Wij proberen door!

09-04-2013 17:57 2688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op ons topic!



Wij proberen al een tijdje zwanger te worden.

Bij ons duurt het wat langer dan de rest.

Omdat dit soms verdrietig en pijnlijk is hebben we hiervoor een apart topic geopend.



Wees welkom met vragen, onzekerheden en twijfels, om mee te lezen en/of om mee te schrijven. We delen mooie en moeilijke momenten met elkaar.



*Tabel verwijderd*



- Dames die zwanger zijn kunnen hier verder kletsen - veel geluk!



- Dames die een aantal maanden niet meer hebben meegeschreven, zijn uit de tabel gehaald. Wil je er weer terug in, laat het weten!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Avaeyebrow!! Wat een goed nieuws en dat is ook het eerste wat ik heb gedaan hoor, huilen haha



Phon, welk merk heb je gedaan? Ik had met de ene test een tuurstreepje en met kruidvat een stuk duidelijker.

Ik duim voor je!

Ps ik lijkt rustig hoor, erg last van stemmingswisselingen en zo nu en dan heeeeel erg onzeker.

Ik kan de dagen wel wegkijken tot 9 mei. Als ik een goede echo heb dan durf ik wat meer te genieten en voor nu probeer ik de dagen zo goed mogelijk door te komen



Dankje South! Ik durf nog niet over te stappen hoor! Over 2,5 week de echo en als hij goed is dan stap ik over naar jullie topic.

Wat erg van Kamillethee.. ik hoop ook zo dat het mee valt
Alle reacties Link kopieren
Oh en Phon die menstruatiekrampen zeggen nog niks! Ik had ze namelijk ook, daarom dacht ik dat het niet raak was.

En ik heb nog steeds zo nu en dan die krampen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie lieve woorden. De uren verstrijken, ben al tig keer naar de wc geweest, maar nog niks. Ik heb ook nog een ander merk gedaan maar daar was bijna nog minder te zien. Dus of ik beeld het me echt in, of het is echt nog vroeg.



Een heel lief vriendinnetje raadde me aan een digitale test te halen. Dat is er met alle activiteiten vandaag niet van gekomen. En nu gaan we op visite dus ik denk dat ik dat morgen ga doen. En ik zucht de onzekerheid maar even van me af.



FF ik vind je een bikkel! Je slaat je hartstikke knap door alle onzekerheid heen. En ik herken de krampen ook wel van Phonmini. Al was het toen minder frequent volgens mij. Maar ja dat is alweer bijna 5 jaar geleden dus precies weet ik het ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve meiden,



@phon ik had ook steeds wat menstuatie achtige krampen dus dacht ook dat het niet zo was. Je weet dus maar nooit. Ik heb de Predictor test gedaan die van de Kruitvat vond ik vorige keer niets. Erg onduidelijk maar FF weer niet! hahaha uhm tja inderdaad gewoon die digitale halen morgen. Ik duim 100% voor je Phon! Dat steeds naar de wc gaan herken ik. Dat doe ik nu dus nog steeds! Dringt gewoon nog niet helemaal tot me door denk ik.



@ forest die krampjes heb jij nu dus ook nog steeds? Ik krijg heel af en toe een soort steek en die is daarna gelijk weer weg. Grrr focus mezelf te veel op het lichaam, erg moeilijk om dat uit te zetten.



@south wat is er dan met kamille? Ik lees het net en schrik ervan. Ga straks even naar het andere topic kijken. Ik hoop zo dat alles goed met haar is!



@maartje wat naar dat je van het bankje bent gevallen. Hoe is het nu met je? Hoe was de eerste echo?



@oempa wat verschrikkelijk vervelend voor je dat je je zo naar voelt een weer voor de menstruatie. Kan me heel goed voorstellen dat er dan opeens zoveel twijfel op komt. Blaahhhh



@Lavendel. Heb je al een beetje een idee wat ze willen in het ziekenhuis? Wanneer moet je voor je volgende echo komen? Ben zo benieuwd hoe het verder gaat. Hoop dat je snel mag beginnen met de volgende IUI!



@Ze begonnen bij mij eerst met een HSG met olie en daarna eigenlijk gelijk aan de slag met de eerste IUI. Lijkt me dat jij kan kenbaar maken wat je wilt. Ze vroegen nog wel of ik een paar maanden er tussen wou , maar daar heb ik zelf niet voor gekozen.



@mini hoe is het met jou?



Dikke kussen aan iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Avaeyebrow, wow... geweldig, 2e IUI poging raak!

ik blijf dat IUI iets wonderbaarlijks vinden, 2 jaar bezig zonder resultaat en met IUI toch weer kansen, terwijl t eigenlijk hetzelfde idee is als 'natuurlijke' zwangerschap, alleen iets dichterbij ingebracht hmm..
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Als eerste @ Ava. Gefeliciteerd! Ik ben super blij voor jou en natuurlijk ook voor forest!



Helaas is het gevoel wat ik vrijdag overdag had, vrijdagavond waar geworden en heeft zich dit hele weekend doorgezet.

Een miskraam met 6 weken en 5 dagen.

Achteraf is het best bijzonder hoe het gevoel werkt. Ik had vrijdag al zo'n gevoel. Ik heb zelfs halverwege de dag een een zwangerschapstest gedaan omdat ik opeens begon te twijfelen of alles wel zo waar was. Ik bloedde op dat moment helemaal nog niet, er was nog niets aan de hand. Eigenlijk heel bijzonder.

De test knalde eruit, zo positief. Maar 's avonds kreeg ik de eerste donker bruine afscheiding. Dan Google je wat en dan hoeft het niet het ergste te betekenen. Maar helaas. De buikkrampen kwamen, donkerrood bloed en klontjes (sorry voor de omschrijving) en nog is dit bezig. Helaas.

Verdrietig uiteraard, maar ben erg blij met mijn man. Die zorgt voor de juiste relativering en mijn zusje (waar we dit weekend heen waren) voor de juiste afleiding.

We hebben even mogen "ruiken" aan het wonder wat zwangerschap heet.

Morgen ga ik de echo afbellen en dan zal ik wel horen hoe en wat verder. Of ik nog gecontroleerd moet worden oid en we zouden eind mei dan starten met IUI, of dit allemaal wel doorgaat. Geen idee. Ik hoop het wel heel erg. Ik hou me daar nu namelijk erg aan vast.



@Phon -> ik duim voor je!!!!



Sorry voor de ego-post, maar ik zal me beetje bij beetje weer inlezen.......
Alle reacties Link kopieren
Ohh Kamille wat naar voor jullie Ik denk wel dat je nog een controle krijgt of alles ook echt weg is, dat had ik destijds ook en kon gewoon bij mijn eigen fertiliteitsarts. Wat is het toch oneerlijk hè, heb je al zo lang gewacht gaat het ook nog mis! Sterkte meid



Ava wow gefeliciteerd! Geniet er van!



Phon spannend zeg, heb je alweer een nieuwe test gedaan?



Millen ik zou zeker om een HSG vragen, ook al willen ze meteen starten met iui. Niet dat het nou zo'n fijn onderzoek is maar dan weet je wel zeker of je eileiders open zijn en iui ook zin heeft. En je hebt verhoogde kans voor een paar maanden, ook met iui.



Voor mij hebben die verhoogde kansen nog geen effect helaas, ik ga weer gewoon ongesteld worden Ik word er zo ontzettend moedeloos van. De vorige zwangerschap is alweer een jaar geleden...
Alle reacties Link kopieren
He wat een dubbele ontwikkelingen hier!



Kamille: dikke knuffel voor jou! Wat ontzettend rot dat het mis is gegaan! Zorg goed voor jezelf!



Ava: gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk dat je een positieve test hebt! Geniet ervan!



Minni: bah, dikke knuffel voor jou! Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Het duurt ook gewoon te lang nu!



Lavendel hoe gaat het met jou?



Phon: spannend bij jou! Ik duim voor je!



forest: ik kan me voorstellen dat je er onzeker over bent! Ik hoop dat het snel 9 mei is en je een goede echo hebt!



Millen: over 2 dagen eindelijk de afspraak! Ik ga voor je duimen dat ze actie gaan ondernemen! Succes! Hoe was jullie reis?



Hier ongesteld geworden dus het gaat weer goed hoor! Ik heb het wel met vriend besproken hoe ik mij voelde en dat ik het wel eng vindt. Fijn om de herkenning te lezen dat het niet raar is ofzo! Ik heb ook gevraagd wanneer hij het traject weer in wil gaan en dat weet hij nog niet. Het liefst zo snel mogelijk maar of dat verstandig is. Ik heb mijn hoop gezet op augustus/september!
Lieve dames,



Allereerst een hele dikke knuffel voor Kamille ! Wat is het toch ongelofelijk oneerlijk allemaal. Hopelijk houd het bloeden snel op en is het 'schoon' daar binnen en kun je weer een stapje verder.



Aan de zwangere dames; gefeliciteerd! (het voelt nu een beetje dubbel ivm Kamille, maar ik gun het jullie allemaal echt van harte!).



Hopelijk zetten jullie deze doorstroomlijn voort en gaat er niemand meer terug vanaf nu! Ik gun het jullie allemaal zo om snel in ons topic mee te kunnen schrijven. Hou vol en hopelijk tot snel!
@ phon; wat spannend voor jou deze dagen! Heb je inmiddels nog een digitale test kunnen doen? Hopelijk is het gelukt!!
Alle reacties Link kopieren
@kamillethee, hoezo ego post. Je had wel wat anders aan je hoofd. Ik heb met tranen in de ogen jou berichtje zitten lezen. Wat erg dat het mis is gegaan. Een dikke knuffel voor jou



@ava, wat een goed nieuws.. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan.



@phon, wat een spannende tijd voor jullie, ik zal voor je duimen.



@minni, ik begrijp heel goed dat je er moedeloos van wordt. Valt allemaal ook niet mee.



Bij mij was er vrijdag nog geen activiteit zichtbaar, dus ben weer een hogere dosis moeten gaan spuiten. Ik mag morgen weer terug komen en dan gaan ze kijken of de follikels wel goed gegroeid zijn en dan wordt er eventueel weer een IUI gepland. Dus het wordt weer spannend. Tot snel....



Liefs Xx Maartje!
Alle reacties Link kopieren
Wat ligt geluk en verdriet toch dicht bij elkaar in dit topic zeg!



@ Kamille, wat verdrietig dat het is misgegaan , ik had het zo anders voor je gehoopt en leef heel erg met je mee! Ik hoop dat je lijf zelf hersteld en je dit verlies een plekje kan geven. Ik denk aan je!



@ Ava, wauw!!! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je bent gewoon zwanger door iui! Ik kan me voorstellen dat je dit niet kunt geloven! Heb je nog een test gedaan?



@ Phon, wat is het spannend bij jou zeg! Maar eerlijk gezegd klinkt het wel goed! Heb je alweer een test gedaan?



@ Minni, hè wat naar dat je weer ongesteld wordt… Hele dikke knuffel voor jou! Ik denk aan je!



@ Millen, ik duim met je mee over het toverstafje! Ik heb geen hsg gehad, maar wel iets vergelijkbaars waarmee ze de toegankelijkheid hebben gecontroleerd. Ik mag trouwens pas weer naar het ziekenhuis bellen wanneer ik een onttrekkingsbloeding heb van de pil. Dan moet ik weer een afspraak maken voor de eerste echo in de hoop dat dat stomme ding weg is gegaan! Zal waarschijnlijk ongeveer de tweede week van mei zijn. Zucht…. Jij alvast succes overmorgen!



@ Oempa, fijn dat je buien weer gestabiliseerd zijn! Ik hoop met je mee dat het na de zomer wordt bij jullie en dat je de rust tot die tijd een beetje kan vinden. Ik vind het trouwens erg fijn dat je nog met ons meeschrijft!



@ Maartje, spannend! Ik hoop dat de iui weer gepland kan worden bij je!



@ Forest, trek je het nog een beetje?



Met mij is het wat wisselend. Ik heb een fijn weekend gehad met mijn man, maar af en toe kan ik mijn dosis geduld niet meer vinden en wil ik zo graag door met de iui. Trouwens, ik wil niet perse door met de iui, maar ik wil gewoon zo graag zwanger zijn! Voor jullie vast erg herkenbaar en ik vind echt dat wij heel erg trots op onszelf mogen zijn meiden! Want het is gewoon niet normaal hoeveel geduld wij moeten opbrengen!



Alle reacties Link kopieren
Kamille, , wat ontzettend oneerlijk. Ik voel weer helemaal dat gevoel van mijn ma. Alsof je een cadeautje kreeg en het daarna weer afgepakt wordt.



Lavendel, zo herkenbaar dat ongeduldige. Kun je dat ook met je man delen? Kan hij jou weer rustig krijgen?

Dikke voor jou. Lief dat je zo bemoedigend spreekt naar mij toe.



Mini, ook voor jou . Wat balen dat je je menstruatie al voelt aankomen.



Bij mij zeiden ze trouwens bewust niet voor hsg te gaan. Ik ben al eens zwanger geweest en ze zagen daarom geen reden dat de boel verstopt zou kunnen zitten.



Maartje, hebben ze daar dan een verklaring voor dat er geen activiteit was? Of verschilt dat gewoon heel erg per lijf? Succes met verder prikken. Ik zal duimen voor mooie eitjes. 2 is de Max toch bij iui?



Kissyfur, dankjewel!



Oempa, wat ben je toch sterk. Dat je ondanks de enorm grote wens kiest voor het verstandige pad. En tuurlijk is jouw PMS niet gek. Het heeft niet voor niets een naam. Als je weer voor het traject kiest met je vriend, kun je dan snel beginnen of moet je eerst op een wachtlijst?



Ik weet niet zo goed wat te denken. Vandaag weer een tuurstreepje, maar ook enorme kramp/rugpijn. Ik vind dat een onduidelijke combi. Kan me zulke kramp niet herinneren. En denk dan echt dat ik ongesteld aan het worden ben.

Zak morgen wel ziekenhuis moeten bellen. Prikken op cd3 voor de volgende afspraak wordt zo wel erg lastig.

Nou, ik muts nog even verder.



South, Ava, FF, hoe heftig was bij jullie de kramp?
Alle reacties Link kopieren
Kamille: o nee, nee, nee wat rot meis. Ik vind het echt zo ontzettend naar voor je. En zo oneerlijk, maar ik vind je echt megasuperduperdapper! En bizar dat je het aan voelde komen: voor mij weer hét bewijs dat vrouwelijke intuïtie echt bestaat. Ben je de dag een beetje doorgekomen? En moet je nog langs voor een echo? voor jou, ik hoop dat IUI snel een volgende zwangerschap mag brengen.



Avaaaaaaa: GEFELICITEERD! Wat liggen verdriet en geluk hier toch dicht bij elkaar. Super meis, geniet hiervan! (ik heb het idee dat ik iedere dag minstens vijf testen zou doen, gewoon om te compenseren voor al die stomme omowit-testen. Dan maar een jaar geen vakantie )



Phon: wat spannend zeg bij jou. Wordt het streepje wel met de dag donkerder of blijft het hetzelfde? Kan je er één van een ander merk proberen? Brrrr....vreselijk die onzekerheid! Maar ja, nog geen bloed! En dat is toch ook een goed teken!



Minni: voor jouw stomme ongesteldheid. Zucht wat duurt het lang inderdaad. Ons geduld is genoeg op de proef gesteld!!!



Lavendel: Zie hierboven, ik vind gewoon dat we zwanger moeten worden nu! Pffff...kon je maar gewoon op wilskracht...helaas is het afwachten, afwachten, afwachten. Maar ik geloof nog steeds dat ons wachten beloond zal worden (en o wat zijn we dan blij...)!



Maartje: mmmm....wat gek nog geen activiteit. Ik hoop dat de hormonen werken en de echo morgen wel eitjes laat zien! Succes en houd ons op de hoogte!



Oempa: ik vind je ook zo verstandig en echt een "bikkel to the bone". Ik hoop dat je na de zomer kan beginnen, dat jullie eraan toe zijn, nog even lekker zon, zee en strand (of modder in de festivalweide) en dan ertegenaan! Je kan het meis!



XXXX



Millen
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik voel me een beetje schuldig dat ik jullie nu al mag gaan verlaten. De digitale test vanochtend zei zwanger. Ik voel me compleet overrompeld. Ik heb nog steeds dat zeurderige gevoel in buik en rug dus durf nog niet heel blij te zijn. Maar ben het wel een beetje natuurlijk.

De ziekenhuis afspraak blijft staan. Ter controle en hopelijk afsluiting.



Lieve meiden, ik wens jullie heeeeeel veel succes, geduld (maar laat dat gewoon niet nodig zijn ) en kracht toe. Ik vind jullie allemaal toppers en blijf zeker meelezen. Dank voor jullie lieve woorden en steun.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Phon! Geniet er van! En bedankt voor je lieve woorden
Oh Phon, wat fijn voor je. Gefeliciteerd.



En Kamillethee... Ik hoop je echt heel snel weer terug te zien op het doorstromers topic

Is het al echt helemaal doorgezet? En waarom laat je de echo niet staan ter controle dat alles weg is.
Alle reacties Link kopieren
@phon. Van harte gefeliciteerd!



@ south, de echo blijft idd staan voor controle, 1 mei dus. Naar mijn weten is het helemaal doorgezet. Heb hier gelukkig geen ervaring mee, dus ik denk dat het helemaal is doorgezet. Vandaag de eerste dag bloedvrij. Alleen wat zeurderige pijn in mijn baarmoeder.
Phon; van harte gefeliciteerd!! En die krampen had ik ook. Ik was ook elke keer bang dat het mis ging omdat het net voelde alsof je ongesteld moet gaan worden. Maar dat hoort er ook allemaal bij! Tot snel in het doorstromerstopic.



@ Kamille; fijn dat het bloeden nu gestopt is. Hopelijk de zeurderige pijn ook snel over! Goed dat je ook nog een controle echo hebt dan weet je daarna zeker dat alles schoon is. Nogmaals heel veel sterkte en hopelijk snel weer beter nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,



@Kamille wat een verschrikkelijk naar nieuws een hele grote voor jou. Ik hoop dat het een beetje met je gaat. Ik wens je heel veel sterkte.



@Phon van harte gefeliciteerd! Ik ben zo blij voor je. Geniet ervan



Verder wil ik iedereen erg bedanken voor de lieve felicitaties. Ik merk dat ik het er best moeilijk mee had. Verdriet en blijdschap zo dicht op elkaar terwijl we allemaal het zelfde willen. Terwijl we het elkaar allemaal gunnen. Wil dat iedereen blij is NU! maar helaas liggen de dingen voor ons veel gecompliceerder.Ik lees graag nog met jullie mee, maar blijf een beetje op de achtergrond. Tot de eerste echo (20 mei) zweef ik een beetje tussen alles in.



Dikken kussen voor jullie allemaal mini. oempa, kamille, lavendel, millen, maartje en alle anderen
Alle reacties Link kopieren
Millen heel veel succes vandaag! Ik denk aan je
Alle reacties Link kopieren
Dames,



@Oempa, Minni en Lavendel: dank voor de lieve berichtjes, dat vond ik zo fijn om te lezen en gaf me helemaal moed! Jullie zijn schatten



Ik schrijf zo hoe het ging



Maar eerst...



@Phon: Gefeliciteerd!!! Geniet ervan.



@Grapjasje: Hoe is het met jou met morgen je NOD?



@Maartje: hoe was de echo gisteren?



@Oempa: de reis was top! Veel gezien en gedaan en vooral genoten!



@Hier: we zijn dus vandaag naar de kliniek geweest en ben eigenlijk heel tevreden. Ik krijg 21 mei nog een echo en dan 22 mei begingesprek en prikinstructie en half juni de eerste IUI!



Pfffff...vind het wel doodeng, maar ook zo fijn dat er iets gaat gebeuren. En ik heb nog wel een maand om eraan te wennen



21 mei is geen HSG, maar een waterecho. Dat is ook een onderzoek om te beoordelen of je eileiders open zijn, maar minder ingrijpend dan een HSG. Met een HSG krijg je wel wat meer informatie, maar ze vond dit genoeg voor ons, aangezien er bij mij op zich geen enkele aanleiding is te veronderstellen dat er iets is met de eileiders (buikoperatie, chlamydia o.i.d.). Als er dan aanleiding voor is kan ik alsnog een HSG krijgen. Grappig dat dat in ieder ziekenhuis / kliniek dus zo anders is!



Lavendel: is dit ook wat jij hebt gehad?



Daarna dus direct beginnen met prikken. Wéér gewaarschuwd dat we wel een tweeling kunnen krijgen Nou ik neem het risico wel hoor!



Ik ben echt opgelucht en heel benieuwd hoe het allemaal zal gaan. Man en ik hadden gisteren nog hele argumentaties bedacht om snel te beginnen, maar dat was niet nodig.



Liefs dames



xxxx Millen
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te horen Millen dat het gesprek zo goed gegaan is! Eindelijk actie! Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren. En handig zo'n waterecho, HSG is geen pretje maar bij ons ziekenhuis volgens mij de enige optie want van die echo heb ik nog nooit gehoord. Blijft vreemd dat het overal zo anders is. Maar top dat jij nu eindelijk verder geholpen wordt
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je zo snel al kan beginnen Millen! En dat prikken krijg je heel snel onder de knie. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
@millen, wat spannend allemaal! Leuk leuk leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven