afvalt??



Wat een ontzettende hypocriete en respectloze loser!!

Echt, er komt zeker iets anders in hem op waarin je niet voldoet, ook al zou je zo weinig wegen als een veertje.



Niet vergeten!! Dit is niet uit de lucht met afvallen, dit zit IN HEM en zal er NIET UITGAAN, wat je ook doet!



En jij verdient geen respect?? Je bent 20 jaar zijn levenspartner!!!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Als je 7kg afvalt komt het, volgens hem, allemaal goed, yea right! Totdat hij weer iets anders heeft bedacht of je op een andere manier weer laat merken dat het allemaal geen ruk uitmaakt of jullie nu wel of niet samen zijn. Wat een debiel zeg!



Geloof me: 'je leven als single door brengen kan nooit zo slecht zijn als wat het nu is '



Allereerst een dikke

Die kan je wel gebruiken, voor wat ik zo lees.



En wanneer komt het eens goed met zijn empatisch vermogen?

Gaan slapen wanner je partner met de ambulance naar het ziekenhuis gaat voor een operatie en dan nog kwaad worden ook omdat je gebeld wordt ivm. met nieuws.

Je druk maken over 7 kg., terwijl je je partner een rot ziekte had en je haar had kunnen verliezen.

Daarbij heeft hij ook al eens een affaire gehad.



Hij zegt zich voor jou te schamen.

Nou ik zou mij voor hem schamen, wat een karakter zeg.

Van wat ik lees kan je partner dan misschien een mooie buitenkant hebben, zijn binnenkant is rot.



Meis je bent 39 jaar, men zegt wel eens dat het leven bij 40 begint. Dat ik zou zeggen zorg voor een nieuwe toekomst en naar mijn idee past hij daar absoluut niet in.



En ik kan mij voorstellen dat zijn gedrag je ouders ook verdriet doet.

Want oa. dat met dat gaan slapen is absurd en is duidelijk desinteresse in jou.
Dank jullie voor jullie lieve woorden en knuffels, die kan ik op dit moment wel goed gebruiken.



Als ik heel eerlijk ben is hij altijd al zo geweest, het heeft alleen erg lang geduurd eer mijn ogen geopend zijn. Ik ben heel erg aan mezelf gaan twijfelen in de loop der jaren, hij kan het altijd zo draaien dat het mijn schuld is. Dat ik de gene ben die niets goed doet, huishouden, koken, maakt niet uit ik doe het nooit goed in zijn ogen. Ik wilde vorig jaar een cursus volgen, dan zegt hij gewoon ik verbied het je, je kan het toch niet dus daar wil ik geen geld aan verspillen enz enz



Ik snap het zelf eigenlijk ook niet waarom ik zo lang in de ban van deze man geweest ben.

Ben wel erg zenuwachtig om het hem te gaan vertellen, ik heb het inmiddels met mijn ouders besproken, daar kan ik eventueel terecht nadat ik een einde aan de relatie gemaakt heb.

Mijn ouders zijn zo blij dat ik eindelijk inzie dat het zo niet langer kan.
Alle reacties Link kopieren
Super knap van je echt waar. Heel veel succes met vertellen en ga vanaf nu lekker genieten, want dat verdien je!
Hoe moeilijk het ook voor je gaat worden, na het verdriet mag je weer je zelf zijn opbloeien en over je eigen leven beslissen.

Er achter komen dat normale mensen respect voor je hebben en van je houden zonder er allemaal achterlijke voorwaarden aan te koppelen.



Wat fijn dat je bij je ouders terecht kan want je zal ze nodig hebben want waarschijnlijk interesseert het je man geen hol dat je bij hem weg en zal hij de schuld bij jou leggen.Mannen zoals hij hebben alleen gevoelens voor zich zelf en ook nu zal jij niet aan de beur komen. Heb geen spijt van de jaren die je bij hem bent geweest want je bent niet de eerste die door de liefde hoopt dat iemand verandert, wat belangrijker is, is dat je vanaf nu je zelf gelukkig gaat maken. En ik kan je vertellen als doorgewinterde 40'er dat het leven alleen maar leuker wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven