Drie keer gezakt voor mijn rijexamen. Voel me zo onzeker nu.

04-09-2012 13:37 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag voor de derde keer gezakt voor mijn rijexamen. Ik was behoorlijk zenuwachtig(zoals de voorgaande keren). Ik was zo bang om fouten te maken. Ik vraag me af of ik ooit nog wel mijn rijbewijs ga halen. Dit maakt me namelijk heel erg onzeker. Zijn er hier ook mensen die vaker zijn gezakt voor hun rijexamen en uiteindelijk toch geslaagd zijn?
Rustig in- en uitademen. Gaat helemaal goed komen!

Ik ben 10x afgereden, heb enorme examenvrees.

Tot het me helemaal niks meer kon schelen ook, en toen was ik geslaagd....
Een vriendin van me deed er vijf keer over. Maar nu rijdt ze beter en zelfverzekerder dan ik, die er maar twee keer over deed. Al die lessen hebben ook hun voordeel blijkbaar
Ik heb de tweede keer een pilletje van de huisarts gekregen en haalde met 2 vingers in mijn neus mijn examen.
Alle reacties Link kopieren
Na 4 keer zakken mag je een 'faalangst' examen doen. Ik ben vorige week gezakt en moet de 20e weer dus voel een beetje met je mee.



Ze vertellen ook waar je op gezakt ben, is dat hetzelfde als de vorige keren?

Help je instructeur je ermee? Met extra lessen oid?



Positief op naar de volgende keer, je haalt het heus wel!
Alle reacties Link kopieren
Na 6x ben ik geslaagd en ik rijd inmiddels overal. Ik ben wel een tijd gestopt met rijlessen omdat ik het niet meer zag zitten. Ik heb uiteindelijk een staatsexamen gedaan, weet niet of dat nog bestaat.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van mij heeft er 9x over gedaan, dus een keer gaat het je heus lukken.



ik heb zelf geen ervaring, was de eerste keer al geslaagd.



niet te zenuwachtig zijn, lekker rijden, en gewoon laten zien dat je kan rijden! Succes
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Je kan altijd een faalangst examen doen en na 4x kom je bij bnor. Het zal je heus wel lukken al hoop ik natuurlijk liever vroeger dan later
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft er geloof ik 6x over gedaan, mijn vader 5x en mijn broertje ook. Ik ben de bolleboos van de familie en heb er slechts 3x over gedaan.



Mijn ouders hadden trouwens een aangepast examen in een automaat gedaan, toen hadden ze allebij hun rijbewijs ! (Maar ze moesten toen wel verplicht een tijdje in een automaat rijden, dit was trouwens in de jaren 70)

Misschien bestaat zo'n rij-examen nog wel steeds ? En anders heb je geloof ik ook faalangs examens die langer duren maar waar er wel rustiger gekeken wordt wat je kan. Je kan hiernaar informeren bij je rijschool.



Wel wil ik je heel veel succes wensen, ik begrijp je gevoelens en de frustratie maar vergeet niet dat als je op mag voor je rijexamen, dat je dan ook kan rijden ! Echt waar, en je haalt je rijbewijs heus !!

Wij (m'n ouders, broertje en ik) rijden trouwens allemaal keurig zonder veel schade, dus het is echt niet waar dat je niet kan rijden ofzo als je er wat langer over doet !!

Sterkte en kop op !!!
Het kan nog veel erger dan 3 keer hoor. Ik ben bij poging 7 pas geslaagd. Na de 4e keer zakken ben ik naar een andere rijschool gegaan. Eentje met veel ervaring met faalangst en dat had ik veel eerder moeten doen, want dan was ik waarschijnlijk gewoon in 3 keer geslaagd. Bij de eerste les had die man me al zo veel rustiger. Terwijl de vrouw die ik daar voor had vond dat het wel van zelf zou komen als ik maar genoeg reed. Bij poging 5 was ik bijna geslaag op iets te veel kleine foutjes na. De keer daarna was ik te veel bezig in mijn hoofd met niet zakken en ging het natuurlijk helemaal mis. Ik heb nu 2 jaar mijn rijbewijs en ben heel blij dat ik het niet opgegeven heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging er tijdens het examen al van uit dat ik zou zakken. Dit omdat ik een examinator had waar ik al eens gezakt was voor bijzondere verrichtingen.



Ik heb dus gereden met het gevoel dat het toch niet uitmaakt, dus kan ik maar net zo goed plezier hebben. Heb dus zitten meezingen met de radio en lekker met die man gekletst.

Uiteindelijk bleek ik toch geslaagd te zijn. Had niet verbaasder kunnen zijn.

Misschien een idee voor jou? Niet nadenken wat er mis kan gaan, gewoon proberen er plezier in te hebben
Alle reacties Link kopieren
ik deed 5 keer examen. na mijn derde examen ben ik een paar jaar gestopt met lessen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Hier vier keer over gedaan.



De eerste keer echt te zenuwachtig en fouten maken.

De tweede ker reed ik te vlot, de derde kreeg te traag......



De vierde keer geslaagd. Zelfs geen bijzondere verrichtingen moeten doen nadat hij had gevraagd naar de vorige examens.



Een vriendin van mij haalde het in één keer maar was eigenlijk niet zelfverzekerd genoeg, ze wilt nu echt geen snelwegen rijden.



Je kan het heus wel, doorzetten! Eventueel iets om je te kalmeren vragen bij HA?
Ik ben vorige week voor de tweede keer gezakt. Ook veel last van zenuwen. Examinatrice dacht dat ik ging ontploffen toen ik daar binnenkwam .



Hier staat het 'Rijles' topic. Misschien wil je daar ook je verhaal kwijt?
Ik heb 't de 4e keer wel gehaald, was de andere keren ook heel zenuwachtig. Kon tijdens lessen prima rijden. Dus heb het de 4e keer gewoon gezegd: "Hallo, ik ben SSF en ik ben hartstikke zenuwachtig, daarom zak ik elke keer". Examinator was heel begripvol, waardoor ik in één keer ontspannen was en prima heb afgereden.
Alle reacties Link kopieren
..
Na twee keer gezakt te zijn heb ik betablokkers gehaald bij de huisarts.

Voor mij werkte het prima. Mijn hart fladderde niet, ik was kalm en ik slaagde.

Bij mij was het echt mijn hart wat me gewoon licht in mijn hoofd maakte en dan kon ik me niet goed focussen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na twee keer zakken ook bètablokkers gekregen van de HA. Die werkte de derde keer wel, maar er schoof net een dame op een fiets voor me de weg op en de examinator remde omdat hij dacht dat ik niet geremd zou hebben. Pure pech dus. De vierde keer weer met bètablokker en toen prima en redelijk relaxed gereden en geslaagd dus! De eerste keer maakte ik trouwens een heel domme fout: door rood gereden omdat ik dacht dat het stoplicht voor een andere weghelft was. Dan zak je natuurlijk sowieso, hoe netjes je verder ook rijdt



Succes en niet opgeven nu, want als je te lang wacht moet je weer heel veel lessen doen voordat je weer een beetje vertrouwen hebt.



Nog een tip: meteen veel gaan rijden als je je rijbewijs hebt, want anders durf je voor je het weet de weg niet meer op.
Alle reacties Link kopieren
2 keer gezakt, 3de keer gehaald, omdat ik zo super chagrijnig ervan was geworden dat ik geen last meer van de zenuwen had
ik had precies hetzelfde. ben een paar maanden geleden mn 4e keer geslaagd. Ik heb ook faalangst, en de derde x zat ik er ook helemaal doorheen. het was volkomen terrecht dat ik zakte want ik was echt te onzeker. ik ben echter toen erg kwaad geworden op mezelf en het feit dat ik me liet leiden door mn faalangst. toen kwam ik er ineens achter de het helemaal niet zo moeilijk is om de knop om te zetten. ik bedacht me dat ik mezelf altijd had gezien als faalangst zeg maar. ik realisserde me dat dat niet klopt. je hebt en Missphoebe, en die faalangst is maar een deel van me.

ik nam me voor niet meer stil te blijven staan als ik een foutje zou maken en om niet te gaan piekeren. de 4e was ik totaal rustig en lukte het dus.

verder: vraag een faalangstexamen aan, nee dit is niet hetzelfde als een staatsexamen. check maar ff op internet.

oww en naar de huisarts voor propranolol, dit is tegen de lichamelijke effecten zoals trillen, zweten enzovoort. scheelt een hoop als je daar al vanaf bent...



succes en ik weet hoe je je voelt...
Alle reacties Link kopieren
Vrijdagg heb ik mijn praktijkexamen gehaald.



Tip neem altijd je instructeur mee tijdens het afrijden slaging is groter. Eerste keer had ik mijn instructeu niet meegenomen en allees ging naar mijn gevoel goed, geen overlast geen fouten niks. Ze liet mij zakken door zogenaamd 'te voorzichtig' reiden. 2e x nam ik mijn instructeur mee ik maakte veel kleine foutjes en reed soms te sloom of soms te hard. Invoegen ging ook niet al te goed. Maar 't verbaasde dat ik wel geslaagd was. Het is momentopname , puur geluk moet je hebben, wat je vooral moet laten merken dat je totaal niet nerveus of zenuwachtig bent , rij alsof het een rijles trip is hoe je normaal ook tijdens t lessen rijdt.

owja en ik had 3 bananen op voor het examen het helpt wel hhaha

suc6
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het bij de derde keer gehaald.



Eerste keer vond de examinator dat het goed ging, maar hij liet me toch zakken zodat ik meer ervarign opdeed (HUH?!)



Dus tweede keer bloedzenuwachtig, waardoor ik dus gigantisch zakte (ingreep)



Voor het derde examen had ik Valdispert tabletjes, en die hielpen echt. En toen ben ik gelukkig geslaagd.



Heb net mijn rijbewijs mogen verlengen, dus mijn tien jaar zitten erop. Nul aanrijdingen, 1 bekeuring SUCCES!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag net zoals jou ook al voor de 3de keer gezakt. Ik had mijn tussentijdse toets gehaald maar bij de eerste keer had ik de pech dat bij het invoegen op de snel weg een vrachtwagen van de helemaal linkerbaan tegelijk met mij naar dezelfde baan op wilde schuiven.

De tweede keer zakte ik omdat ik te onzeker was, niet vergenoeg vooruit keek en wat kleine domme foutjes maakte, alles bij elkaar was dat dus een onvoldoende.

En vandaag... gezakt omdat ik een bus binnen de bebouwde kom niet voor liet gaan, dat was nadat ik net 5 minuutjes aan het rijden was en ik dacht dat als ik de rest gewoon goed reed ze daar wel overheen zou kijken... niet dus... Ik baal zo erg.



Ik ben altijd zo zenuwachtig op het moment dat ik in de auto stap, en dan ga ik denken dat ik niet meer kan en dan mislukt het ook.. :( Ik vraag me soms af of ik uberhaupt nog wel een rijbewijs ga halen.
Alle reacties Link kopieren
Komt goed, feit dat je instructeur je laat op gaan betekent dat je het in principe kan. Alleen op zo'n moment kan er door de zenuwen wat misgaan. Het komt allemaal goed, echt waar. Ik heb er 6 keer over gedaan
quote:danivo schreef op 04 september 2012 @ 13:39:

Rustig in- en uitademen. Gaat helemaal goed komen!

Ik ben 10x afgereden, heb enorme examenvrees.

Tot het me helemaal niks meer kon schelen ook, en toen was ik geslaagd....Wow, 10x! En nu, rijd je nu overal veilig naar toe?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven