Gezondheid alle pijlers

Kraanwater vs fleswater

23-04-2014 22:34 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend kwam vandaag thuis van een zakelijke afspraak en had daar gehoord dat ons kraanwater tegenwoordig niet zo gezond meer is (oa hormonen, medicijnen) en had een lading Spa flesjes mee.



Ik drink minimaal anderhalve liter water per dag en ik vind het eigenlijk een beetje onzin. Of niet?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:Suze02 schreef op 23 april 2014 @ 22:45:

Alle Jezus:



Prijzen

Hoeveel u voor het water uit de test moet betalen, loopt nogal uiteen. Zo betaalt u voor een flesje mineraalwater bij de kiosk al gauw zo’n ¤ 1,50 a ¤ 2,-. Dit in tegenstelling tot de prijs van een halve liter kraanwater, die kost tussen de ¤ 0,00045 en ¤ 0,00063. Kassa rekende uit dat voor het bedrag van een flesje mineraalwater a ¤ 2,- u minstens 1500 liter water kunt kopen.Precies! Ik koop wel af en toe 'n flesje water...voor 't flesje. En dan blijf ik 't een tijd hervullen met kraanwater tot 't flesje weer aan vervanging toe is.
Alle reacties Link kopieren
"Kraanwater kan een chemische en bacteriologische behandeling ondergaan om het geschikt te maken voor consumptie. Bronwater ondergaat soms ook diverse zuiveringsmethoden voordat het verkocht kan worden. Alleen natuurlijk mineraalwater ondergaat geen enkele behandeling, behalve de verwijdering van oplosbare elementen en de (eventuele) toevoeging van koolzuurgas."



Gezonder laat ik in het midden, maar persoonlijk hoef ik die chemische of bacteriologische behandeling niet.



"Kraanwater is net zo gezond als flessenwater. In de Waterleidingwet is vastgelegd dat de waterbedrijven betrouwbaar drinkwater moeten leveren. Het water mag dus geen eigenschappen hebben die slecht kunnen zijn voor de gezondheid. Onder andere fluor, lood, chloor en nitraat zijn stoffen die niet of in zeer beperkte mate in het drinkwater mogen zitten. "



Dat ze in beperkte mate erin mogen zitten is overeenkomstig wettelijke regels. Ik heb liever helemaal niets.



Bron: water.nl



Ik drink overigens allebei.
ik mis de fluor



Rochel





Fluor is zo ongezond als de pest.

http://mens-en-gezondheid ... ffecten-van-fluoride.html

https://www.wanttoknow.nl ... ontrol/fluor-is-puur-gif/[
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 april 2014 @ 07:28:

[...]



Precies! Ik koop wel af en toe 'n flesje water...voor 't flesje. En dan blijf ik 't een tijd hervullen met kraanwater tot 't flesje weer aan vervanging toe is.is een meer permanent flesje dan geen idee? Zoiets als een dopper?
Alle reacties Link kopieren
"Het ligt er maar net aan waar je woont. In deventer zou ik flessenwater nemen, het water is daar zelfs bruin! In amsterdam is het prima te drinken, oost groningen heeft zeer lekker water en in den haag...jak, vies water. Dat er troep in zou zitten geloof ik niet zo behalve deventer dan :D"





Ik vraag me af waar in Deventer het water dan bruin is. Bij mij komt er gewoon normaal water uit de kraan.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
quote:Stukje_Cake schreef op 24 april 2014 @ 07:42:

[...]



is een meer permanent flesje dan geen idee? Zoiets als een dopper?Ik vind 'n spaflesje het fijnst vasthouden tijdens het wandelen (zacht materiaal en niet te breed)
en vergeet niet dat het handig is als je achter het stuur zit Nien



Ik hergebruik de plastic flesjes ook en bij het sporten gebruik ik een

dopper.
Alle reacties Link kopieren
Een plastic flesje vullen is een van de ergste dingen. Lekker veel bpa's komen er dan vrij. Beter een glazen flesje
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Ik drink wel mineraalwater maar alleen mét bubbeltjes, plat water komt uit de kraan, daar ga ik niet extra voor betalen. Tot op heden heeft Nederland het beste kraanwater van Europa.
verba volant, scripta manent.
quote:norma_jeane schreef op 24 april 2014 @ 08:06:

Een plastic flesje vullen is een van de ergste dingen. Lekker veel bpa's komen er dan vrij. Beter een glazen flesje

Of deze, mijn favoriet

[img]https://static.bever.nl/productimages/b ... 353_01.jpg[/img]



Edit: o shit, ik mag blijkbaar geen plaatjes plakken...
Dat vind ik 'n klotedop op dat plaatje van bever dan he
Het klopt inderdaad dat plastic flesjes schadelijke stoffen afgeven, ben ik het helemaal mee eens.

In de auto vind ik het echter wel makkelijker én veiliger om plastic te gebruiken en geen glas.

Als wij een dag op pad gaan gebruiken wij minstens 5 flesjes alleen al in de auto. Een beetje duur om allemaal doppers te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 glazen flessen in de koelkast met gewoon kraanwater en voor tijdens sporten heb ik plastic flesjes. Hier in zuid oost Brabant ook gewoon lekker water.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pro kraanwater. Nog maar even wat argumenten voor (de afspraak van) je vriend:



- Aan mineraal- en bronwater worden minder kwaliteitseisen gesteld dan aan kraanwater. Ook zijn de eisen voor flessenwater minder streng.



- Sommige fabrikanten van mineraalwaters beweren dat mineralen goed zijn voor het lichaam. Dat is inderdaad zo, maar teveel mineralen is niet goed. Daarom geeft het Drinkwaterbesluit voor kraanwater aan wat het maximale gehalte aan mineralen mag zijn. Voor flessenwater geldt deze richtlijn niet.



- De CO2 uitstoot van flessenwater is 400 keer hoger dan van kraanwater.



Bron: vitens



Tijdens het lopen of naast m'n bed ben ik zelf meer fan van de platypus. Aan een flesje denk ik tijdens het lopen niet meer op de een of andere manier, en kom ik altijd half uitgedroogd aan.

Alle reacties Link kopieren
Idd dopper of glazen flessen met kraanwater uit de koelkast. Ik vind water uit een plastic flesje sowieso goor.. Of wat dacht je van melk, vooral die uit die 'jerrycans', ik noem het maar even zo
En wat heb ik net gedaan 6 Doppers besteld. Zijn in de aanbieding en geen verzendkosten
Ik drink thuis trouwens ook veel Bar-le-duc citroen
Ik vind het allemaal zware onzin. Kraanwater is prima.

Deze discussie ook al eens gevoerd met schoonzus. Maar slaat dan ook behoorlijk door naar mijn mening ( vegan, geen suikers, geen e nummers enz). Water moet voor haar eerst helemaal gefiltert worden en het liefst nog gekookt.

Krijg elke keer weer een hele preek waarom ( geen idee ik luister niet meer). Ze pluist alles na.



Ik ga de discussie niet meer aan, het is elke keer weer gigantische ruzie. Aardige meid maar slaat net te ver door met de gezonde dingen dat het ongezond wordt ( en wel pakje per dag roken).
Alle reacties Link kopieren
quote:elein schreef op 24 april 2014 @ 08:38:- Sommige fabrikanten van mineraalwaters beweren dat mineralen goed zijn voor het lichaam. Dat is inderdaad zo, maar teveel mineralen is niet goed. Daarom geeft het Drinkwaterbesluit voor kraanwater aan wat het maximale gehalte aan mineralen mag zijn. Voor flessenwater geldt deze richtlijn niet.Dat zullen sommigen misschien wel weten: waarom voegen de weston price mensen dan keltisch zout toe aan water? Hun argument is dat water op zichzelf niks doet en dat het juist mineralen en enzymen uit je lichaam wegspoelt..? Heb zo gauw even geen link dit heb ik van het WP forum.
Ik 3heb ook altijd sole in mijn water. Erg lekker en minder dorst.

http://www.good4ugoods.co ... e-en-hoe-maak-je-het.html
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 23 april 2014 @ 22:34:

Vriend kwam vandaag thuis van een zakelijke afspraak en had daar gehoord dat ons kraanwater tegenwoordig niet zo gezond meer is (oa hormonen, medicijnen) en had een lading Spa flesjes mee.



Ik drink minimaal anderhalve liter water per dag en ik vind het eigenlijk een beetje onzin. Of niet?



"""Tegenwoordig niet zo gezond meer is (oa hormonen, medicijnen)"



Lariekoek! Echt grote onzin !

Met name de zinsnede "tegenwoordig".

In tegenstelling tot ca. 25 jaar geleden, als voorbeeld?

Toen werd het kraanwater nog niet zo gecontroleerd en goed gezuiverd als nu en werden medicijnen en hormoonpreparaten nog niet zo zorgvuldig geproduceerd als nu. Bovendien was het oppervlaktewater toen veel en veel vuiler met industrieel afval.
Kraanwater is toch uit hetzelfde als dat zogenaamde bronwater?

Ik vind het in ieder geval onzin... Er zijn landen waar je kilometers moet lopen voor een beetje water...



Ik vind het wel prima allemaal, ieder voedingsmiddel is volgens sommige lui wel slecht... straks motten we nog met zijn allen aan de sonde voeding... of niks eten...
Alle reacties Link kopieren
Hele volksstammen zijn tachtig geworden met kraanwater en nu zegt een of andere peer dat het niet goed meer is? Ik zou er een of ander belang achter vermoeden of domme wijsneuzigheid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat een bullshit
Alle reacties Link kopieren
quote:annelaure schreef op 23 april 2014 @ 22:38:

Waar bedoel je met bij ons?



Spa komt uit de grond, net als het water bij ons. Maar in de randstad bv gebruiken ze gebruikt water en ik wil best geloven dat daar resten van het een of ander in zit. Maar blijkbaar niet veel want anders was ons slang aangeraden fleswater te drinken.Bij ons in NL neem ik aan en wij wonen in de randstad.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven