Lijf & Lijn alle pijlers

WW, we kunnen het en we gaan het doen!!

09-06-2013 18:52 3367 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.



Gewicht doorgeven kan op maandag en dinsdag. Wil je ook in tabel? Even je gegevens doorgeven dan word je ook opgenomen in de tabel. Als je 2 keer geen gewicht hebt doorgegeven zonder het te melden vooraf word je uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Je kunt er altijd weer in natuurlijk.

Succes allemaal!!



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



Naam Lengte Start

gewicht Streef

gewicht Huidig

gewicht Totaal af Deze week Jirelle1.74123,570122-1,5pauzepearssy1,74133,599112-21,5+0,8 Femme

Rotterdam1,7895,47081 -14,4afgemeld Suhke1,7271,96271-0,9+1,1boannan1,6990,26569,2-21pauzeeles21,80837779-40supersoul1,776965 69 -- pretzel1,6378,66265,5-13,1+0,7jufmevrouw1,7297,47295,5-1,9-0,5 happyr1,8397,18291,7-5,4-0,6 annapalona-9070--- smiley1,6487,36784,8-2,5-2,5
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, 1 week NYC+Paasweekend = +0,7



Huidig gewicht 80,9

Totaal af: -14,5

Deze week: +0,7



Weet nog niet hoe ik dit weer recht ga krijgen. Misschien weer eens powerstarten?

Fijne week iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Vandaag ga ik echt beginnen met WW en heb er zin in! Straks eerst de stad in om een goede weegschaal te kopen, dus zal vanmiddag mijn startgewicht gaan doorgeven. (zal wel niet best zijn zo na de pasen, want heb veels te veel gegeten in het kader van: nu mag het nog)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog steeds niet zo goed hoe ik het nu moet aanpakken na die twee strenge weken waarin ik dus amper ben afgevallen. Nog strenger? Minder streng? Iig maar wat meer proberen te bewegen. Zondag verjaardag en dus heerlijk een puntje slagroomtaart en mijn favoriete paprikachips gegeten :-D. Ik vind het wel jammer dat ik dan niet even stiekem kan wegen hoe groot mijn porties zijn, maar een weegschaal in mijn tas meenemen gaat wel een beetje ver. Toch? gister toch maar weer streng gedaan.



Ontbijt: magere yoghurt met dorset tasty toast muesli, aardbeien, frambozen en blauwe bessen

Lunch: twee eieren geroerbakt met kastanjechampignons, rode paprika en cherrytomaatjes met een meergranen boterham

Diner: andijviestampot met een half rundersaucijsje

Tussendoor: cappuccino, beschuitje aardbeien en een snackajack caramel
Alle reacties Link kopieren
Gister een bbq gehad!



Heb 1 worstje en heel veel stokbrood met wortelsmeersel gehad.

Schoonbroer had aftereight taart gemaakt.

Ik heb geproefd maar vond er nix aan.



Me gister gewogen voor de bbq:



Huidig: 67.2

Deze week af: -0.2

Totaal: -1.6
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



@ Iggy en FemmeRotterdam, wat balen van jullie plusje. Kop op, schouders eronder en gewoon doorgaan. Afvallen is m.i een cyclisch proces: veel eraf, beetje eraf, beetje erbij (al dan niet met een reden), beetje eraf, veel eraf en beetje erbij. Althans, ik merk dat het bij mij zo gaat. Per saldo verliezen we allemaal kilo's en centimeters. Let's keep up the good work!



Ik ben blij met mijn resultaat:



Huidig: 67,8 kg

Totaal af: -5,2 kg

Deze week: - 0,5 kg



Op het menu staat/stond:



Ma: aardappeltorentjes met zalm en wortelen (WW recept, lekker maar relatief veel werk, maar de aardappeltorentjes zijn goed vullend en 4 pp)

Di: romig visstoofpotje (Allerhande deze maand)

Wo: aardappelen met chilisaus en kolossale (beide WW-recepten)

Do: Indische kip met sperziebonen en rijst

Vr: simpel soepje en vriend een pizza

Za: oma's gehaktballen, rode kool en aardappelkroketjes

Zo: courgette gevuld met couscous en kruidig gehakt en extra groente (AH.nl)



Heel veel succes deze week!!



Oja: zou schilderen binnenshuis ook Active Points opleveren? Het is toch beweging.... Ik ga deze week het huis opnieuw schilderen en had bedacht dat ik deze activiteit wel onder huishoudelijk werk zou kunnen scharen om wat extra points te verdienen.



Zomerjurkjes en voor Mars: bruidsjurken
Hi allemaal! Wat goede en wat minder goede resultaten zie ik: ik denk dat ik ook bij die laatste groep hoor (morgen wegen)! Maar we hebben een heerlijk paasweekend achter de rug en dat is ook wat waard, toch? Gewoon deze week weer met frisse moed verder! (Hélp! koningsdag staat voor de deur, dus: bier en patat... Dagen daarvoor en daarna maar heel streng doen dan!)



@ Pucka: lastig inderdaad. Je zegt dat je streng bent: maak je wel (een gedeelte van) je weekpunten op? Of maak je ze juist allemaal op? Misschien een idee om hier wat meer/minder van te nemen. Soms moet je iets meer eten om je lichaam weer "aan" te zetten. En anders kan je misschien naar de cursus gaan om wat vragen te stellen.



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me wel moffel, dat het huis schilderen ook points oplevert! Hartstikke inspannend toch? Succes ermee zeg! Flinke klus.



Sukhe, is dat lekker, wortel smeersel? !



Pucka. .. nog strenger lijkt me lastig. .. Misschien heb je een vertraagd effect en komen die min kilo's nog? Bewegen is natuurlijk altijd een goed idee.



Femme, wat jammer jouw plusje. Veel gegeten in NY?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig gistermorgen op de weegschaal gestaan, want s middag mn verjaardag gevierd en heerlijk te veel gegeten en gesnoept.



Huidig : 80.4

deze week - 0.4

totaal: -2.5
Goedemorgen allemaal,



Hier een goed paasweekend gehad, niets geteld maar wel een dikke min!



Huidig: 74.8

Deze week: -1.2

Totaal af: 1.7



Ja Sukhe, klinkt spannend wortelsmeersel! Is dat lekker?



Pucka: Ik hoop voor je dat het inderdaad een vertraagde min! Meer bewegen kan nooit kwaad natuurlijk. Als ik je eetlijstje zou ik echt niet weten waar het aan ligt. Misschien een keer op cursus of doe het het alleen online? Je bent wel al redelijk wat afgevallen toch, heb je al gelezen over een plateau?



@iedereen met een plusje: zolang jullie maar een fijne paas hebben gehad en gewoon weer moedig voorwaarts! Op naar de min komende week!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie verschillende cijfertjes, van minnen tot plussen. Ik heb zelf een lekkere min dus ben heel tevreden. Heb zelfs niet 1 paaseitje genomen dus ben best trots op mezelf.



Ik ga de tabel even bijwerken en bijlezen.
Alle reacties Link kopieren
Helaas 0 eraf. Verjaardag. Pasen. Nieuwe week. Nieuwe kansen ;)
Alle reacties Link kopieren
---
anoniem_67551 wijzigde dit bericht op 22-04-2014 22:54
Reden: Daarom
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weegschaal gehaald en mijn startgewicht is 76kg....



@Pearssy, wat goed dat je geen 1 paaseitje hebt gehad!

@Poldervrouw, 0 eraf is ook 0 erbij en dat met verjaardag en pasen!

@Charlott, een dikke min wat goed en dan ook nog geen eens geteld.

@Eles, nog gefeliciteerd en een min!

@Moffelenpiertje, huis schilderen is zeker bewegen, dus neem aan dat dat wel active points oplevert hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ah, te laat!

Ik ben net thuis van mijn werk. Gelukkig weer een normaal ritme. Ik ben niet ontevreden over de stand:

Huidig gewicht: 87,1

Totaal af: -6,2

Deze week: -0,3
Alle reacties Link kopieren
Niet te laat hoor Jippie, het kan de hele avond nog. Ik heb je erbij gezet.



Boanan, nog even een dikke voor jou. Hoop dat het de volgende keer raak is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie aanmoedigingen!

Knap hoor zoveel minnen na het paasweekend. Knap!

Heb in NYC veel gegeten, maar vooral gesnaaid in het vliegtuig. 3 etentjes dit weekend hielp ook niet echt. Vandaag heel braaf geweest,
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de opbeurende woorden, ik ga mijn best weer doen!
Alle reacties Link kopieren
Ha dames, is er nog plek voor mij! ik zou ook graag mee willen doen, heb me maandag aangemeld bij ww online en kan wel wat motivatie en inspirerende verhalen gebruiken.



Mijn gegevens:

Start gewicht 65.1

Lengte 1.63

Streef 58



Tnx!!
Alle reacties Link kopieren
Halleluja! Vanochtend weer op de 95, misschien te zout gegeten en dus veel vocht vast gehouden?



Gister jurken gepast voor een bruiloft vandaag, wat is dat toch weer confronterend, op een gegeven moment kon ik wel janken, gelukkig toch nog best een leuke jurk gevonden, maar weer een extra motivatie om niet op te geven!



Welkom voor de nieuwe WW-ers en succes!
Iggy, niet opgeven en niet verdrietig zijn! Je bent goed bezig!



Ik herken het wel hoor. was niks afgevallen, dus ik baalde, Vanmorgen nog een gewogen en er was toch 0,3 kg af. Beter een klein beetje dan niets. Ik heb dan ook het handdoek-in-de-ring gevoel, terwijl ik die weken daarvoor heel goed ben afgevallen! Zo stom.
Pearssy, mocht je er nog aan toekomen het schema aan te passen:



Huidig: 72.1

Totaal af: 4.5

Streef: 68



Hoeft niet per se hoor!
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand tijd om iets voor me op te zoeken in een actueel WW boekje of misschien online? In mijn oude WW boekje staat dat couscous 3 points is voor 30 gram. Maar klopt dat (nog?) en is dat voor gekookt of ongekookt? BV veel dank!
Couscous, ongekookt 30 gr: 3pp

Couscous gekookt 30 gr: 1pp



Zo staat het in de app bij mij





Oooh ik moet zo uiteten en zie er een beetje tegenop. Ik had zo'n mooie min maar met vananvond en Koningsdag in aantocht vrees ik het ergste. (sorry maar loop er al de hele dag tegenaan te hikken en moest het even kwijt)
Snap ik Charlott. Misschien een handige tip: neem gegrilde vis met (roerbak) groenten, geen zetmeelcomponent. Geen brood eten en fris light/spa drinken en 1 wijntje. En wees trots op jezelf dat je dan wijs hebt gekozen! Ik haal vaak meer voldoening uit een goede keuze waar ik een week later nog blij mee ben, dan die paar minuten dat ik van patat of iets anders lekkers (maar vets!) geniet. Dat 'plezier' is zo snel voorbij en het plezier van een goede keuze blijft veel langer!



(God, wat een jubelverhaal, jullie hadden mij gister eens moeten horen hahaha)
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonbroer heeft dat wortelsmeersel gemaakt! Hoe of wat weet ik niet maar het smaakte wel. Ik dacht dat het een betere optie was als kruidenboter maar nu bleek daar ook boter in te zitten..



Het leek eerder op een worteltapenade.



Ik hou mn punten niet bij maar als ik aan het poetsen was of aan het werk deelde ik dat ook in als extra punten..



Dus ik weet niet of schilderen erg inspannend is.



Ik ga morgen mn lichaam hopenlijk mooier maken met een ontzettende dure bronzing mouse! Gebruind vind ik altijd mooier uitzien bij mn spekjes als helemaal melkfles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven