Trouwen in 2013/2014 deel IX

14-11-2013 11:36 1989 berichten
Alle reacties Link kopieren




Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!







Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, kom lekker binnenvallen en vertel ons je aanzoek verhaal!



wil je in de tabel erbij, eruit of klopt er iets niet laat het even weten via pb of shout out, sorry als ik je nog niet toegevoegd heb, tis niets persoonlijks





naam datum budget Miriammm15 november 2013 Moniekkdecember 2013 Slappekletspraat 14 februari 2014 Elko half april 2014 Prulletje 2 mei 2014 filesofeetje 9 mei 2014 Marloes85 24 mei 2014 Doedel juni 2014 Raggedydoll juni 2014 Mssfiddler juni 2014 Bambam38 22 juni 2014 Lotte_joy 7 juli 2014 missmystique 11juli 2014 Missrabbit juli 2014 Spicy1958 begin juli 2014 Celine* juli 2014 Kippelingetje 1 augustus 2014 ¤4000,-/5000,- Lena91 augustus 2014 Musha augustus 2014 ¤15.000 Wished- 4 september 2014 AnnBritt 5 september 2014 ovb ¤10.000 Rosekapje 5 september 2014 ¤10.000,- EssientialBliss 12 september 2014 < ¤7000,- Zobella 12 september 2014 ± ¤10.000,- LaVerie Oktober 2014 ¤15.000 Groenogig_monster oktober 2014 HelgaC najaar 2014¤5.000,-Lisboa2015¤7.000,- missm83 mei 2015 voetjesinhetzand mei 2015 ¤6000,-/ ¤7000,- Pirel 13 mei 2015 Abigail8315 mei 2015¤10.000,- Sonietsjka 5 juni 2015 ¤20.000,-
Alle reacties Link kopieren
Rosekapje, denk je echt dat dat een vraag is die het kerkbestuur zou kunnen stellen? Dat zou ik ergens heel jammer vinden want dit soort dingen zijn precies de reden dat jonge mensen uit een kerkgemeenschap vertrekken. Terwijl open en eerlijk zijn juist gewaardeerd zou moeten worden.



Elko, jullie dag klinkt echt geslaagd!! Fijn zeg!



Voetjesinhetzand, oh ik vind de windmolens niet lelijk hoor. Vind het wel iets hebben. En ze staan toch op de achtergrond, want ze staan in zee, toch?



Marloes, de band Scrum heeft ook een liedje met een doedelzak, Amazing Grace. Vind dat altijd wel leuk!



Namen, ik ga zijn naam - mijn naam doen en op m'n werk hou ik het voorlopig op m'n meisjesnaam, omdat dat gewoon praktischer is.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Oh dames, wat is er toch weer veel geschreven! Ik zal proberen zoveel mogelijk te reageren.



Welkom voetjesinhetzand! Mooi aanzoek!



wished, fijn dat je de datum nog zo makkelijk kan veranderen en groot gelijk ook!



marloes, wel origineel zeg een doedelzak!



@make-up: ik doe lipgloss ipv lippenstift. Ik draag nooit lippenstift dus nu ook niet. Gloss is wel veel stiftwerk de hele dag maar goed, vind ik niet zo erg.



rosekapje, lekker zeg dat je nu een mooie locatie hebt! Klinkt echt helemaal leuk! Ik hoop dat jullie er met de kerk ook uitkomen. Lijkt me wel heel moeilijk om apart te gaan wonen, maar ik snap heel goed dat je ergens alles voor wil doen als je iets graag wil. Succes in elk geval!



fimoklei: ja de topper is al ver af. Hij wordt op zich wel leuk denk ik, maar het is wel moeilijk vind ik. Er komen snel mini stofjes op en je moet elke keer goed je handen schoonmaken om geen kleur van een ander stukje klei op een nieuw stukje te krijgen. Wij hebben hem gemaakt nav de trouwkaart. Als hij af is zet ik wel een plaatje op de fb pagina. Ben er alweer even niet aan toe gekomen om hem af te maken. Het wordt natuurlijk geen perfect strak beeldje, maar leuk genoeg voor ons .



musha, moeilijk he vakanties uitzoeken! Vind ik altijd wel tenminste. Maar hoop dat je er snel uit bent. Heb je weer wat om over te dromen haha.



@ambtenaar: mijn tante trouwt ons dus dat was voor ons niet zo moeilijk. Wij hebben inderdaad wel van de gemeente een lijstje gehad met beschikbare ambtenaren maar daar hebben wij verder niks mee gedaan.



sonietsjka: wat stom van die locatie zeg! Daar zou ik ook gauw klaar mee zijn.



@tanden bleken: ik heb dat al eerder gedaan. Je krijgt dan op maat gemaakte bitjes en daar moet je bleekgel in doen en dan 's nachts dragen of een aantal uren overdag. Mijn tanden en vooral mijn tandvlees worden er wel gevoelig van. Het 'bijt' natuurlijk wel een soort van. Ik heb het de vorige keer toen ook niet afgemaakt, maar zo geel waren mijn tanden toch niet. Maar je kunt ook bijv. om de dag bleken. Alleen mijn vriend zei dat het nu een andere formule was dan vorige keer dus ik weet niet of het nu weer hetzelfde zal zijn.



Elko, welkom thuis! Echt leuk om je verhaal te lezen. Klinkt alsof het een geweldige dag geweest is, heerlijk! Nu lekker nog even nagenieten! Ik mag meteen de dag na de huwelijksreis weer aan het werk haha, maar ach, overleven we ook wel.

(Ofja werk, ik vier de bruiloft op school die dag met de kindjes nog een keer, ben dan ook meteen jarig dus extra leuk ).

En bedankt voor je tips van dat vestje enzo! Zou ik nooit aan gedacht hebben.

En ik zet inderdaad mijn aanstaande en bruidsmeisjes en moeder enzo aan het werk hoor, maar ben inderdaad ook wel een beetje een controlfreak haha. Op de dag zelf wil ik alles loslaten en gewoon genieten en maak ik me niet druk om alles dat mis gaat. Maar alles wat je vooraf kan regelen wil ik dan wel gewoon zo goed mogelijk proberen te regelen.

Het is inderdaad al bijna voor mij! Heb er ook echt al veel zin in!



@naam: ik doe zijn naam - mijn naam. Ik wilde wel graag zijn naam, omdat we dan echt een familie zijn als er ook kinderen komen. Maar ik wilde mijn naam erbij houden omdat mevrouw 'zijnachternaam' zijn moeder of zussen al zijn. En ik ben niet zijn moeder of zijn zus, ik ben mezelf .



Verder even weinig nieuws hier. Ben vooral in spanning aan het wachten tot het zover is . Of nouja, spanning is het eigenlijk niet eens. Heb er gewoon heel veel zin in!
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf gewoon mijn eigen naam gebruiken. Verbondenheid zit voor mij niet in een naam. Ik vind het makkelijker en ik zie zelden mannen die de naam van vrouw overnemen. Op mij komt het over alsof het 99% van de tijd vrouwen zijn die concessies doen op dit vlak. Die kerels hebben het maar goed bekeken.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
@make up; ik wil graag dat het accent op mijn ogen komt te liggen. Dus als ik al iets op mijn lippen doe, zal het naturel zijn.



Op mijn werk wil ik voorlopig mijn eigen naam houden. Iedereen kent die naam. Misschien als ik van werkgever switch dat ik het laat aanpassen. Blijf het lastig vinden, want mijn achternaam hoort bij mij en naam van vriend leen ik alleen. En mij vereenzelvigen met zijn achternaam, dat zal ik toch ook niet snel hebben. Mijn schoenmoeder heeft dat wel en kan soort van boos zijn als mensen haar met haar meisjesnaam aanspreken. Misschien zijn vrouwen van mijn generatie daar te zelfstandig voor. Hebben vaak eigen carrière etc. Anyhow het blijft me bezig houden. Had graag gezien dat vriend ook mijn naam ging gebruiken dus zijn naam - mijn naam. Maar helaas, mannen zijn dan toch ineens stuk conservatiever
Alle reacties Link kopieren
Oh magnolia, wat stom zeg. Ik was al benieuwd of mensen hier hun vriend gevraagd hadden om ook van naam te veranderen. Verwacht hij wel van jou dat je je naam verandert? Als dat zo is vind ik dat echt hypocriet.



Mijn moeder heeft haar eigen naam gehouden en zij wordt juist boos als mensen haar aanspreken als mevrouw <vaders achternaam>. En terecht, want dat is haar naam niet. Kinderen vind ik wel nog lastig. De combinatie van zijn naam - mijn naam klinkt niet mooi en wordt veel te lang bij ons, dus dat wil ik kinderen niet aan doen. Dus dan toch maar gewoon zijn naam? Of juist mijn naam? Ik vind mijn naam veel mooier, maar hij is wel ook iets moeilijker qua spelling. Een kind de ene naam en een ander kind de andere naam wordt ook te ingewikkeld vind ik. Is dit iets waar ik op m'n strepen wil staan dat ik de patriarchie wat wil doorbreken... of moet ik maar gewoon accepteren dat het het niet waard is?

Zo nu en dan heb ik het er met mijn vriend over en hij is gelukkig niet gekwetst, hoewel ik al wel tegen hem gezegd heb dat ik het waarschijnlijk wel ok vind om zijn naam te doen, gewoon omdat het makkelijker is (qua sociale verwachtingen), dus misschien dat hij er meer moeite mee zou hebben als hij dacht dat ik misschien echt mijn eigen naam mee zou willen geven ipv zijn naam :P
Alle reacties Link kopieren
Je kan kinderen van dezelfde vader niet verschillende achternamen geven. Bij de eerste moet je de achternaam kiezen en alle volgende kinderen krijgen dan automatisch dezelfde achternaam.



Of je beide achternamen kan geven aan je kind weet ik niet, maar volgens mij kan t niet.



Ik heb wel voorgesteld dat hij mijn naam neemt maar toen kreeg ik niet eens antwoord haha . Voor hem was het belangrijk om zijn naam door te geven aan de baby, voor mij niet. Hij was wel blij verrast toen ik met de ondertrouw aangaf zijn naam te nemen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Twee kinderen van dezelfde vader en moeder moeten dezelfde achternaam hebben. Dus je kunt niet voor kind 1 de vaders naam en voor kind 2 de moeders naam kiezen. Dat is in de wet geregeld.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat dat in Nederland niet mag. In de VS mag het wel (zie bijvoorbeeld hier: http://parenting.blogs.ny ... php=true&_type=blogs&_r=0). Nogmaals, ik wil dat niet, maar het zou dus wel kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Minnim: nee vriend maakt het niks uit wat ik doe met mijn achternaam. Hij zou het wel leuk vinden als de zijne ga gebruiken, maar verwacht het niet.
Alle reacties Link kopieren
Mogen kinderen van dezelfde vader geen andere achternaam hebben? Dat is interessant. Ik had vroeger op de basisschool een vriendinnetje, wiens broertje een andere achternaam had dan zij, maar ze waren wel allebei van dezelfde vader (en moeder). Ik vraag me af hoe dat gewerkt heeft. Granted, dit was 20 jaar geleden, dus wellicht is de wet veranderd. Aan de andere kant zijn ze schappelijker geworden met achternamen, dat wanneer de vader het kind erkent, het niet per definitie zijn achternaam krijgt (wanneer de ouders niet getrouwd zijn), maar dat ze kunnen kiezen.



Mijn oma had een prachtige acternaam, heel zeldzaam, maar toen ze trouwde nam ze mijn opa’s achternaam over, die een tikje raar is. Zo zonde. Ik heb ooit gekeken of ik haar achternaam aan mijn eigen achternaam kan toevoegen (dat kan wanneer een achternaam dreigt uit te sterven) maar er waren nog drie mannelijk erfgenamen van de naam, dus dat mocht helaas niet.



In de VS kun je je naam in alles veranderen. Er zijn ook mensen die niet uit de naam discussie komen, of wiens namen samen nogal raar klinken, die hun naam samenstellen uit stukjes van beide, of iets heel anders kiezen. Denk Mr. Miller en Mevr. Warner zou Milner kunnen worden, maar ze kunnen ook voor Smith kiezen.



@minnim

Beide achternamen is op zich wel een goed plan, handig met reizen en ophalen van school (of wonen jullie niet in een buurt waar je kind in kwestie niet meekrijgt als het niet dezelfde achternaam heeft, tenzij je op een ‘veilige’ lijst staat?).



In Nederland kun je volgens mij wel twee achternamen geven wanneer je van Spaanse of Portugese afkomst bent, omdat het daar gebruikelijk is om vadersnaam moedersnaam te doen (denk Jolande Cabau van Kasbergen). Of het voor andere Nederlanders kan weet ik niet.



Het vreemdste systeem vind wel aangesproken worden als Mevrouw John Smith. Alsof je hele eigen persoon ophoudt te bestaan en er niet meer toe doet.
Accept what you can't change, change what you can't accept
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!



Heb even een tijd niet van me laten horen maar wel bezig geweest. Vervoer aan het regelen. Save the date aan het maken (zet ik later op fb). Lingerie bekeken, maar nog niets gevonden. Shoptripjes met getuigen aan het plannen voor hun jurken en mijn schoenen. En oorbellen en ketting gekocht! Ook steeds meegelezen op telefoon, maar dat reageert niet zo lekker dus steeds uitgesteld.



@Elko: Welcome back! Mooi dat je het leuk hebt gehad. Lijkt me echt vreemd als het allemaal opeens weer voorbij is.



@Naam: Ik wil zijn naam- mijn naam. Maar hij is Spaans dus heeft een dubbele naam. Nu wil ik eigenlijk zijn moeders naam. Maar de traditie is vaders naam. Dus daar denken we nog even over na. (de man van een vriendin van mij heeft wel ook haar naam genomen, dus ze bestaan wel die mannen ;))



@Make up: Ik wil wel lippenstift. Ik heb laatst een hele mooie gekocht die heel goed bij mij staat. Een klein beetje donkerder dan mijn eigen lippen. Verder wil ik 2 keer kort onder de zonnebank. Dat maakt net dat ik wat minder pukkeltjes heb en het hele witte eraf is. Ook wil ik mijn tanden laten bleken. Waar laten jullie dat doen? Ik kan nog wel een goed adresje gebruiken.



@ambtenaar: Had het even gevraagt aan de balie toen ik er was voor paspoort. Ze zei dat 3 maanden van te voren op tijd genoeg was. Klopt dat?



........

Even een vraagje. Verzekering? Doen jullie dat? Er moet iemand doodgaan of een ongeluk hebben gehad. Of er moet een orkaan langskomen. Maar ja, daar ga je toch niet van uit. Of jullie dus wel? Het zou bij ons om 400 euro gaan, is toch weer een heel bedrag :(

........
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
wat grappig om te zien hoe de mening verdeeld zijn over de naamswijziging. ik til er zelf niet zo zwaar aan, ik vind het wel iets moois om de naam van mijn vriend aan te nemen, het geeft mij een bepaald gevoel van trots om te laten zien dat we bij elkaar horen. Ik houd wel mijn eigen naam erachter, want daar ben ik ook trots op! Verder vind ik niet dat ik geschaad wordt in het 'mijn eigen persoon zijn' door het aannemen van zijn naam, dat wordt m.i. niet bepaald door de naam die ik draag. We hebben het er wel even overgehad uiteraard, en hij stond ook open om bijv mijn naam aan te nemen, en ging er niet zomaar vanuit dat ik zijn naam zou aannemen, maar ik vind het goed zo...



die aanduiding met voor en achternaam vind ik ook erg vreemd sonietskja, alsof je dan de vrouw achter de man bent.. zo zie ik het niet..
@ naam: Ik doe zijn naam - mijn naam. Ik heb andersom (dus hij mijn naam) wel voor de grap voorgesteld, maar dat vond hij stom. In het gemeentehuis zeiden ze ook dat hij dan vaak voor vrouw wordt aangezien bij allerlei instanties.



@verzekering: Ik vond het heel erg duur en heb uiteindelijk gekozen om het risico te lopen. Wrsl ben je namelijk niet verzekerd als je zelf de bruiloft afzegt en er zijn maar een beperkt aantal mensen meeverzekerd voor overleiden. Wij gaan toch wel trouwen dus mocht het op de huwelijksdatum die we nu hebben om de een of andere reden niet kunnen doorgaan dan nemen we veel dingen mee naar de andere datum (trouwjurk/pak/ringen) en ik denk dat er ook wel iets te regelen valt met het feest e.d. zodat de prijs van de verzekering niet opweegt tegen de kosten die je hebt als het niet door mocht gaan. Mochten wij per ongelijk schade aanbrengen ergens op die dag dan zijn we gewoon WA verzekerd en als iemand schade aan ons aanbrengt dan zijn hebben zij als het goed is ook een verzekering. En als iemand een brandgat in mijn jurk maakt op de dag zelf: tja dat is heel erg jammer, maar daar ga je de bruiloft niet voor overnieuw doen
@musha, ik deel je mening over de naamswijziging
@naam. Ik neem zijn naam achter mijn naam. En hij wil ook graag mijn naam erbij nemen.
Alle reacties Link kopieren
@groenogig_monster

ik heb maar even gemaild naar de gemeente om het te vragen, maar het zou goed kunnen dat het pas op gang komt met de ondertrouw, maar wij zitten dus al bijna op de 3 maanden dus moet er sowieso iets gaan gebeuren..



@verzekering, wij hebben het wel gedaan, maar het koste geen 400,-! iets van 150+/- het ligt er ook aan wel bedrag je verzekerd, je kunt er ook voor kiezen niet het hele bedrag te doen, voor sommige uitgaven maakt het niet uit als het opschoven word.

we hebben het vooral gedaan omdat we 2 oma's van 90 hebben die kampen met hun gezondheid. maar bij mijn schoonzusje ging haar bruidswinkel falliet terwijl ze de jurk al betaald had, ze moest hem een 2e keer betalen om hem mee te krijgen en dat bedrag hebben ze volledig terug gekregen van de verzekering..
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
@Prulletje: Wat een leuk idee, een themazaal voor je feest. Duizend en een nacht.. dat moet wel sprookjesachtig mooi zijn! Hoe gaat het met je zenuwen?

@voetjes: wat een lief aanzoek! Pre-engaged haha! En een verlovingsreis! Van het geld van mijn ring komen we niet zo ver ;) Waar studeer je geneeskunde?

@minnim: nog steeds heel erg graag gedaan!

@doedelzakken: Wat is dat toch met doedelzakken, schotse rokken en trouwen? Ik hou er echt totaal niet van en het verbaasd me dat je dat zo vaak op bruiloften tegen komt. Wel leuk dat jullie dat leuk vinden hoor, Marloes ;)

@Rosekapje: Wauw, dat klink romantisch! Het had vast zo moeten zijn! En ik begrijp het wel hoor, van de kerk. Zolang het maar goed voelt voor jullie..

@elko: dat klinkt echt als een perfecte dag! Was grappig geweest als je vader had open gedaan ;) Hoe is het met je meisje in je buik? Zijn er al wat meer foto’s?

@naam vind ik heel moeilijk. Mijn vriendin blijft haar naam houden en ik haar naam of haar naam-mijn naam.. ik neig juist naar de dubbele naam om de publicaties, voetjes. Het is handiger om je eigen naam professioneel te voeren zodat je gewoon dr. Blabla blijft als je gaat scheiden.

@verzekering: wij doen het niet, omdat de kans heel klein is dat er zoiets erg gebeurd dat ze uitkeren. Ook krijg je altijd nog wat terug van de locatie.. wij nemen het risico..
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Nieuw hier! Hopelijk niet erg?



22 mei is de dag dat wij gaan trouwen! Erg spannend natuurlijk allemaal...maar volgens mij is alles geregeld Vorig jaar april zijn wij verloofd, dus het komt nu echt wel dichtbij
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
aanzoek wist ik helaas van te voren We waren een beetje aan het fantaseren voor onze vakantie om in Afrika te trouwen. Hier reageerde mijn vriend op: 'trouwen zou zo snel niet kunnen maar verloven wel' Met een blik van 'shiiiiiiit verklapt!'



Eenmaal op vakantie heeft hij tijdens een diner een ober stiekem gevraagd om foto's te maken en is toen heel lief op z'n knie gegaan! Dit was de tweede dag van de vakantie dus nog een hele tijd daar kunnen genieten!



En nu is het over 4 weken alweer zover!
Alle reacties Link kopieren
Welkom MD, niet erg hoor dat je nieuw bent juist gezellig! leuk dat je aanzoek op de foto staat! wil je wat meer vertellen over je trouwlocatie en jurk etc? (zonder te veel te verklappen natuurlijk)



@fleur haha ik moet echt heel erg lachen om je doedelzak haat haha



ik heb zojuist de datum voor ondertrouw gereserveerd, vandaag precies 2 weken!
Alle reacties Link kopieren
Mbt verzekering

Lees wel goed de clausules door wanneer iets vergoed wordt. Vaak gaat het alleen om eerstegraads familie (opa’s en oma’s dus niet), en wordt er niets uitgekeerd bij storm-, water-, of brandschade.

Overigens zijn veel bruidsmodezaken verzekerd via zo’n garantiefonds waarbij je jurk verzekerd is wanneer er met de winkel iets gebeurt.



@voetjesinhetzand

Je kunt natuurlijk ook jouw naam – zijn naam doen, en onder je meisjesnaam publiceren. Doen veel vrouwen die later trouwen dan hun eerste publicatie. Dat jouw achternaam bijzonderder is dan de zijne kan zeker in je voordeel werken als mensen je artikel zoeken; zou ik zeker laten meewegen!

En voor wat betreft patienten, je kunt je FB zo afschermen dat niemand er iets op kan zien behalve je naam en je foto.
Accept what you can't change, change what you can't accept
Alle reacties Link kopieren
@musha Ook spannend! Dan is een grote stap weer gedaan!



Ik kan niet teveel vertellen, er lezen waarschijnlijk mensen mee...en aangezien ik in een klein dorpje woon... iets met praatjes



S'morgens wordt ik al om 10.00 uur opgehaald door mijn aanstaande, lekker rustig aan foto's maken en tussen de middag alleen een broodje bij mijn ouders thuis. Om half 3 trouwen wij in het Gemeentehuis en om half 4 in de Kerk. Daarna hebben we koffie/taart/eten/receptie om een zelfde locatie in een haven.



Krijg alweer kriebels!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven