Kindermishandeling

24-04-2014 10:08 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij waren gisteren op het voortgangsgesprek op de school van onze dochter toen de juffen van onze dochter (9 jaar en ASS) vertelden dat onze dochter mij had beschuldigd van kindermishandeling. Ik zou haar slaan, schoppen, aan de haren de trap af trekken etc. Ik herkende mezelf niet in deze beschuldiging en vroeg aan juf hoe en meer? Zij vertelde dat onze dochter dit aan haar, en de oppas, de zorgboerderij en de buschauffeur, had verteld en dat niemand haar geloofde.



Helemaal lamgeslagen zijn wij naar huis gegaan, in de auto heb ik nog gebeld met alle drie bovengenoemden, allen vertelden dat onze dochter dit met hun niet had besproken. Wel vertelden zij over de last die onze dochter had van ruzies die mijn man en ik hebben. ( hij is werkloos en er is een groot vermoeden van ASS en het loopt helemaal niet lekker tussen ons).



Thuis met haar gepraat, heb haar precies laten vertellen welke situatie zij bedoelde over de mishandeling. Uit dit gesprek bleek dat zij een andere interpretatie heeft over deze gebeurtenissen. Ik heb haar, toen zij woedend de straat opliep, van de straat getrokken. Vast te hard, maar het was ik of aankomende auto's. Ook andere situaties waren situaties waarin haar woede een andere interpretatie geeft.



Vanmiddag hebben we weer een gesprek op school, met haar, juffen, en vertrouwenspersoon. Ondertussen zit ik thuis, werk zelf met kinderen en dat lukt nu niet, heb nauwelijks geslapen en ben erg van slag door de beschuldiging. Ken zelf de protocollen van kindermishandeling, heb laatst zelf nog een e-cursus moeten doen voor mijn werk. Maar nu het mezelf overkomt.....
Voordat dit een eigen leven gaat leiden en consequenties krijgt die jij niet wil, zou ik een plan van aanpak op gaan stellen. Wat is er nodig om haar vertrouwen in haar ouders te herstellen? Heeft zij hulp nodig? Hebben jij en je man hulp nodig? Is de gezinssituatie op dit moment een veilige plek voor haar? Kortom, wat kun jij doen om deze situatie op te lossen? Als je daar zelf niet uit komt, zou ik je adviseren om daar hulp bij te zoeken. Juist als professional zul jij ook weten dat een onbjectieve blik van buitenaf veel waarde toe kan voegen.
Alle reacties Link kopieren
We hebben dus vanmiddag weer een gesprek op school. Zij gaat naar creatieve therapie, die kan misschien een rol hierin spelen. De huisarts belt zo terug.

En ja, ze kan hier zeker veilig wonen, want hier thuis wordt ze niet mishandeld.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg voor jullie



Begrijpt ze het ook wat ze aanricht?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik me af, ze heeft ASS. Ik ben ook zo bang dat ik er ook niet achter zal komen.
Alle reacties Link kopieren
Erg voor jullie.



In ieder geval is duidelijk dat de ruzies tussen jullie hun uitwerking hebben op jullie dochter. Daar moeten jullie dus vanaf nu (nog meer) rekening mee houden in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO



Ik denk dat je dochter dingen anders interpreteert dan dat ze zijn, inclusief de reacties van mensen als ze dit verteld.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Heftig zeg, heb zelf een (inmiddels volwassen) kind met ASS, dus ik weet dat zij de wereld heel anders zien dan wij.

En die woedeaanvallen, daar weet ik helaas ook alles van.



Ik zou, voordat dit uit de hand gaat lopen, en Jeugdzorg straks opeens voor de deur staat, zelf al hulp/begeleiding in gaan schakelen om jezelf in te dekken.



De problemen met mijn kind werden namelijk erger naarmate hij ouder werd. Nu gaat het gelukkig goed!



Sterkte
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 24 april 2014 @ 10:27:

Wat erg voor jullie



Begrijpt ze het ook wat ze aanricht?Nee, natuurlijk niet. Het kind is 9 jaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
TO.



Blijf met de rust en kalmte praten die je in je openingspost lijkt uit te stralen. Geef aan op precies gelijke wijze als in je OP wat er is gebeurd en zeg tegen deze mensen dat je blij bent dat ze zo reageren. Laat je alsjeblieft niet bang maken want als er niets is gebeurd hoef je niet iets te verdedigen. Juist, kalmte en nuchter blijven zetten de zaken vast weer in proportie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Voelt ze zich niet heel erg onveilig doordat jij en haar vader ruzie maken? Maar dat ze dat niet durft te zeggen, wel uit die situatie weg wil en daarom dit gaat zeggen? Hoe erg en frequent zijn die ruzies?



Sterkte! Lijkt me heel rot. (Al moet ik wel zeggen dat mijn moeder gewoon echt niet (en nogsteeds) doorhad dat ze haar kinderen mishandelden, maar zo klinkt het bij jou niet)
Alle reacties Link kopieren
Hallo Kalmpjes aan,



Rustig door ademen. Zelf heb ik ook een dochter van 9 met ASS.

Mijn dochter heeft ook eens dingen verteld over mij die niet klopten en mij deden hyperventileren. Terwijl ik een hele goede band met haar hebt. Dit komt vaker voor mij kinderen met ASS. Ze kunnen geen verbanden leggen en vergroten dingen uit. Wel zou ik professionele hulp zoeken. Waarschijnlijk vangt je dochter signalen op waar ze last van heeft. Hebben wij ook gedaan. En het gaat nu prima met ons gezin.

Twijfel niet aan jezelf!!!
Alle reacties Link kopieren
Je komt over als een rustig, verstandig persoon en liefdevolle moeder. Mensen die jou kennen en met jou en je dochter te maken hebben zullen dit ook vast zo zien. Heel veel sterkte met deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
Azile: ik denk ook dat mensen 'goed' over mij denken, maar dat het over je gezegd wordt, ik was echt stomverbaasd.



Daan6: dank je voor je reactie, wij zijn idd bezig met professionele hulp, jammer genoeg zijn de wachtlijsten zo lang.



Masque: ik denk dat het wel, daar zijn we ook mee bezig.



Enn: nu was kalm blijven wel even lastig hoor, we hebben zo een gesprek en ik heb het gevoel wel weer rustig te zijn, heb net even heel erg zitten brullen. Ook gisterenavond hebben we met dochter een heel rustig gesprek gehad, emoties leiden voor af, ze kan er niets mee. Ken je dat verhaal van verstand en gevoel...



Dropje70: we hebben net een intensief ipg traject afgesloten, het ging eigenlijk best goed met haar de laatste tijd, maar ook kinderen met ASS hebben meer door dan we soms denken. Nieuwe hulp via de huisarts is onderweg.
Alle reacties Link kopieren
Anderen bedankt voor jullie reacties, helpt me echt 😘
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gesprek al gehad? Hoe is het verlopen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
We zijn op school geweest, ze geloven nu dat ik mijn dochter niet mishandeld heb, nu nog op zoek naar het waarom? Waarom heeft ze dit geroepen, hoe ervaart ze haar leven? Dit gaan we doen met hulpverleners
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Kan je je dochter uitleggen waarom je haar dan bijvoorbeeld zo "ruw" van de straat trekt? Omdat die auto eraan kwam, jij schrok omdat je dacht dat zij die niet zag?



Ik weet niet precies of dat bij haar binnen komt of niet maar ik weet van een vriendin die hier last van heeft dat zij dat soort uitleg nodig heeft om reacties van anderen te kunnen plaatsen.



Het feit dat jij en je man/vriend ruzie maken kan haar natuurlijk ook erg onzeker maken en dit gedrag/uitspraken misschien uitlokken, hulp voor je dochter, maar ook voor jullie samen lijkt me in ieder geval de beste weg.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:kalmpjes-aan-ook-prima schreef op 24 april 2014 @ 16:07:

Waarom heeft ze dit geroepen, hoe ervaart ze haar leven? Dit gaan we doen met hulpverlenersGoede manier. Besef dat een eerste vaststelling van het feit dat kindermishandeling überhaupt bestaat kan hebben gezorgd dat zij analytisch is na gegaan of haar dit ook is overkomen. Zij is nog klein, slim en autistisch en ergens past het wel bij 9 jaar oud.Wellicht is ze nadat ze het voor een eerste keer uitsprak gewoon gaan herhalen? (dus bij de buschauffeur, de juf, de opvang etc.)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:kalmpjes-aan-ook-prima schreef op 24 april 2014 @ 10:27:



En ja, ze kan hier zeker veilig wonen, want hier thuis wordt ze niet mishandeld.



Ik vind dit nogal in tegenspraak met het feit dat het tussen jou en je man niet lekker loopt en dat zij daar behoorlijk last van heeft.



Mishandeling hoeft niet altijd lichamelijk te zijn, dit kan ook geestelijk zijn en zo te lezen heeft ze geestelijk te lijden.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 we gaan niet vechtend door het huis hoor, zelf een opmerking als het loopt niet zo lekker is afhankelijk van wat je verstaat onder niet zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Siska74 dank je



Enn: daar hebben wij het idd ook al over gehad. Ik zal er misschien niet achter komen en moet het nu ook, voor haar bestwil anders slaat ze dicht, even laten rusten. Hulp komt eraan, heb goede hoop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven