Gezondheid alle pijlers

Verwijderen irritatiefybromen

24-04-2014 11:06 4 berichten
Mijn moeder (een eind in de 80) heeft al sinds jaar en dag een gebitsprothese, maar ze is nu echt hard toe aan een nieuwe.



Ze heeft echter twee vrij grote irritatiefybromen tegen de achterrand van de bovenprothese, in de richting van de huig dus, die eerst door de kaakchirurg verwijderd moeten worden. En daar zit het probleem.

Ze heeft een keurige verwijsbrief van haar tandarts meegekregen, maar daar heeft ze nog niks mee gedaan, want zolang ze niet precies weet wat er gaat gebeuren, durft ze niet. Ze is een enorme control freak, die zich aan niets en niemand over durft te geven als ze niet weet wat er gaat gebeuren.

Haar tandarts is zo'n type dat bij elke vraag zegt: "maakt u zich maar niet bezorgd hoor mevrouwtje, dat komt best voor elkaar", en zij wil dan om mij nog steeds onbekende redenen niet doorvragen.



Ik ben al uitgebreid voor haar aan het googlen geweest, maar ik kom er niet achter wat ze qua behandeling kan verwachten. Ik heb wel iets gezien over bijtfybromen (maar ik weet niet of dat vergelijkbaar is) en verder een verzameling medische artikelen die me ver boven de pet gaan.



Zijn hier forummers die me verder kunnen helpen met deze vraag? Ik zou haar zo graag geruststellen voor we naar de kaakchirurg gaan. Ze is echt wel een stoere bikkel, als ze van te voren maar op de hoogte is van de gang van zaken.



Ik kan natuurlijk ook een afspraak maken met mijn eigen tandarts om dit na te vragen, maar het duurt dan weer een paar weken voor ik terecht kan. Ik wilde het dus eerst maar eens op het forum proberen.

Bedankt vast!
Alle reacties Link kopieren
Waarom bel je niet met het ziekenhuis? De assistente kan prima uitleggen wat er gaat gebeuren. Het zou zelfs kunnen dat ze een infofolder op de site hebben staan.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 24 april 2014 @ 11:11:

Waarom bel je niet met het ziekenhuis? De assistente kan prima uitleggen wat er gaat gebeuren. Het zou zelfs kunnen dat ze een infofolder op de site hebben staan.

Ja, dit ligt zo ontzettend voor de hand, dat ik er niet eens aan gedacht heb.

Folder hebben ze helaas niet (ik heb intussen even gekeken), maar ik ga straks maar eens even bellen.



Bedankt, Bootje!
Alle reacties Link kopieren
No problem Sri

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven