Ik denk dat ik gek wordt.

23-04-2014 20:43 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb hier al eens eerder een topic geopend over mijn ex. Het is nu bijna 4 weken uit en ik denk echt dat ik gek wordt.



Hij doet inneens alles wat ik wil, hij verzorgd zich ( deed hij niet of heeeel slecht) sport inneens heel veel, spreekt inneens af met vrienden ( die hij tijd geleden heeft laten vallen omdat jij doorkreeg dat ze niet goed voor hem waren) hij gaat naar een psych. En al die dingen meer.



Ook blijft hij contact zoeken met mij, ik probeer dat steeds af te houden maar als hij me dan weer een lief berichtje stuurt waarin hij vraagt hoe het met me gaat .. kan ik het niet laten te antwoorden. Ik heb hem al 2 keer geblokkeerd nadat we ruzie kregen. Maar dan stuurt hij sms jes en gaat hij bellen met een ander nummer.



Ook stond hij laast zomaar bij mijn werk, bij me auto te wachten op me. Ik schrok hier heel erg van (verleden.. ) en raakte echt in paniek. Hem daarna opgebeld dat ik hier niet van gediend was en ik ben heel kwaad geworden. Daarna was het weer goed. Ook stuurt hij me regelmatig foto's van zichzelf om te laten zien dat hij breed geworden is, verteld dat iemand hem heeft geprobeerd te koppelen, dat 3 meisjes hem op 1 avond probeerden te zoenen en hij al 5 andere meiden gehad kon hebben. Hij wilt me heel graag terug en zegt dan dat hij alleen van mij kan houden en nooit meer iemand anders wilt. En vraagt dan 10 keer of ik het echt wel zeker weet..Want hij veranderd echt en dan zal ik heel veel spijt krijgen volgens hem..



Dit doet me vreselijk veel pijn, hierdoor ga ik heel erg twijfelen. Maar ik kan niet anders, hij is niet goed voor me geweest. Maar oh wat ben ik kwaad echt kwaad dat hij het nu allemaal wel doet! Mijn vriendinnen , ouders en psycholoog zouden het heel erg vinden als ik hem terug zou nemen. Dus dat is mijn stok achter de deur..ook heb ik hier heel veel reacties gekregen dat ik er nooit meer aan moet beginnen. Maar ik vreet mezelf helemaal op..



Het is zo moeilijk.. denk zovaak van, laat ik hem terug nemen dan is me verdriet weg. Terwijl het best goed met me gaat als ik afleiding heb! Me ouders en vriendinnen zien me heel positief veranderen. Maar als ik dan weer iets zie of hoor van wat hij nu inneens wel allemaal doet ..doet me dat heel veel pijn.



Bah.. ik weet niet goed wat ik van jullie vraag maar ik moet het even van me afschrijven denk ik! En graag een peptalk. :(
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:keepitweezy schreef op 24 april 2014 @ 12:19:

[...]





Dit wilde hij. En dat was hij ook een beetje..... maar dat komt natuurlijk ook Door mezelf.





Is hij jouw baas?

Ja of nee?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 24 april 2014 @ 12:17:

Mijn schoonmoeder was ook zo gemeen. mijn ex had zijn vuist door de ruit van de voordeur geslagen, in plaats van door mij, want ik bukte op tijd. En toen verscheen schoonmoeder voor de voordeur, keek naar mij via het kapotte raam en sneerde: en nu is vast weer de schuld van mijn zoon zeker?! Jij doet zeker nooit iets?! Wat heb je gedaan om hem zo boos te maken?!



De wereld op zijn kop! Ik kreeg de schuld dat ik hem boos had gemaakt. Nota bene door zijn eigen moeder.

Dus ja, alle mensen die aan zijn kant staan, zullen ook aan zijn kant blijven staan. Hij kiest jou namelijk niet uit omdat je zo goed bij hem past, hij kiest je uit omdat hij iemand zoekt die hij kan domineren en zijn buien op kan botvieren. En als jij murw geslagen bent, dan gaat ie weer op zoek naar een volgende.



Ja!! Wat herkenbaar. Wauw. Wat erg zeg!

En dat de mensen aan zijn kant staan, ja. Een vriend van hem, die ook een goede vriend van mij is geworden, die ik eigenlijk elk weekend de hele dag en avond zag.. praat niet meer tegen me. Heeft me geen berichtje gestuurd, en toen ik belde voor iets deed hij net alsof ik iemand was die zijn woorden niet waard is. En zijn zusje, die ik altijd overal mee geholpen heb..die me een berichtje stuurde dat ze er ook altijd voor mij was, die vaak tegen me zei: doe je ogen open ik gun niemand zo'n relatie! Die wist dat ik de stap wilde zetten en zei dit te begrijpen.. verwijt het me als ik hem blokkeer of ik niet naar hem toe ga als hij ineens bij me werk sta.



schiet mij maar lek
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
Lieverd, hij WAS je baas. Als je niet deed wat hij wilde, dan werd hij fysiek! Dan viel hij je verbaal aan. Hij heeft je zelfbeeld naar beneden gehaald, je ego geknakt en je zelfvertrouwen total loss gemaakt. Hij heeft je dusdanig afgebrand dat je zelfs nu nog denkt: 'oeh, ik moet het niet uitmaken, dan wordt ie boos. En als het dan uit is, dan wel zonder ruzie, in harmonie, anders wordt ie boos en is ie gekwetst.' En zo meteen verandert hij op miraculeuze wijze in een fijne vent, die het beste met me voor heeft, die me niet meer slaat en mij niet meer verbaal pakt op alles wat ik zeg. En daar ga ik op zitten wachten. Hij is ten slotte de enige man op deze hele wereld.



Je kan ook nu meteen die fijne vent gaan zoeken. Ze bestaan namelijk al. Helemaal kant en klaar, goed afgebakken door fijne ouders, met fijne broers en zussen en een leuke vriendengroep. Eentje die JOU gelukkig wil maken in plaats van andersom.



Geloof je me niet? Na die agressieve ex, ben ik mijn huidige man tegen gekomen en mee getrouwd. Onze zoon ligt prinsheerlijk te slapen in zijn bedje en ik ben gelukkiger dan ik ooit zou zijn geweest wanneer ik met Lapzwans ex was blijven omgaan. Het kostte mij ook 2x teruggaan, voordat ik het licht zag (want toen ging mijn lichtje door zijn toedoen bijna uit!) maar het leven is 1000x beter nu.
Als het uit gaat, krijgt ieder de 'voogdij' weer terug over de eigen vrienden en familie. Dus dat zusje en zijn vriend niets meer laten horen, is wel een beetje normaal. Ik zie de vrienden van mijn ex ook niet meer, hoe leuk die ook waren. Want zij 'horen' bij ex en niet bij mij.



Steek je energie in leuke mensen, mensen die niets met je ex te maken hebben. Mensen die het beste met je voor hebben, oprecht zijn en jou gelukkig willen zien. Dat haal je niet uit die groep. Begin opnieuw, met dit als gigantisch leermoment.
Alle reacties Link kopieren
Houd één ding voor ogen: 'Je wordt behandeld zoals je je laat behandelen'



Hij is een manipulatieve lamlul maar jij laat het toe. Oplossing ligt daarom bij jezelf. En hiervoor heb je inmiddels genoeg tips gekregen hierzo!



Wens je de kracht toe om voor jezelf op te komen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 24 april 2014 @ 12:20:

[...]





Is hij jouw baas?

Ja of nee?Waarom kan jij geen ja of nee antwoorden?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 24 april 2014 @ 12:27:

Lieverd, hij WAS je baas. Als je niet deed wat hij wilde, dan werd hij fysiek! Dan viel hij je verbaal aan. Hij heeft je zelfbeeld naar beneden gehaald, je ego geknakt en je zelfvertrouwen total loss gemaakt. Hij heeft je dusdanig afgebrand dat je zelfs nu nog denkt: 'oeh, ik moet het niet uitmaken, dan wordt ie boos. En als het dan uit is, dan wel zonder ruzie, in harmonie, anders wordt ie boos en is ie gekwetst.' En zo meteen verandert hij op miraculeuze wijze in een fijne vent, die het beste met me voor heeft, die me niet meer slaat en mij niet meer verbaal pakt op alles wat ik zeg. En daar ga ik op zitten wachten. Hij is ten slotte de enige man op deze hele wereld.



Je kan ook nu meteen die fijne vent gaan zoeken. Ze bestaan namelijk al. Helemaal kant en klaar, goed afgebakken door fijne ouders, met fijne broers en zussen en een leuke vriendengroep. Eentje die JOU gelukkig wil maken in plaats van andersom.



Geloof je me niet? Na die agressieve ex, ben ik mijn huidige man tegen gekomen en mee getrouwd. Onze zoon ligt prinsheerlijk te slapen in zijn bedje en ik ben gelukkiger dan ik ooit zou zijn geweest wanneer ik met Lapzwans ex was blijven omgaan. Het kostte mij ook 2x teruggaan, voordat ik het licht zag (want toen ging mijn lichtje door zijn toedoen bijna uit!) maar het leven is 1000x beter nu.



Jeetje, wat jij nu zegt.. dat is zo 100% wat er gebeurd. Ik wil hem geen pijn doen, en hij heeft mij echt ontelbaar vaak pijn gedaan. En als ik daar wat van zei? Dan stelde ik me aan, en was ik een jankerd. Dus hem interesseerde het niets of hij me ergens mee had gekwetst. Gewoon het even zo draaien, dat ik dacht dat ik inderdaad de aansteller was.

Maar ik wil niet zo slecht over hem praten, want hij is ook gerust wel lief geweest! Maar het is nou eenmaal de waarheid. Hij heeft me vaak voorgelogen en veel pijn gedaan.



Ik wil inderdaad iemand die fijne vrienden en familie heeft. En die weet hoe hij een relatie moet hebben/onderhouden! Dat ik niet meer de enige ben die zich dag en nacht onvoorwaardelijk 100% in zet. En alles doet voor de ander, en niets echt bijna niets terug krijg.



Fijn dat jij nu zo gelukkig bent! Ik hoop dat ik daar over een tijdje ook over kan posten! Ik heb wel een hele lieve jongen ontmoet. Maar ik wil nog niets beginnen zolang ik er nog niet overheen ben. Maar ik zie nu dus ook hoe het anders kan! Maar ik voel me toch een soort verantwoordelijk, of verplicht. Ik ben nog niet los van hem. Ik hoop dat dat snel komt.
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 24 april 2014 @ 12:34:

[...]



Waarom kan jij geen ja of nee antwoorden?NEE.
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:keepitweezy schreef op 24 april 2014 @ 12:36:

Maar ik voel me toch een soort verantwoordelijk, of verplicht.

Hij is nog jouw baas en jij gaat heel snel weer doen wat hij wil.

Ok.. Je bent echt niet de eerste hier hoor.

Blijf schrijven wanneer je wilt want je zal dit topic opnieuw echt heel erg nodig gaan hebben. Sterkte met al het geweld opvangen
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:keepitweezy schreef op 24 april 2014 @ 12:37:

[...]





NEE.Dan ben jij niet verantwoordelijk of iets aan hem verplicht.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 24 april 2014 @ 12:38:

[...]



Dan ben jij niet verantwoordelijk of iets aan hem verplicht.



Dat ben ik ook zeer zeker niet. Het vervelende is, dat mijn verstand dit heel goed weet. Maar dat mijn gevoel wat anders zegt. En mijn verstand dat walgelijk vind van mijn gevoel. Mijn gevoel is gewoon een domme zeekoe. en mijn verstand moet winnen. En die gaat dit keer winnen. Hoeveel pijn het me gevoel ook doet.



Haha stom uitgelegd.
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
Je mag rouwen om de mooie tijd die jullie hebben gehad. Ik heb de ring die ik van hem kreeg nog altijd in een doosje liggen.

Maar ik ben ook erg blij dat ik van hem af was. En dat ik weer lucht kreeg toen ik bij hem weg was. Het kost tijd. En ook zul je zien, naarmate je langer onder zijn invloed vandaan bent, dat je het opeens heel helder ziet. In mijn voorbeeldje van schoonmoeder hierboven, dacht ik op dat moment: ja, ik heb hem boos gemaakt. En nu is het glas kapot.. door mijn schuld! Want ik heb hem boos gemaakt en nu is het weekend, en hoe moet het glas nu gemaakt en wat zullen de buren er wel niet van zeggen en en en ...



Ik ging totaal voorbij aan het feit dat zijn rechtervuist mij wilde raken en dat dit totaal niet normaal was! Pas later, toen ik erop terugkeek, zat ik hoofdschuddend over mezelf na te denken. Wat was ik gehersenspoeld.



Echt hoor, totaal geen enkel contact meer met deze man. Laat hem lekker gaan. Richt je op je eigen leven en maak het leuk! Het leven is te kort voor dit soort relaties!
Alle reacties Link kopieren
quote:keepitweezy schreef op 24 april 2014 @ 12:43:

[...]





Dat ben ik ook zeer zeker niet. Het vervelende is, dat mijn verstand dit heel goed weet. Maar dat mijn gevoel wat anders zegt. En mijn verstand dat walgelijk vind van mijn gevoel. Mijn gevoel is gewoon een domme zeekoe. en mijn verstand moet winnen. En die gaat dit keer winnen. Hoeveel pijn het me gevoel ook doet.



Haha stom uitgelegd.

Helemaal niet! Kom hier terug als je binnenkort op het punt staat om weer in zee met hem te gaan en lees dan wat je hier hebt geschreven nog een keer. Schrijf dit anders op een papier en hang het in je kledingkast zodat je het direct kan lezen als jouw gevoel wil winnen.



Verstand is vele malen wijzer dan gevoel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 24 april 2014 @ 12:46:

[...]



Helemaal niet! Kom hier terug als je binnenkort op het punt staat om weer in zee met hem te gaan en lees dan wat je hier hebt geschreven nog een keer. Schrijf dit anders op een papier en hang het in je kledingkast zodat je het direct kan lezen als jouw gevoel wil winnen.



Verstand is vele malen wijzer dan gevoel.Goede tip! Dankjewel deze zal ik zeker toepassen als mijn gevoel mijn verstand weer is in de weg zit!
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 23 april 2014 @ 20:47:

Hij doet nu alles wat je wil, beloofd gouden bergen... En als je hen terug neemt, dan gaat hij niet meer sporten, niet meer naar de psych en verzorgt zich niet meer. Nee, want dan heeft hij weer wat hij wilde. Jou.



Blokkeer hem. Ga niet meer in op zijn acties. Alles wat je hem als antwoord geeft, zorgt dat je dit blijft voeden. Een ander nummer? Direct ophangen zonder iets te zeggen als hij het is.



Stel je niet langer kwetsbaar op, geef hem geen mogelijkheid meer om weer contact met je te zoeken. Geef hem geen enkel woord meer terug. Niets meer. Zo kom je van hem af. Eerder niet.Eens!!
Zag een post van je in een ander topic en vroeg me af: Hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat weer wat minder.. bah.



Ik heb hem weer gesproken, hij heeft ADD. Dit wilde hij me even vertellen, zodat ik meer zou begrijpen waar z'n gedrag vandaag kwam

Oké, ja, dat hij nooit z'n afspraken nakwam omdat hij dit simpelweg vergat, begrijp ik nu. En dat hij altijd zo chaotisch was, zijn rekeningen nooit op tijd betaalde Enz.



Maar verder is dit toch geen excuus voor zijn gedrag? Ook is hij volgens de psychiater depressief. Maar ook dit vind ik geen reden.



Hij zegt nu steeds dat hij me heel goed begrijpt. En hij heel erg veel spijt heeft, hij wilt me laten zien dat hij echt is veranderd. En ja, ik ga hierdoor dus weer twijfelen..



Stel nou, dat hij echt veranderd is? Dat hij nu echt nooit meer wordt zoals hij was.. Hij doet nu echt alles, dat doet me zoveel pijn.. :(



Ik ben nog helemaal niet los van hem, wel kom ik tot rust nu eigenlijk. Ik hoef me niet meer te ergeren aan zijn vreemde familie en als ik dan weer iets op Facebook voorbij zie komen van zijn moeder die nooit geen geld heeft maar wel naar de toppers enz. Kan, denk ik alleen maar : goddank. Ik Hoe Me Daar Niet Meer Over Op De Winden.



Kortom: ik voel me nog heel rot, twijfel nog steeds. En weet echt niet wat ik ermee aan moet en of dit gevoel ooit weggaat..:(
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben som dat ik hem nog steeds spreek dat klopt. Maar ik vind het zo verdomde moeilijk.. dan blokkeer ik hem en moet ik echt mijn best doen om niks terug te sturen. En dan zegt hij iets wat mij triggert, dan voel ik me zo paniekerig en wanhopig, dat ik iets terug stuur en daar gaan we weer...



Dan leggen we het bij, en kunnen we normaal praten. Tot we weer ruzie krijgen en dit gaat zo door en Door. Maar nu spreek ik hem al een tijdje niet. Het is goed, geen ruzie dus dan kan ik dit wel.



Zo raar, er is iets in mij toendertijd al, als hij tegen me schreeuwde en me voor alles uitschold, wilde ik niet weg. Ik wilde het niet uitmaken want dan voelde ik me zo paniekerig. Echt ik raakte bij de gedachte hem kwijt te zijn totaal in paniek. Hoe komt dit toch ingodsnaam?

ik begrijp er niets van..



De gedachte dat hij met een ander gaat, maakt me gek. Ik voel me vooral heel erg lichamelijk tot hem aangetrokken. Geestelijk niet echt, want er is weinig in hem. Hij is zo simpel dat het moeilijk word, hij heeft geen diploma's en geen doel in het leven, denkt dat alles hem komt aanwaaien, verzorgd zich niet. Heeft geen ambitie, geen goed gesprek mee te voeren, waait met alle winden mee, is makkelijk over te halen Door zijn vrienden. Nou en daarbij die ADD. Dus ik begrijp verder van mezelf niet wat ik toch in hem zie?



Als ik iemand anders zou ontmoeten zou dat toch iemand zijn die heeeel anders in elkaar zit.
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
Ik heb hem weer gesproken, hij heeft ADD. Dit wilde hij me even vertellen, zodat ik meer zou begrijpen waar z'n gedrag vandaag kwam. Hij zegt nu steeds dat hij me heel goed begrijpt. En hij heel erg veel spijt heeft, hij wilt me laten zien dat hij echt is veranderd. En ja, ik ga hierdoor dus weer twijfelen..



Hij weet PRECIES op welke knopjes hij bij jou moet drukken om je weer aan het twijfelen te brengen.



Stop met hem te willen helpen. Stop met te denken dat hij jou nodig heeft. Stop met te denken dat je je tot hem aangetrokken voelt.



Verwijder iedereen uit je Facebook. Dus ook zijn moeder, zussen, ooms en weet ik wie nog meer. Stop met luisteren naar zijn 'ik ben tot inkeer gekomen en zal veranderen'. Hij gáát namelijk niet veranderen. Je hebt zijn ware gezicht gezien en hij zal niet veranderen voor jou. Het is een manier om weer binnen te komen bij jou. Hij belooft je gouden bergen, zegt alles wat je maar horen wil om maar weer datgene te krijgen wat hij wil: MACHT over jou.



NIET meer reageren op hem.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt allerlei goede tips gehad.



Maar wat een engerd zeg! Ik ben het eens met voorgaande reacties: links laten liggen, want je verdiend veel beter.



Op het einde vertelde mijn ex ook dat ie verandert was en niet meer jaloers was. Heb hem volledig geblokkeerd en genegeerd. Zeker nadat hij mijn fb account gehackt had.

Vervolgens had hij mijn zus nog nieuwjaar gewenst en gezegd dat hij mij &Klaas* veel gelukt wenste. Drie maanden later sprak hij mijn zus weer en vroeg aan mijn zus hoe het met mij & Kees was*.

Of te wel: hij zal niet veranderen en zoekt gewoon een manier om te triggeren om contact te krijgen. Ik heb hem cold turkey al het contact afgesloten. Als ik het toch moeilijk kreeg, zocht ik afleiding en/of belde vrienden op. Ik denk nu alleen nog terug aan de mooie en leuke momenten.



Klein half jaar verder heb ik eindelijk mezelf weer gevonden en hele leuke mensen leren kennen, waardoor ik ben gaan geloven dat er wel die ene leuk bestaat die wel volledig voor mij gaat en mij niet wilt veranderen.



Sterkte met alles! Houdt vol! Je kan het!



* namen zijn gefingeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:l..... schreef op 07 mei 2014 @ 11:00:

Je hebt allerlei goede tips gehad.



Maar wat een engerd zeg! Ik ben het eens met voorgaande reacties: links laten liggen, want je verdiend veel beter.



Op het einde vertelde mijn ex ook dat ie verandert was en niet meer jaloers was. Heb hem volledig geblokkeerd en genegeerd. Zeker nadat hij mijn fb account gehackt had.

Vervolgens had hij mijn zus nog nieuwjaar gewenst en gezegd dat hij mij &Klaas* veel gelukt wenste. Drie maanden later sprak hij mijn zus weer en vroeg aan mijn zus hoe het met mij & Kees was*.

Of te wel: hij zal niet veranderen en zoekt gewoon een manier om te triggeren om contact te krijgen. Ik heb hem cold turkey al het contact afgesloten. Als ik het toch moeilijk kreeg, zocht ik afleiding en/of belde vrienden op. Ik denk nu alleen nog terug aan de mooie en leuke momenten.



Klein half jaar verder heb ik eindelijk mezelf weer gevonden en hele leuke mensen leren kennen, waardoor ik ben gaan geloven dat er wel die ene leuk bestaat die wel volledig voor mij gaat en mij niet wilt veranderen.



Sterkte met alles! Houdt vol! Je kan het!



* namen zijn gefingeerd.



Dankje voor de tip. Ja iedereen zegt dat helemaal geen contact het beste is.. maar dit valt me zo zwaar. Heb het gevoel dat dat het alleen maar moeilijker maakt. :(



Fijn dat het nu goed gaat met je!!
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
quote:keepitweezy schreef op 07 mei 2014 @ 11:26:

[...]





Dankje voor de tip. Ja iedereen zegt dat helemaal geen contact het beste is.. maar dit valt me zo zwaar. Heb het gevoel dat dat het alleen maar moeilijker maakt. :(



Fijn dat het nu goed gaat met je!!



Omdat jij ergens diep van binnen gelooft dat hij zal veranderen en dat je dan toch de boot hebt gemist en je kans op een lang en gelukkig leven.



Ik beloof je hierbij plechtig: hij veranderde niet toen hij je had, hij zal niet veranderen nu hij je niet meer heeft en hij zal ook niet veranderen bij een nieuwe vriendin.

Mijn agressieve ex is nog altijd single, bijna 10 jaar nadat we uit elkaar zijn gegaan. (ik zoek hem wel eens op op FB). Heeft nog steeds geen kinderen, die hij zoooo graag wilde, met mij. Werkt nog steeds in dezelfde baan (die hij kut vonden er ect acuut mee wilde stoppen). Na 10 jaar is er dus 0.0 verandert...



Je mag hem laten gaan. Er wacht een veel leukere vent op je!
Alle reacties Link kopieren
@ Doreia



Ja inderdaad.. je slaat de spijker op z'n kop.

Ik wil het eigenlijk helemaal niet, maar mn gevoel is zo sterk. Ik vind het heel vervelend.

Wou dat ik zo in elkaar zat van oké je hebt het verpest. Volgende! Maar zo ben ik niet. :( terwijl ik dat nu dus wel echt moet zijn. Want kom op, tegen ieder ander had ik gezegd dat ie gestoord was als die dr ook maar over na zou denken..



och jee, dus je ex heeft nog niks bereikt? En hij zei ook tegen jou dat hij wel zou veranderen enz?
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain
Nee ex heeft nog steeds niets bereikt. En zei me na elke ruzie met tranen in zijn ogen en een smekende blik dat hij nu echt, echt, echt, echt zou veranderen.



Ik ben heel blij dat ik er geen energie meer in heb gestoken. Geen woorden maar daden. Ja, hij deed wel eens een fanatieke poging hoor, om iets te veranderen. Ging hij keihard solliciteren naar iets anders bijvoorbeeld. Maar wisselen van baan heeft hij dus nooit gedaan.



Geef jezelf toestemming om dit project los te laten. Het gaat je namelijk niet om HEM, het gaat je erom dat als je dit zou loslaten JIJ zou hebben verloren. Jij vind dat je dan aan het kortste eind hebt getrokken. Het is dus puur eigenbelang dat het tussen jullie zou moeten werken, want jij hebt al zoveel gedaan en geprobeerd. Maar in dit geval mag je voelen dat je hebt gewonnen als je hem laat gaan, want dit is een bodemloze put en je energie zal nooit worden beloond. Steek je energie in iemand die het wel kan waarderen en die het je ook terug geeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 08 mei 2014 @ 10:31:

Nee ex heeft nog steeds niets bereikt. En zei me na elke ruzie met tranen in zijn ogen en een smekende blik dat hij nu echt, echt, echt, echt zou veranderen.



Ik ben heel blij dat ik er geen energie meer in heb gestoken. Geen woorden maar daden. Ja, hij deed wel eens een fanatieke poging hoor, om iets te veranderen. Ging hij keihard solliciteren naar iets anders bijvoorbeeld. Maar wisselen van baan heeft hij dus nooit gedaan.



Geef jezelf toestemming om dit project los te laten. Het gaat je namelijk niet om HEM, het gaat je erom dat als je dit zou loslaten JIJ zou hebben verloren. Jij vind dat je dan aan het kortste eind hebt getrokken. Het is dus puur eigenbelang dat het tussen jullie zou moeten werken, want jij hebt al zoveel gedaan en geprobeerd. Maar in dit geval mag je voelen dat je hebt gewonnen als je hem laat gaan, want dit is een bodemloze put en je energie zal nooit worden beloond. Steek je energie in iemand die het wel kan waarderen en die het je ook terug geeft.



Oké! Nou dat is voor hem wel heel vervelend. Maar het laat dus wel zien dat het ècht zo is. Ookal wilt iemand anders zijn, het lukt niet.



Vanmorgen weer naar mn psychologe geweest, er weer goed over gepraat en ja ik moet nu echt los laten. Het is mijn verlatingsangst die ik voel als ik hem los laat. Dan raak ik volledig in paniek en voel ik me verloren. Maar zolang ik hem nog een beetje heb, hoef ik dat dus niet te voelen.. uitstel van executie.

Ik moet het nu echt doen, dat kleine verlaten meisje in me beetpakken en haar laten zien dat ze zonder hem kan. Ik mag de pijn voelen, gaat vanzelf weer over.. maar ik haat dat gevoel.



Vandaag hoor en zie ik van alles over dit onderwerp. Ook wat jij zegt heb ik vandaag al van haar gehoord.. tja, toeval? Of is dit gewoon echt een teken dat ik me onder me kont moet schoppen en het moet doen. Het mag moeilijk zijn..



Bedankt voor je berichtje.
life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven